silver gyninen

jeeeeee :D:D:P

:D:P:D:D:P:D:D:]:]:/:):/:):-(:-D

41

3380

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari75

      Gyninen! Itsenäisyyspäivän juhlien haastattelujen ehdoton pohjanoteeraus.
      Taitaa olla poika "hieman" yksinkertainen, joku voisi sanoa "idiootti".

    • Beyod

      Sanon suoraan, jotta tuo Gyninen oli tavallista idiootiakin idioottimainen, siis totaali-idiootti. Seurasin haastattelua.

    • Eki:)

      No, jokaisella on joskus huono päivä. Ollaan armeliaita poikaa kohtaan.

    • vinkuintiaani

      Ja perkele! Mitä helvettiä tuollainen saatanan pelle siellä linnassakin teki!! Siinä oikein isänmaan toivo. Olis jättänyt herra gynekoloisen pihalle ja ottanut jonkun sotaveteraanin tilalle, eli sellaisen ketä ansaitsis olla siellä! Harvemmin tollaista ääliötä näkee. Saakeli pikkulapsellakin on järkevämmät vastaukset kuin tuolla syyntakeettomalla tollolla!!! UGH!

      • larza1

        minkä ikäinen olet?


      • jahas
        larza1 kirjoitti:

        minkä ikäinen olet?

        Kysymyksesi ei liity aiheeseen vaan tuollaisen kysymyksen tarkoitus on alentaa edellistä kirjoittajaa. Asiasisällöstä riippumatta huonoa manipuloivaa käytöstä. Itse en oikein arvosta.


      • Mr. Bikini
        jahas kirjoitti:

        Kysymyksesi ei liity aiheeseen vaan tuollaisen kysymyksen tarkoitus on alentaa edellistä kirjoittajaa. Asiasisällöstä riippumatta huonoa manipuloivaa käytöstä. Itse en oikein arvosta.

        Ottaen huomioon alkuperäisen kirjoittajan ajatusten tason ja luonteen, on kirjoittajan ikä erittäinkin relevantti tieto.

        Älä kehtaa tulla pätemään, ei täällä kiinnosta mitä mieltä kaltaisesi ajatuspyrkyri on minkälaisestakin käytöksestä.


    • Gold1 kyntäjä

      Ai että toi Silver Gynisen haastattelu naurattaa koko ajan enemmän ja enemmän. Vaikea uskoa että oikeesti on noin urpoja olemassa, mut on se vaan totta. Ei ton helpompia kysymyksiä voi tehä Suomen itsenäisyydestä ja veteraaneista ja mitä toi Urpo vastaa :D
      Oisko silt pitäny kysyä itsenäisyyspäivänä itsenäisyyspäiväjuhlissa että kummal jalal sä potkit vauhtia skeitatessa? Tuskinpa ois siihenki osannu vastata niiku silleen :D
      Tossako on Suomen tulevaisuus, lökäpöksyt skeittaajat :D

    • Kirsi Virja

      Monet ovat kyllä sitä mieltä, että kyseessä loistava kaveri, mutta haastattelija oli taysi tollo. Silver Gyninen oli tämän vuoden Cheekin freestyle. LEGENDAARINEN hahmo jo nyt!

    • ...

      Ja tekö ootte sitte sen parempia? Tää on paljon naurettavampaa tulla tekee nettii joku vitun palsta missä haukutaa toista.. Eikö se nyt oo ihan täysin normaalia, jos jännittää haastattelua? Ainakin kun tietää, että puol suomea katsoo sitä ja kysymyksetkin tuli ihan puun takaa. Oon varma, että kukaa teistäkää ei pystyis tossa tilanteessa vastaa jotain sen järkevämpääkään

      • kiekkomies

        Ai kysymykset tuli puun takaa?!!! Ennen kun lähetys siirty haastattelukameraan nii toimittaja kysy et sopiiko haastattelu Suomen itsenäisyydestä!!!
        5v kummipoikaki osas vastata paremmin vaikka ei osaa kirjottaa,lukea eikä oo vielä sekunttiakaan ollut koulussa.
        jokainen varmaa jännittää kyllä, mut ei noin tyhmää vastausta voi antaa kukaa! Paitsi joku Silver Gyninen.
        Silver on saapas mikä saapas. Toivottavasti siitä ei kuule enempää koskaa!


    • yeeyyt

      Ketä kinostaa enää joku sota. Se on mennyttä, ja toi jäbä on ihan oikeessa.

      • ehkä sitä jännitti, mut

        Oishan se ny voinu vastata et veteraanit on huippuja ku ne oli taistelemas itsenäisyyden puolesta.... On tyhmää ajatella vaa että hei sota on jo menny ni voin antaa miten tyhmii vastauksii vaa. Ilman puolustautumista venäjää vastaan ja veteraanien/kaatuneitten panosta Suomi ei ois tällänen, vaikka olisikin itsenäisyyden myöhemmin saanu.


      • Mankku

        Tässä asiassa olet harmittavankin oikeassa.

        Se maa, jota aikoinaan puolustettiin ja jonka itsenäisyyden vuoksi oltiin valmiita kuolemaan, on kadotettu ja häivytetty pois ajat sitten.

        Pitäisi siirtyä tähän päivään ja muuttaa itsenäisyyden juhlintaa.


      • rakastan Suomea
        Mankku kirjoitti:

        Tässä asiassa olet harmittavankin oikeassa.

        Se maa, jota aikoinaan puolustettiin ja jonka itsenäisyyden vuoksi oltiin valmiita kuolemaan, on kadotettu ja häivytetty pois ajat sitten.

        Pitäisi siirtyä tähän päivään ja muuttaa itsenäisyyden juhlintaa.

        Kyllä Suomi on aina Suomi, eilen tänään ja iankaikkisesti!


    • tavis3

      kyllä tuollaiseen juhlaan mentäessä pitäisi vähän valmistautua tai ainakin varautua siihen että joutuu haastateltavaksi. tietysti jos ei yksinkertaisesti ole mitään mieltä itsenäisyydestä tai veteraaneista/sodista niin sittenpä ei. mutta kun juhlitaan itsenäisyyttä etenkin linnanjuhlissa nii miksi edes mennä sinne jos ei kiinnosta ne asiat. ainiin koska sinne on niin siisti päästä =)

    • ...

      Kyl meitsiki menis tossa tilanteessa niin lukkoo, etten tiedä yhtään mitä sanoa

    • nuorisonedustaja

      Lähes jokainen tässä ketjussa luulee että Gyniseltä kysyttiin "Mitä sinä tiedät veteraaneista ja Suomen sodista?" kun oikeastihan kysyttiin "Mitä sinä ajattelet veteraaneista ja Suomen sodista?". Ja vastaus on että hän ei osaa ajatella heistä juurikaan mitään. En minäkään. Olen puhunut kahden sotaveteraanin kanssa ja he ihmettelivät kuinka Suomen itsenäisyydessä on aina vaan kyse sodasta. Toinen ihmettelyn kohde oli se kuinka veteraaneja koitetaan kunnioittaa mutta oikeasti vain jäykistellään ja kysytään aina vain sodasta. Aivan kuin nämä miehet menivät sotaan jotta heiltä voisi lopunelämäänsä kysyä vain ja ainoastaan sodasta. Toisen veteraanin mukaan he menivät sotaan koska oli pakko ja haluaisivat jättää sen taakseen. Gynisen vastaus oli siis ettei hänen elämässään veteraaneilla ole osaa. Kuuluisiko olla? Kuuluisiko hänen joka päivä herätessään muistaa ne kuolleet ja kiittää itsenäisyydestä? Eikö se olisi päinvastoin sitä mitä veteraanit itse haluaisivat. Eikö itsenäisyyden pitäisi olla itsestäänselvyys? Ja joku näistä henkilöistä jotka tälläkin laudalla itse anonyyminä haukkuvat Gynistä voisi vastata itse samaiseen kysymykseen: Mitä SINÄ ajattelet veteraaneista ja Suomen sodista? Ja vastatessanne: Minä kunnioitan veteraaneja yms. pitäisi kysyä miksi? Koska he kävivät sodan? Eikö he haluaisi tulla muistetuksi muustakin?

      • nuori

        Hei nuorisonedustaja, eiko veteraaneja nimen omaan kunnioiteta sodan takia? Tai siis, veteraaneja ja muitakin vanhoja ihmisiä tulee aina kunnioittaa, monistakin syistä, mutta veteraaneista puhuttaessa kyllä jokaiselle tulee mieleen se että ne oli sodassa ja taisteli Suomen itsenäisyyden säilymisen puolesta. Jos halutaan sota jättää kokonaan pois ni käytetäämpä jotain muuta termiä kuin veteraani, sillä kun hyvin luultavasti tarkoitetaan sotiemme veteraaneja :)


      • Nuorisonedustaja
        nuori kirjoitti:

        Hei nuorisonedustaja, eiko veteraaneja nimen omaan kunnioiteta sodan takia? Tai siis, veteraaneja ja muitakin vanhoja ihmisiä tulee aina kunnioittaa, monistakin syistä, mutta veteraaneista puhuttaessa kyllä jokaiselle tulee mieleen se että ne oli sodassa ja taisteli Suomen itsenäisyyden säilymisen puolesta. Jos halutaan sota jättää kokonaan pois ni käytetäämpä jotain muuta termiä kuin veteraani, sillä kun hyvin luultavasti tarkoitetaan sotiemme veteraaneja :)

        Olet oikeassa. Mutta itse en näe mitään väärää Gynisen haastattelussa kuin kysymykset. Eikö nyt muustakin voitaisi itsenäisyyspäivänä puhua kuin siitä että milloin se viimeksi uhattuna oli? ( ellei lasketa suomettumisen aikakautta jolloin itsenäisyys oli myös jossain määrin uhattuna). Onko suomen itsenäisyydessä enää edes kyse muusta kuin Talvi- ja Jatkosodasta?


      • Nuorisonedustaja
        Nuorisonedustaja kirjoitti:

        Olet oikeassa. Mutta itse en näe mitään väärää Gynisen haastattelussa kuin kysymykset. Eikö nyt muustakin voitaisi itsenäisyyspäivänä puhua kuin siitä että milloin se viimeksi uhattuna oli? ( ellei lasketa suomettumisen aikakautta jolloin itsenäisyys oli myös jossain määrin uhattuna). Onko suomen itsenäisyydessä enää edes kyse muusta kuin Talvi- ja Jatkosodasta?

        Ja vielä sen verran että onko hirveän korrektia avata haastattelu sanomalla että sinä olet suunnilleen sen ikäinen kuin veteraanit kun he lähtivät sotaan? Ja tuosta nimi asiasta olen samaa mieltä! Mutta kysyisin vaan: Eikö voitaisi Itsenäisyyspäivänä tehdä muutakin kuin muistaa sotaa? ( jottei joku mielensäpahoittaja pahastu lisään vielä että sotakin saa siitä osansa mutta jos nyt ei ihan kaikkea?) Ymmärrän että sotaveteraanit puolustivat itsenäisyyttä ja tekivät suurimman uhrauksen mitä vaan voi tehdä siinä tilanteessa mutta eikö Suomessa voisi esim. Muistella enemmän myös niitä iloisia asioita itsenäisyydessämme sillä nyt koko juhla tuntuu surujuhlalliselta. Ja loppuun kiitän siitä että edes jotkut osaavat vielä keskustella asioista kuuntelemalla toisenkin osapuolen mielipiteen ja ei lauo aivopieruja! Kiitos!


      • niikusillee
        Nuorisonedustaja kirjoitti:

        Ja vielä sen verran että onko hirveän korrektia avata haastattelu sanomalla että sinä olet suunnilleen sen ikäinen kuin veteraanit kun he lähtivät sotaan? Ja tuosta nimi asiasta olen samaa mieltä! Mutta kysyisin vaan: Eikö voitaisi Itsenäisyyspäivänä tehdä muutakin kuin muistaa sotaa? ( jottei joku mielensäpahoittaja pahastu lisään vielä että sotakin saa siitä osansa mutta jos nyt ei ihan kaikkea?) Ymmärrän että sotaveteraanit puolustivat itsenäisyyttä ja tekivät suurimman uhrauksen mitä vaan voi tehdä siinä tilanteessa mutta eikö Suomessa voisi esim. Muistella enemmän myös niitä iloisia asioita itsenäisyydessämme sillä nyt koko juhla tuntuu surujuhlalliselta. Ja loppuun kiitän siitä että edes jotkut osaavat vielä keskustella asioista kuuntelemalla toisenkin osapuolen mielipiteen ja ei lauo aivopieruja! Kiitos!

        Surujuhla?!!! hetkinen. Hienot,iloiset juhlat mun mielestä oli. Monet juhlivat myös kotonaan...syövät hyvin,kutsuvat kavereita kotiinsa, pidetään kivaa, poltetaan kynttilöitä ja katotaa televisiosta suomen itsenäisyyspäivä juhlia. Mun mielest surujuhlat on kaukana. On se vaan niin että tämän päivän nuoriso ei osaa kunnioittaa vanhempia, puhumuttakaa veteraaneista ja lotista. Silver Gyninen on hyvä esimerkki nuorison avuttomuudesta ja tyhmyydestä. No eivät kaikki tietenkää ole, mutta Silver on tyhmyydes suomen kärkipäässä.
        Ei noin helppoja ja yksinkertaisia kysymyksiä voi tehä itsenäisyyspäivästä ja veteraaneista. Jollei tohon kysymykseen osaa ees vastata nii kyllä Suomen tulevaisuus on syvällä. Ei skeittilökäpöksyistä oo rakentaa suomea.


    • Alkuperäinen Rapu

      Ihmettelin kyllä minäkin tuota nuorta miestä ja sitä, miksi hän yleensä oli siellä. Hävetti kuunnella ja toivoin, että haastattelija olisi tajunnut lopettaa lyhyeen tuon juttutuokion.

    • jhjhbjhjbhhj

      Ihmiset tykkäävät lynkata muita. Ei ole löydetty niitä positiivisia tapoja kanavoida energiaa kuten seksi oman rakkaan kanssa, köyhien auttaminen, nyrkkeily, lenkkeily, paini, joten täällä Pohjolan perukoilla se puretaan joko järkyttävällä humalalla ja itsensä nolaamisella tai vastaavasti jonkun epäonnisen totaalisella nöyryyttämisellä, alistamisella, osoittamisella ja pilkkaamisella. Nyt koko Suomi yhtyi jälkimmäiseen.

      Silver oli ihan pihalla. Hän oli täysin pihalla, sen myönnän ja sen varmasti myöntää myös SIlver. Mutta kun turhautuneet ihmiset näkivät sen, niin he eivät miettineet enempää vaan käyttivät tilanteen hyödyksi ja tekivät pilkkaa SIlveristä. Hän oli ilmeisesti nuori henkilö (en tiedä hänestä mitään muuta kuin haastattelun tiedot), eikä ollut oikein elementissään mahdollisesti ensimmäisessä kunnollisessa haastattelussaan ja oli ihan kylmiltään siinä juttelemassa.

      Suomen seuratuin ohjelma ja tilanteeseen tottumaton nuori mies on huono yhdistelmä. Katsokaa uutisten valmistelemattomia haastatteluja. Niissäkin henkilöt ovat ihan jäässä ja puhuvat puuta heinää. Tai jos teillä on munaa, niin kysykää bussissa vieressänne istuvalta jotain Suomen sodista. He menevät aivan lukkoon.
      Tai muistatteko, miltä pienen esitelmän pitäminen luokan edessä, saati puheen pitäminen joulujuhlassa, tuntui? Miettikää sitten Silverin tilannetta, jossa hän joutui
      improvisoimaan (eli hän ei voinut lukea suoraan paperista kuten puhetta pitäessä) koko Suomen edessä. Joku saattaisi kirjaimellisesti ja liioittelematta laskea alleen tai jopa pyörtyä.

      Oli kohtelias heppu, kiitti ja kumarsi haastattelun jälkeen. Mikä teillä on? Miksi ette levitä ilosanomaa vaan haukutte hermostunutta teiniä internetissä? Eikö teillä ole yhtään myötätuntoa, kun Silver varmasti manailee kotona peilinsä edessä epäonnistunutta haastatteluaan ja toivoo, että voisi pyyhkiä haastattelun pois.
      Mikä motivoi ihmisiä pilkkaamaan toista epäonnistumisesta? Miksi koette, että sotiemme Sankarit katsoisivat pahalla hermostunutta teinipoikaa?
      Jokainen Sankarimmekin jäätyisi koko Suomen seuratessa heidän haastatteluaan.

      Julistan keskustelun päättyneeksi. Silver oli ihan lukossa ja antoi huonon kuvan itsestään, mutta samalla toi hyvin esille suomalaisten katkeruuden ja tietämättään teki selväksi sen, mikä tuhoaa sosiaalisen elämämme.

    • Kirsi Virja

      Kyllä minä edelleen ihmettelen miten pois pudonneita ihmisiä täällä käy moittimassa Silveria.

      Ajatelkaas nyt kun pönttö toimittaja tulee kysymään: "Mitä sinä ajattelet veteraaneista ja Suomen sodista"?

      Siis toimittaja avasi pelin Linnan juhlien vakiokysymyksellä, johon yleensä annetaan vakiovastaus eli veteraanit tekivät hienon työn Suomen puolesta ja enemmän pitäisi arvostaa ja niin edelleen.

      Parikymppinen Gyninen toteaa sen sijaan rehellisesti, että hänen elämäänsä sodat ja veteraanit eivät kosketa millään tavoin. Rehellistä puhetta! Onko siinä mitään väärää?

      • kiekko1

        Jos pönttöä haetaan niin on se kuule Silver Gyninen!! Ei ton pöntömpää vastausta voi antaa. Tottakai itsenäissyspäivänä itsenäisyyspäiväjuhlissa kysytään mitä ihmisille merkitsee suomen itsenäisyys ja mitä ne ajattelee siitä!
        toimittaja oli fiksu ja Silver Pönttö! Todella tyhmää laittaa toimittajan syyksi.
        Itse olen 30v ja arvostan kaikkia veteraanei ja lotteja. Ilman niitä ei olisi Suomea. Mua koskettaa Suomen sodat ja veteraanit. Mut tämän päivän nuoriso ei tiiä muustakuin skeittaamisesta, pleikkareista, röökäämisestä ja dokaamisesta.
        Se on totta että Silver puhu rehellisesti ja ilmotti samalla kuinka tyhmä hän on!


      • Kirsi Virja
        kiekko1 kirjoitti:

        Jos pönttöä haetaan niin on se kuule Silver Gyninen!! Ei ton pöntömpää vastausta voi antaa. Tottakai itsenäissyspäivänä itsenäisyyspäiväjuhlissa kysytään mitä ihmisille merkitsee suomen itsenäisyys ja mitä ne ajattelee siitä!
        toimittaja oli fiksu ja Silver Pönttö! Todella tyhmää laittaa toimittajan syyksi.
        Itse olen 30v ja arvostan kaikkia veteraanei ja lotteja. Ilman niitä ei olisi Suomea. Mua koskettaa Suomen sodat ja veteraanit. Mut tämän päivän nuoriso ei tiiä muustakuin skeittaamisesta, pleikkareista, röökäämisestä ja dokaamisesta.
        Se on totta että Silver puhu rehellisesti ja ilmotti samalla kuinka tyhmä hän on!

        Pönttö toimittaja kysyi lopulta: "Millaisista asioista sinä unelmoit"?

        Näin vasta lopuksi tuli paremmin rajattu kysymys, johon Gyninen vastasikin epäröimättä:

        "Unelmoin musiikin tekemisestä. Annan kaiken muun tulla sen mukana".

        Toivottavasti Gyninen saa tulevaisuudessa musiikkiaan yleisön kuultavaksi. Kovaa palautetta tulee varmuudella, mutta sarjatuleen hän onkin jo tottunut.


      • juupeli11
        Kirsi Virja kirjoitti:

        Pönttö toimittaja kysyi lopulta: "Millaisista asioista sinä unelmoit"?

        Näin vasta lopuksi tuli paremmin rajattu kysymys, johon Gyninen vastasikin epäröimättä:

        "Unelmoin musiikin tekemisestä. Annan kaiken muun tulla sen mukana".

        Toivottavasti Gyninen saa tulevaisuudessa musiikkiaan yleisön kuultavaksi. Kovaa palautetta tulee varmuudella, mutta sarjatuleen hän onkin jo tottunut.

        No ei kai se toimittajan vika ole jos jätkän kengännumero on älykkyysosamäärää suurempi!!! Voi vittu näitä suomen toivoja! Varmaan hieno sotaveteraanienkin kuunnella kun ei niinku oikeen niinku tiedä ja ku ei niinku oikee sitä eikä tätä. Että näiden nuorten herrasmiesten takia olivat joskus itsenäisyyttä vahtimassa! Terveisiä perseestä ja hyvää yötä!


      • kopikdlöjs
        juupeli11 kirjoitti:

        No ei kai se toimittajan vika ole jos jätkän kengännumero on älykkyysosamäärää suurempi!!! Voi vittu näitä suomen toivoja! Varmaan hieno sotaveteraanienkin kuunnella kun ei niinku oikeen niinku tiedä ja ku ei niinku oikee sitä eikä tätä. Että näiden nuorten herrasmiesten takia olivat joskus itsenäisyyttä vahtimassa! Terveisiä perseestä ja hyvää yötä!

        Juu ja voi saatana kun ei malta odottaa sitä päivää kun Gynisen levy on kaupoissa.....


      • Kirsi Virja
        kopikdlöjs kirjoitti:

        Juu ja voi saatana kun ei malta odottaa sitä päivää kun Gynisen levy on kaupoissa.....

        Pönttö toimittaja kysyi Silverilta: "Mitä itsenäisyys merkitsee nykynuorille?

        Toimittaja pyytää siis Gynistä vastaamaan jo itsessään laajaan (ja puhkikysyttyyn) kysymykseen peräti koko ikäluokkansa puolesta.

        Tämäntapaisilla kysymyksillä ei saada muuta kuin haastateltava lukkoon — onhan kieltämättä vaikeaa puhua toisten suulla.

        Parempaa olisi kysyä, mitä Gyninen itse ajattelee aiheesta, jolloin hänen mielipiteensä edustaisi nuorten ajatusmaailmaa. Ja juuri tähän suuntaan Gyninen kysymyksen kääntääkin.

        Silver toteaa: "Kyllä se varmaan merkitsee paljon aika monelle, mutta riippuu siitä, kenen kannalta sen ottaa. Minulle se merkitsee sitä, että voin ottaa vapaasti tässä maassa.

        Mahtava vastaus!


      • hesa1
        Kirsi Virja kirjoitti:

        Pönttö toimittaja kysyi Silverilta: "Mitä itsenäisyys merkitsee nykynuorille?

        Toimittaja pyytää siis Gynistä vastaamaan jo itsessään laajaan (ja puhkikysyttyyn) kysymykseen peräti koko ikäluokkansa puolesta.

        Tämäntapaisilla kysymyksillä ei saada muuta kuin haastateltava lukkoon — onhan kieltämättä vaikeaa puhua toisten suulla.

        Parempaa olisi kysyä, mitä Gyninen itse ajattelee aiheesta, jolloin hänen mielipiteensä edustaisi nuorten ajatusmaailmaa. Ja juuri tähän suuntaan Gyninen kysymyksen kääntääkin.

        Silver toteaa: "Kyllä se varmaan merkitsee paljon aika monelle, mutta riippuu siitä, kenen kannalta sen ottaa. Minulle se merkitsee sitä, että voin ottaa vapaasti tässä maassa.

        Mahtava vastaus!

        Heh, olipas toi vaikee ja laaja kysymys. Itse Kirsi Virja tossa myönnät et Sillver on tyhmä kun saapas kun tollanen helppo ja yksinkertainen kysymys osottautu noinki vaikeaksi Silverille. Jos tollasest menee lukkoon noin pahasti toivon että Silverist ei kuulla koskaa enää mitään ainakaa julkisuudessa. Koko maailma naurais meille jos se vaa antais enemmän haastatteluja.
        Ressukka on vaa tyhmä, minkäs sille voi!


      • Poliisipolpol
        hesa1 kirjoitti:

        Heh, olipas toi vaikee ja laaja kysymys. Itse Kirsi Virja tossa myönnät et Sillver on tyhmä kun saapas kun tollanen helppo ja yksinkertainen kysymys osottautu noinki vaikeaksi Silverille. Jos tollasest menee lukkoon noin pahasti toivon että Silverist ei kuulla koskaa enää mitään ainakaa julkisuudessa. Koko maailma naurais meille jos se vaa antais enemmän haastatteluja.
        Ressukka on vaa tyhmä, minkäs sille voi!

        hesa1 ei ilmeisesti osaa lukea.


    • Kirsi Virja

      Eipä täällä monikaan osaa lukea nuorison ajattelua. Silverilta kysyttiin, mitä hän ajattelee sotaveteraaneista. Puutuin aiheeseen, koska koin vastauksen jossain määrin ilahduttavaksi: hän ei ajatellut sotaveteraaneista erityisesti mitään ja kehotti kysymään joltakulta iäkkäämmältä.

      Häneltä ei kysytty, mitä hän tietää sota-ajasta ja sotaveteraaneista tai miten sotaveteraaneja hänen mielestään tulisi kohdella. Toimittaja tivasi tietoa vain hänen päivittäisestä arjestaan. Sattumalta veteraanit eivät siihen sisälly.

      Niin kuin ei meidän muidenkaan. Miksi pitäisi? Minä en ajattele sotaveteraaneja juuri lainkaan. Heidän työnsä kestävin perintö on, ettei tarvitsekaan.

      • hesa1

        Osaan mä lukea ja hyvin osaanki. Mut ei tosiasioita voi kieltää Että Silver on aasi ja tyhmä sellainen. Samaa taidat olla itsekin noilla typerillä kirjotuksilla ja puolustuskirjotuksilla


      • Esherkko
        hesa1 kirjoitti:

        Osaan mä lukea ja hyvin osaanki. Mut ei tosiasioita voi kieltää Että Silver on aasi ja tyhmä sellainen. Samaa taidat olla itsekin noilla typerillä kirjotuksilla ja puolustuskirjotuksilla

        hesa1:sellä on parhaat perustelut mitä olen koskaan kuullut!!! Yritäppä edes perustella noita väitteitä vähän.


      • hesa1
        Esherkko kirjoitti:

        hesa1:sellä on parhaat perustelut mitä olen koskaan kuullut!!! Yritäppä edes perustella noita väitteitä vähän.

        Jos katto Silverin haastattelun nii se kertoo kaiken. Ei tarvi perustella sen koommin


      • Paraspää
        Esherkko kirjoitti:

        hesa1:sellä on parhaat perustelut mitä olen koskaan kuullut!!! Yritäppä edes perustella noita väitteitä vähän.

        Ja loppuun kysyn: Minkä takia Veteraanit taisteli? Itse satuin olemaan taas kesäduunissa kaksi päivää sitten vanhainkodissa ja näytin yhdelle sodan kokeneelle miehelle (Veteraanille siis!) kännykästäni tämän videon ja hän ei nähnyt mitään pahaa vastauksissa?! Ainoa mitä hän sanoi Silveristä oli että pojan olisi vähän viinaksia pitänyt nauttia niin olisi ollut rennompana haastattelussa. Eli loukkaannutte Veteraanien puolesta ja turhaan vieläpä! Ja kyseinen veteraani kiteytti vielä aivan loistavasti loppuun ja kysyi että eiköhän hän juuri sen takia taistellut jotta jokainen saisi sanoa mielipiteensä ilman että hänet leimataan!


      • Kirsi Virja
        Paraspää kirjoitti:

        Ja loppuun kysyn: Minkä takia Veteraanit taisteli? Itse satuin olemaan taas kesäduunissa kaksi päivää sitten vanhainkodissa ja näytin yhdelle sodan kokeneelle miehelle (Veteraanille siis!) kännykästäni tämän videon ja hän ei nähnyt mitään pahaa vastauksissa?! Ainoa mitä hän sanoi Silveristä oli että pojan olisi vähän viinaksia pitänyt nauttia niin olisi ollut rennompana haastattelussa. Eli loukkaannutte Veteraanien puolesta ja turhaan vieläpä! Ja kyseinen veteraani kiteytti vielä aivan loistavasti loppuun ja kysyi että eiköhän hän juuri sen takia taistellut jotta jokainen saisi sanoa mielipiteensä ilman että hänet leimataan!

        Se on nyt vaan niin, että veteraani sanoi parhaiten. Turhaan on muiden tulla sekoileen mitään, mitä nuariso meinaa, mutta mä sanon että Silver sanoi kuinka hänestä tuntuu; mitä muuta enää tartee sanoo?


      • Yx äijä
        Kirsi Virja kirjoitti:

        Se on nyt vaan niin, että veteraani sanoi parhaiten. Turhaan on muiden tulla sekoileen mitään, mitä nuariso meinaa, mutta mä sanon että Silver sanoi kuinka hänestä tuntuu; mitä muuta enää tartee sanoo?

        Kaamean iso kysymys mitä itsenäisyys merkitsee.
        Tietty voi mainita klisheet "ilman veteraaneja emme olisi nyt vapaassa maassa" jne. Ne tietää kaikki ja ne ovat suurimmaksi osaksi totta.

        Mutta kuinka moni tosiaan on itse asiaa tarkemmin miettinyt ? Itse olen viiskymppinen äijä, enkä muistaakseni koskaan ole asiaa joutunut funtsimaan. Tarkemmin ajatellen juuri tämän - etten ole joutunut asiaa funtsimaan - voisin mainita yhdeksi itsenäisyyden tärkeäksi positiiviseksi merkitykseksi, kun sitä nyt tässä pikaisesti mietin.

        Miten sitten joku nuori musiikkisälli osaisi antaa tyhjentäviä vastauksia niin suureen kysymykseen kuin mitä itsenäisyys merkitsee nuorille.


    • markka2

      Meneekö tää Herran Lettas Silveri armeijaan... tarttisko vahan lähtee kertaan...? Ei kovin lujis petäjissä Suomen puollustus... eller hur?

      • "Anterohan mie"

        Oletko itse käynyt armeijan? Herranjumala, tuo on aivan aiheeton kysymys, kuten sinunkin. Muistakaa että, ihmisillä on eri mielipiteitä ja asioita elämässään ja jos jotain ei veteraanit askarruta niin onko se infernaalisen paha asia? Omasta suvustani viisi ihmistä menettäneenä sodan takia ja yhdelle sodassa olleelle puhuneena voin kysyä? Tiedättekö mitä useat samasta rykmentistä tulleet miehet tekivät ympäri suomen sodan jälkeen? He vannoivat toveri-valan. Miksi? Koska heidän mielestä ei ollut mitään syytä katsoa taakse, ne asiat tulee painajaisissa ja yksinäisissä hetkissä takaisin, samoin kuin suurimman hinnan maksaneiden naamat. Niistä ei siis useimpien veteraanien mielestä kannata edes enää puhua, sotaa näkemättömät eivät sitä ymmärrä ja se on heidän työnsä suurin leipä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe