Olenko lellitty?

Jotkut sanoo et oon

Sori kysyn mut oonko lellitty jos saan noin kympin kuussa, ja sitä vastaan joudun tekemään tietyn määrän aputöitä (15 viikossa) ja ostan osan vaatteista ite, osan vanhemmat maksaa (esim farkut ja hupparit menee vanhemmilta mut vaikka toppi tai legginssit maksan ite). Jouluna saan vanhemmilta lahjan noin 30€ edestä. Synttäreinä vähän vähemmän. Aputytöt joita teen on sellasia, että esim tyhjennän tiskikoneen tai vien roskat tai jotain sellasta. Oon myös kasvissyöjä, joten ruokaanki menee vähän vähemmän rahaa. Teen myös aika useesti oman ruuna ite.

Ikää 13 vuotta, helmikuussa 14, eli seiskalla olen.

32

747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotkut sanoo et oon

      Ruoan*

    • fdagb

      ite teen ruokaa kotosalla ja kotitöitä teen kans mut ei siitä mulle mitään makseta vaikka 24/7 tekisin töit.

    • epic

      et kyllä ole vittu lellitty, aika paskaa että ite joudut vaatteit ostaa ja ruuan tekee. ite teen 2 kertaa viikos keittiön siivouksen ja saan 20e viikos plus saan kokeist 10 tai 9 10 e ja 8 5e

    • jassu5

      et oo lellitty. ite oo 12 eli kutosella. saan kk rahaa 15-25e riippuen miten oon käyttäytyny ja pitäny huoneen siistinä jne. en maksa vaatteita ite saan niihi aina rahaa :D ja ruokaa en tee melkee ikinä ite paitsi joskus ja saatan joskus tehä mulle ja äitille ruuan mut aika harvoin..

      • flflfkg

        Et oo todellakaan oo lellitty!


    • lol12

      vitun köyhät :DDD
      Mä saan huntin kuussa ja porukat maksaa kaiken muun lol sanokaa teidän deekuporukoille et menkööt töihin , ihme laiskoi ja köyhiä salee ette pääse ees suihkuu

      • Vitun somaliköyhät

        Sano isälles et antais enemmän mä saan 1kk:ssa 200-250e koska viikossa saan 50e teen vitusti kaikkea :)


      • HAHHA

        SINÄ OLET LAISKA JA KÖYHÄ PASKA! MENE ITE TÖIHIN ÄLÄKÄ ELÄ VANHEMPIES RAHOILLA! SÄÄLITTÄVÄÄ :D


      • kostautuuvitunlaiska
        HAHHA kirjoitti:

        SINÄ OLET LAISKA JA KÖYHÄ PASKA! MENE ITE TÖIHIN ÄLÄKÄ ELÄ VANHEMPIES RAHOILLA! SÄÄLITTÄVÄÄ :D

        On joo aika erikoista tommonen käyttäytyminen :DDDD. Mutta kyllä voidaan muut nauraa sitten ku täysikäsiä ollaan ku saattaa olla työkokemusta vähä enemmän eikä isi ennää voikkaan auttaa :DD.


    • juppi1

      Aika köyhää porukkaa täällä, saan itse vähintään sata euroa kuussa kuussa ilman mitään kotitöitä ja aina vaan porukat maksaa vaatteet, konserttiliput,jne

      • glnk

        Juppi oot aik lellitty :Dddd


    • 14-wee tyttö

      no et mikää lellitty oo... entä mä? saan 40e kuussa, jos olen menossa shopailee, ostamaan tettyä vaatetta tai starbucksiin yms. saan siihe rahaa vaikka olisikin omaa rahaa. sain täksi kevääksi kahdet coverset ja 180e kevättakin ja talvitakkini oli 300e koska se oli untuvaa ja eile sain kolme farkut ja pari paitaa ja vähän koruja 125e edestä. olenko lelitty? minulla on kolme siskoa ja hekin saavat noin¨^^^

    • kermaperse

      Joo et kyl todellakaa oo lellitty.. ite saan 100€ kuus ja viime joululahja oli noin 6000€ enkä tee kotitöitkää paljoo:D

    • nykyajankakarat

      Oikeesti jotkut viel kehtaa leuhkii täällä sillä että on vitun lellitty ja laiska pentu joka ei oo oppinu tekee töitä... Se on säälittävää..

    • Köyhä

      Mun elämä on täyttä paskaa... Meiän perheellä ei oo rahaa ruokaan, talon lämmitykseen, edes veteen. Meillä ei oo tullu ollenkaan mistään vettä yli puoleen vuoteen ja sitä ennen lämmintä vettä ei vuosiin. Älkää kysykö miten käyn suihkussa :D En saa mistään rahaa muuala kun parikymppiä yhteensä sukulaisilta jouluna ja syntyäreillä. Ostan vaatteet, kengät, asusteet, korut ym aina itse. Ihan koululaukusra polkupyörään ja talvitakista pari kertaa vuodessa syödemmässemme ulkona. Ja mitään rahanlähteitä ei kaksitoistavuotiaalla oikein ole :/ Joo avauduin sori! Mut kaikki jotka sanotte et teillä menee huonosti, muistakaa aina että jollain menee huonommin.

      • 卐Pärjäile卐

        Hei "Köyhä"! Toivottavasti sun ei tarvitse elää tuossa kärsimyksessä. Miten muuten pystyt ostamaan nuo kaikki? Teetkö esim. jotain työtä? (joo tiedän, 12v oot) Oma isäni on hyvin köyhä ja tiedän sen tunteen, kun on köyhä ja joutuu tyytymään siihen huonompaan elämään. Muista valita mahdollisimmat hyvä työ sitten, niin ei enää tarvitse kärsiä. :) Äitini on sentään normaalipalkkainen, mutta ehkä hieman alhaisempi. Olen pitänyt meitä aina rikkaina. Sitten kun sain tietää äitini palkaan, olin aika pettynyt. Tuntui siltä, että tulevaisuuskin olisi ihan paska ja että kaikilla muilla on kaikki hienot laitteet. :( Muista kuitenkin käydä koulut hyvin ja jos käyt hyvin jo nyt, niin hyvä. Onnea sulle tulevaisuuteen!


    • lakujh

      Saan kerran kuussa 30e. En tee kotitöitä. Enkä maksa itse vaatteista. Pidän kyllä omasta huoneestani huolta ja muista sellasista. Et oo lellitty. Oon 12, kuudennella.

    • ihanakoira1

      öhöm miustet oo lellitty :) mä saan viikos 25e yhteesä :D enkä osta midin ite :D

    • Joku vaa

      Olen 13v. En ole IKINÄ pyytänyt vanhemmiltani rahaa ilman vastinetta, ja olen sitä työtä vasten ansainnut! Vanhemmat ostaa vaatteet sun muut, kaiken "Ylimääräisen"Ostan itse. Perheelläni menee hyvin ja olen onnellinen! Ei raha hyvää mieltä tuo!

    • Lellitytkakrutpärjää

      Mä olen kolmetoista ja kuudennella. Saan 10e viikossa jos siivoan huoneeni, mikä ei todellakaan ole haaste. Lisäksi rahaa tulee muualta n. 20e / viikko. Mä saan aina kaiken mitä haluan, jopa uuden tabletin tai kännykän tuosta vaan, vaikka vanhakin toimisi.

      • asdadds3

        Joop, kyllähä ne lellityt pennut pärjää sen 1-20 vuotta mutta kun omaan kämppään menee nii kyllä se hymy hyytyy, toki se isi voi silti maksaa mutta eipä kyllä tule mitää kivaa kommenttia siitä.


    • Et oo lellitty :)

    • T. 12v

      Et oo todellakaan lellitty, verrataan joihinkin jotka saa about 25€ kuussa eikä silti tarvi ostaa mitään ite. Tällainen "Pappa betalar" -juttu, vihaan sitä >:(

    • juhostus2

      no et oo

    • oonks ainoo

      Oonks vittu ainoo joka ei saa yhtää mitää? En oo ikinä saanu mitää kotitöistä.. Siskolla menee kouluki niin vitun huonosti et ku se saa 8-10 nii instant 20€.
      sitte itellä yleensä kokeista 9-10. Enkä saa yhtää rahaa.. Tätä menoo jatkunu 8vuotta.

      • pellet3

        Ei jumalauta mitä pellejä :DDD, kuka voi oikeesti olla ylpee siitä että saa 100euroo kuussa :DD. Missähän se teiän hauis on jos ette ees roskia vie tai tee muutakaan, toki teille isi maksaa 600e vuodessa että meette salille mutta ette te sielkää mitää tee :D leuhkitte vaan miten käytte kalliilla salilla.


      • Et oo

        Joo et sää kyl ainoo oo :D ainoo mitä vanhemmat mulle ny on maksanu nii vaatteet ja sillontällön ruuat, välil ku äippä on yö töis nii käyn ite hakee jotai ruokaa enkä oo jaksanu ees siitä mitää kirjaa pitää :D


    • @.@

      Et ole ! Kuaka sellaista on saanut päähänsä!! @.@

    • Kakkaaa

      Mulla on paljo rahaa. Ja voin kokemuksella sanoa ettei raha tee onnelliseksi. Ainakaan mua. Moni mun ns. Köyhä kaveri on loppujen lopuksi paljo rikkaampi. Ei. Niillä ei oo rahaa. Niillä on kavereita, ehjä perhe ja terve mieli.
      Mulla ei oo mitää niistä oon sairas henkisesti ja fyysisesti. Nii sitä koitetaa sit korvata törkkäämällä massia kätee. Ja sanomalla ettei mun tarvi tehä tai ostaa mitää. Kiitos. Mutta ei oo helpottanu. :,(

    • risumiesprkle

      ite saan noin 60e kuukaudessa tai 70 riippuu vähäse...

    • 13v

      Ite siivoon huoneen kokonaan ja yleensä muita huoneita, teen ruokaa välil ja sit joku päivä jotai töitä pari kertaa viikos kunnon raskasta työtä mis tulee hiki saan välil rahaa jos siitä sovitaa mut en paljoo raha ei tee onnelliseks

    • Ihmmettelen

      Mitä vittua sitten jos olet lellitty?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe