C-RV 1.6 i-dtech

Avg

Kohta melkein 2000 km ajettu. Mielenkiinnolla seuraan paljonko enemmän vie esim civic verrattuna? Toinen tankkaus menossa ja avg näyttänyt molemmilla kerroilla 4.2. Ajo ollut puolet lähiö ja puolet maantietä. Yksi 200 kilometrin maantielenkki rauhallisesti 85 ttä meni 3.9. Täytynee joku kerta tankkauksesta piripintaan laskea oikein, paljonko avg heittää. Jos heitto samaa luokkaa kuin vastaavassa civic saa laittaa n. 0.4 litraa enemmän.

41

4183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerro vielä

      Auto on muutakin kuin kulutus. Kerro paleleeko talvella? Jäätyykö ikkunat.

    • comfort 1.6 diesel

      Ittellä ajettuna melkein 3000 km...tarkenee oikein hyvin eli eilenki oli pakkasta -10 ja tänään -15, ja ilmastointi oli kohdassa 20, jota piti laskea 19:toista, ku tuli hiki :). Keskikulutus koko matkalla ollut 3,9 l/100 km. Ajot olleet puolet lyhyttä ja puolet matkaa. Maavara on ehkä niukahko, mutta pärjää. Huonoimmat asiat ovat, kuskin penkissä ei ristiselän tukea (erillistä säätöä), jota kaipailen. Radion on ihan ok, mutta kaiuttimista loppuu bassojen toisto ja ääni muuttuu matalaksi (hiljaisilla äänillä). Hiukan tuulilasin apukuskinpuoli vetää jäähän aivan alareunasta, koska koelaudan muotoilu ei kuljeta lämpöä sinne. Auto on muuten hiljainen, hyvä ajaa, todella ripeä ja voimakas vääntö. Tilat kohtuulliset, vaihteisto pelaa hienosti ja muutenkin säätimet hyvät. Hyvä auto hintaansa nähden...paljon paree, kuin moni kalliimpi.

      • hyvä tietää

        Autonvaihto edessä Hondan crv mallit kiinnostaa. Ajanutkin olen tällä 1.6 dieselillä, moottori yllätti tehollaan. Aina olen pärjännyt ilman nelivetoa, varsinkin nyt kun niissä on luistonesot, ja lukot. Kuitenkin vielä mietin hankinko dieselin, vai bensiiniversion, molemmilla puolensa. Lähinnä epäilyttää kun auto tulee ilman vebastoa, ja kuitenkin ajettava on yli 30 pakkasessa.


    • Hondsu

      Eilen -20 astetta ja lämpöä piisasi. On kyllä lämmin, siis civicci...crv:n lämmöstä en tiedä, koska sisätilat suuremmat, mutta luulisin tarkenevan. Hondat ovat aina olleet lämpösiä autoja, ei koskaan vielä kylmää hondaa oo ollut.

    • Avg

      Seuraava tankkaus tehty tänään loskakelin ihanuudessa. Avg lukema 4.4 ja laskettuna tankatuista litroista 4.79 l/100 km. Puolet kaupunkia ja toinen maantietä. Ajokilometrejä kertynyt n.2800 km. Toivon että putoisi n. 2-3 desiä kunhan kone vielä notkistuu.

      • Avg

        Seuraava tankkaus lähenee,ajotietokone ilmoittaa jäljellä kilometrejä 80. Aiemmilla tankkauskerroilla tankattu kun jäljellä olevat kilometrit n. 0 kilometriä. Ohjekirja neuvoo ottamaan tankkauspistoolin pois kun tankkauspistooli laukeaa ja odottamaan hetken aikaa. Tällöin menee ainetta sisään n 44 l. Ohjekirja ilmoittaa tilavuudeksi 58l. Aika ajoissa siis ilmoittaisi tankkauksen tarpeellisuudesta. Edellisellä tankkauksella annoin pistoolin napsahtaa kolme kertaa, jolloin ainetta meni tuon 44 jälkeen kolmisen l. enemmän. Olettaa sopisi että kun ajotietsikka näyttää 0, ajaisi sillä vielä ainakin helposti 100 km. Jos näin tankillisella menisi helposti n 1000-1100 km. Nyt ennen tankkausta avg häilyy siinä 4.0-4.1 rajalla eli jos aiemman mukaan, niin saa todelliseen laittaa 0.4 litraa lisää. Ajo ollut enimmäkseen rauhallista sekä lähiö/maantie ajoa. Kun sateet loppuu ja pakkaset alkaa virittelen taas maskiin viimasuojaa, jonka aiemmissa autoissa havainnut hyväksi ratkaisuiksi pakkasilla. Vai olikohan crv:ssä automaattikaihdin, pitänee tarkistaa.


      • Bensakoneella
        Avg kirjoitti:

        Seuraava tankkaus lähenee,ajotietokone ilmoittaa jäljellä kilometrejä 80. Aiemmilla tankkauskerroilla tankattu kun jäljellä olevat kilometrit n. 0 kilometriä. Ohjekirja neuvoo ottamaan tankkauspistoolin pois kun tankkauspistooli laukeaa ja odottamaan hetken aikaa. Tällöin menee ainetta sisään n 44 l. Ohjekirja ilmoittaa tilavuudeksi 58l. Aika ajoissa siis ilmoittaisi tankkauksen tarpeellisuudesta. Edellisellä tankkauksella annoin pistoolin napsahtaa kolme kertaa, jolloin ainetta meni tuon 44 jälkeen kolmisen l. enemmän. Olettaa sopisi että kun ajotietsikka näyttää 0, ajaisi sillä vielä ainakin helposti 100 km. Jos näin tankillisella menisi helposti n 1000-1100 km. Nyt ennen tankkausta avg häilyy siinä 4.0-4.1 rajalla eli jos aiemman mukaan, niin saa todelliseen laittaa 0.4 litraa lisää. Ajo ollut enimmäkseen rauhallista sekä lähiö/maantie ajoa. Kun sateet loppuu ja pakkaset alkaa virittelen taas maskiin viimasuojaa, jonka aiemmissa autoissa havainnut hyväksi ratkaisuiksi pakkasilla. Vai olikohan crv:ssä automaattikaihdin, pitänee tarkistaa.

        Bensakoneella olisit saanut tuollaisella ajolla menemään noin 10 litraa satasella.


      • Avg
        Avg kirjoitti:

        Seuraava tankkaus lähenee,ajotietokone ilmoittaa jäljellä kilometrejä 80. Aiemmilla tankkauskerroilla tankattu kun jäljellä olevat kilometrit n. 0 kilometriä. Ohjekirja neuvoo ottamaan tankkauspistoolin pois kun tankkauspistooli laukeaa ja odottamaan hetken aikaa. Tällöin menee ainetta sisään n 44 l. Ohjekirja ilmoittaa tilavuudeksi 58l. Aika ajoissa siis ilmoittaisi tankkauksen tarpeellisuudesta. Edellisellä tankkauksella annoin pistoolin napsahtaa kolme kertaa, jolloin ainetta meni tuon 44 jälkeen kolmisen l. enemmän. Olettaa sopisi että kun ajotietsikka näyttää 0, ajaisi sillä vielä ainakin helposti 100 km. Jos näin tankillisella menisi helposti n 1000-1100 km. Nyt ennen tankkausta avg häilyy siinä 4.0-4.1 rajalla eli jos aiemman mukaan, niin saa todelliseen laittaa 0.4 litraa lisää. Ajo ollut enimmäkseen rauhallista sekä lähiö/maantie ajoa. Kun sateet loppuu ja pakkaset alkaa virittelen taas maskiin viimasuojaa, jonka aiemmissa autoissa havainnut hyväksi ratkaisuiksi pakkasilla. Vai olikohan crv:ssä automaattikaihdin, pitänee tarkistaa.

        Nyt menin.50 litraa, tankkaus n 30 km sen jälkeen kun ajotietokone ilmoitti polttoaineen nollaksi. Keskikulutukseksi laskettuna 4.82.
        Kai se on kohtuullinen ottaen huomioon, auto painaa yli 1.5 t.
        pikkuhiljaa kun autoon alkaa tottumaan, alkaa auto miellyttämään. Edelliseen autoon verrattuna suuntavakavuus ja hiljaisuus parempi. Se on totta ettei tämä ole muuta maastoautoa, kuin korkeampi maavara, mutta ostin sen mm. runsaiden tilojen ja helpon autoon kulun ja näkyväisyyden vuoksi. Katsellaan sitten toimivuus, kunhan kunnon pakkaset. Jotakuta kiinnosti vaihteisto,onko sama kuin civicissä, mutta ainakin tuntuma kepin kautta on sen verran jämäkkä,että luulisin että tässä mitoitettu laatikko just tälle mallille. Keppi kivasti siten että voi vaihdella kyynärnojalla kättä pitäen.


      • Samaa perusteet
        Avg kirjoitti:

        Nyt menin.50 litraa, tankkaus n 30 km sen jälkeen kun ajotietokone ilmoitti polttoaineen nollaksi. Keskikulutukseksi laskettuna 4.82.
        Kai se on kohtuullinen ottaen huomioon, auto painaa yli 1.5 t.
        pikkuhiljaa kun autoon alkaa tottumaan, alkaa auto miellyttämään. Edelliseen autoon verrattuna suuntavakavuus ja hiljaisuus parempi. Se on totta ettei tämä ole muuta maastoautoa, kuin korkeampi maavara, mutta ostin sen mm. runsaiden tilojen ja helpon autoon kulun ja näkyväisyyden vuoksi. Katsellaan sitten toimivuus, kunhan kunnon pakkaset. Jotakuta kiinnosti vaihteisto,onko sama kuin civicissä, mutta ainakin tuntuma kepin kautta on sen verran jämäkkä,että luulisin että tässä mitoitettu laatikko just tälle mallille. Keppi kivasti siten että voi vaihdella kyynärnojalla kättä pitäen.

        Toki neliveto on joissaintilanteissa hyvä, kuitenkin nykyautoissa on luistonestot, lukot, ajovakauden hallinta pitäisi pärjätä pelkällä etuvedolla. Ymmärrän niitä jotka ajavat huonoilla metsäautoteillä, hankalissa lumiolosuhteissa siellä tarvitaan maasturia.
        Asija jota pohdin, pitäisikö laittaa Vepasto, riittääkö lämpö kovilla pakkasilla. Lämmitin olisi paras asentaa ennen käyttöönottoa.


      • Avg
        Samaa perusteet kirjoitti:

        Toki neliveto on joissaintilanteissa hyvä, kuitenkin nykyautoissa on luistonestot, lukot, ajovakauden hallinta pitäisi pärjätä pelkällä etuvedolla. Ymmärrän niitä jotka ajavat huonoilla metsäautoteillä, hankalissa lumiolosuhteissa siellä tarvitaan maasturia.
        Asija jota pohdin, pitäisikö laittaa Vepasto, riittääkö lämpö kovilla pakkasilla. Lämmitin olisi paras asentaa ennen käyttöönottoa.

        Itsellä aiemmassa autossa wepasto, harvoin tuli käytettyä, tähän otin moottori ja sisä lämmitin asennuksen, joka kohtuullinen n. 500 euroa. Kokeilin kerran ylälohkoa kämmenellä lohkolämmityksen jälkeen, ja hämmästyin kun se oli aivan lämmin. Ostaessa sanoivat että lämmitin on säteilylämmitin, joka aiempien kokemusten mukaan lämmittää moottoria vain lähinnä öljypohjan tiimoilta. En tiedä mihin kohtaan se on asennettu, tai sitten se on kuitenkin vesitila lämmitin ja myyjä oli vain asian tuntematon. Näillä keleillä kun lähden kylmällä moottorilla, alkaa lämmintä tulemaan noin 2-3 kilometrin jälkeen ja normaali lämpö saavutetaan n 7 km ajon jälkeen. Minulle riittää pelkkä tolppa omalla käytöllä.


      • Minulle kerrottiin
        Avg kirjoitti:

        Itsellä aiemmassa autossa wepasto, harvoin tuli käytettyä, tähän otin moottori ja sisä lämmitin asennuksen, joka kohtuullinen n. 500 euroa. Kokeilin kerran ylälohkoa kämmenellä lohkolämmityksen jälkeen, ja hämmästyin kun se oli aivan lämmin. Ostaessa sanoivat että lämmitin on säteilylämmitin, joka aiempien kokemusten mukaan lämmittää moottoria vain lähinnä öljypohjan tiimoilta. En tiedä mihin kohtaan se on asennettu, tai sitten se on kuitenkin vesitila lämmitin ja myyjä oli vain asian tuntematon. Näillä keleillä kun lähden kylmällä moottorilla, alkaa lämmintä tulemaan noin 2-3 kilometrin jälkeen ja normaali lämpö saavutetaan n 7 km ajon jälkeen. Minulle riittää pelkkä tolppa omalla käytöllä.

        Kyseessä olevan perinteinen moottorilämmitin joka tulee vesitilaan, ei siis säteilylämmitin. Siksi ajattelinkin polttoainelämmitimen asennusta yhtäaikaa.


      • Avg
        Samaa perusteet kirjoitti:

        Toki neliveto on joissaintilanteissa hyvä, kuitenkin nykyautoissa on luistonestot, lukot, ajovakauden hallinta pitäisi pärjätä pelkällä etuvedolla. Ymmärrän niitä jotka ajavat huonoilla metsäautoteillä, hankalissa lumiolosuhteissa siellä tarvitaan maasturia.
        Asija jota pohdin, pitäisikö laittaa Vepasto, riittääkö lämpö kovilla pakkasilla. Lämmitin olisi paras asentaa ennen käyttöönottoa.

        No nyt näilläkin leveysasteilla 20 pakkasia, joten raportoin kokemuksia tuonnempana. Vaihteisto kylmänä lähdettäes jonkin verran jäykistyy, ja kolmonen varsinkin joka jo uudesta asti ollut hieman takerteleva, josko vielä uutuuden jäykkä.?


      • Vakaasti harkinnut
        Avg kirjoitti:

        No nyt näilläkin leveysasteilla 20 pakkasia, joten raportoin kokemuksia tuonnempana. Vaihteisto kylmänä lähdettäes jonkin verran jäykistyy, ja kolmonen varsinkin joka jo uudesta asti ollut hieman takerteleva, josko vielä uutuuden jäykkä.?

        Autoa en vielä saanut, vakaasti harkitsen Webaston asennusta heti uutena . Nokkapeiton jo tilasin, olen nimittäin kerran jäänyt tielle pakkaseen huohotinputken jäätymisen takia.
        Tuossa ei ehkä sitä vaaraa ole jos putki jota katsoin oli huohotinputki.


    • Ei maasturi

      Käsittäkseni etuvoista C-RV ei enään ole maasturi, lähinnä farmari, tai tila-auto- Autossahan on civicin moottori, olisiko vaihteistokin, joten kulutuksetkin ovat suhteessa siihen. Olisi tosiaan mielenkiintoista onko kyseisessä autossa C-rv, vai cicicin vaihdelaatikko.

      • Kokemusta on

        Välitykset on ainakin hyvin erilaiset Civicissä ja CR-V:ssä. Civicissä 2000rpm, kun nopeutta 115km/h, CR-V:ssä 2000rpm ja nopeutta 90km/h. Eli Civicillä ei pystynyt ajamaan 80km/h kutosella, kun taas CR-V vääntää silloin jo hienosti.


      • Tuntuu lupaavalta
        Kokemusta on kirjoitti:

        Välitykset on ainakin hyvin erilaiset Civicissä ja CR-V:ssä. Civicissä 2000rpm, kun nopeutta 115km/h, CR-V:ssä 2000rpm ja nopeutta 90km/h. Eli Civicillä ei pystynyt ajamaan 80km/h kutosella, kun taas CR-V vääntää silloin jo hienosti.

        Pienestä koneesta huolimatta uskoisin tilapäisesti peräkärryn tai asuntovaununkin kulkevan. Toki jos asuntovaunuakin vetäisi paljon olisi isompi kone paikallaan. Kuukauden kuluttua olen viisaampi.


      • Avg
        Tuntuu lupaavalta kirjoitti:

        Pienestä koneesta huolimatta uskoisin tilapäisesti peräkärryn tai asuntovaununkin kulkevan. Toki jos asuntovaunuakin vetäisi paljon olisi isompi kone paikallaan. Kuukauden kuluttua olen viisaampi.

        C-RV 1.6 i-dtech mallissa kutosella nopeus 90,silloin kierrokset n.1600-1650. Kierroslukumittarissa ei ollenkaan viivoitusta 100:n välein, joten lukematarkkuus huono. Olen autoissani aina korva ja
        tärinä kuulolta hakenut moottorista sen kierrosalueen jolla moottori ei enään niin sanotusti jyristä. Tämä auto on ensimmäinen moottori,josta oli melko vaikea löytää Se alue jolla moottori kiertää vapaasti ilman että alikierrokset rasittaisivat laakereita ja niiden kauloja. Itse asiassa tällä Hondan uuden tekn. Moottorilla ajaa helposti huonolla kierros alueella, kun Se vetää aivan helposti jo n.1200 kierroksesta. Mutta mielestäni kannattaa ainakin kolmella ylimmällä vaihteella (4-6) pitää kierrokset yli n. 1550-1600 jolloin ollaan alueella joka ei rasita moottorin mekaanisia osia, ja näin ollen antaa pidemmän käyttöiän. Itse pelkäsin ennen kuin sain auton että kutonen on liian pitkä 80 kympin alueelle,joka suomessa yleinen, mutta onneksi Se on mittarinäyttämä nopeudessa 84 (joka vastaa todellista 80 km/h)kierros alueella n 1600, joka on tuon jyristävän alueen raja-alueella. Asuntovaunun ja peräkärryn vetoon suosittelen suosiolla jättämään kokonaan kutosen käytön. Jo polttoaine talouden ja moottorin säästön kannalta.


      • Avg
        Avg kirjoitti:

        C-RV 1.6 i-dtech mallissa kutosella nopeus 90,silloin kierrokset n.1600-1650. Kierroslukumittarissa ei ollenkaan viivoitusta 100:n välein, joten lukematarkkuus huono. Olen autoissani aina korva ja
        tärinä kuulolta hakenut moottorista sen kierrosalueen jolla moottori ei enään niin sanotusti jyristä. Tämä auto on ensimmäinen moottori,josta oli melko vaikea löytää Se alue jolla moottori kiertää vapaasti ilman että alikierrokset rasittaisivat laakereita ja niiden kauloja. Itse asiassa tällä Hondan uuden tekn. Moottorilla ajaa helposti huonolla kierros alueella, kun Se vetää aivan helposti jo n.1200 kierroksesta. Mutta mielestäni kannattaa ainakin kolmella ylimmällä vaihteella (4-6) pitää kierrokset yli n. 1550-1600 jolloin ollaan alueella joka ei rasita moottorin mekaanisia osia, ja näin ollen antaa pidemmän käyttöiän. Itse pelkäsin ennen kuin sain auton että kutonen on liian pitkä 80 kympin alueelle,joka suomessa yleinen, mutta onneksi Se on mittarinäyttämä nopeudessa 84 (joka vastaa todellista 80 km/h)kierros alueella n 1600, joka on tuon jyristävän alueen raja-alueella. Asuntovaunun ja peräkärryn vetoon suosittelen suosiolla jättämään kokonaan kutosen käytön. Jo polttoaine talouden ja moottorin säästön kannalta.

        Seuraava tankkaus,nyt kulutus laskettuna 4.95.


      • Hmmmm.....
        Avg kirjoitti:

        Seuraava tankkaus,nyt kulutus laskettuna 4.95.

        No perhana, menee se sitten aika pienellä. Nyt pitää alkaa miettiä autonvaihtoasiaa hiukan uusiksi...


      • relevantti tantti
        Hmmmm..... kirjoitti:

        No perhana, menee se sitten aika pienellä. Nyt pitää alkaa miettiä autonvaihtoasiaa hiukan uusiksi...

        Jossakin vaiheesss kannattaa laskea kulutusvaihtelun merkitys kokonaisuuteen. Itse ajelen dieselillä n.120km/t 5,3L kulutuksella. Vastaavasti bensa-auto veisi ehkä 5-6. Kaupungisssa ja pikkupyörityksessä erot tulevat näkyviin. Joka tapauksessa alle 20' vuodessa ajava ei pääse polttoaineen pihistyksellä säästämään.


      • Miten mahdollista?
        relevantti tantti kirjoitti:

        Jossakin vaiheesss kannattaa laskea kulutusvaihtelun merkitys kokonaisuuteen. Itse ajelen dieselillä n.120km/t 5,3L kulutuksella. Vastaavasti bensa-auto veisi ehkä 5-6. Kaupungisssa ja pikkupyörityksessä erot tulevat näkyviin. Joka tapauksessa alle 20' vuodessa ajava ei pääse polttoaineen pihistyksellä säästämään.

        Joku voi ajaa kaupunkiajossa bensiiniautolla 5-6l/100 ehkä mopoauto. Minulla on ollut 10-15 eri autoa eipä lioin ole mennyt alta kymmenen.


      • Näin ..
        Miten mahdollista? kirjoitti:

        Joku voi ajaa kaupunkiajossa bensiiniautolla 5-6l/100 ehkä mopoauto. Minulla on ollut 10-15 eri autoa eipä lioin ole mennyt alta kymmenen.

        Pieni auto ja uutta tekniikkaa niin siten mahdollista. Hondan tapauksessa pitää olla hybrid. Muilla merkeillä ecoboost tai tsi.


      • 18+5
        Miten mahdollista? kirjoitti:

        Joku voi ajaa kaupunkiajossa bensiiniautolla 5-6l/100 ehkä mopoauto. Minulla on ollut 10-15 eri autoa eipä lioin ole mennyt alta kymmenen.

        Minulla on japskimerkkinen bensa-auto. C-segmentin kokoinen bensakoneella. Kaupunkikulutus noin 6.1 ltr / 100 km. Tämä mitattu arvo, ajotietokone sanoo että menee alle kuuden.


      • Avg
        Avg kirjoitti:

        Seuraava tankkaus,nyt kulutus laskettuna 4.95.

        Seuraava tankkaus, nyt 5.08 laskettuna. Sisältyy 400 km motaria rauhallisesti (90 km/h)vakkaria käyttäen, istuimesta tulee olohuoneen lepotuoli mieleen kun siinä saa hyvän lokoisan asennon ja voi rentoutua, kun rattia ei tarvitse paimentaa.
        Nyt viikon pakkasjakso, olen säätänyt lämpötilan 19 asteeseen. Minusta ei mitään ihmeellistä sen suhteen, normaalisti lämpiää ja ikkunat pysyy auki. Kylmäkäynnistys miinus20 iloisesti, joten luulen ettei proplems tulipalo pakkasillakaan. Ehkä ottaen huomioon auton suuri sisätilavuus, lämpö ominaisuudet aivan hyvät. Voisin kuvitella civicin täl samalla koneella olevan hyvinkin lämmin.


      • Hyvältä näyttää
        Avg kirjoitti:

        Seuraava tankkaus, nyt 5.08 laskettuna. Sisältyy 400 km motaria rauhallisesti (90 km/h)vakkaria käyttäen, istuimesta tulee olohuoneen lepotuoli mieleen kun siinä saa hyvän lokoisan asennon ja voi rentoutua, kun rattia ei tarvitse paimentaa.
        Nyt viikon pakkasjakso, olen säätänyt lämpötilan 19 asteeseen. Minusta ei mitään ihmeellistä sen suhteen, normaalisti lämpiää ja ikkunat pysyy auki. Kylmäkäynnistys miinus20 iloisesti, joten luulen ettei proplems tulipalo pakkasillakaan. Ehkä ottaen huomioon auton suuri sisätilavuus, lämpö ominaisuudet aivan hyvät. Voisin kuvitella civicin täl samalla koneella olevan hyvinkin lämmin.

        Autoa en vielä saanut ,mutta kuitenkin ennakkoon olen tilannut nokkapeiton, ja Wepaston.

        Ehkä olen ennakkoluuloinen Wepaston suhteen, kuitenkin perustan ajatukseni Fsikkaan, , mitä parempi hyötysuhde, sen vähemmän hukkalämpöä. Toisaalta ajan paljon Lapissakin, ja onhan se toisaalta mukavuuttakin. Kaikkea pitää yrittää perustellakkin, vaikka väkisinkin.


    • Kiinnostava paketti

      Löytyykö vielä autolehtien tekemiä testiajoja. Jos minkälaiset arvostelut on tullut ??

    • Avg

      Kirpeä pakkasjakso menossa, avg kipuaa yli viiden litran ajotietokoneen omalla näytöllä. Aika paljon kylmäkäynnistyksiä ja lyhyttä lähiöajoa. Katsotaan kun tankkauksen aika paljonko todellinen kulutus laskettuna.

      • Näkeekö ulos ?

        Lähdetkö lämpimästä t allista ? Pysyykö ikkunat sulana? Ikkunoiden sulana pysymiseen vaikuttaa lämmön ohella ilmankierto.


      • Avg
        Näkeekö ulos ? kirjoitti:

        Lähdetkö lämpimästä t allista ? Pysyykö ikkunat sulana? Ikkunoiden sulana pysymiseen vaikuttaa lämmön ohella ilmankierto.

        Ulkoa startataan,välillä lohko ja sisätila lämmitin käytössä. Ikkunat pysyy sulana. Ilmastointi ei juurikaan käytössä, siitä enemmän hyötyä kosteina syys ja kevät aamuina, kun halutaan ikkunahuurut nopeammin pois. Hondassa erillinen nappula nopeaan ikkunan avaamiseen kosteudesta.


    • Avg

      Taas lisää tuhat kilometriä edellisestä tankkauksesta. Nyt pakkasjakso kulutus laskettuna 5,42. Aika paljon lyhyttä kauppa ym. muuta ajoa ja lukuisia starttauksia.

      • lifestyle+

        Älyttömän pieni keskikulutus. Itsellä lähestulkoon pelkässä moottoritieajossa kulutus ajotietokoneen mukaan 5.4-5.6, oikea 5.8-6. Nopeutta mittarin mukaan 110-120km/h. Tästä voi vähentää oikean nopeuden 5 km/h. Mielestäni nämäkin lukemat erittäin hyvät korkealle autolle.


    • lifestyle+

      Oletteko huomanneet hiukkassuodattimen valoa tai lisääntynyttä kulutusta polton aikana. Itse en ole 8tkm:n aikana huomannu kertaakaan mitään polttoon viittaavaa. Täytyyköhän huolestus vai polttaako ihan huomaamatta vain pientä lisäpolttoainetta käyttämällä?

      • Avg

        Omassani, jossa pidän hetkellisen kulutuksen poikittaispalkki näyttöä päällä ajotietokoneessa, tuli jossain noin 4 tkm kohdalla epämääräisen korkeaa kulutusta näyttöön n 2-3 minuutin ajaksi. Tästä poikkeuksellisen suuresta kulutusinformaatiosta päättelin sen hiukkassuodattimen puhdistuspoltoksi. Ohjekirja tosin opastaa, että informaationäyttöön tulisi tästä tapahtumasta oma varoitusnäyttönsä, jolloin moottoria varoitetaan sen aikana sammuttamasta.
        eli odotellaan josko se varsinainen poltto sitten tulee myöhemmin, mutta nyt ei ainakaan tähän mennessä näytölle ilmestynyt mitään infoa. Ajettuna nyt n. 7 tkm.


    • lifestyle+++

      eipä tuossa 1.6 taida olla hiukkassuodatinta. ohjekirjassa mainitaan vaan 2.2 diesel missä se on.

    • ceeärvee

      Noniin CRV 1,6 D miehet/naiset. Talvi takana joka etelässä tosin oli poikkeuksellisen leuto. Mutta kertokaa nyt rehelliset kokemukset miten lämpeni ja toimi talviajossa. Ja oliko webasto käytössä?

      Itselläni auton vaihto edessä ja vaatimuksena olisi korkeampi maavara riittävän kokoinen tavaratila. CR-V:ssä nämä ominaisuudet ovat, mutta TM talvitestin luettuani alkoi nuo talviominaisuudet hieman mietityttämään.

      • Yllättä lämpimyydell

        Pohjoisessa asun, kuitenkin talvi oli lauha, joten lämpöä kyllä riitti. Moottori lämpesi dieseliksi yllättävän nopeasti, toki käytin tehdasvalmisteista keulapeittoa.

        Mielestäni nelivetoa ei tarvitse jos ei liiku paljon huonokuntoisilla metsäteillä. Toki nelivedolla pääsee nopeammin liikennevaloista, jos toista autoa ei ole edessä.

        Moottori on tehokas,vääntävä mikä aiheuttaa liukkailla keleillä herkästi sutimista, mutta pian oppii lähtemään joko hieman kytkintä luistattaen, tai lähtee kakkosvaihteella.

        Saksalaisiin autoihin tottuneena ohjaus tuntui ensin puuromaiselta siihenkin tottuu

        Kokonaisuutena olen autoon ollut tyytyväinen, harvoin tarvii käydä tankilla.


    • webasto 1.6

      Lämpenee melko hitaasti jos ei webasto ole päällä, joten jos meinaat kyseisen auton ostaa niin webasto on ehdoton.

    • Cr-v 1.6d tilattu

      Kyllä uusi 1.6d cr-v pienellä kulkee. Oli viikonloppuna koeajossa kitkarenkailla varustettu malli. 400 km sekavaa maantieajoa 2 aik 2 lasta ja takaluukku täynnä 4,6l/100km... mittarin näyttäessä säännöllisesti 20km/h nopeusrajoitusten.
      Moottoritiellä 138km/h vakionopeudensäätäjällä 6,4l/100km.
      Lopuksi lämpimällä koneella 15 kilometriä kaupungissa Econ päällä yritin ajaa mahdollisimman taloudellisesti jolloin tietokone näytti 3,9l/100km kulutusta.

      Vaikka noihin lukemiin lisättäisiin 0.5l tietokoneen kaunisteluja niin kyllä nuo mielestäni melko maltilliset lukemat ovat auton koon huomioiden.

      Lisäksi täytyy kehua tiloja. Varsinkin takaluukun tilat yllättivät. Vasta kun alkaa täyttämään takaluukkua niin tajuaa kuinka iso se on.

      Oikeastaan mitään huonoa sanottavaa ei löytynyt. Suurin epäilys oli auton tehottomuudessa mikä osoittautui turhaksi.

      Loisto auto.

      • Jeejeejeejee

        Onneksi olkoon.


    • Cr-v 1.6d kulutus

      Ehkäpä ajelen ylinopeutta reilummin, koska moottorista tuntuu löytyvän potkua. On todella helppo ohitella, vaikka edellä ajava 120km/h. Kulutus tiellä on ollut 5.2l/100km. Tuntuma on että kulutus lähtee nousemaan kun ajaa reilua satasta. Uskon tosiaan sihen 4.5l kulutukseen jos malttaa ajaa liikenteen mukana.
      Tiloja kyllä löytyy ajo-ominaisuudetkin on hyvät, mutta jos vertaa saksalaisiin, ei Honda yllä niihin.

      • elegance+

        Alkaa omalla Hondallakin kulutus pudota kivasti. 5-5.5 l satasella ei ole reippaassakaan ajossa mikään ongelma. Mitä enemmän ajaa sitä leppoisammalta tuntuu ja tavaratilan koon ymmärtää vasta, kun alkaa sitä lastata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe