Jaromatic Oy????

Minna

Onko kellään tietoja kyseisestä firmasta??? Yrittävätkö painostaa pois ennen kuin maksavat 500€ koulutuspalkkion, kun siihen pitää olla 240 tuntia töissä?? Eipäilen vaan??

46

25839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meikä

      Potkasevat kuulemma pois ennen kuin 240 tuntia on tullut täyteen, jos ei saa lyhyen ajan kuluttua kauppaa kulkemaan, mikäli työhön on muita tulijoita. Työhön opastus ei ole iltatyöntekijöille hääppöistä. Joten 500 euron koulutusrahan toivossa ei ainakaan kannata.

      • meikäläine

        oot muuten aika ihmeellinen =) mieti jos oisit ite firman pomo ja sulla olis duunissa sellane jätkä joka ei tee paskaakaan ja sen pitäs olla talossa 2kk tai ne tunnit???? pitäsitkö sitä töissä?? se olisi sama jos antasit ne rahat ekana päivänä sille ni sen ei tarttis venata 2 kk niit rahoja!!!!!


      • Taru
        meikäläine kirjoitti:

        oot muuten aika ihmeellinen =) mieti jos oisit ite firman pomo ja sulla olis duunissa sellane jätkä joka ei tee paskaakaan ja sen pitäs olla talossa 2kk tai ne tunnit???? pitäsitkö sitä töissä?? se olisi sama jos antasit ne rahat ekana päivänä sille ni sen ei tarttis venata 2 kk niit rahoja!!!!!

        Viisaasti ajateltu. Aika paljon tuntuvat lehtimyynttoimistot saavan kielteisiä kommentteja, joiden sisältö on jokseenkin arveluttavaa.....


    • PLZ

      on todellaki totta et ne maksaa 2 kk:desta 500€ koulutus palkkion, tiedän koska olin ite siel töissä ja oon edelleen ni sain sen 500€ koulutus palkkion!!!! et ei oo mikää huijari firma... kannattaa kysyy töitä... on muuten hyvä paikka...

      • AML

        Minuun on yritetty jo 3 viikon ajan ottaa yhteyttä numerosta, joka kuuluu Jaromatic Oy:lle, Jyväskylä. En ole kertaakaan vastannut. Kiinnostaa kuitenkin hiukan kun siellä ollaan niin sitkeitä...Mitä Jaromatic myy? Ja onko kyseessä ilta-/puhelinmyyntityö? Mitkä ovat kokemuksesi työstä?


      • määvaan
        AML kirjoitti:

        Minuun on yritetty jo 3 viikon ajan ottaa yhteyttä numerosta, joka kuuluu Jaromatic Oy:lle, Jyväskylä. En ole kertaakaan vastannut. Kiinnostaa kuitenkin hiukan kun siellä ollaan niin sitkeitä...Mitä Jaromatic myy? Ja onko kyseessä ilta-/puhelinmyyntityö? Mitkä ovat kokemuksesi työstä?

        Lehtiä kauppasivat ainakin minulle


      • zwerström

        Siellä teidän firmassa on ilmeisesti tapana huijata asiakkaita, kun lupaatte myynti puheen alussa ILMAISEKSI vuoden jostain lehdestä. (esim tuulilasi, avotakka yms.)
        Sitten kun asiakas on sanonut, että kyllähän sitä voisi vuoden ilmaiseksi ottaa, niin sitten alkaa tulemaan paketille hintaan, Yhtäkkiä ilmainen vuosi tuulilasia muuttuukin kahden vuoden kestotilaukseksi ja hintakin on yli normaalin hinnan! (Norm. 1 vsk tuulilasia kestona on 72 euroa, niin asiakkaalle hinta on 2 vuotta 171 euroa!!!)

        Ihmettelen vaan, että miten kehtaatte luvata jotain ilmaiseksi kun se ei sitä kuitenkaan ole.


      • plz
        zwerström kirjoitti:

        Siellä teidän firmassa on ilmeisesti tapana huijata asiakkaita, kun lupaatte myynti puheen alussa ILMAISEKSI vuoden jostain lehdestä. (esim tuulilasi, avotakka yms.)
        Sitten kun asiakas on sanonut, että kyllähän sitä voisi vuoden ilmaiseksi ottaa, niin sitten alkaa tulemaan paketille hintaan, Yhtäkkiä ilmainen vuosi tuulilasia muuttuukin kahden vuoden kestotilaukseksi ja hintakin on yli normaalin hinnan! (Norm. 1 vsk tuulilasia kestona on 72 euroa, niin asiakkaalle hinta on 2 vuotta 171 euroa!!!)

        Ihmettelen vaan, että miten kehtaatte luvata jotain ilmaiseksi kun se ei sitä kuitenkaan ole.

        itse asiassa se ei ole mitään kusetusta vaan se on todellisuudessa sitä et me todellakin annetaan se asiakkaalle se vuosikerta meidän maksamana... ja ei 2 vuoden pätkä voi olla kestotilaus??? kestotilaus on sellainen mikä jatkuu niin kauan ku asiakas ite haluu!!! ja mieti et pitäähän meidänki jotai leipämme eteen tehä ja se on mun osalta tällaista ainaki tässä vaihteessa ja hyvin oon kyllä ansainnu vai mitä oot mieltä 17.5€ tuntipalkasta????? :D:D


      • PLZ
        AML kirjoitti:

        Minuun on yritetty jo 3 viikon ajan ottaa yhteyttä numerosta, joka kuuluu Jaromatic Oy:lle, Jyväskylä. En ole kertaakaan vastannut. Kiinnostaa kuitenkin hiukan kun siellä ollaan niin sitkeitä...Mitä Jaromatic myy? Ja onko kyseessä ilta-/puhelinmyyntityö? Mitkä ovat kokemuksesi työstä?

        eli jaromatic myy yhtyneitten lehtiä kuten seura anna tekniikan maailma ja kotiliesi ja suomen kuvalehtee jne jne ja siks ne soittaa ku et vastaa ja sano suoraan et ei jos et kerta haluu


      • kokemusta riittää
        plz kirjoitti:

        itse asiassa se ei ole mitään kusetusta vaan se on todellisuudessa sitä et me todellakin annetaan se asiakkaalle se vuosikerta meidän maksamana... ja ei 2 vuoden pätkä voi olla kestotilaus??? kestotilaus on sellainen mikä jatkuu niin kauan ku asiakas ite haluu!!! ja mieti et pitäähän meidänki jotai leipämme eteen tehä ja se on mun osalta tällaista ainaki tässä vaihteessa ja hyvin oon kyllä ansainnu vai mitä oot mieltä 17.5€ tuntipalkasta????? :D:D

        Kauankohan olet ollut kyseisellä alalla??? Paljonko tiedät esimiestesi/firman pomon sopimuksista kustantajien kanssa??? Ilmeisesti et mitään! Kukaan ei anna mitään ilmaiseksi, eikä teidänkään yritys maksa kenenkään tilauksista esim puolta hinnasta. Nyt eivät myyjät ilmeisesti tiedä totuutta. Myyntipuheen voi muotoilla monellakin tapaa, mutta totuudessa täytyy pysyä. Tuolla "ilmaiseksi" systeemillä teette loppujenlopuksi hallaa niin itsellenne kuin kolleegoillennekin. Luurista kuulee ihmeellisiä tarinoita siitä miten jotkut toimivat ja asiakkaat eivät ole tyhmiä!
        Hyviä myyntejä sinulle jatkossakin ja toivotaan että peruutusprosentit myös pysyvät aisoissa.


      • Pasi
        AML kirjoitti:

        Minuun on yritetty jo 3 viikon ajan ottaa yhteyttä numerosta, joka kuuluu Jaromatic Oy:lle, Jyväskylä. En ole kertaakaan vastannut. Kiinnostaa kuitenkin hiukan kun siellä ollaan niin sitkeitä...Mitä Jaromatic myy? Ja onko kyseessä ilta-/puhelinmyyntityö? Mitkä ovat kokemuksesi työstä?

        onkohan sama kuin kohdalleni osunut? mikä numero oli?


      • Tepa27287
        Pasi kirjoitti:

        onkohan sama kuin kohdalleni osunut? mikä numero oli?

        aianakin 0451118713 kuuluu lehtidiilereille Jaromaticissa


      • karsta
        zwerström kirjoitti:

        Siellä teidän firmassa on ilmeisesti tapana huijata asiakkaita, kun lupaatte myynti puheen alussa ILMAISEKSI vuoden jostain lehdestä. (esim tuulilasi, avotakka yms.)
        Sitten kun asiakas on sanonut, että kyllähän sitä voisi vuoden ilmaiseksi ottaa, niin sitten alkaa tulemaan paketille hintaan, Yhtäkkiä ilmainen vuosi tuulilasia muuttuukin kahden vuoden kestotilaukseksi ja hintakin on yli normaalin hinnan! (Norm. 1 vsk tuulilasia kestona on 72 euroa, niin asiakkaalle hinta on 2 vuotta 171 euroa!!!)

        Ihmettelen vaan, että miten kehtaatte luvata jotain ilmaiseksi kun se ei sitä kuitenkaan ole.

        Nyt ei voi olla varma vastaako outoihin numeroihin. Jollakin voi olla tärkeää asiaa,mutta ei tiedä vastaako? Kun on kaikkia kaupalla ja ei aina voi sanoa EI EN OSTA MITÄÄN myyjisyä on vaikea päästä eroon,ei kannattas rueta puhumaan se on myyjälle jo voitto jos keskustelet.Mitä tälle vois tehdä ei varmaa mitään.Harmittaa kun ois tullut oikeita soittoja mutta ei uskalla vastata että silleenÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ


      • TOMMISETÄ
        zwerström kirjoitti:

        Siellä teidän firmassa on ilmeisesti tapana huijata asiakkaita, kun lupaatte myynti puheen alussa ILMAISEKSI vuoden jostain lehdestä. (esim tuulilasi, avotakka yms.)
        Sitten kun asiakas on sanonut, että kyllähän sitä voisi vuoden ilmaiseksi ottaa, niin sitten alkaa tulemaan paketille hintaan, Yhtäkkiä ilmainen vuosi tuulilasia muuttuukin kahden vuoden kestotilaukseksi ja hintakin on yli normaalin hinnan! (Norm. 1 vsk tuulilasia kestona on 72 euroa, niin asiakkaalle hinta on 2 vuotta 171 euroa!!!)

        Ihmettelen vaan, että miten kehtaatte luvata jotain ilmaiseksi kun se ei sitä kuitenkaan ole.

        Huh, on jokseenkin hyvä että emme myy TUULILASIA (Tekniikan maailman autistinen serkku) tai AVOTAKKAA (Apu-lehden käyttämän ylimääräisen lapsityövoiman sikiämä sivutuote). Iso J ja me myymme vain viiden tähden lehtiä, esim. KG, VIVA, KANAVA JA PARNASSO.

        Ja käytä korvaasi kun kuuntelet spiikin.
        SANAA ILMAINEN EI MAINITA MISSÄÄN YHTEYDESSÄ.
        Pöllö kuulee mitä pöllö haluaa kuulla.


      • samaa työtä tehnyt
        plz kirjoitti:

        itse asiassa se ei ole mitään kusetusta vaan se on todellisuudessa sitä et me todellakin annetaan se asiakkaalle se vuosikerta meidän maksamana... ja ei 2 vuoden pätkä voi olla kestotilaus??? kestotilaus on sellainen mikä jatkuu niin kauan ku asiakas ite haluu!!! ja mieti et pitäähän meidänki jotai leipämme eteen tehä ja se on mun osalta tällaista ainaki tässä vaihteessa ja hyvin oon kyllä ansainnu vai mitä oot mieltä 17.5€ tuntipalkasta????? :D:D

        ite oloen kans joskus ollu tuollasena myyjänä ja kyllähän se on niin että eihän sitä lehteä ilmaiseksi anneta.. vaan se sisältyy siihen kuukausi maksuun joka on laitettu pienempiin eriin joka saa taas asiakkaalle mieli kuvan siitä että ompas se edullinnen vaikka todellisuudessa se tulee kalliimmaksi ku maksaa kerralla..


      • Just soitti
        TOMMISETÄ kirjoitti:

        Huh, on jokseenkin hyvä että emme myy TUULILASIA (Tekniikan maailman autistinen serkku) tai AVOTAKKAA (Apu-lehden käyttämän ylimääräisen lapsityövoiman sikiämä sivutuote). Iso J ja me myymme vain viiden tähden lehtiä, esim. KG, VIVA, KANAVA JA PARNASSO.

        Ja käytä korvaasi kun kuuntelet spiikin.
        SANAA ILMAINEN EI MAINITA MISSÄÄN YHTEYDESSÄ.
        Pöllö kuulee mitä pöllö haluaa kuulla.

        Jaromaticista ja sanoi, että haluaisivat antaa minulle jonkun valitsemani lehden ILMAISEKSI, eli kylläpä vaan käyttävät tuota sanaa markkinoinnissa. Tosin minä lopetin puhelun saman tien, sillä tiesin, ettei tässä maailmassa saa mitään ilmaiseksi.


      • TAIVAALLINEN TOTUUS
        plz kirjoitti:

        itse asiassa se ei ole mitään kusetusta vaan se on todellisuudessa sitä et me todellakin annetaan se asiakkaalle se vuosikerta meidän maksamana... ja ei 2 vuoden pätkä voi olla kestotilaus??? kestotilaus on sellainen mikä jatkuu niin kauan ku asiakas ite haluu!!! ja mieti et pitäähän meidänki jotai leipämme eteen tehä ja se on mun osalta tällaista ainaki tässä vaihteessa ja hyvin oon kyllä ansainnu vai mitä oot mieltä 17.5€ tuntipalkasta????? :D:D

        Tuntipalkkahan on hyvä, koska taivallinen totuus naisten töissä palkat ovat "tosi on" häpeällisen alhaiset koulutettujenkin palkat, jos niitä vertaa pienituloisiin siivojien, laitoshuoltajien, kiinteistönhuoltajien palkka 8-10€/t tai lähihoitajan, kouluavustajien palkka on n.9-11€/t ja korkeakoulu-yliopistotasoinen AMK-sairaanhoitajan palkka on 11-14€/t. Monella on vastuullinen työ ja ihmishengistä kysymys, niin palkka on sitä mitä se on, voisivat ammattiliitot ja valtion virkamiehet tehdä sen eteen, että palkka olisi työn arvoinen.
        Vertaa tekniillisenalan palkkoja, missä ei ole ihmishengistä kysymys!? Työpaikat ovat yleensä miesvoittoisia aloja.


      • miksu123
        zwerström kirjoitti:

        Siellä teidän firmassa on ilmeisesti tapana huijata asiakkaita, kun lupaatte myynti puheen alussa ILMAISEKSI vuoden jostain lehdestä. (esim tuulilasi, avotakka yms.)
        Sitten kun asiakas on sanonut, että kyllähän sitä voisi vuoden ilmaiseksi ottaa, niin sitten alkaa tulemaan paketille hintaan, Yhtäkkiä ilmainen vuosi tuulilasia muuttuukin kahden vuoden kestotilaukseksi ja hintakin on yli normaalin hinnan! (Norm. 1 vsk tuulilasia kestona on 72 euroa, niin asiakkaalle hinta on 2 vuotta 171 euroa!!!)

        Ihmettelen vaan, että miten kehtaatte luvata jotain ilmaiseksi kun se ei sitä kuitenkaan ole.

        Ei mitään ilmaiseksi luvata minun mielestä ku ne soittaa nii ne sanoo aina maksutta 1 vuosi ja mitä toho kestoon tulee nii ainahan sen saa poikki sit ku haluaa.... jos vähä paat kuunnellen kaupan ehdot.. Vuosia tilannut.....


    • HIDAS VASTAAJA???

      -Kukahan mahtoi olla tuo hätäinen soittaja?
      -vain viisi hälytystä,poikki ja taas uudelleen viisi hälytystä.
      -Ei edes annettu mennä vastaajaan...
      Puhelin numero oli: 045 1118672
      -yritin soittaa takaisin mutta eipä enää asiaa ollutkaan.
      -Ei vastattu..
      -Olihan tuossa kesken ulkotöiden muutakin tekemistä kuin kaivaa kännykkää taskusta turhaan...

      • nopea vastaaja

        Sama täällä, soitto tulee kerran tai kahdesti ja kiinni. Olen samaa ihmetellyt mikä tällainen Jaromatic Oy oikein on. Yritin minäkin soittaa heti perään mutta ei vastata. Aika outo jos on myyntifirma. Pitänee näiden keskustelujen perusteella laittaa tutkintaan.


    • Turhaantunut

      Nyt parin kk aikana Jaromaticilta on soitettu noin 6 kertaa niin että olen vastannut, ja lukemattomia kertoja ilman vastaamista. Myös aikaisempina vuosina ollut näitä 'pommituksia' jolloin pienen ajan sisällä soitetaan monta kertaa ja aina aloitetaan sama myyntipuhe 'ei tarvi pelästyä vaikka lehtitalosta soitellaankin' vai miten se meni. Voisivat kyllä muuttaa myyntipuhetta edes joka toinen vuosi.

      Eikö muilla kiristä hermoja tämä ylenpalttinen soittelu vai tuleeko minulle normaalia enemmän puheluja kyseisestä firmasta?

      Numeroni oli aikaisemmin firman nimissä joten ehkäpä siellä listoissa on numero useampaan kertaan?

      • lollotitlolttt

        Ehkä oot vaan niin pelle siinä puhelimessa ja ihan raivona niin ne haluaa vaa ärsyttääksee soittaa sulle uudestaa ku oot niin lyhyt hermonen joka ei voi sanoo asiallisesti että ei kiitos, pelle tulee tänne suomi24 angstaa. hanki elämä ja laitse markkinointikielto niin ei tuu puheluita, vai eikö iso ihminen sitäkää osaa


      • ...
        lollotitlolttt kirjoitti:

        Ehkä oot vaan niin pelle siinä puhelimessa ja ihan raivona niin ne haluaa vaa ärsyttääksee soittaa sulle uudestaa ku oot niin lyhyt hermonen joka ei voi sanoo asiallisesti että ei kiitos, pelle tulee tänne suomi24 angstaa. hanki elämä ja laitse markkinointikielto niin ei tuu puheluita, vai eikö iso ihminen sitäkää osaa

        Näköjään taas yksi lapsi päästetty karsinasta isoon maailmaan heitteleen typeriä vastauksia.


    • vastaaja123

      Soitettiin, numero kuului Jaromatic'lle, katsoin vielä eniron henkilöt hausta... No vastasin etunimelläni ja lyötiin luurit..

      • Meiju-Simona

        Mä en koskaan vastaa outoihin puhelinnumeroihin, en enää uskalla.
        Yleensä siellä on joku myyntitykki/puhekone, jolta ei sananvuoroa saa.
        Katson aina Enirosta kuka on soittanut, ja jos se on joku jolla on oikeata asiaa soitan takaisin.

        Yleensä enirosta sanotaan ettei yhteystietoja löydy, aikaisemmin oli aina 'tuntematonnumero'
        , nykyisin näkyy numero jota ei 'omista kukaan'!

        Miksi siis keskustelisin ihmisen kanssa jota 'ei ole olemassakaan'?

        Käyn yhden ihmisen sotaa puhelinmyyntiä vastaan.
        Mielestäni se pitäisi lailla kieltää.

        Postilaatikko syytää mainoksia eri lehdiltä riittävästi, niistä saa omalla ajallaan miettien valita lehden jonka haluaa tilata, tai olla tilaamatta.
        Sen pitäisi riittää!


      • anagonda
        Meiju-Simona kirjoitti:

        Mä en koskaan vastaa outoihin puhelinnumeroihin, en enää uskalla.
        Yleensä siellä on joku myyntitykki/puhekone, jolta ei sananvuoroa saa.
        Katson aina Enirosta kuka on soittanut, ja jos se on joku jolla on oikeata asiaa soitan takaisin.

        Yleensä enirosta sanotaan ettei yhteystietoja löydy, aikaisemmin oli aina 'tuntematonnumero'
        , nykyisin näkyy numero jota ei 'omista kukaan'!

        Miksi siis keskustelisin ihmisen kanssa jota 'ei ole olemassakaan'?

        Käyn yhden ihmisen sotaa puhelinmyyntiä vastaan.
        Mielestäni se pitäisi lailla kieltää.

        Postilaatikko syytää mainoksia eri lehdiltä riittävästi, niistä saa omalla ajallaan miettien valita lehden jonka haluaa tilata, tai olla tilaamatta.
        Sen pitäisi riittää!

        Jos haluat että puhelinmyyjät eivät jatkossa soittele, tee suoramarkkinoinnin kielto. Sen on puhelinkohtainen. Suomen lain mukaan kaikkien suoramarkkinointia harrastavien yritysten pitää noudattaa kieltoa, jos sellainen löytyy sinun tekemänä.

        Katso osoitetta http://www.ssml.fi/index.phtml?s=21

        Omakohtaisesti voin sanoa, että tämä toimii aika hyvin. Jos joku yrittää kaupata jotain puhelimen kautta, niin puhelu loppuu lyhyen kun kysyy, että "miksi soitit, olen Robinson-listalla". Kyllä ne tietävät mitä se tarkoittaa. Jaromaticin työntekijätkin tietävät oikein hyvin mikä ko. lista on!


      • Meiju-Simona
        anagonda kirjoitti:

        Jos haluat että puhelinmyyjät eivät jatkossa soittele, tee suoramarkkinoinnin kielto. Sen on puhelinkohtainen. Suomen lain mukaan kaikkien suoramarkkinointia harrastavien yritysten pitää noudattaa kieltoa, jos sellainen löytyy sinun tekemänä.

        Katso osoitetta http://www.ssml.fi/index.phtml?s=21

        Omakohtaisesti voin sanoa, että tämä toimii aika hyvin. Jos joku yrittää kaupata jotain puhelimen kautta, niin puhelu loppuu lyhyen kun kysyy, että "miksi soitit, olen Robinson-listalla". Kyllä ne tietävät mitä se tarkoittaa. Jaromaticin työntekijätkin tietävät oikein hyvin mikä ko. lista on!

        Kiitos tästä tiedosta.

        Heti maanantaina soitan sinne.


      • loppuu lätinät
        Meiju-Simona kirjoitti:

        Kiitos tästä tiedosta.

        Heti maanantaina soitan sinne.

        Alla Linkki adressiin millä saataisiin robinson palvelua käyttäväville soittelut loppumaan tai ei haittaisi vaikka soitetaan kun siitä saa rahaa :)
        Ei muutaku nimiä listaan ja häiriköt kuriin.

        http://www.adressit.com/donotcall


      • kannattaa laittaa
        loppuu lätinät kirjoitti:

        Alla Linkki adressiin millä saataisiin robinson palvelua käyttäväville soittelut loppumaan tai ei haittaisi vaikka soitetaan kun siitä saa rahaa :)
        Ei muutaku nimiä listaan ja häiriköt kuriin.

        http://www.adressit.com/donotcall

        linkki johonkin muualle, täällä tuo on vaan turhaa provoamista...


      • vadimKimplou

        huono paikka olla työssä


    • siellä näkyy olevan

      monesti nykyään paikkoja auki.. niin kaippa siellä on työntekijöiden vaihtuvuus suuri.. Mietin tuossa.. että onkohan se aikonut laajentaa toimintaansa.. vaikka jollekkin toiselle paikkakunnalle..

      • exäläinen

        palkka ei ole kummoinen :(


    • Kirputin

      Ihan paska paikka koko Jaromatic suoraan sanoen , kaveri oli siellä töissä niin se on ollut jo melki 2 kk pois niistä hommista niin ei ole lopputiliä tullut vieläkään , kuitenkin työsuojeluhallinnon sivuilla sanotaan että lopputili mahdollisine lomakorvauksineen tulee maksaa viimeistään työsuhteen päättymispäivänä, ellei toisin ole sovittu. Lopputilin viivästyessä työntekijälle syntyy viivästyskoron lisäksi oikeus täyteen palkkaan odotusajalta, enintään kuitenkin kuudelta kalenteripäivältä... Että kaverin pitäis mun mielestä tehä joku ilmotus tosta eihän tollainen ole mistään kotoisin :o !!!

      • exäläinen

        Veikkaanpa että kaverillas piisais kun ilmottais tilinumeron työnantajalle, itelle ainakin maksoivat lopputilit ym. heti ku tajusin tilinumeron ja verokortin toimittaa :)


      • kirputin
        exäläinen kirjoitti:

        Veikkaanpa että kaverillas piisais kun ilmottais tilinumeron työnantajalle, itelle ainakin maksoivat lopputilit ym. heti ku tajusin tilinumeron ja verokortin toimittaa :)

        Joo ei se puoli on kunnossa , oli tilinumerot ja verokortit olemassa :O mutta ei nyt se oli sen saanut ja tietää ainakin että paskan kokemuksen myös :D


      • Puhelinmyyjä 6 vuott
        kirputin kirjoitti:

        Joo ei se puoli on kunnossa , oli tilinumerot ja verokortit olemassa :O mutta ei nyt se oli sen saanut ja tietää ainakin että paskan kokemuksen myös :D

        Minä näitä juttuja aina välillä täällä luen liittyen omaan työhöni.
        Viimeiset kuusi vuotta olen tehnyt puhelinmnyyjän töitä, myyden eri tuotteita.
        Eniten tykkään lehtimyynnistä, koska siinä saa olla rempseä ja oma persoonansa.
        Minua ihmetyttää kovasti tuo arvostelu mitä täällä käydään, oli sitten kysymys mistä yrityksestä tahansa. Olen tässä vuosien aikana nähnyt kuulkaa jos jonkunlaista tyyppiä näissä yrityksissä missä olen ollut, ja monien kohdalla on mielestäni työnantajat ollut erityisen kärsivällisiä ja joustavia. Tuntuu että tälle alalle tulee ihmisiä joilla ei ole mitään tietoa työajoista, taukoajosiat tai edes käytöstavoista. Olen nähnyt ihmisiä jotka tekee tätä työtä tunnollisesti ja hyvin, ja he tässä työssä myös pärjäävät, niinkuin minäkn itse. Olen myös ollut Espanjassa tekemässä puhelinmyyntiä, kahdessakin eri yrityksessä, ja voi hyväluoja sentään minkälaista touhua siellä työntekijöiden puolesta oli... Itselläni on ikää kertynyt yli 40 vuotta, ja silmät selällään monesti kuuntelin ja katselin sitä menoa ja meininkiä. Monesti kävi sääliksi toimistonvetäjiä, jotka kuuntelivat työntekijöiden valitusta mitättömistä asioista... Itse asiassa lopetin työt toisessa paikassa sen takia, etten jaksanut sitä ilmapiiriä minkä työntekijät sinne loivat, vetäjissä ei mielestäni ollut vikaan, vaikka tietenkin aina on parantamisen varaa jokaisella ihmisellä. Mielestäni on tyhmää ja lapsellista täällä kirjoitella haukkuja, varsinkin selvittämättä asiaa, täälläkin suurin osa kirjoituksista on kuuleman perusteella kirjoitettu... Minun silmissä moiset tyypit on vaan epäonnistujia, joilla ei ole pokkaa selvittää asioita, tai epäonnistujia, jotka ei ole oppinut myymään... Ja tänne sitten pitää se purkaa... no tyylinsä kenelläkin ;)


      • meerilä
        Puhelinmyyjä 6 vuott kirjoitti:

        Minä näitä juttuja aina välillä täällä luen liittyen omaan työhöni.
        Viimeiset kuusi vuotta olen tehnyt puhelinmnyyjän töitä, myyden eri tuotteita.
        Eniten tykkään lehtimyynnistä, koska siinä saa olla rempseä ja oma persoonansa.
        Minua ihmetyttää kovasti tuo arvostelu mitä täällä käydään, oli sitten kysymys mistä yrityksestä tahansa. Olen tässä vuosien aikana nähnyt kuulkaa jos jonkunlaista tyyppiä näissä yrityksissä missä olen ollut, ja monien kohdalla on mielestäni työnantajat ollut erityisen kärsivällisiä ja joustavia. Tuntuu että tälle alalle tulee ihmisiä joilla ei ole mitään tietoa työajoista, taukoajosiat tai edes käytöstavoista. Olen nähnyt ihmisiä jotka tekee tätä työtä tunnollisesti ja hyvin, ja he tässä työssä myös pärjäävät, niinkuin minäkn itse. Olen myös ollut Espanjassa tekemässä puhelinmyyntiä, kahdessakin eri yrityksessä, ja voi hyväluoja sentään minkälaista touhua siellä työntekijöiden puolesta oli... Itselläni on ikää kertynyt yli 40 vuotta, ja silmät selällään monesti kuuntelin ja katselin sitä menoa ja meininkiä. Monesti kävi sääliksi toimistonvetäjiä, jotka kuuntelivat työntekijöiden valitusta mitättömistä asioista... Itse asiassa lopetin työt toisessa paikassa sen takia, etten jaksanut sitä ilmapiiriä minkä työntekijät sinne loivat, vetäjissä ei mielestäni ollut vikaan, vaikka tietenkin aina on parantamisen varaa jokaisella ihmisellä. Mielestäni on tyhmää ja lapsellista täällä kirjoitella haukkuja, varsinkin selvittämättä asiaa, täälläkin suurin osa kirjoituksista on kuuleman perusteella kirjoitettu... Minun silmissä moiset tyypit on vaan epäonnistujia, joilla ei ole pokkaa selvittää asioita, tai epäonnistujia, jotka ei ole oppinut myymään... Ja tänne sitten pitää se purkaa... no tyylinsä kenelläkin ;)

        Itse olen nyt ollut vajaan viikon Jaromaticilla, ja mietin että missä vaiheessa se sopimusasia tulee ajankohtaiseksi? Olen useamman kerran kysellyt asiaa, ensimmäisen kerran haastattelussa, enkä vastausta ole saanut.
        Jos nyt muutaman päivän jälkeen lopetan työt, niin saanko palkan näiltä muutamalta päivältä? Tietääkö kukaan?


      • Jessusta
        meerilä kirjoitti:

        Itse olen nyt ollut vajaan viikon Jaromaticilla, ja mietin että missä vaiheessa se sopimusasia tulee ajankohtaiseksi? Olen useamman kerran kysellyt asiaa, ensimmäisen kerran haastattelussa, enkä vastausta ole saanut.
        Jos nyt muutaman päivän jälkeen lopetan työt, niin saanko palkan näiltä muutamalta päivältä? Tietääkö kukaan?

        Miksi hitossa menit koko työhön jos oot jo muutaman päivän päästä lopettamassa? Oisit säästänyt molempien aikaa ja antanut paikan jollekin jolla edes kiinnostaa...muutamassa päivässä ei edes ehdi oppia mitään eikä homma voi tuntua heti omalta. Huh mitä tyyppejä täällä on.

        Mitä jos vain alkaisit tekemään kauppaa etkä miettisi saat palkkaa jos lopetat muutaman päivän päästä.

        Jos oikeus ja kohtuus tapahtuu, et saa kun olet vain tuhlannut työnantajan aikaa. Lasku sinulle kuuluisi tulla.


      • meerilä
        Jessusta kirjoitti:

        Miksi hitossa menit koko työhön jos oot jo muutaman päivän päästä lopettamassa? Oisit säästänyt molempien aikaa ja antanut paikan jollekin jolla edes kiinnostaa...muutamassa päivässä ei edes ehdi oppia mitään eikä homma voi tuntua heti omalta. Huh mitä tyyppejä täällä on.

        Mitä jos vain alkaisit tekemään kauppaa etkä miettisi saat palkkaa jos lopetat muutaman päivän päästä.

        Jos oikeus ja kohtuus tapahtuu, et saa kun olet vain tuhlannut työnantajan aikaa. Lasku sinulle kuuluisi tulla.

        No ikävä kyllä terveys petti niin parempi jäädä pois kokonaan ja antaa se paikka semmoselle joka voi käydä töissä, kun itse olisin ollut jatkuvasti saikulla. Vaikka mitäpä se sinulle kuuluu.


      • KiinnostunutM
        Jessusta kirjoitti:

        Miksi hitossa menit koko työhön jos oot jo muutaman päivän päästä lopettamassa? Oisit säästänyt molempien aikaa ja antanut paikan jollekin jolla edes kiinnostaa...muutamassa päivässä ei edes ehdi oppia mitään eikä homma voi tuntua heti omalta. Huh mitä tyyppejä täällä on.

        Mitä jos vain alkaisit tekemään kauppaa etkä miettisi saat palkkaa jos lopetat muutaman päivän päästä.

        Jos oikeus ja kohtuus tapahtuu, et saa kun olet vain tuhlannut työnantajan aikaa. Lasku sinulle kuuluisi tulla.

        Kuinkahan paljon täytyy myydä lehtipaketteja että voi hommata silikonit?


    • sinuaon

      vieläkö tämäkin pulju onmuka pystyssä?

      joskus olin itse töissä eikä meininki näyttänyt siltä että kauan menis ku aina oli vähän harrastelu meininki. olipa yllätys että viel toimii

    • Yyyyhyyy

      Toimii vissiin, just joku tavoitteli, mutta olin varattuna.

      • Taas häiriö soitto

        Taas soitettiin ja lyötiin luuri kiinni eli pitäisi soittaa varmaankin niille ettei mene omia puhelin maksuja. EI KIITOS


    • pattayaapattayaa

      ei taida enään thaimaassa toimia???

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe