Lopetan työssäkäynnin

Pitkämatkalainen

Kyllä taas polkaistiin kunnon aivopieru liikkeelle Ollilan toimesta. Mä olen keskustellut rouvan kanssa kotona uudesta autovero uudistuksesta. Tulimme lopulta siihen tulokseen että sinä päivänä kun uusi kilometriverotus astuu voimaan lopetamme työssä käymisen siihen paikkaan. Asumme maaseudulla ja molempien työpaikat ovat kaupungissa 60 kilometrin päässä kotoa. Eli työmatka-ajoa kertyy yhteensä 240 kilometriä päivässä ja kimppakyyti ei onnistu vuorotyön takia. Ei jumalauta mä sanon... kyllä viisaat päät loiskaa taas helsingissä yhteen. Hyvä Jorma!

14

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfsdf

      Ja keskimääräinen 3,3c/km nousee joka vuosi,se on myös helppo perustella kun autojen polttoainekulutus pienenee :)

      • pieni paperilla

        Autojen polttoaineenkulutus ei pienene. Kulutusarvot vain pienenevät. Nyt ilmoitellaan jo 3 alkavia kulutuslukemia, kun todellisuudessa mennään edelleen 5-6 litran tasolla.


    • sdgfsdf

      Vähän niinkuin YLE-vero,indeksikorotuksia kehiin jokavuosi. buahahaa!!

    • kyllönen

      Kenenkäs ne teidän kuluttamat tiet kuuluisi kustantaa.

      • ei tiemaksuakaan

        Autoveron moudossa rikkaiden, kenellä on siihen varaa. Aivan niin kuin tähänkin asti. Lisät sitten revitään polttoaineissa ja muissa veroissa. Autoveroja taitaa mennä muillekin sektoreille kuin tiestön ylläpitoon. Toisaalta Suomessa on liian hyvä tieverkosto verrattuna automääriin.


      • C180 Kompressor

        "Kenenkäs ne teidän kuluttamat tiet kuuluisi kustantaa. "

        Kaikkien veronmaksajien yhteisesti - niin kuin kaikki perusinfrastruktuuri.

        Eipä sillä, kyllä km-veromallin kanssakin voi elää. Seuraavan autoni hinta tulee olemaan kymmeniä tuhansia euroja halvempi kuin mitä hinnastossa nyt lukee. Tulee vaan valinnan vaikeus ostaako CLS vai C63. Senkin kun ostaa Saksasta, ei Suomeen tility edes ALV.

        (FIN) TAX FREE SHOPPING !


      • vbil

        Tiestö kustannetaan polttoaine ja autoveroista ja siitä jää vielä sossupummienkin elättämiseen.


    • se on paras

      Osta hybridi!

    • pianhuilailee

      Minä olen päättänyt myös että jos tämä aivoton päätös astuu voimaan meidän perheen kaksi työssäkäyvää siirtyy kelan asiakkaaksi.Tämä vero olisi liikaa niille jotka käyvät maakunnista työssä ja kun työssäkäynti alueita ollaan kasvattamassa on tilanne absurdi! Kuka hullu viitsii käydä työssä jos samat rahat tulee makaamalla?Minä tiedän jo nyt kymmeniä jotka jättää tunkin muille veron tullessa voimaan.Ollila koittaa todellaa ajaa Suomen samaan tilaan kuin hän junaili Nokian.Kuka sitten suomen ostaa kun homma on kivillä? Olisiko naapuri tulossa apajille?Hyi hitto kuinka kuvottaa tuo kansan kuppaaminen sillä ei tunnu olevan mitään rajaa!!!!

    • 18+17

      Suomalainen jaksaa kyllä valittaa, mutta jos olis mahdollisuus vaikuttaa niin himmeetä on.
      Nytkin tätä ollilan kyttäystä vastustaa joka tutkimuksessa reilusti yli puolet suomalaisista, mutta miksi heitä ei näy täällä, klikkaa linkkiä.

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608

      • CarMatti

        On se perkele ku ei tääkään tavota ku parikymmentätuhatta autoilijaa...
        Vai eikö kiinnosta kuka vahtii ajojasi?
        Kirjottakaa nyt niitä nimiänne tonne!!


    • LAGGO kALLE

      AUTOLIITTO MUKAAN JA YLEISLAKKO PÄÄLLE! PAKOTETAAN EDUSKUNTA POLVILLEEN

    • 250d

      niin eihän toi polttoaineiden verotus ja muu auto/ tie verotus tarvis ku yhden valtakunnallisen kuljetus lakon. eli rekat seisois vaikka viikon ni jäis eduskunnaski kaffemaidot ja donitsit saamatta..

      itse olen samas tilantees ku aloittaja eli pakko olla 2 autoa,asutaan "maaseudulla" ja kilometrejä tulee paljon.
      ja olen myös sillä kannalla että työnteko loppuu jos toi laki tulee voimaan. ei vaan yksinkertaisesti ole siihen enää rahaa!

      olin 6kk sairaspäivärahalla parivuotta sitten ja se oli sellasta aikaa ku pysty pistään jopa pari euroo säästöön! ja vain siitä syystä että sai laittaa toisen auton seisontaan eikä kulunut polttoainetta.

      mielestäni se oli huolestuttavaa kun tienasin paremmin ollessani kotona!!!!!????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe