Parhaat joululaulut

Seppo1

157

6198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vilho Nurmimatto

      Tietenki Juicen sika. Ei ole muita hyviä joululevyjä. Sika kappele kertoo joulun todellisen luonteen.

      • Joulukanava

      • Anonyymi

        TULKOON JOULU


    • Hieno esitys
    • ritu2

      Raskasta Joulua-albumit ja Jarkko Ahola parasta

      • Sylvian Joululaulu.


      • Suopursu3
        EvilCat kirjoitti:

        Sylvian Joululaulu.

        Olen samaa mieltä Sylvian joululaulu on parhain.



      • Vesku

      • näyteet

      • 77788899999999999999
        Suopursu3 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Sylvian joululaulu on parhain.

        Minusta sanoituksen osalta mestariteos. Tietenkin riippuu siitäkin miten tätä sanoitusta tulkitsee, mutta nimenomaan suomalaiselle tämä laulu on. lman muuta minunkin suosikkini tämä laulu on. Muinakin aikoina kuin jouluna tulee minulle näitä tämän laulun sanoituksia mieleen, samoin on laita 'maa on niin kaunis' laulun kanssa.


      • NewGenerationOf80s

    • swRi

      Paras kuulemani joululaulu on: Jussi Björling, Helga natt

      • hyvääjouluakaikille

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi!

        Ja ei huono versio ole Jari Sillanpäälläkään.


      • Kylmät kädet

      •  K 

      • Kylmät kädet
         K  kirjoitti:

        0:56

        Teidän on pakko kuulla tuo kohta. Galaksit räjähtää. ♥

        Muistan, kun Pekka Sauri laittoi soimaan kyseisen biisin, vaikka ei ollut edes joulu. Niin hienonkuuloinen tää on.


    • 77778888999999999999
      • 77788889999999999999

        Verratkaa näitä versioita.

        http://www.youtube.com/watch?v=SXVuSgRGJ3k

        Ei se paha tämäkään ole

        Sitten tässä loistava laulaja

        http://www.youtube.com/watch?v=BJX2ZqeE9x4

        Nämä ei varmasti oikein tällaisena tästä tuubesta kuullosta hyvältä.

        Minä käytän tässä läppäristä ulos heti kolmitie, noin 30db laitalevennyksiä ja sitten siihen lisään overtonet ja lopuksi ennen päätettä miksaan vielä kaiun mukaan. Näillä saan näistä live-like soundin. Mulla on kaikki vahvistussysteemit ja boxi viimeistä detaljia myöden itse tehtyjä ja suunniteltuja. Se tulee näillä hienona ja live-likena tämä laulu Aisakell näissä minun systeemeissäni, siinä on tosihyvä laulaja.


      • Anonyymi

        Ave Maria


    • niitä on monia

      Lumiukko-laulusta (Walking in the air) tulee mieleen aina lapsuuden joulut ja joulupukin kuuma linja ym. vakio lastenohjelmat.
      Hienoja ja harrastunnelmaisia on myös Maa on niin kaunis ja Varpunen jouluaamuna, vaikka ovatkin vähän haikeita ja jälkimmäinen surumielinenkin. Samalla kuitenkin jollain tapaa lohdullisiakin. Sopii suomalaiseen melankoliaan.

    • Juicen Sika on hauska, ja jos minulla olisi perhettä, antaisin lastenkin kuunella sitä, vaikka se ei varsinaisesti lastenlaulu olekaan.

      Ensimmäisellä Raskasta joulua levyllä oli hyvä versio Varpunen Jouluaamusta. Se onkin yksi suosikeistani perinteisistä joululauluista.

      Jos en enää kirjoita tänne foorumille, toivotan kaikille seuraajilleni hyvää joulua ja menestystä vuodelle 2014!

    • Sparttakus Uskis

      Toive .Paula Koivuniemi . Sydämmeni Joulu .Vesku Loiri. Sika .Juice Leskinen. Mikko sika Mallorcalla Jaako Teppo.
      Onhan noita hengellisii biisejä tälläselle uskikselle vaik kuinka ,tässä muutama niistä

    • simo77

      Tonttu Johanna Kurkelan esittämänä

    • rebrttrr

      Tuikkikaa oi joulun tähtöset,,,esittäjänä Juha Tapio.

    • tytsky

      Tonttu vesku loiri laulaa sitä sehän menee pakkasyö on ja leiskuen pohja loimuja viskoo...ja sitten tietty se lumiukko biisi tulee niin lapsuus mieleen ja raskasta joulua levyt on kaikki kuunneltu moneen otteeseen

    • Simmie
      • Simmie

        Suomalaiset laulut, siis. :)


    • Sain korvamadon Carola Hägqvistin Taivas sylissäni. Finlandersin esittämä versio on hyvä. V-M Loirin tulkinta V. Salmen Sydämeeni joulun teen on hyvä. Loiri oli muutenkin hyvä laulaja ja tulkitsija nuorempana - Leinoa, Belmannia ja muuta sellaista. Tätä vanhempaa Loiria en viitsi kuunnella. Samoin tympäsee J. Sillinpää ja P. Koivuniemi, kun ne on joka armaassa lehdenkannessa, ohjelmassa ja aina äänessä.

      • ,,,,,,

        Tuo Taivas sylissäni Jaana Pölläsen esittämänä on minusta paras. Ääni puhdas ja lauluun sopiva. Laulun sanomasta tulee mieleen aina omankin lapsen syntymä. Liikuttavaa...


      • Jarkko Ahola
        ,,,,,, kirjoitti:

        Tuo Taivas sylissäni Jaana Pölläsen esittämänä on minusta paras. Ääni puhdas ja lauluun sopiva. Laulun sanomasta tulee mieleen aina omankin lapsen syntymä. Liikuttavaa...

        http://www.fasttubestream.com/?id=1978


    • MINÄ !

      Vesa Matti Loirin Sydämmeeni Joulun Teen

      • syntikaatti

        Suurimman vaikutuksen minuun on tehnyt Vesa Matti Loirin laulama
        Sydämeeni joulun teen.


      • Hele
        syntikaatti kirjoitti:

        Suurimman vaikutuksen minuun on tehnyt Vesa Matti Loirin laulama
        Sydämeeni joulun teen.

        Ei voi mitään, mutta Vesku loirin laulama varpunen jouluaamuna pilasi minun jouluni
        kerran. Siispä kun vesku laulaa jonkun joululaulun, suljen korvani. Hän ei ole laulaja minun makuuni.


      • Ei loiroa
        Hele kirjoitti:

        Ei voi mitään, mutta Vesku loirin laulama varpunen jouluaamuna pilasi minun jouluni
        kerran. Siispä kun vesku laulaa jonkun joululaulun, suljen korvani. Hän ei ole laulaja minun makuuni.

        Kanssasi täysin samaa mieltä, ei kertakaikkiaan uppoo Loiron taidepläjäykset.
        Sydämeeni joulun teen on paras mutta ehdottomasti Arja Korisevan laulamana, sitä kuunnellessa todella hiljentyy.


      • Mummu mallia -52
        Ei loiroa kirjoitti:

        Kanssasi täysin samaa mieltä, ei kertakaikkiaan uppoo Loiron taidepläjäykset.
        Sydämeeni joulun teen on paras mutta ehdottomasti Arja Korisevan laulamana, sitä kuunnellessa todella hiljentyy.

        Tänään soittivat paikallisradiossa niin paljon Loirin joululauluja, että vaihdoin toiselle asemalle. En jaksa kuunnella minäkään.....

        Jarkko Ahola ja Olli Lindholm ovat minun makuuni.. näistä uudemmista.
        Ja joulutunnelmahan löytyy Janne tulkin Tähtitaivaan tuhat kynttilää -levyltä, jonka ostin kerran Kemiin mennessä huoltoasemalta ihan tuntematta sisältöä, siis useampia vuosia sitten .... sekä Lumiukosta ..myös Tarja Turusen esittämänä.


      • sioisdisow
        Mummu mallia -52 kirjoitti:

        Tänään soittivat paikallisradiossa niin paljon Loirin joululauluja, että vaihdoin toiselle asemalle. En jaksa kuunnella minäkään.....

        Jarkko Ahola ja Olli Lindholm ovat minun makuuni.. näistä uudemmista.
        Ja joulutunnelmahan löytyy Janne tulkin Tähtitaivaan tuhat kynttilää -levyltä, jonka ostin kerran Kemiin mennessä huoltoasemalta ihan tuntematta sisältöä, siis useampia vuosia sitten .... sekä Lumiukosta ..myös Tarja Turusen esittämänä.

        loirista onkin tullut niin boheemi että... taiteilija thaimaassa,kesän ja joulukirkot käy/rahastaa


      • Suvi Teräsniska

    • kaunein

      Varpunen Jouluaamuna, sanat koskettavat syvältä sydämestä.

      • kärjessä on sekin

        ehkä sopraanolle sopivin eikä niinkään miesäänille, lapsille tai kuoroille


      • sgt.pepper-59

        kyllä näin on !!! Varpunen Jouluaamuna ja En etsi valtaa loistoa... sellaisia biisejä et käy mun "synkkäään" mieleen.. kun en ole itseäni täynnä oleva narsisti...


      • Samaa mieltä
        sgt.pepper-59 kirjoitti:

        kyllä näin on !!! Varpunen Jouluaamuna ja En etsi valtaa loistoa... sellaisia biisejä et käy mun "synkkäään" mieleen.. kun en ole itseäni täynnä oleva narsisti...

        Varpunen jouluaamuna ja En etsi valtaa loistoa toimivat molemmat. Listaan voisi vielä lisätä Arkihuolesi kaikki heitä :)


      • Anonyymi

        Enkeli taivaan Kaija Koo


    • paras!!!

      Tapani Kansan laulamana : Sylvian joululaulu

    • jouluja!

      Heinillä härkien kaukalon -Raskasta joulua

    • 20+13

      Tässä ketjussa on tosi paljon kauniita joululauluja. Voisiko ne miinukset jättää joulun kunniaksi pois?

    • wqedf

      joulupuu on kärvennetty...ite keksin

    • 80's kid

      En etsi valtaa loistoa, siitä tulee mieleen aina 80-luvun alkupuolen ala-asteen joulujuhlat. Valitettavasti laulun sanat ovat kovin vanhentuneet tässä armottoman kovassa yhteiskunnassa...

      • puolueeton1

        En etsi mitään muuta kuin valtaa ja loistoa ,on paras laulu,joulun ulkopuolellakin.


    • Kauniita

      Minä tykkään eniten vanhoista,perinteisistä ja hengellisistäkin joululauluista esim.
      Varpunen Jouluaamuna,Sylvian Joululaulu,Sydämeeni Joulun Teen,Enkelikello,Me käymme Joulun Viettohon,Maa on niin kaunis,Jouluyö Juhlayö jne.

    • hhhapppyxxmas

      Lennonin Happy Xmas ( ar is over), se on aina mukava kuulla.

      • sgt.pepper-59

        ja Slade'n Merry Xmas soi kanssa joka joulu.. se vinkiksi suomalaisille artisteille että kandee kyhätä "joulu-värssy" ja sit vaan peukut pystyyn et joku radio-kanava soittaa vaihtelun vuoksi sitäkin.. ja odotetaan about 1v. kun Teosto maksaa rojaltit...


      • Anonyymi

        Lennon oli tosin budha


    • pulleita massuja

      Eila Pienimäki ja Nisse polkka.

    • pakollinen joulu
    • joku mörkö

      J-P Leppäluoto Konsta Jylhän joululaulu, sit on oikeastaan kaikki Loirin esittämät... J. Karjalainen Joulupukin töissä (Joulupukki ja noitarumpu elokuvasta)... No, melkeinpä kaikki joululaulut on kauniita... Tänään kuuntelin Olli Lindholmin laulamana Vexi Salmen sanoittaman Minun jouluni ja olihan hieno kipale! :)

    • elv5

      Lempparibiisini on Oi jouluyö Pavarotin tai Pentti Hietasen esityksenä

    • Mirka

      Tykkään Johanna Kurkelan Lyhty kappaleesta.

    • Annalt1991

      Ihanimpia joululauluja miusta on:
      - Varpunen jouluaamuna-Suvi Teräsniska
      - Hyasinttien aika-Jani Wickholm
      - Heinillä härkien kaukalon-Juha Tapio
      Ja tietenkin Joulurauhaa Joel Hallikaiselta :)

      http://www.youtube.com/watch?v=gneW-lnQ-OI

    • Lllok

      John Lennonin Happy Xmas (War Is Over).

      • Anonyymi

        Mariahn Carey Merry ✝️mas


    • Varpunen pirtua1/4l

      Ihmetyttää, kun suomalaisille kelpaa vain oopperalaulajien laulamat joululaulut. Kaipaisin ihan kevyitä levyjä joululauluista. Voisi olla hyvin koulun kuorojen tekemiä tai vastaavia. Ammattilaisten joulumusiikki pelkästään masentaa.

    • Joululaulut I,2,3,4

      Mielestäni yksi hyvä on tämä: Yhteinen joulupuu, Maija Hapuoja laulaa sen hyvin herkästi. Vasta sitten on oikea joulurauha, kun rakkaus syttyy meidän kuonaisten ja kateellisten ihmisten ja kansojen välille.
      Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon että antoi ainoa Poikansa, ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi kadotukseen,vaan saisi iankaikkisen elämän. Niin meidänkin tulee rakastaa toinen toistamme.
      Tietysti yksi hyvä on myös: Oi jouluyö, suomeksi laulettuna.
      Sitten: En etsi valtaa loistoa ja Heinillä härkien kaukalon.

    • kuulijat

      Yksi hyvä on myös Jukka Kuoppamäen: Kuka tuo lapsi on. Tosi hyvä sekin on, hyvin voin hyvin harvoin kuulee. Joensuun yliopiston kuoro sen ainakin laulaa.

    • jiikoo4

      Tulkoon Joulu ja Joulumaa ovat hyviä. Ylistetty V-M Loiri todella pilaa joulufiiliksen. En tosiaan ymmärrä hänen "tulkintojaan" - tulee lähinnä mieleen vitsi, että onko lainkaan edes tosissaan, kun on niin "tosissaan". Mutta tässä kysyttiin hyviä piisejä; nuo ainakin.

    • tiptap3

      Jarkko Aholan ave maria ja Suvi Teräsniskan mummo

    • hk,,

      vesamatti ja sydämmeen ijoulun teen.,, varpunen jouluaamuna ,, sylvianjoululaulu,,siinä ne on, hyvää joulua kaikille terv Heikki..

    • Positiivinen ++

      Valkea Joulu (White Christmas, Jag drömmer om en Jul hemma)... Oli kieli mikä hyvänsä. Laulajana EI saa olla Vesa-Matti Loiri. Muut versiot kelpaavat.

      Toinen hyvä Joululaulu on Feliz Navidad.

      Iloiset Joululaulut toimivat.

      Raskasta Joulua menee, kunhan alla olevat laulut ovat poissa.

      Korvat suljen ehdottomasti, kun jossain soivat Varpunen Jouluaamuna tai Sylvian Joululaulu. Hirveitä itkuvirsiä oli versio mikä tahansa....

      • on-off kytkin

        Valitettavasti korvia ei saa kytkettyä pois päältä, häh hähhää :D


    • Jouluihminen

      Aikakoneen tekemä ja esittämä Hiljaisuus, se on kerta kaikkiaan parhaimmasta päästä.

    • rgcgwtwcgbw

      M.A Numminen- Joulupukki puree ja lyö :D Ei ehkä kaunein mutta ehdottomasti hauskin. Ja tää kappele on vaa otettava huumorilla, ei niin vakavasti kiitos :)

      • JouluSkunkki

        Aknestik : oravan joulu


    • ThugLife7

      2Pac - Prepare Any Day 4 Me ft. DJ Marcy Marc

    • K.T.USA.

      Ei tarvitse lähteä hakemaan joululauluja vieraista maista.Oman maan joululaulut ovat kaikkein kauneimmat."Kun maas on hanki ja järvet jäässä",taikka varpunen peinoinen.Mielilauluni on Sylvian joululaulu.Sitten on myöskin huvittavia joululauluja,"oi joszpa saiszin nasztahampaan takaiszin "?taikka,kun joulupukki suukon sai ?

      Rauhallista ja riitelemätöntä joulua kaikille Suomi -24 osaan-ottajille.
      K.T. USA.

    • jpl

      Joo joulu yhtä tyhjää, suljen pois heti Loirin, Sillanpään ja Koivuniemen sekä Lindholmin ei niitä jaksa kuunnella lainkaan, ehkä Juisen sika tai sylvian joulu laulu voisi olla parhaita. Tai parhain joululaulu karhunjahdissa jouluna reisijärvellä.

    • Keissa

      Tietenkin ne ovat: Oi joulu yö oi autuas se hetki kun ihmiseksi sai Poika Jumalan ja toinen sen veroinen on Jouluyö juhlalyö päätttynyt on kaikki työ....

    • niinkaunis

      Konsta Jylhän joululaulu

      • ThugLife7

        K.T.USA. EI TODELLAKAAN suomen laulut ylipäätään ole mitään hyviä tai parhaita nähnykkään. Ja luulitko oikeasti että 2Pac on joululaulujen tekijä? Taas näkee että suomalaiset ei tiedä mistään mitään. 2Pac on legenda joka ei kuole koskaan ja menisi ikuisuus jos alkaisin selittämään että miksi. Ja kuka on kieltänyt sanomasta ulkomaisia? Vitun rasisti olet kaiken lisäks.


      • mummu maalta
        ThugLife7 kirjoitti:

        K.T.USA. EI TODELLAKAAN suomen laulut ylipäätään ole mitään hyviä tai parhaita nähnykkään. Ja luulitko oikeasti että 2Pac on joululaulujen tekijä? Taas näkee että suomalaiset ei tiedä mistään mitään. 2Pac on legenda joka ei kuole koskaan ja menisi ikuisuus jos alkaisin selittämään että miksi. Ja kuka on kieltänyt sanomasta ulkomaisia? Vitun rasisti olet kaiken lisäks.

        Lauluyhtye Viikate
        - sain nuoruudelta siivet ja..

        Tämänvuotisista kuunnelluista
        mieleenpainuvin.

        Kiitos ja hyvää joulua heillekin!


    • jong

      KARI TAPION JOULUNTARINA

    • 9+5

      Ylitse muiden on "Mitt hjerte alltid vanker" Sisselin laulamana.
      http://www.youtube.com/watch?v=27JqZ8eEZlw

      Muita suosikkejani on "Walking in the air", vaikken oikeastaan edes tiedä, onko se joululaulu, sekä "Varpunen jouluaamuna". Muistaakseni tykkäsin myöskin kappaleesta "Tulkoon joulu", mutten enää sitä oikeastaan edes muista.

    • anders, sonnin joulu

      laulu,ihana kertosäe.

      andersson ja itula ne seilasivat vanhalla vitulla,,kyrvät oli heillä airoina ja muna-pussit perä painoina,hu ha hei ja nyrkillä turpaan hampparin valssi kun rannoilla soi...

    • yksi ylitse muiden on katri helenan.joulumaa

    • Björling-fani
    • joulumuisto

      Tietysti..Kulkuset.

      Meillä kotona oli lapsena paperinen jouluaiheinen seinäkoriste jossa Joulupukki ajaa poroilla. Samaan aikaan kun katsoin tuota koristetta niin äitini teki Joululeivonnaisia.
      Kuinka ollakkaan samaan aikaan tuli radiosta Joululaulu..Kulkuset.
      Elettiin melko tarkkaan vuotta 1960. Idylli oli täydellinen.

    • Seppo Kosonen

      John Lennon Merry Xmas (war is over)
      Näin yli 40 vuoden jälkeenkin aina vaan ajankohtainen tarina!

    • feliz navidad

      Pieni rumpali,snowman minun mielestäni)

    • m u s i c

      Kauneimpia on Taivas sylissäni, Joulun toive, Sylvian joululaulu sekä En etsi valtaa loistoa. Kaksi ensin mainittua on tuoreempaa tuotantoa.
      Lisäksi maininnan arvoisia esim. Eila Pienimäen itse tekemä joululaulu, ja Eeron & Jussin joululaulut.

    • Pentti Hietasfani
    • ---

      Taasen joululta kaikki alkaa näyttää, kuusi kimmeltää.... Osaisiko joku kertoa, miten tuon joululaulun sanat jatkuu?

    • hiljaa hiljaa...

      10 parasta, mistä itselleni tulee joulumieli:

      1. En etsi valtaa loistoa
      2. Jouluyö juhlayö
      3. Tonttu
      4. Adeste fideles
      5. O helga natt
      6. Maa on niin kaunis
      7. Varpunen jouluaamuna
      8. Tulkoon joulu
      9. Ave Maria
      10. Joulun kellot.

      Ehkä vanhahtavia lauluja, mutta sellaisista joululauluista minä pidän.

      t. mies, 30v

    • Blondi1991

      Joululaulun pitää olla SUOMALAINEN ja VANHA!
      Ei mitään uusia tai ulkomaalaisia missä ei ole mitään tunnelmaa!
      Vesku Loirin Sydämeeni Joulun Teen on paras näistä kauniista joululauluista. Sitten tykkään Jouluna myös kuulla näitä iloisia VANHOJA tonttulauluja.
      Radiostakaan ei tule enää näitä vanhoja hyviä lauluja, ihan menee joulufiilikset! Piti itse etsiä hyvät joululaulut netistä ja polttaa cd:lle, että pääsee sillä saralla tunnelmaan. Radio pysyy minulla kiinni!

      • ThugLife7

        Lopettakaa se vitun suomisuomisuomi paska ei vittu ole mitään väliä minkämaalainen se jumalauta on! Varsinkaan kun suomalaiset ei osaa mitään laulua tehdä


      • ThugLife7
        ThugLife7 kirjoitti:

        Lopettakaa se vitun suomisuomisuomi paska ei vittu ole mitään väliä minkämaalainen se jumalauta on! Varsinkaan kun suomalaiset ei osaa mitään laulua tehdä

        2Pac on paras artisti ikinä ja se joka muuta väittää voi mennä helvettiin.


      • heviletti
        ThugLife7 kirjoitti:

        2Pac on paras artisti ikinä ja se joka muuta väittää voi mennä helvettiin.

        2Pac ei ole hyvä


      • ThugLife8
        heviletti kirjoitti:

        2Pac ei ole hyvä

        Perustele edes 2Pac on paras rap-artisti koska hän sai niin paljon aikaan niin lyhyessä ajassa. Miljoonien inspiraatio edelleen ja hänen sanoituksissaan näkyi intohimo vaikuttaa oikeisiin asioihin. Jokainen pystyi näkemään hänen sieluunsa ja hänen aikeensa oli tappaa poliisikorruptio ja rasismi vaikka tiesi että tulisi kuolemaan. Hän oli niinkuin kaikki ihmisoikeustaistelijat valmiina kuolemaan totuuden puolesta. Hän on aito esimerkki siitä millaista hip hopin pitäisi olla ja nykyaika on häpeä 90-lukuun verrattuna. Hänen sanontansa oli kanssa ainutlaatuisia, ja siksi niin hyviä. Muutamia sanontoja joita parempia en ole koskaan nähnyt. ''No longer living in fear, my pistol close in hand convinced this is my year.'' '' Only thing that can kill me is death, and even then i'm gonna be a huge problem.'' ''I know death follows me, but i murder him first.'' ''Woman brought you in this in world, so you have no right to disrespect one.'' ''Mama raised a hellraiser why cry that's just life in the ghetto do or die.'' Menisi ikuisuus jos sanoisin kaikki, mutta tämä on ehkä paras: ''First ship them dope let them deal to brothers give them guns step back and watch them kill each other.'' 2Pac säilytti uskonsa Jumalaan vaikeinakin aikoina, ja se miten hän vaikutti niin monen elämään lyhyessä ajassa tekee hänestä itsestään eräänlaisen jumalhahmon. '' This fast life soon shatters, but after all lights and screams, nothing but my dreams matter. RIP 2Pac return if possible


    • Sika Sikaaaaaa

      Sika on paras. Se kertoo aidosta joulusta mitä se monelle on. Ei mitään tyylikästä kuusijuhlaa ja uskontojuhlaa, vaan aikaa jolloin ei tarvitse mennä töihin. Voi vain olla kotona ja syödä luvan kanssa niin että napa repeää!

    • Ei melankoliaa.

      Kaikki iloiset laulut on parhaita.
      En ole ikinä ymmärtänyt mieltymystä melankolisiin ja surullisiin lauluihin.
      Itse kuuntelen ulkomaisia radioasemia koska niillä ei soiteta näitä melankolisia ranteet auki-biisejä kuten kotimaset asemat tekevät.
      Vaikka olen ihan syntyperäinen Suomalainen inhoan ja häpeän silti meidän musiikkimakuamme.Melanolia ja surullisuus ei saa olla aina päällimmäisenä.
      Suosikki joululauluni on:http://www.youtube.com/watch?v=dGi0piMSv08

    • Minä

      Paras ja kaunein Joululaulu on Sylvian Joulyulaulu.7

    • JouluKake

      Jarkko Aholan joululevy ylitse muiden, sekä Vesku Loirin tulkinnat.

      Sekä Charonin ja Harmajan laulaja J-P Leppäluodon tulkinta: Konsta Jylhän Joululaulu Levyltä raskaampaa joulua 2006

      http://www.youtube.com/watch?v=cLcUObOzicg

      Muistakaa myös katsoa tiistaina kun hevimiehet laulaa orkesterin säestämänä:
      Yle TV2 13.55 Estradilla: Jouluksi kotiin -konsertti

      HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE

    • pukki

      Sarah Brightman - When a Child Is Born.
      tämä täti osaa oikeesti laulaa .
      ensin tulee sarah brigthmanin ainakin 5 biisiä ja sitten vasta muita hienoja.
      ite tykkään musiikista ihan laidasta laitaan ,hevit ja jopet , ja idolsit. kaikki menee .
      tässä naisessa vaan on jotain ylitse muiden , saa kyllä silmän kostumaan vanhalta äijältä monella kappaleella ne vaan on niin hienoja ,mut pitää kuunnella hyvillä vehkeillä rauhassa ja riittävällä volymella .
      kokeilkaa huviksenne.
      onko muita ,jotka on samaa mieltä , vai onko tää vaan mun päässäni näin.
      saa kommentoidä ,mut ei oo pakko.

      • ........

        Sarah Brightman on hieno laulaja. Itse en kuitenkaan hänen joululevyään ole kuunnellut, kun muutenkin joululaulut menee vähän ohi. Ainoa joululaulu, joka saa multa kyyneleet poskille on Varpunen jouluaamuna.


    • soikka
    • Bohemio Latino
    • Minulle se on vanha vanha Järvenpään mieslaulajien esittämä Joulurauhaa ! Säv ja san Timo Koivusalo. On tämän moni muukin esittänyt, mutta mieskuoron äänet minusta parhaat ! Ei voi kyyneltä estää !

    • Kylmät kädet
    • 13+19

      Pretenders: 2000 miles

    • satsu
      • susku

        Tää khyl on aivan mahtava joululaulu, tätä kun kuuntelee oikein sydämestä, niin khyl se tippa tulee linssiin


    • Ossi Ospourne

      Paranoid

    • lumihiutale 81

      Tää on muuten hyvä kappale ....ja itse tykkään sylvian joululaulusta ja tykkään laulaa sitä karaokenakin...

    • Sari.

      Mitä sinä tarkoitat joululaululla. Joululaulu kun koostuu hyvin monesta osasta.
      Runosta sanomamielessä ja millaisia sanoja siinnä on käytetty. Miten sanat ääntyvät sillä kielellä millä ne lauletaan. Sävellaji mihkä laulu on sovitettu.
      Laulun laatu, miten menee rytmiin ja kuinka pysyy sävelessä. Äänen voimakkuusvaihtelut, tremolo yms. Missä sävelkorkeudessa laulu kulkee. Käytettyt säestyssoittimet.
      Tulla joku ehdotta joitakin henkilönimiä. Taltioinnit ovat tehty sudiossa ja otoksia on otettu useita. Tarkoitetaanko kananotolla jotain taltiointia vai sitä miten kyseinen henkilö esittää laulun vaikka ilman saestystä jonakin kertaesityksenä.

      Jos kuulijan vastaanottokyky ei ole kovin korkea niin pitääkö joitakin elementtejä
      jättää pois. Esimerkiksi mikäli tuon Juice Leskisen säveltämä, ja sanoittama jouluaiheinen kappale Sika esitetään vaikka hitaana valssi sovituksena sinfoniaorkesterin säestämänä, taidokkaan laulajan laulamana, voi olla niin että kuulija kokeekin sen omassa maailmassaan huonommaksi kuin ise heikkona laulajan itseään pitävän Juise Leskisen laulaman Kuusessa ollaan albumilta otettu versio.

    • Tulkoon

      "Tulkoon joulu"... Näistä uudemmista se soi kauneimmin

    • En etsi valtaa loist

      Jarkko Ahola voi pitää naamansa ummessa. On kuin sikaa teurastettaisi.

    • uskis neito

      Enkeli taivaan on ihana: juhlallinen, ylevä, puhdas, enemmänkin kuin resitoitu saarna, jota kaikki nöyrinä hiljentyvät kuulemaan. Liikuttava.

      Hoosianna on riemullinen ja juhlallinen. Sanoma on valopilkku pimeyden keskellä: Herra tulee ja pelastaa!

      • bukki

        Joulupuu on varastettu poliisit on jo ovella, joulupukki hirtettynä roikkuu kuusen oksilla
        ympärillä puliukotlaulelevat somasti......


    • Juisen

      Sika...tietysti

      • Metsienmies80

        Sika se on. Itse tykkään tästä biisistä myös.


    • theteemu01
    • That's heavy

      Bachin jouluoratorio joko Gardinerin tai Jacobsin johtamana.

      • That's heavy

        Tässä sitä parasta:

        http://www.youtube.com/watch?v=bFnW_CrPUlA


    • Kaisa1
    • Joululauluhullu

      Konstan joululaulu, tulkoon joulu ja tähdistä kirkkain.

    • fhnmklnjfh

      ei nussia saa ei runkata saa joku voi tulla ikkunan taa
      puliukko jo matkaan käy

    • ryynpike

      mistä löytyy sanat konsta jylhän joululauluun???? auttakaa

    • 7+9

      Jouluyön hymni.

    • MOI !!!!!

      Mustan Barbaari - Salil eka, salil vika

      Siit lähtee pukkiki jyrää jumalauta

    • AKITV

      Jarkko Aholan Mielenrauhaa ja Ave Maria. Itseasiassa koko levy.

    • jimi3
    • mummo 60v

      Paras joululaulu löytyy rouhealta puolelta: Sylvian joululaulu esittäjä Marco Hietala tai Jarkko Ahola

      • NewGenerationOf80s

        On siirrytty välipäiviin mutta eihän jouluun ole enää kuin alle vuosi... Huh...
        Pistäkäähän silmät kiinni ja kuvitelkaa seuraava tilanne:

        Muu perhe on jo mennyt nukkumaan. Istut nojatuolissa kynttilöiden valossa avonainen suklaarasia sohvapöydällä kenties tyhjän lasimaisen juoma-astian vieressä, radion soittaessa lempeää joulumusiikkia. Pehmeä-ääninen juontaja puhuu välispiikkejä sekä vastaanottaa yöradion kuuntelijoiden vaihtelevantasoiset puhelut, välissä kello kolmen aikamerkki kerrankin ILMAN mitään uutisia maailmalta. Radiojuontajan puheeseen tulee päiväoloissa tuskin huomattava tauko mutta siinä hetkessä parikin hiiren hiljaista sekuntia on ikuisuus. Vasen käsi näprää hermostuneena konvehtipaperin ympärillä ja oikean sormet hapuilevat kristallinkirkasta pulloa, jonka sisältämä neste voisi jälleen täyttää pöydällä seisovan lasin. Yhtäkkinen ääni saa kädet säpsähtämään.
        "Seuraavaksi kuullaan joululauluklassikko vuosien takaa. Hassisen Kone ja On jouluyö, nyt laulaa saa."
        http://www.youtube.com/watch?v=gxPMHu-XOnU
        Millään ei ole enää väliä, ei materialla eikä statuksella. Tärkein asia löytyy tästä hetkestä.




        (Riittiks noi perustelut kaikkien aikojen joulubiisiksi? :D)


      • jollexxx
        NewGenerationOf80s kirjoitti:

        On siirrytty välipäiviin mutta eihän jouluun ole enää kuin alle vuosi... Huh...
        Pistäkäähän silmät kiinni ja kuvitelkaa seuraava tilanne:

        Muu perhe on jo mennyt nukkumaan. Istut nojatuolissa kynttilöiden valossa avonainen suklaarasia sohvapöydällä kenties tyhjän lasimaisen juoma-astian vieressä, radion soittaessa lempeää joulumusiikkia. Pehmeä-ääninen juontaja puhuu välispiikkejä sekä vastaanottaa yöradion kuuntelijoiden vaihtelevantasoiset puhelut, välissä kello kolmen aikamerkki kerrankin ILMAN mitään uutisia maailmalta. Radiojuontajan puheeseen tulee päiväoloissa tuskin huomattava tauko mutta siinä hetkessä parikin hiiren hiljaista sekuntia on ikuisuus. Vasen käsi näprää hermostuneena konvehtipaperin ympärillä ja oikean sormet hapuilevat kristallinkirkasta pulloa, jonka sisältämä neste voisi jälleen täyttää pöydällä seisovan lasin. Yhtäkkinen ääni saa kädet säpsähtämään.
        "Seuraavaksi kuullaan joululauluklassikko vuosien takaa. Hassisen Kone ja On jouluyö, nyt laulaa saa."
        http://www.youtube.com/watch?v=gxPMHu-XOnU
        Millään ei ole enää väliä, ei materialla eikä statuksella. Tärkein asia löytyy tästä hetkestä.




        (Riittiks noi perustelut kaikkien aikojen joulubiisiksi? :D)

        Toi Alangon 'On jouluyö, nyt laulaa saa' on aika hyvä biisi. Olen kuullut sen monena jouluna ja on mielestäni todella hyvä.


    • Tavis....

      Pidän kaikista kauniista jolulauluista niin kotimaisista kuin ulkomaisista. Mulla on myös vinyyleillä joululauluja joita kuuntelen myös ahkerasti ennen joulua. Aloitan kuuntelun jo marraskuun puolella. Yksi kappale on kuitenkin inhokki ja se on Juicen sika. Sitä en välitä kuunnella. Jokainen aikuinen tietää miten liha tulee ei sitä tarvi lauluissa mainostaa. Itse edes syö kinkkua tai yleensäkkään lihaa. Varmana käännän kanavaa jos kyseinen kappale tulee radiosta, cd: lläni onneki sitä ei ole.

      • Tonteritonttunen

    • Tavisko

      Sanin hiljaisuus on kaunis. Suurin osa niin vanhoista kuin uusimmistakin esim. joulujuhla parahin (raskasta joulua) siinä on hieno vanha sanoitus. Juicen sika on ainoa jota en välitä kuunnella...kaikki me tiedetään muutenkin että kinkku on tapettua sikaa, ei mun tarvi siinen liittyvää jouluna kuitenkaan kuunnella, vaikka en edes syö kinkkua.

    • Parass

      Sylvin joululaulu

      • eioleparempaa

        Sylvian Joululaulu Ari Koivusen esittämänä.


    • kaikille_joilla_on_sisko
    • Lapsuuden_joulu
    • Anonyymi

      Vanha juttu.
      Mutta mä en tajua, mitä Helvetti niillä on kerran vuodessa.
      Sen 11 kuukautta vittuillaan naapurille tai jollekin muulle.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tulkoon joulu ja joku night

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe