Ihmekkös jos laintulkinta on paskaa, kun juristitkin ovat

Nainen pulassa

Ihan normaalisti istun kirjastossa tietokoneen äärellä. Pari konetta taaempana basso jyrisee aksenttisella englannilla. Yrittää saada ilmeisesti kahville aasialaistaustaista naista takanani olevalla koneella. Epäilen, että ko. nainenkaan ei ole ko. tyypistä vähääkään kiinnostunut.

Jotain muutakin kuin happea sen hepun verenkierrossa on pakko pyöriä (vaihdetaan vaikka hapesta e o:ksi). Kun huomautan äänenkäytöstä, niin siinähän se heppu tulee jauhamaan minua (olen puoli metriä lyhempi ja 100 kiloa kevyempi). Uhkaa haastaa oikeuteen. Ilmoittaa olevansa juristi. Kun kuvaan kamerallani tilannetta, käskee kirjastovirkailija minun lopettaa. Heppu uhkaili taakseni koneelle tullutta vanhempaa miestä, joka hänkin provosoitui (siis ei pitäisi provosoitua, vaikka toinen provosoi. Sitä en tosin ymmärrä, miksi heikomman pitäisi aina luopua oikeuksistaan.)

Eli minulla ei ole juridisia oikeuksia. Verbaalisesti kyvykkäämpi, mies ja moninkerroin suurempi saa ylivallan. Jos se heppu on oikeasti juristi, niin enpä ihmettele, miksi Suomessakin oikeusmurhia tehdään. Jursteilla ei ole inhimillisyydestä eikä oikeudenmukaisuudesta mitään käsitystä. Ainoastaan oma erinomainen itse on jotain, joka merkitsee.

Siinä vaiheessa se heppu käänsi takkinsa ja pyysi anteeksi, kun otin suomi24:ltä tämän palstan auki. Maailma on joskus ihmeellinen paikka. Kiitos suomi24!

7

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+10

      Kuulepas nyt, kyllä juristi voi sinut haastaa oikeuteen, mutta silloin juristin on oltava syyttäjä ja sitä ennen on poliisin suoritettava rikoksen esitutkinta.
      Kirjasto on julkinen, kaikille avoimena oleva tila, missä ei kuvaamista voi kieltää.

      • Nainen pulassa

        En väittänyt, etteikö juristi voisi minua haastaa oikeuteen. Kyse oli siitä, että fyysisesti vahvempi ja sanallisesti kykenevämpi saa jyrätä pienemmän ja vähemmän sanavalmiin ihmisen. Ja näin tapahtuu.

        No, et varmaan ollenkaan ymmärrä mistä on kyse. Jostain sellaisesta sosiaalisesta toiminnasta, mitä voi havannoida vaikka eläintarhassa. Siis kyse on vain siitä, että eletäänkö sovussa vai riidellään riitelemisen itsensä vuoksi. Etsitäänkö tasapainoa vai etsitäänkö aihetta riitaan. No, olihan sillä aihetta hermostua, kun karkoitin sen potentiaalisen pokan.

        Sitä takinkäännöstä vaan ihmettelen. Olisi mennyt samalla linjalla reilusti loppuun saakka. Miksi yhtäkkiä olla sitä mieltä, että erehtyi, kun ensin oli nimenomaan erehtymätön?


      • 3+10
        Nainen pulassa kirjoitti:

        En väittänyt, etteikö juristi voisi minua haastaa oikeuteen. Kyse oli siitä, että fyysisesti vahvempi ja sanallisesti kykenevämpi saa jyrätä pienemmän ja vähemmän sanavalmiin ihmisen. Ja näin tapahtuu.

        No, et varmaan ollenkaan ymmärrä mistä on kyse. Jostain sellaisesta sosiaalisesta toiminnasta, mitä voi havannoida vaikka eläintarhassa. Siis kyse on vain siitä, että eletäänkö sovussa vai riidellään riitelemisen itsensä vuoksi. Etsitäänkö tasapainoa vai etsitäänkö aihetta riitaan. No, olihan sillä aihetta hermostua, kun karkoitin sen potentiaalisen pokan.

        Sitä takinkäännöstä vaan ihmettelen. Olisi mennyt samalla linjalla reilusti loppuun saakka. Miksi yhtäkkiä olla sitä mieltä, että erehtyi, kun ensin oli nimenomaan erehtymätön?

        Vaikka asun aivan Korkeasaaren läheisyydessä, niin viimeksi olen käynyt siellä lapsena. Muistiini jäi apinalinna, mutta en todellakaan muista, millaista sosiaalista toimintaa apinalinnassa harrastettiin, tai kyllähän apinat sitä harrastivat, mitä ei uskalla tällä palstalla kirjoitella.


      • 10+3
        3+10 kirjoitti:

        Vaikka asun aivan Korkeasaaren läheisyydessä, niin viimeksi olen käynyt siellä lapsena. Muistiini jäi apinalinna, mutta en todellakaan muista, millaista sosiaalista toimintaa apinalinnassa harrastettiin, tai kyllähän apinat sitä harrastivat, mitä ei uskalla tällä palstalla kirjoitella.

        eduskunta=apinalinna


      • 3+10
        10+3 kirjoitti:

        eduskunta=apinalinna

        Vaihda nikkiä, sinut on jo tunnistettu !


    • 2+6

      jos oli oikeasti juristi niin sitten joku poliisikomisario, käytös viittaa siihen.

    • Jari Markkanen

      TYYPILLINEN TILANNE. JULKISESSA TILASSA TÄMÄN PÄIVÄN "suomessa". Kova ääninen idiootti tohuaa mitä tohuaa ja terrorisoi muita. Mitäpäs tekee, ilman itsetuntoa oleva virkailija (joka on oletettavasti Nainen) ? Alkaa käskyttämään isoa öykkäriä ? Soittaa poliisin ? Turvaa oman selustansa kosa pelkää niin perkeleesti ?
      Hyvin harvoilla on "munaa/sietoo" nousta tollasten paskiaisten öykkäröintiä vastaan. Varsinkaan viranhaltijoilla ei ole sellasta ROTIA ! Olis ollu kiva olla paikalla. Minun tapa on åpanna tollaset paskat itemään ja pyytämään anteeksi (ihan välittämättä paskahatuista).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe