Energiatodistus

Rintama 58

Kuinka kävi asian, eli pitääkö semmoinen 50-luvun talossa olla, muistaakseni omakotiliitto sai tehtyä asian etten jotain?

8

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei vielä neljän vuoteen.

      • Apuva 6

        Mitä todistus maksaa ja kuka sen tekee. Voiko lisäeristeitä myyvät yritykset sen tehdä?


    • Uudehkot omakotitalot, eli 1980 jälkeen valmistuneet tarvitsevat energiatodistuksen. 50-luvun talot vasta siirtymäajan jälkeen vuonna 2017.

      Omakotitaloliiton kansalaisaloite pyrkii muuttamaan energiatodistuksen laadinnassa käytettävää laskukaavaa ja kertoimia.

      Hintataso energiatodistuksen laadinnassa vaihtelee alueittain. Laatijan on käytävä katselmoimassa kohde, joten myös etäisyys voi vaikuttaa hintaan. Omakotitalon energiatodistuksen saa usein jo alle 500€.

      Suomen kattavin lista yrityksiä ja energiatodistusten laatijat kartalla löytyy hankienergiatodistus.fi -palvelusta. Kauttamme voit jättää tarjouspyynnön maksutta, välitämme ne alueesi yrityksille.

    • ajnnja

      itse jouduin teettämään energiatodistuksen autotallista. Perusteltiin, että kun on niin iso talli, vaikka neliöitä ei ole kuin 178...

      • Höpö höpö, tai sitten se rakennus on rekisteröity asuinrakennukseksi.


      • pätevä
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Höpö höpö, tai sitten se rakennus on rekisteröity asuinrakennukseksi.

        Rakentamisvaiheessa on tehtävä energiaselvitys.


    • näin se menee

      Kerrottakoon välittäjille ja muille,vaikka olisi 190 luvusta nuorempi talo niin kukaan ei valvo saatikka vaadi todistusta,itse möin keväällä sellaisen ,ja missään ei tullut esiin vaatimusta,kysyin tätä välittäjältäkin vaikka itse möinkin kohteen niin välittäjä tuumas ettei yhteenkää ole tehty ei yhteen ainoaankaan koko kaupungissa.

      Vaikka on nuorempi kuin 1980 luvun talo,eli kukaan ei vaadi eikä tule kyselemään.
      Antaa muiden maksaa jos haluavat,sama on jätevesi asioissa,niitä ei tehdä missään tapauksessa vielä.

      • kansalaisdemokratia

        Rauhanomainen vastarinta toimii parhaiten mielivaltaa vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe