Kuinka moni haluaisikaan oman ponin/hevosen?

Ponifani

Monilla on varmaan sama toive kuin itselläni, eli että saisin oman ponin tai hevosen. Olen toivonut omaan hevosta tai ponia jo pienestä asti, mutta ikinä en ole sitä saanut koska perheellä ei riittäisi raha sen elättämiseen. Olen yrittänyt kaikkea, esimerkiksi että poni/hevonen kävisi tunneilla vaikka 3 kertaa viikossa ja muuten minä ja siskoni ratsastettaisiin sillä, mutta ei se ole auttanut.
Katson aina kun olen tietokoneella kaikenlaisia hevosien ja ponien myyntisivustoja. Kaverini kanssa linkkaillaan aina millaisia hevosia tai poneja haluaisimme.

Käyn ratsastuskoululla 2 kertaa viikossa ratsastamassa ja 1 kerran vielä lisäksi hoitamassa heppoja. Usein, kun harjaan hoitsuani mietin: ''Tää on nyt mun oma heppa ja mä oon menos ratsastaa sillä''
Luultavasti ostan omilla rahoilla aikuisena hevosen tai otan ylläpitoon hevosen.

Mutta niin kysymys oli että kuinka moni haluaisi oman hevosen tai ponin?

7

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mävaaaaa

    • Minä. Voisit kysyä vanhemmiltasi että vuokraisit jostain ponia tai hevosta. Kävisit sillä ratsastamalla ja hoitamassa 1-3 kertaa viikossa ja maksaisit mitä nyt omistaja on pyytänyt 1 kerrasta. Vanhempasi saattavat suostua vuokraukseen.

    • mä vaa

      kuinka vanha oot jos oot 14.v voit jakaa lehtiä siit saa ainaki 100e kk ja sit jos ottais vuokraajan 3 krt vko 15e krt nii siitä tulis 180e nii saisit tallivuokrasa maksettuu 280e ainaki kuussa

    • ponifani

      Mä!!!!!!Saan pian oman ponin ja ajettelen hoitoponini kanssa samaa mitä säkin.RAKASTAN PONEJA YLI KAIKEN!!!Ensimmäinen kerta kun ratsastin olin 3v.

    • Minävaan

    • Salla+Friisit=<3<3<3<3<3

      Mä. Mä olin halunnut omaa hevosta jo n. 11 vuotta, ja tähän on sitten päädytty, li kuuden hevosen talli, satulahuoneineen, pesukarsinoineen ja kylmävarastoineen tuolla pihalla, ja sainhan vanhemmat innostumaan hevosista kun käytiin vain kerran kunikuusraveissa. Kannataa yrittää viedä vanhempadi johonkin raveihin tai hevoskisoihin, niin ne voivat suostuakkin ylläpitoon, tai jopa omasn talliin

    • Näin useesti käy...

      Se on niin, että kun sen oman hevosen sitten lopulta saa niin se ratsastaminen loppuu aika usein. Ei se ole vaan sitä että parikertaa viikossa annat ruokaa ja ratsastat sillä auringon laskuun. Suurin osa sun päivistä menee siihen et teet hikist duunii jossai ravintolas tarjoilijana ja sen lisäks oot töis jossai supermarketis. sit illal ku tuut töist ni väsyttää iha hirveesti etkä jaksa mennä ratsastaa hevosel enää. Sit se menee siihe et lomat vaan makaat kotoo ja ratsastat sil pari kertaa kuukaudes mut muute sun kaikki rahat menee hevosen ylläpitoon ja sit et kuitenkaa ratsasta sil ku 2krt kuukaudessa. Muuten sitä hoitaa joku 12 vuotias tyttö siellä tallilla ja liikuttaa sitä sun puolesta. Ja silti hevonen on vauhkona kun ei saa tarpeeks liikuntaa. Siks hevosen omistajat alkaa pikkuhiljaa vähentymään ku ylläpito maksaa. Eikä se ole vaan hevonen kun maksaa. Sulle tulee hitonmoiset verot ja jos asut vuokralla ni ne siihe mukaa vaa. itelleski ne ruuat jotka tekee mukavat 50e kahes päiväs. Jos sul on lapsii ni niiden päivähoitomaksut, uudet vaatteet, tottakai saa aina lapsilisää mut siinvaihees ne ei paljoo hyödytä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe