kokemuksia CTM OY lastensuojelulaitos

kertokaa

Onko kellään?

28

2691

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joulurauhaa.

      Kysymyksessä käsittääkseni on ykityinen yritys, joka on perustettu vuonna 2001.
      Tässä linkissä lisätietoa yrityksesta, tavoitteista ja päämristä.

      http://www.ctmoy.fi/yritys
      -------------

      • voi kertoa vapaasti

        Onko kellään kokemuksia sieltä?


    • RaneHoitaa

      Hyvää ja ammattitaitoista toimintaa. Eivät vanhemmat pääse pilaamaan lasten elämää.

      • niinkäyusein

        Saavat ns. ammattilaiset sitten aivan rauhassa pilata lapsen elämän. Näinhän se menee.


    • kamalaaaa

      olen kuullut muuta!

      • kokemusta?

        eikö kellään?


      • kyllästynytisä

        paskapaikka ei pystytä asettamaan rajoja ja tarpeetonta väkivaltaa


    • Kapa

      Millaista tietoa kyseisestä yrityksestä haet?

      • sellaista tietoa

        Onko jollain olleet lapsi/lapset siellä?
        Onko joku ollut töissä siellä?


    • Jollain on

      UP

      • kertokee

        kertokee


    • teitä on

      Rohkeasti kertomaan.

      • myyn myyn

        Hienoa on katsoa galleriasivun kuvia yksiköistä. Hienot ovat huoneet ja sisutus, mutta missä lapset ja henkilökunta?


      • valokuvausta varten
        myyn myyn kirjoitti:

        Hienoa on katsoa galleriasivun kuvia yksiköistä. Hienot ovat huoneet ja sisutus, mutta missä lapset ja henkilökunta?

        nätiksi laitettu......... ei ne oikeasti ole tuollaisia.............


      • LaitosLapsi
        myyn myyn kirjoitti:

        Hienoa on katsoa galleriasivun kuvia yksiköistä. Hienot ovat huoneet ja sisutus, mutta missä lapset ja henkilökunta?

        Ja ei ne oikeasti niin ole, kuvia vain...


    • LaitosLapsi

      Joo eli.. Koko Ctm Perustaja on Tina Mäkelä.. Ctm on 4 eri yksikköä, Hovilinna Niittylinna, Merilinna ja Myllylinna, itse olen asukas Niittylinnassa, Onhan siellä Huonoa palvelua mutta myös hyvää palvelua itse antaisin 3/5 koska jotkut "ohjaajat" eivät oikeasti ajattele lapsen kantaa vaan omaansa.. ja rahan puute esim. "aktiiviteetit" ovat aika pienet eli harvoin tehdään mitää..

    • lisää

      Onko kaltoinkohtelua havaittavissa?

      Tina aleni palvelujohtajaksi !

    • Versonasukas

      Asun erityisyksikkö versossa. Ihan jees muuten, sisustettu ihan kivasti mutta ei kyllä vastaa yhtään tota miltä kuvissa näyttää. Tosi sairaalamainen ja ovissa hälyttimet ja magneettilukot. Rajotuksia (liikkumisvapaudenrajoitus mm.) saa jo viiden minuutinkin luvattomasta poistumisesta ja ohjaajiin ei saa mitään tunnesidettä aikaiseksi. Meno on tosi raju välillä ja siellä riehuukin muut nuoret tosi usein ja ohjaajakin todella provosoi nuoriaan puheillaan mutta jos nuori sanoo jotain takaisin se koeataan uhkaavana.
      Pihakoulu on kuulemma ihan ok, ite en sitä käyny.
      Nuorii on aika paljon ja ohjaajii kans.
      Ohjaajat on tosi tunnekylmiä ja toimiston seinällä on tussitaulu mihin on kirjattu kaikki nuorten asiat - niin että kyllä muutkin nuoret ne näkee mikä ei kyl mun mielest oo hyvä asia... Sano vaa jos jotai haluut tietää.

      • MNBGO

        "...ohjaajiin ei saa mitään tunnesidettä aikaiseksi"

        Ei sellaisiin paranekaan mitään tunnesidettä luoda, sehän antaa heille valtaa, ja valtaa he käyttävät toimenpiteen kohdetta vastaan.

        Mitäpä jos liikkumisvapaudenrajoituksia annettaisiin sosiaalilaitoksia valvovan tahon edustajille, olisiko se sitten se kuuluisa "sossun etu".


    • lskfjkldsjf

      natseja ne ovat sossuhomot

    • Jklmnop

      Onko nuoret ns. Tavallisia ongelmanuoria tai erityisnuoria (ADHD jne.)? Onko turvallinen paikka?

      • Masi123

        Paikka on ihan hanurista, ohjaajat vaihtuvat jatkuvasti. Mynämäen paikoissa ei ole mitään virikkeitä, koska aina rahat loppu. Ruoka on jäätävää kuraa.
        Siis ei mitään hyvää sanottavaa..


    • auttavajärjestö

      Pyytäkää ihmeessä Pesäpuun henkilökunta paikalle. He haluavat kokemusasiantuntijoita!

    • NytSiivotaan

      Aika herkästi lapsista tulee narkkareita tuolla mynämäellä ja viellä laitos suojelee huumeiden levittäjät!
      Ja tämä ei ole huhujen perusteella väitetty vaan ihan tänään 2.2.2017 selvinnyt asia.
      Tiedossa on että mynämäellä löytyy kaksi asuntoa joissa majoitetaan karanneet lapset ja tarjotaan näille aivottomille huumeita ja viinaa.

      Koko kylä todennäköisesti tietää asiasta mutta kun suomalainen sisu josta puhutaan on aina vaan ollut pastilli niin ei voi muuta odottaakaan.

      • Mamma1979

        Joo itse ihmettelin sitä ettei virkavalta eikä laitos antanut nimiä paikkoja missä huumeita jaetaan koska itse olisin tehnyt asialle jotain mutta pitäähän niitä kusipäitä suojella...mielellään otan vinkkejä mistä ne löytyy


    • Entinennuorisieltä

      Itse olen ollut sijoitettuna niittylinnaan. Olin ensimmäisiä nuoria, joita kyseiseen paikkaan sijoitettiin juuri tämän avattua.

      Alku oli lupaava, mutta pian vaihtuva henkilökunta aiheutti ongelmia. Joten äkkiä homma meni siihen, että nuoret sanelivat miten toimitaan ja sijaiset nyökyttelivät.

      Ohjaajan sekä nuoren välille ei muodostunut "luottamussidettä" ja tästä syystä moni oli ahdistunut ja karkaili.
      Parhaimmillaan 7 nuoresta 5 oli karkuteillä samanaikaisesti.

      Rangaistuksia paikassa ei saanut helposti. Vaan nuoren töpättyä jatkettiin arkea normaalisti. Tämä oli sillon ajateltuna täydellistä, mutta näin iän tullessa asioihin olisi voinut puuttua tiukemmin.

      Henkilökunta vaihtui tiuhaan, yhteisiä pelisääntöjä ei ohjaajilla ollut ja sen takia toivuttua tulosta ei tavoitettu. Lisäksi ohjaajilla oli keskenään menossa ajoittain "suhteita". Sijaisia tuli ja meni. Lisäksi henkilökunnan pätevyys oli niin ja näin. Sijaiseksi kelpuutettiin melkein kuka vain. Ohjaajana oli myös vankilassa istunut lähihoitaja opiskelija, joka myöhemmin on ollut myös virkavallan kanssa tekemisissä.

      Ohjaaja Tina Mäkelää ei paljoa näkynyt arjessa. Taisin hänet 3 kertaa nähdä melkein 2 vuoden sijoituksen aikana.
      Antoi yhdelle työntekijälle potkut tämän otettuaan nuoria fb kaveriksi. Erikoista touhua. Tämä kyseinen ohjaaja tuli hyvin nuorten kanssa juttuun ja moni hänelle varmasti vaikeista asioista puhui.

      En tiedä mikä tilanne nykyään siellä on. Muutamia ohjaajia tavannut näin aikuisiällä ja olivat lähteneet pienen ajan työskennelleen pois Tina mäkelän alaisuudesta.

      Lisäksi Tina Mäkelästä löytyy tietoa netin sopukoista. Aviopuoliso Hannu oli kavaltanut Tinalle säätiöiden varoista yli miljoona euroa joista 100 000 oli omaan käyttöön.

      • E..r

        Olis kiva tietää kuka tuttu siellä puhui asiaa 😊 e.r


    • Isä1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe