Uusperhe on ihan syvältä!

whthefuck

Voi luoja jos olisin tämänkin tajunnut etukäteen! Uusperheen arki on todella rankkaa. Ainakin tällaiselle tavalliselle tallaajalle, joka haluaa/haluaisi hoitaa perheen asiat ja lapset edes jollaintapaa normaalisti ja kohtuudella, tietenkin mielellään hyvin. Ennen uusperheen arkea koin itseni hyväksi äidiksi. Siis niin, että jos jossain koin elämässä onnistuneeni ja jos jonkin koin elämässä palkitsenvana, niin äitiyden. Kolme vuotta uusperhe-elämää takana ja tunnen itseni ihan surkeaksi ja surkeaksi olen muuttunutkin. Ei tätä palettia jaksa erkkikään! On jotenkin tosi rankkaa henkisesti tuo jatkuva lasten kulkeminen eestaas. Ne sadatuhannet pienet hyvästit, jotka tähän arkeen kuuluu toistuvasti. Jatkuvaa sopeutumista, aikatauluttamista, kalenterien kanssa pläräämistä, sovittelua ja järjestelyä. Ja vittu kaikki pitäisi jaksaa aina vaan ja ikuisesti hymyssä suin. Ja laajentunut suku! Voi kiesus. On 2 x eksä, jotka molemmat vinguttaa mistä milloinkin ja lasten tapaamiset peruuntuu ja siirtyy ja ei tietoa miksi milloinkin ja sitten tekstaillaan ja sähköpostitellaan ja soitellaan ja vittuillaan ja väännetään ja käännetään. Ja eksien venkoilu määrittelee koko perheen kuvioita väistämättä. Ja sitten kuvioon liittyy ex-anopit ja nykyiset anopit ja ukit ja mummot ja kummit jne...Ja kaikki tietää parhaiten sen lapsen parhaan! Kaikille täytyy kokoajan "todistella", että kaikki lapset otetaan tasavertaisesti huomioon ja kaikki pääsee harrastuksiin ja kaikki saa lahjoja ja silti!: aina joku on niin helkutan huolissaan kun joku lapsi on niiiiiiiin reppana ja voi voi voi (vaikkei edes ole!). Ja taas täytyy todistella, että kyllä hoidetaan niin hyvin kaikkia. Ja asunnossa tulisi olla joka lapselle oma huone! Asumme pääkaupunkiseudulla ja miehen poika on luonamme kuukaudessa neljä päivää. Ts. 26 päivää kuukaudessa hänen huoneensa pitäisi olla tyhjillään odottamassa häntä. Ei kai siinä ole mitään järkeä? Mutta kun huone pitäisi kaikille lapsille olla, että he tuntisivat olevansa kotona. Täällä nyt kuitenkin nämä asuinneliöt ovat aika kalliita. Ja rahapolitiikka yleensäkin. Kuka maksaa kenenkin harrastukset ja vaatteet? Lomailu: sairaan kallista. Porukkaa on kuin pipoa. Ei meillä ole enää varaa käydä missään! Keskituloisena yksinhuoltajanakin kävin säännöllisesti poikani kanssa lomamatkoilla. Mutta nyt. Vaikka on kaksi työssäkäyvää: ei toivoakaan. Yhteen matkaan menisi kymppitonni kepeästi. Rasittaa. Tästä syystä en kykene tarjoamaan pienimmälle lapsellemme ollenkaan samanlaisia virikkeitä kuin esikoiselle. Mutta. Ydinperheenä emme saa käydä missään, koska sukulaiset alkavat urputtamaan jos kaikki lapset eivät pääse lomalle mukaan. Vaikka he käyvätkin toisissa kodeissaan lomamatkoilla. Mutta eihän sitä lasketa. What the fuck. Eikä tässä kaikki. Pahinta on tämä hulabaloo arki ja kauheat sukulaiset. Nyt ymmärrän miksi mieheni eksä katkaisi välit kokonaan tämän lähisukulaisiin. Nehän ovat ihan järkyttäviä pahanilmanlintuja. Itse haluaisin tehdä saman, mutta ei kai lasten vuoksi voi katkaista välejä isovanhempiin? Olen todella kypsä. Nyt ymmärrän miksi uusperheet hajoavat todennäköisemmin kuin tavalliset ydinperheet. Tässä on ihan sairaasti kuormittavia tekijöitä. Vaikka uusi kumppani olisikin parempi ja sopivampi kuin eksä, niin kyllä tämä uusperheen arki vie ihan mistä tahansa parisuhteesta hohdon ja huonot puolet tulevat esille. Taustalla myös pettymys siitä, että itse oletti tämän olevan ns parempi liitto, mutta niin ei olekaan. Kurjaa on myös se, että eksistä ei pääse koskaan eroon. Eikä niitä voi edes haukkua, kun niin ei voi tehdä lasten vuoksi. Pitää vain jaksaa sopeutua, joustaa, joustaa, joustaa ja hymyillä.

52

2330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kova on lastenkin ko

      Niin, aikuiset tehkööt mitä lystää, mutta lapset pitää jättää noiden sotkujen ulkopuolle. Heillä ei ole mitään osaa aikuisten ongelmissa. En käsitä miksi lapsia aina syytetään kun aikuisella menee huonosti. Kaikki on aina lapsen vika.

    • Komppaaja

      Samaa mieltä kuin alkuperäinen. Kylä se siitä. Katsele vaan koko touhua linssien läpi, kuvittele sen olevan joku absurdi TV - show tyyliin "best pranks" ja vedä kunnon naurut.

    • semmosta se on

      Niinpä, ei sitä suositella voi mitenkään ensisijaisena vaihtoehtona, uusperhettä. Paljon sovittelua ja työlästä on.

      Joskus kuitenkin vaivannäkö palkitaankin.

      terveisin joulusta melkoisen uupunut, silti suht onnellinen uusperheen äiti/äitipuoli/mummipuoli.

      • ihmispuolisuoli

        Mikä sä oiken oot, äiti, äitpuoli, mummipuoli...siskopuoli, tätipuoli, koirapuoli, isäpuoli....talopuoli... on sulla noita titteleitä.... raukka menee sekasin kuin seinälyhty!... Voi näitä puolinaisia naisia... naurettiin koko iltavuorolaisten kanssa tätä nimimerkkiä... ressukka ei tiedä miksikä oikein itseään kutsuu.

        T: työkaveripuoli, pomopuoli, kaveripuoli, ruokatuntipuoli, kotiinlähtijäpuoli

        Toivottavasti ei katulyhytpuoli hyppää eteen kun niin naurattaa, naurupuoli....


      • lissulla tyhmä työpa
        ihmispuolisuoli kirjoitti:

        Mikä sä oiken oot, äiti, äitpuoli, mummipuoli...siskopuoli, tätipuoli, koirapuoli, isäpuoli....talopuoli... on sulla noita titteleitä.... raukka menee sekasin kuin seinälyhty!... Voi näitä puolinaisia naisia... naurettiin koko iltavuorolaisten kanssa tätä nimimerkkiä... ressukka ei tiedä miksikä oikein itseään kutsuu.

        T: työkaveripuoli, pomopuoli, kaveripuoli, ruokatuntipuoli, kotiinlähtijäpuoli

        Toivottavasti ei katulyhytpuoli hyppää eteen kun niin naurattaa, naurupuoli....

        Oleteppa harvinaisen tyhmä työporukka, kun ette asiaa ymmärrä. Miten onkaan samaan työpaikkaan sattunut kaikki tyhmät?
        Minä kyllä ymmärsin mitä tuolla tarkoitetaan.
        Mutta jos ette ymmärrä siellä töissä, niin ei se rautalangasta vääntämälläkään teille sitten avaudu. Onneksi minun ympärilläni, niin kotona, kuin töissä on fiksuja ihmisiä, eikä idiootteja!
        Ja tuntuuhan noita puolikkaita siellä teidän töissä olevan, unohdit listasta oman tittelisi; mielipuoli ;)


      • parantola
        lissulla tyhmä työpa kirjoitti:

        Oleteppa harvinaisen tyhmä työporukka, kun ette asiaa ymmärrä. Miten onkaan samaan työpaikkaan sattunut kaikki tyhmät?
        Minä kyllä ymmärsin mitä tuolla tarkoitetaan.
        Mutta jos ette ymmärrä siellä töissä, niin ei se rautalangasta vääntämälläkään teille sitten avaudu. Onneksi minun ympärilläni, niin kotona, kuin töissä on fiksuja ihmisiä, eikä idiootteja!
        Ja tuntuuhan noita puolikkaita siellä teidän töissä olevan, unohdit listasta oman tittelisi; mielipuoli ;)

        Ei lissu missään töissä ole vaan jossain laitoksessa, jossa samantasoisia potilaita ääliöitä koko jengi.


      • hullu olet
        ihmispuolisuoli kirjoitti:

        Mikä sä oiken oot, äiti, äitpuoli, mummipuoli...siskopuoli, tätipuoli, koirapuoli, isäpuoli....talopuoli... on sulla noita titteleitä.... raukka menee sekasin kuin seinälyhty!... Voi näitä puolinaisia naisia... naurettiin koko iltavuorolaisten kanssa tätä nimimerkkiä... ressukka ei tiedä miksikä oikein itseään kutsuu.

        T: työkaveripuoli, pomopuoli, kaveripuoli, ruokatuntipuoli, kotiinlähtijäpuoli

        Toivottavasti ei katulyhytpuoli hyppää eteen kun niin naurattaa, naurupuoli....

        Sinä olet MIELIPUOLI.


      • puolimaraton.
        ihmispuolisuoli kirjoitti:

        Mikä sä oiken oot, äiti, äitpuoli, mummipuoli...siskopuoli, tätipuoli, koirapuoli, isäpuoli....talopuoli... on sulla noita titteleitä.... raukka menee sekasin kuin seinälyhty!... Voi näitä puolinaisia naisia... naurettiin koko iltavuorolaisten kanssa tätä nimimerkkiä... ressukka ei tiedä miksikä oikein itseään kutsuu.

        T: työkaveripuoli, pomopuoli, kaveripuoli, ruokatuntipuoli, kotiinlähtijäpuoli

        Toivottavasti ei katulyhytpuoli hyppää eteen kun niin naurattaa, naurupuoli....

        Minulla on puolituntia aikaa käydä lounaalla.


    • Mieti etukäteen?

      No miks te ette voi sitten vaan asua erillään? Ongelmat alkaa siitä ja vain siitä, että tupataan saman katon alle. Kyllä seksitarpeet pystyy tyydyttämään esim. kerran viikossa, kun lapsia ramppaa toisille vanhemmilleen hoitoon.

      • öliöi

        Heillä on yhteinen lapsi. Ja normaalilla aikuisella on muitakin tarpeita ihmissuhteissa kuin seksitarpeita...


    • ndjhdhduhudh

      Taitaa kaikkein vaikein uusperheen muoto olla sellainen, jossa on sinun ja minun lapsia, tai se kaikkein tympein: sinun, minun ja meidän lapsia.

      Minulla on lapsia tasan yhden miehen kanssa, ja olen hänen kanssaan naimisissa. Lapsillani on siis tasan 1 koti, tasan yhdet vanhemmat ilman mitään äiti-ja isäpuolia, eikä minun tarvitse sumplia lasteni asioita kenenkään muun, kotini ulkopuolella asuvan kanssa. Elämäni lasten kanssa on siis hyvin ydinperheen kaltaista.

      Miehelläni on 2 lasta edellisestä avoliitosta. Lapset asuvat meillä vuoroviikoin. Toki teen asioita heidänkin eteensä, mm. siivoan huonetta, pesen pyykkiä, teen ruokaa jne. mutta muuten en vedä stressiä asiasta. Lapsilla on isänsä ja äitinsä, joiden tehtävä ja velvollisuus on huolehtia lasten asioista. Lasten äiti on asiallinen tapaus, ei meillä ole mitään ongelmia ollut. Asioita helpottaa kovasti myös se, että vuoroviikkosysteemillä mennään aina, niin arkena kuin lomilla, eli ajankaan suhteen ei ole mitään järkkäilyjä tai epäselvyyksiä. Lapset ovat meillä joka toinen viikko, ja joka toinen viikko ei ole. Ja that's it. Sen mukaan eletään.

      Mieheni ex-liiton lasten äiti huolehtii siitä, että lasten yhteydenpito äidin puolen sukulaisiin säilyy, ja me mieheni kanssa pidämme huolen, että heidän yhteydenpitonsa isän sukulaisiin säilyy. En ole koskaan tavannut mieheni lasten äidin puolen sukulaisia, en mummoja en pappoja en serkkuja en ketään, ei minun ole koskaan tarvinnut olla heidän kanssa missään tekemisissä, eikä miehenikään enää.

      Anoppini on todella ihana ihminen, olemme hyviä ystäviä, eikä anoppi ole koskaan arvostellut tapaamme elää tai kasvattaa lapsiamme. Hän on suvaitsevainen ja järkevä ihminen, eikä kukaan mieheni sukulaisista koskaan urputa mistään. Kukaan ei sanele eikä yritäkkään sanella, miten meidän perheessä eletään tai lomia vietetään. Kukaan ei kuvittele tietävänsä lasten parasta, vaan pitävät huolen omista asioistaan ja tietävät, että meillä välitetään jokaisesta lapsesta, ja että kukaan ei ole toista huonompi.

      Asiat voivat siis olla hyvin mutkattomiakin. Tai ehkä minulla/meillä on vain käynyt pirun hyvä tuuri?

      • Kyllä onnistuu meill

        Ei sillä ole väliä kenen lapsia UP:ssä on. Ne ihmiset tekevät sen kuinka asiat toimivat. Teillä toimii tuolla perheellä ja meillä toimii meidän perheellä, eli mies ja miehen edel. liiton lapset ja minä ja minun edell. liiton lapset, sekä meidän yhteiset lapset. Homma toimii silti. Asialliset ja viisaat ihmiset hoitaa asiansa hyvin.


    • Osaston vastaava

      Ihmispuolisuoli eli sairaanhoitsusekopuolisuoli.

    • HDJ1

      Ihme valittajii, joko haukutte akat perheitänne, kehutte niit tai haukutte toisianne, tasapainoo ei tunnu olevan tai löytyvän. Miul on muija Thaimaasta, sen aikuset lapset on sielä. Mennää niitä just kattoon Phuketiin.

    • naispuolinen

      Mie oon käsipuolisuoli, ei toimi toinen käsi tällähetkellä kun puolittain, kipsattu on liukastuspuoli ulkopuolella ovipuoleni ( avopuolison kotiovi) heitin kuperkeikkapuolta.. rappupuolet siinä vasemmalla puolella...

      Mikäs puoli tässä puolikkaalla kädellä kirjoittajapuolella...

      Mut kahvipuolelle pitäs tässä käsipuolella mennä, onneksi jalkapuoleni ovat kunnossa...

      Yerveisiä lähtetän, niitä puolikkaita terkkuja kaikille
      he he he....se oli puolikas sana.

      • sukupuoli n

        Niimpä puolesta puhuja.


      • Täysnainen
        sukupuoli n kirjoitti:

        Niimpä puolesta puhuja.

        Naispuoliselle. Tämä on uusperhepalsta, ei siis mielipuolipalsta, puolikuntoisille, työkyvyttömille puolinaisille!


    • Näinpäjuu

      Uusperheen ja ydinperheen yksi eroista on se, että perhe on olemassa vain aikuisten parisuhteen ja rakkauden ansiosta joka on siis uusperheen pohja.

      Ydinperhe saattaa olla vuosikausiakin kasassa vaikka parisuhde ei toimisi, on yhteisiä lapsia, lainat ja tuttuus, ei lähdetä niin helposti erilleen vaikka suhde olisi täysin retuperällä.

      Uusperhe taas syntyy ja pysyy vain kasassa jos rakkaus vahvaa ja kaikkien uusperheen ongelmien jälkeen on tahtoa pitää parisuhde toimivana ja perhe kasassa.

      • Ei piä paikkaasa

        Höps. Jos uusperheessä on yhteisiä lapsia, tilanne on aivan sama kuin ydinperheessä - siis sen osalta, että yhteisten lasten takia perhe yritetään saada kestämään huonossakin parisuhteessa. Puoliso(t) on ehkä eronneet useitakin kertoja aiemmin eivätkä jaksaisi enää sitä myllytystä käydä läpi. Taas pitäis sopia tapaamisista ja jakaa lusikat n:nnen kerran, johan siinä voimat menee.


    • 10+

      Thaimaalainen muija :) Ei ihme, että miehet suosii.

    • jäsentelyä

      Kamalaa lukea tuolaasta pötköä.

    • kuten tavallista

      Jos on monta exää niin totta kai saadaan kinaa aikaan.
      Niin makaa kuin petaa

      • säälittävä ressukka

        miks joku entinen exä ripustautuu? ku on kani kipee ni se kaipaa sille hoitajaa. ku on kurkku kipee ni valittaa tai ettei jaksa nykystä perhettään, miestä jne, akka lähtee ite vetää ja sit soutaa huopaa ripustautuu vaikkei sen nykyne elämä kiinnosta, lasten takia yrittää jaksaa ku ei niissä vika.entine on säälittävä ressu.yrittää täs nyt sitte sanoo et jees jees ku pyytää vaihtaa auton renkait tms. nykysestä miehestä ei siihen oo.akka tais vaa rakastuu sen lihaksii.ku on lapset aikuisii ni pärjäilköö ite.nyt jeesaan lasten takia.


    • lapset kärsijöinä

      Ongleman ydin on siinä, että nämä ns. uusiperheelliset eivät näe niitä onglemia itsessä eikä yleensäkkään siinä elämässä, koska tukevat toiminnallaan lasten pahaa oloa, Eihän kukaan omia virheitä näekkään, ja auta armias jos heille siitä sanoo, siitä se sota syttyy, hehän ovat aina oikeassa... vika on aina muualla ja muissa kuin heissä.

      Niin varsinkin niissä miehen lapsissa ja exissä, he ovat viallista kansaa..

      Sopeutuminen, se on heille vieras sana, kun hänen itsensä pitäisi sopeutua, mutta muille se on lähes käsky ja pakko.

      Eli ongelma on uusioiden omassa asenteessa, vähiten muualla.

      • lkökskfajpiu

        Ihme ittensä kanssa keskustelia.


      • lkökskfajpiu
        lkökskfajpiu kirjoitti:

        Ihme ittensä kanssa keskustelia.

        Ps. Vink, vink kaikille et jäsentely on tän palstan kova sana :DDD


      • äitipuoli37

        Älä lässytä siinä tota tekopyhää sontaa!! UUsperheelliset tekee parhaansa siinä missä ydinperheellisetkin.. turha aina syyllistää kaikesta uusperheitä. Nimimerkki lapset kärsijöinä on varmasti nainen, jonka mies on lähtenyt uuden naisen mukaan ja hän on hyvin katkera asiasta ja verhoaa sen tämän typerän mielipiteensä taakse.

        Uusperheitä ei olisi olemassakaan, jos täydelliset ydinperheet kestäisi.


      • onnen ydin perhe
        äitipuoli37 kirjoitti:

        Älä lässytä siinä tota tekopyhää sontaa!! UUsperheelliset tekee parhaansa siinä missä ydinperheellisetkin.. turha aina syyllistää kaikesta uusperheitä. Nimimerkki lapset kärsijöinä on varmasti nainen, jonka mies on lähtenyt uuden naisen mukaan ja hän on hyvin katkera asiasta ja verhoaa sen tämän typerän mielipiteensä taakse.

        Uusperheitä ei olisi olemassakaan, jos täydelliset ydinperheet kestäisi.

        Meinaat siis ettei perheenrikkomien vaikuta lapsiin yhtään? Kyllä vaikuttaa.
        Siksi onkin tosi upeeta ettei mies meillä ole koskaan leikkinyt sutturoidensa kansa mitän perhettä,e ikä näin kiusannut omia lapsiaan ja pakottanut heitä näkemään naikkosiaan, ei tuonut edes meille, niin paljon häpee toimintaa ja naikkosiaan.

        Emme olisikaan näin onnellisia, jos naikkoset olisvat tulleet meille haukkumaan ja lapsiamme kiusaamaan. Onneksi mies piti naikkoset poissa meiltä ja läheltä.


      • ......
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Meinaat siis ettei perheenrikkomien vaikuta lapsiin yhtään? Kyllä vaikuttaa.
        Siksi onkin tosi upeeta ettei mies meillä ole koskaan leikkinyt sutturoidensa kansa mitän perhettä,e ikä näin kiusannut omia lapsiaan ja pakottanut heitä näkemään naikkosiaan, ei tuonut edes meille, niin paljon häpee toimintaa ja naikkosiaan.

        Emme olisikaan näin onnellisia, jos naikkoset olisvat tulleet meille haukkumaan ja lapsiamme kiusaamaan. Onneksi mies piti naikkoset poissa meiltä ja läheltä.

        Valehtele


    • Henkinen pahoinpitel

      Sanoisin että unohtakaa edes hetkeksi katkeruus ja katsokaa totuutta silmiin.
      Joten älkää sitä katkeruudella hakatko henkisesti lapsianne.
      Henkinen pahoinpitely on kauheinta mitä voitte tehdä. Miettikää mikä sitä on.

      Samoin on sen uuden suhteen kanssa, mitä ne lapset teille todella merkitsee. Ei minun mielestä mitään jos annetaan raha kouraan, että saa lähikaupasta sipsipussin ja sitten jätetään yksin kotiin 4 alle kymmenvuotiasta, jotka ovat kaksi kummaltakin ja itse mennään syömään hienosti porukassa.

      Lapset olisi voinut toiset viedä isovanhemmille ja toiset toiselle isovanhemmalle tai jopa äidilleen, sillä tiedän hänen olevan ihan ok ihminen, joka osaa asettaa asiat oikeaan järjestykseen tilanteen vaatiessa.

    • Eiziisus..

      Ai että oikein 2 exää??
      Ennen aikaan papit ei vihkineet kolmatta kertaa samaa naista. Joku tolkku pitäisi nykyäänkin olla.

      • …….

        MIehen eksä ja naisen eksä = 2.


    • evvk

      Uusperheessä pärjää, kun jättää ne sukulaiset noteeraamatta, jotka vittuilee ja puuttuu. Mua ei vois vähempää kiinnostaa jos joku miehen sukulaisista arvostelisi sitä mitä miehen lapsille tarjoan. En yritä olla mieheni lapsille mukava, ei vaan kiinnosta, en mä siitä mitään pystiä saa eikä ne muksut musta tule tykkäämään tai välittämään niinkuin oma lapseni. Uusperheessä pärjää vaan kun on oma napanen, keskittyy omaan lapseen, puolisoon ja omiin sukulaisiin. Muut on pelkkää pakkopullaa ja pakko sietää. En koita tehdä vaikutusta miehen lapsiin tai sukulaisiin, en todistele kenellekään mitään. Olen kuitenkin reilu miehen lapsille ja hänen sukulaisilleen.

      • voi lapsiparat sentä

        " Uusperheessä pärjää, kun jättää ne sukulaiset noteeraamatta,

        ohoh... että näin se uusikko alkaa sotkemaan miehen suvun asioita. Eipä tämäkään yllätys ollut.


      • Onnen UusPerhe
        voi lapsiparat sentä kirjoitti:

        " Uusperheessä pärjää, kun jättää ne sukulaiset noteeraamatta,

        ohoh... että näin se uusikko alkaa sotkemaan miehen suvun asioita. Eipä tämäkään yllätys ollut.

        Jätit tieten tahtoen lauseen lopun pois: jotka vittuilee ja sotkee. Tämä muuttaa koko lauseen tarkoituksen.
        Mutta eipä sun yksinkertaisuus tullut yllätyksenä.


    • fhhhhhhhhhhhhhh

      Kyllä se on niin päin että nämä "tunkeilijat"jtotka tulevat vieraaseen perheeseen leikkimään kotia, on syvältä. He luulevat kuuluvansa kuin automaattisesti toisten elämään.

      Kyllä se niin vaan on, että et sinä voi toisten perhettä ostaa kuin kaupasta makaroonia! Vika ei ole siinä perheessä, vaan ihmisessä, joka kuvittelee kuuluvansa toisten perheeseen. Yritä se ymmärtää niin olosi helpottuu.

      Ei voi sekoittaa sun mun hänen meidän teidän sukua keskenään, se ei tule koskaan onnistumaan. Sekaiselta tuntuu, naurettavaltakin, et on kuin kauniissa ja rohkeisa, elävät pienissä ympyröissä..heh...

      • roskaa1

        Älä nyt viitti. Ei kukaan uusikko halua puolisonsa entisen elämän jäännöksien kanssa kotia leikkiä. Eikä kukaan oleta kuuluvansa automaattisesti siihen perheeseen ja hyvin suuri osa ei edes halua. Ainoa jota varten perheessä ollaan on rakkaus puolisoon.


      • .........

        Eiköhän se ole sen miehen tai naisen asia kenen kanssa seurustelee ! Ei uusperheessä ole yhtään tunkeilijaa.... ....tai jos on niin se EX on se tunkeilija joka ei kuulu uusperheen arkeen.


      • onnellinen suku
        ......... kirjoitti:

        Eiköhän se ole sen miehen tai naisen asia kenen kanssa seurustelee ! Ei uusperheessä ole yhtään tunkeilijaa.... ....tai jos on niin se EX on se tunkeilija joka ei kuulu uusperheen arkeen.

        niinhän se on katkerien ja kateelliseten ajatus että aina se miehen rakas exä on syyllinen ja ne ihanat lapset... tottakai suuret uhkat pitää syyllistää. Ei mitään uutta.
        No se on totta että eron jälkeen saa seurustella kenen kanssa lystää ja moni exä ei enää huoli petollista j akatalaa miestä takasin joka vaihtaa lapsensa ulkopuoliseen lapsettomaan emakkoon. Hyi...ja siinä olet oikeessa ettei se ex haluakkaan tulla miehen sutturan kanssa samaantalouteen.. miksi tulisi, eihän se exä huoli sitä miehen uutta sutturaa omaankaan talouteen kuuluvaksi... hyvänen aika sentään... sehän onitsestään selvää ettei ne sutturat kuulu miehen exän ja lasten elämään mitllään lailla. Ihan saa piilossa pitää moiset hanhet..
        Kyllä se perheenrikkoja on se tunkeijoijä, vaikka sinä et niin pysty ja kehtaa myöntää...


      • .........
        onnellinen suku kirjoitti:

        niinhän se on katkerien ja kateelliseten ajatus että aina se miehen rakas exä on syyllinen ja ne ihanat lapset... tottakai suuret uhkat pitää syyllistää. Ei mitään uutta.
        No se on totta että eron jälkeen saa seurustella kenen kanssa lystää ja moni exä ei enää huoli petollista j akatalaa miestä takasin joka vaihtaa lapsensa ulkopuoliseen lapsettomaan emakkoon. Hyi...ja siinä olet oikeessa ettei se ex haluakkaan tulla miehen sutturan kanssa samaantalouteen.. miksi tulisi, eihän se exä huoli sitä miehen uutta sutturaa omaankaan talouteen kuuluvaksi... hyvänen aika sentään... sehän onitsestään selvää ettei ne sutturat kuulu miehen exän ja lasten elämään mitllään lailla. Ihan saa piilossa pitää moiset hanhet..
        Kyllä se perheenrikkoja on se tunkeijoijä, vaikka sinä et niin pysty ja kehtaa myöntää...

        Hei nyt toope yritä ymmärtää että olen uusperheen isä ja tiedän mitä sanon! Esim. Mun ex vaimo on se tukeutuja joka pyrkii sätämään meidä tekemisiä ja haittamaan lasteni tapamisia vaikka uhka sakon voimin on kielletty puuttumasta meidän perheen tekemisiin. Ja mun uuden vaimon ex mies... ...on hävinyt kartalta läheskokonaa ei pidä yhteyttä lapsiinsa ollenkaan pistää ainoastaan elkut.


      • meille ie tulla
        ......... kirjoitti:

        Hei nyt toope yritä ymmärtää että olen uusperheen isä ja tiedän mitä sanon! Esim. Mun ex vaimo on se tukeutuja joka pyrkii sätämään meidä tekemisiä ja haittamaan lasteni tapamisia vaikka uhka sakon voimin on kielletty puuttumasta meidän perheen tekemisiin. Ja mun uuden vaimon ex mies... ...on hävinyt kartalta läheskokonaa ei pidä yhteyttä lapsiinsa ollenkaan pistää ainoastaan elkut.

        No se on teillä, mutta meillä se tunkeutuja oli vieras ulkopuolinen suttura! Hajoitti ja rikkoi perheemme, joten meillä ei ole mitään syytä ottaa semmoista naakkaa sydänystäväksi tai tarjoita preheenrikkojalle ruokaa tai kahvia!!! Eimitään. Koko suku vihaa moista naakkaa.

        Mä tekisin samoin että haastaisin naakan oikeuteen jos olisi kertaakaan yeittänyt tunkeutua meille tai tulemaan edeslpasten lähelle. Onneksi mies piti sutturan poissa meiltä ja lasten läheltä, kunnioittaa meitä ja häpee omaa tekoaan.


      • meille ie tulla kirjoitti:

        No se on teillä, mutta meillä se tunkeutuja oli vieras ulkopuolinen suttura! Hajoitti ja rikkoi perheemme, joten meillä ei ole mitään syytä ottaa semmoista naakkaa sydänystäväksi tai tarjoita preheenrikkojalle ruokaa tai kahvia!!! Eimitään. Koko suku vihaa moista naakkaa.

        Mä tekisin samoin että haastaisin naakan oikeuteen jos olisi kertaakaan yeittänyt tunkeutua meille tai tulemaan edeslpasten lähelle. Onneksi mies piti sutturan poissa meiltä ja lasten läheltä, kunnioittaa meitä ja häpee omaa tekoaan.

        Niin kyllä sinä olet tunkeutuja ex miehesi ja hänen kumppanin kodissa ja ei ex miehesi avokkeineen ole tulossa teille ei koskaan.


    • Toimii !

      Uusperhe toimii, kun liitto perustuu vanhempien rakkauteen ! Silloin on ihan sama ketä kodissa pyörii (lapset). Meillä on mun kaksi lasta vko/vko systeemillä ex-mieheni kanssa ja mieheni 2 lasta joka toinen viikonloppu. Joka toinen viikko olemme ihan kaksin mieheni kanssa ja teemme mitä lystää... : ) Kun lapset ovat meillä, keskitymme heihin täysillä ja teemme mukavia juttuja heidän kanssaan... Toimii...

      • ja lehmät lentää

        Ja höpsis... huomaa tekstistäsi että pintaa pintaa.. kaikki juu toimii!!! Hih... kerro totuus.. se helpottaa sun oloasi ekä tarvi aina kaunistella.


    • älä pilaa toisten pe

      HEI EI MITÄÄ HÄTÄÄ, ONNEKS SÄ TAJUST NYT!!!

      Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. On kurja jos roikkuisit siinä joukossa sen vuoksi että asut ilmasieksi ja maksatat miehellä kulusi.

      On edistystä jos e että huomaa omat ongelmat, se on jo alku.

    • Toimii !

      Herranjestas mitä järjenjättiläisiä täällä notkuu... : D Mikä toikin "älä pilaa toisten pe" on? Ilmeisesti about 3 promillee veressä... ; )

      Normaalit lapsistaan välittävät järkevät aikuiset pystyvät kyllä perustamaan ihan ok uusperheen. Jos joskus toisen lapset ärsyttävätkin tai tulee riitatilanteita tyyliin, "sä et ole mun isä" jne. (ja myös meillä sitä tapahtuu), siitäkin voi puhua kumppanin kanssa jota rakastaa.

      On ihan normaalia, että uusperheessä on semmoisia tunteita, (sinun lapset versus minun lapset), mitä ydinperhessä ei ole. Mutta kun kummatkin aikuiset sen ymmärtävät ja saavat purkaa tunteitaan toisilleen eikä lapsiin, niin homma TOIMII !

      En väitä, etteikö uusperhe kuvio ole välillä raskasta ja syvältäkin, mutta jos rakastaa kumppaniaan, niin pystyy sumplimaan ja järkeilemään asiat niin, että kaikilla on hyvä olla.

      Jos taas on jäänyt katkeruutta, kaunaa, tms. vanhoista suhteista tai ex on hankala, tottakai se vaikuttaa myös uusperheen arkeen. Joko siitä selviää (esim. huumori) tai sitten ei. Se on jokaisen ihan oma päätös.

      • Äityliks

        Tota mä en ymmärrä, et jos lapset on tulossa niin sit vedetäänkin, et ei nyt vaan sitten seuraavalla viikolla. Helvetti niistä päivistä ja viikoista pidetään kii ku ne olisi muutoinkin tulossa,suunnitelkoot menonsa niin, että se on niin.


    • Tsemppiä!

      Jätän noteeraamatta tusinat jokseenkin asiattomat ja hedelmättömät kommentit. Vilpittömästi tsemppiä ensimmäisen viestin kirjoittajalle ja muille uusperhekuvioiden kanssa eläville.
      Joskus myös turhautuminen ja ne täällä parjatut negatiiviset tunteet täytyy purkaa ja eikös tämä ole siihen aika hyvä paikka. Parin kommentin jälkeen voi todeta, että kyllä itsellään sittenkin menee ihan hyvin kun ei tarvitse täällä haukkua toisia ja yrittää sillä pönkittää omaa ahdinkoaan.
      Veikkaan että ensimmäinen kirjoittaja on tämän ketjun täyspäisimpiä ihmisiä. Hän uskaltaa myöntää ettei elämä uusperheessä todellakaan ole mitään onnen hekumaa, vaan haasteita tulee monelta suunnalta. Joillain uudet kuviot saadaan toimimaan, toisilla taas ei ikinä.
      Ehkä sitten kun lapset on aikuisia, elatukset maksettu ja mummot haudattu ;)
      Jos haasteet kasvaa suuriksi, kannattaa kokeilla esim perheneuvolaa tai Suomen Uusperheiden Liittoa. Näistä saa rakentavaa tukea ja apua ongelmiin.

    • kaikkea kanssa

      Äitien vaan pitäisi ottaa nyt itseään niskasta kiinni, ja koitaa saada oma elämä rullaamaan lastensa kanssa. Eihän se miehen uusi puoliso olee sitä varten, että hoitaa miehen lapset, vaan hän on miehen uusi puoliso.

      Nyksien vaan pitää myös opastaa ja antaa ohjeita miehen exälle, ja sanoa reilusti, että se on sun juttusi, ei minun.

      Onhan se rankkaa yksin, mutta pitäisi sen verran äidietn olla onnellisia miehen puolesta ettei kaada omia ongelmia ex miehen nyksän päälle, vaan hoitaa lapsensa ihan itse.

    • hfieopwodopwå

      mulla on tilanne tämä. kasvatin yksin kaksi lasta,nyt aikuisia ja omassa perheessäni olin hyvä ruuanlaittaja. lapset ja lasten kaverit kehuivat, ihanaa ruokaa. olen keittäjä ammatiltani. nyt asunut uuden miehen kanssa puoli vuotta,hänellä lapset viikottain, 9v,12v. olen ihan äimen käkenä kun minun ruuat ei kelpaa,ei kertaakaan kehuttu. lapset on muuten kivoja ja hyvin tullaan juttuun. ärsyttää kun en voi enää nauttia ruuan laitosta kotonani. olen menettänyt itsetuntoni ja jättänyt suosiolla ruuanlaiton miehelle. tekee kyllä ruokaa, mutta voiko olla niin erilaiset ruokakulttuurit. heille ei käy koskaan mitkään kastikkeeet,keitot ym normi ruuat. kalapuikot,ranskalaiset,kebab liha ja sen sellaiset menee. ja keksit välipalalla,vaikka olen yrittänyt sanoa ja tehdäkin aluksi erilaisia hyviä puuroja,manna jne. ja leipä ja maito. ei käy. täytyy tehdä omille lapsille joskus ruokaa ja kutsua syömään,meidän herkkuruokia. syökööt toiset mitä lystää. en tiedä miten tästä ärsytyksetä pääsisi eroon,kun muuten on ihana uusi suhde.

      • onnen suku

        Ihan oikeen sulle ,oliko pakko rikoa laspiperhe, hyvä etei lapet syö sun pöperöiitäsi.


      • onnen suku kirjoitti:

        Ihan oikeen sulle ,oliko pakko rikoa laspiperhe, hyvä etei lapet syö sun pöperöiitäsi.

        Rikkoiko ??? Luulempa että pariskunta oli jo eronut ennen kun mies löysi uuden naisen !
        Itse omasta elämästä voin sanoa ettei lasteni äiti kelpaa takaisin vaikka kulta lautasella tarjoltaisiin !!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe