"Saat sen mistä luovut"

Pitääkö paikkaansa?

Miten ymmärrätte tuon?

50

5089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei itsestään mikään

      Ei pidä paikkaansa. Taisteltava on jos jotain tahtoo. Levätä voi vasta sitten kun on kaikkensa tehnyt. Silloin voi kuitenkin joskus huomata että asiat järjestyvät kuin itsestään, vaikka tosiasiassa työsi on kuin onkin huomattu ja tuottanut tulosta, vaikkei aivan heti. Luulen että sanonta on alkujaan juontanut juurensa väärinkäsityksestä.

      • eräsmiesvain

        on parempi luopua ennemmin kuin jatkaa .. tajuaa ettei vain riitä toiselle


    • osittain

      Tuo pitää osittain paikkansa. Luopuminen pitkästä parisuhteesta tuntuu nyt rankalta ja ikävältä. Toisaalta tunnen helpotusta ja tietynlaista rauhaa. Olen tässä samalla oppinut paljon myös siitä mitä haluan ja miten sallin itseäni kohdeltavan. Uskoni rakkauteen ei ole hiipunut. Kaikki joskus.

    • pohdintaa

      Ymmärrän tuon siten.. että elämässä kaikella on tarkoituksensa. On asioita, tapahtumia.. mitä ei välttämättä saa, vaikka kuinka haluaisi.. ja vaikka kuinka tekisi töitä noiden asioiden eteen.
      Siksi on hyvä opetella myös luopumaan. Elämä on myös luopumista. Siihen kuuluu myös kuolema. Tehdään tilaa uudelle. Se on sitä elämän kiertokulkua.
      Luopuminenhan on useille vaikeaa, varsinkin nykyään.. kun rahalla saa melkein kaikkea. "Taakse on jäänyt nuoruus.."
      Tulevaisuudessahan varmaan yritetään pysäyttää tuo ikääntyminenkin tiettyyn ikävuoteen mennessä. Järjetöntä.

      Luopumisen voi myös käsittää antamisena? Miksi pitäisi aina saada kaikkea. Miksi ei voisi myös antaakin. Luovu - anna osastasi.. hyvä tulee hyvän luokse.

      Karma? Jokainen joutuu kohtaamaan sen, minkä on taakseen jättänyt. Se kuinka sen jättää..taitaakin olla olennaista. Onko saanut mielenrauhan - pystyykö hyväksymään ne elämänvalinnat mitkä on tehnyt.
      Pitäisi varmaankin olla aina täysin varma siitä että mistä haluaa luopua..ja mistä on valmis luopumaan. Tällä tavoin..ei välttämättä tee samoja virheitä kuin menneisyydessä?

      Luovutko esim. pettävästä suhteesta...vai suhteesta jossa teit kaikkesi, anteeksiannosta lähtien? Saatko tällöin todennäköisemmin terveen suhteen tulevaisuudessa.. kun opit edellisestä suhteestasi sen, mitä sinunkin oli tarkoitus oppia? Uskon näin. Tai sitten anteeksiannon kautta suhde voi jatkua.. ja pari voi jatkaa viisastumistaan yhdessä.

      Eli voi luopua hyvistä - tai huonoista asioista. Ja saa todella sen, mistä on luopunut.

      • 4+15

        Tutun tuntuista tekstiä.


    • pohdintaa myös

      Osittain kyllä

    • pk79

      Mietin häntä, johon rakastuin. Alusta asti olen hänestä luopunut, vaikkei koskaan minun ole ollutkaan. Ehkä vähän joskus.

      Haaveiden ja järjettömän rakastumisen sijalle on astunut turtuminen. Ja voimistuva ajatus " kaikki tai ei mitään".

      Pitäköön hän elämänsä. En ole " hänen elämänsä". Tätä osaa en halua. Rakkautta ei ole tarkoitettu minulle. Häntä ei ole.

      jättäisin kaiken rakkauteni vuoksi. Niin järjetön olen. Mutta tätä en halua. Se vie elämänilon.

      • 7+9

        Kuulostaa siltä, ettei se luopuminen ole kohdallasi "todellista". Vaikka sanot alusta asti luopuneesi.

        On niin vaikeaa päästää täydellisesti irti, nimimerkillä sitä itsekin yrittänyt.


      • kunhan kirjoitan

        Minustakaan sinä et ole luopunut. Takerrut ajatukseen, teet itsestäsi marttyyrin, "mitään ei ole tarkoitettu minulle, koska hän..." eli ehdollistat onnesi, elämänilosi ja maailmasi olevan hänestä kiinni, edelleen.

        Moni meistä on tuollaisessa tilanteessa pystynyt luopumaan niin aidosti, ettei enää tänä päivänä tule ajatelleeksikaan niitä henkilöitä. On myöhemmin voinut rakastua aidosti uudelleen ja saada, mistä on luopunut.


    • hjfgkuoeirugn erg

      Jotain ristiriitaa on näissä elämäntaito-oppaissa kenties. Toiset kun toitottavat, että "Saat sen mitä haluat" (Rhonda Byrne), toiset, että "Saat sen mistä luovut" (Tommy Hellsten).

      Byrnen kirjoja en ole lukenut, joten en ihan ole perillä siitä, mistä kertoo. Hellstenin kirjan olen lukenut ja ymmärsin kyllä, mitä ajoi takaa, vaikkakin kirjan ote oli ehkä enempi semmoinen pohdiskeleva ja osa ajatuksista hiukan "keskeneräisiä".

    • D.S.

      Kun luopuu rakkaudestaan johonkuhun, niin saa oikeuden päättää rakkautensa kohteesta uudestaan. Saa siis oikeuden rakastua takaisin.

      Mielestäni tämä pitää rajatusti paikkaansa. Kokemukseni mukaan uusi rakkauden tunne on aina vähän ohuempi kuin aiempi. Lopulta rakastuminen on helppoa eikä kovin tärkeää.

      Sitoutuminen on tärkeämpi asia pidemmän päälle.

      • yks akka

        Rakastuminen helppoa?

        Rakkaus on lahja, joka saadaan pyytämättä. Rakastuminen- se vuoria järisyttävä tunne. Ainutlaatuisuudessaan vertaansa vailla.

        no näin mulla. Ei ohuempi. Ei ei. Kevyesti kuin höyhen leijailee varpaiden päälle sadan kilon paino. Nosta se. Minun voimani eivät riitä.


      • D.S.
        yks akka kirjoitti:

        Rakastuminen helppoa?

        Rakkaus on lahja, joka saadaan pyytämättä. Rakastuminen- se vuoria järisyttävä tunne. Ainutlaatuisuudessaan vertaansa vailla.

        no näin mulla. Ei ohuempi. Ei ei. Kevyesti kuin höyhen leijailee varpaiden päälle sadan kilon paino. Nosta se. Minun voimani eivät riitä.

        Se on nimenomaan helppoa juuri siksi, että se on lahja. Joskus sitä lahjaa vaan ei haluta ottaa vastaan. Silloin kasvaa ja kovettuu.

        Huuma menee aina ohi. Sen jälkeen tulee arki. Silloin ratkaisee sitoutuminen: ystävyys, lojaalisuus, kumppanuus ja anteeksianto.


      • yks akka
        D.S. kirjoitti:

        Se on nimenomaan helppoa juuri siksi, että se on lahja. Joskus sitä lahjaa vaan ei haluta ottaa vastaan. Silloin kasvaa ja kovettuu.

        Huuma menee aina ohi. Sen jälkeen tulee arki. Silloin ratkaisee sitoutuminen: ystävyys, lojaalisuus, kumppanuus ja anteeksianto.

        Se ei ole helppoa. Sillä se on harvinaista. Toiseksi se ei ole helppoa sillä se tuo mukanaan pelon menettämisestä.

        Sinuun on helppo rakastua, sillä se olet sinä. Ei kukaan toinen.

        No minä koen näin. Eri mieltä voi olla.

        Rakastuminen on niin voimakas tunne, että outoa, jos sitä voi heti vastustaa ja outoa, jonka kohdalle se sattuu ja haluaa vastustaa.. maailmassa on paljon outoa. Ja totta kyllä harvoin ihmiset luottavat tunteeseen.

        en tiedä onko kovettuminen kasvamista. Rakastuminen kasvattaa. Kovettuminen tappaa tunteet, tämä köyhdyttää elämää.

        Voisiko olla, että kokemukset myös pehmentävät. Kun tieto lisääntyy ei ole syytä olla liian kova..


      • omian höpinöitä
        yks akka kirjoitti:

        Se ei ole helppoa. Sillä se on harvinaista. Toiseksi se ei ole helppoa sillä se tuo mukanaan pelon menettämisestä.

        Sinuun on helppo rakastua, sillä se olet sinä. Ei kukaan toinen.

        No minä koen näin. Eri mieltä voi olla.

        Rakastuminen on niin voimakas tunne, että outoa, jos sitä voi heti vastustaa ja outoa, jonka kohdalle se sattuu ja haluaa vastustaa.. maailmassa on paljon outoa. Ja totta kyllä harvoin ihmiset luottavat tunteeseen.

        en tiedä onko kovettuminen kasvamista. Rakastuminen kasvattaa. Kovettuminen tappaa tunteet, tämä köyhdyttää elämää.

        Voisiko olla, että kokemukset myös pehmentävät. Kun tieto lisääntyy ei ole syytä olla liian kova..

        Rakastuminen tulee ja se myös menee ohi parissa vuodessa. Tämä tiedoksi kaikille epätoivoisesti rakastuneille. Rakastuminen on jotain jolle ei voi... mitään. Ei vain voi. Se ehkä täyttää jotain "tarvetta" mutta onko sen väliä. Se tulee jos tulee ja se on, useinkin fantasiaa toisesta ellei tunne toista läpikotaisin, vasta sitten on kyse oikeasta Rakkaudesta. Sekään ei aina onnistu. Elämä menee eteenpäin, ihmiset joko muuttuvat tai pysyvät samana vuodesta toiseen. Ehkä sellaiset jotka pysyvät samana kiinnittyvät helpommin ensiksi löytämäänsä.

        Ei rakkaus mitään vuoria siirrä. Ja rakkaudeton suhde on aina jotenkin katkera ja tuo ongelmia mukanaan. Silti toiset ovat tällaisissa suhteissa joissa rakkaus on yksipuolista mutta haluavat itse niin kovasti nimenomaan tämän ihmisen rinnalleen ja rakastaa, eivät niinkään välitä muusta.. vanhemmiten kai rakastuu harvemmin. Joskus ihmisillä on ongelmia niin hemmetisti että toilailu pilaa suhteen pitkäksi aikaa.

        Itsestä pitäisi pitää huolta aina. Ei kumppani sitä aina pysty tekemään. Ei edes myöntämään jos ei rakastakaan kuten toinen toivoo, ovat vain suhteessa eivätkä lähde, vaikka ehkä pitäisi....


      • yks akka
        omian höpinöitä kirjoitti:

        Rakastuminen tulee ja se myös menee ohi parissa vuodessa. Tämä tiedoksi kaikille epätoivoisesti rakastuneille. Rakastuminen on jotain jolle ei voi... mitään. Ei vain voi. Se ehkä täyttää jotain "tarvetta" mutta onko sen väliä. Se tulee jos tulee ja se on, useinkin fantasiaa toisesta ellei tunne toista läpikotaisin, vasta sitten on kyse oikeasta Rakkaudesta. Sekään ei aina onnistu. Elämä menee eteenpäin, ihmiset joko muuttuvat tai pysyvät samana vuodesta toiseen. Ehkä sellaiset jotka pysyvät samana kiinnittyvät helpommin ensiksi löytämäänsä.

        Ei rakkaus mitään vuoria siirrä. Ja rakkaudeton suhde on aina jotenkin katkera ja tuo ongelmia mukanaan. Silti toiset ovat tällaisissa suhteissa joissa rakkaus on yksipuolista mutta haluavat itse niin kovasti nimenomaan tämän ihmisen rinnalleen ja rakastaa, eivät niinkään välitä muusta.. vanhemmiten kai rakastuu harvemmin. Joskus ihmisillä on ongelmia niin hemmetisti että toilailu pilaa suhteen pitkäksi aikaa.

        Itsestä pitäisi pitää huolta aina. Ei kumppani sitä aina pysty tekemään. Ei edes myöntämään jos ei rakastakaan kuten toinen toivoo, ovat vain suhteessa eivätkä lähde, vaikka ehkä pitäisi....

        Vaatasitsä mulle?

        No epätoivo ei liity minuun milläänlailla. Höpöhöpö. Se on nuorempana elettyä aikaa.

        Ei rakastuminen välttämättä ohi mene. Se hullu huuma ehkä hieman tasoittuu muttei poista sitä. Mene ja tiedä. Rakastumisessa on rakkauden siemen. Joka ei idä, ellei ole maata, jolle istuttaa. Silti näinkin maattomana voi rakastaa.

        vuori on vertauskuva. Ehkä avioliitolle. Miksi rakastumista aliarvioidaan. Tapahtuu ehkä kerran kymmenessä vuodessa kohdallani. Tämmöistä ei enää ikinä.


      • yks akka
        omian höpinöitä kirjoitti:

        Rakastuminen tulee ja se myös menee ohi parissa vuodessa. Tämä tiedoksi kaikille epätoivoisesti rakastuneille. Rakastuminen on jotain jolle ei voi... mitään. Ei vain voi. Se ehkä täyttää jotain "tarvetta" mutta onko sen väliä. Se tulee jos tulee ja se on, useinkin fantasiaa toisesta ellei tunne toista läpikotaisin, vasta sitten on kyse oikeasta Rakkaudesta. Sekään ei aina onnistu. Elämä menee eteenpäin, ihmiset joko muuttuvat tai pysyvät samana vuodesta toiseen. Ehkä sellaiset jotka pysyvät samana kiinnittyvät helpommin ensiksi löytämäänsä.

        Ei rakkaus mitään vuoria siirrä. Ja rakkaudeton suhde on aina jotenkin katkera ja tuo ongelmia mukanaan. Silti toiset ovat tällaisissa suhteissa joissa rakkaus on yksipuolista mutta haluavat itse niin kovasti nimenomaan tämän ihmisen rinnalleen ja rakastaa, eivät niinkään välitä muusta.. vanhemmiten kai rakastuu harvemmin. Joskus ihmisillä on ongelmia niin hemmetisti että toilailu pilaa suhteen pitkäksi aikaa.

        Itsestä pitäisi pitää huolta aina. Ei kumppani sitä aina pysty tekemään. Ei edes myöntämään jos ei rakastakaan kuten toinen toivoo, ovat vain suhteessa eivätkä lähde, vaikka ehkä pitäisi....

        Murtaisi kaikki esteet.


    • se tarkoittaa juuri

      sitä itseään. Luovuin itsestäni ja sain itseni. Luovuin elämästä ja sain elämän. Luovuin rakkaudesta ja sain rakkauden.

    • belief

      Joskus 10v sitten luin Helstenin kirjan. Nyt en aivan muista hänen ajatuksiaan.

      Riippuu tietenkin aikaperspektiivistä, miten se menee, milloin toteutuu ja mistä asiasta on kyse. Uskon Raamatulliseen opetukseen, joka tarkoittaa samaa "saat sen mistä luovut". Mutta raadollisena, inhimillisenä ihmisenä haluan pitää kynsin hampain kiinni siitä mistä itse haluan. On vaikea luopua. Ikävöin. Haluan. Pidän kiinni. Tunnen tuskaa, kipua. Kun saan tehtyä, sen kipeän asian, olen onnellinen. Saan antaa, tuottaa iloa toiselle. niin uskon, mutta huonoina päivinä ei ole helppoa antaa.

      Raamatussa opetetaan kun luopuu rikkauksista ja antaa köyhille, saa monin kertaisesti takaisin. Eikä koi raiskaa, eikä ruoste syö, eikä varkaat vie. Ja kun luopuu elämästään, saa sen takaisin. Tarkoittaen sitä että saa iankaikkisen elämän, vaikka kuolisi Jeesuksen takia. Ja normaalielämän menettämisen Jeesuksen lähetystyön tekemisen takia. On helpompi uskoa näihin pitempiaikaisiin isompiin luopumisiin, kuin lyhyen tähtäimen luopumisiin tässä ajassa. Sitä luottaa enemmän Jumalan antamaan lupaukseen kuin sen toteutumiseen täällä ja että toinen ihminen sen toteuttaisi.

      Koska sen toteutumista voi jopa joutua odottamaan kuoleman yli, on vaikea sanoa pitääkö se paikkaansa. Mutta voi aina uskoa sen pitävän paikkaansa.

    • kaksi korppia

      Ahneus ja mitä jää käteen. Sitäkö se tarkoittaa?!!

    • Joo.

      Pitää paikkansa, huomattu monta kertaa. Kaikessa.

    • matkaa jatkanut

      Toisella palstalla pitkä sydänsurukeskustelu. Tällä hetkellä viimeinen viesti hyppäsi silmään, tässä vain yksi kohta siitä. Jos kieltäytyy jatkamasta eteenpäin, ei voi saada sitä, mistä ei ole pystynyt luopumaan

      "Jos kieltäytyy jatkamasta eteenpäin, pitää huolen siitä että surun aukko pysyy puhtaana ja mustana, saattaa sydänsurun kanssa matka jatkua hautaan saakka."

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11270174

    • MietiNtää

      Tommy Hellsten kirjoittanut tuon nimisen kirjan. Ja ymmärrän sen tosiaan niin, että ennen kuin olet "siivonnut kaappisi paskasta" ei elämässäsi ole tilaa millekään hyvälle, näin sen ilmaisen vähän inhorealistisesti, mutta myöskin ytimekkäästi. Ihmisen on vaikea luopua haitallisistakin asioista, joiden kanssa tottunut elämään, vaikka ne johtaisi kohti tuhoa. Luopuminen on vaikeaa, mutta kun luovut jostain, saat parempaa tilalle. Aina vanhan tilalle tulee uutta ja elämän kiertokulku suorastaan vaatii uusiutumista. Ja niin sen näen, vaikken sen mukaan aina elä.

      • avautui vihdoin

        Nyt ymmärrän, miksi eräs lähetti minulle tuon kaltaisen viestin, halusi, että siivoan roskan nurkista ja hän odotti kulman takana rikkalapioineen. Ei tiennyt poloinen, että luovuin, mutta en siitä, mistä hän tahtoi ja sain parempaa tilalle, uusiutumisen. Yllättävintä oli, että uusiutuminen tapahtui henkisellä puolella.


      • 7+19
        avautui vihdoin kirjoitti:

        Nyt ymmärrän, miksi eräs lähetti minulle tuon kaltaisen viestin, halusi, että siivoan roskan nurkista ja hän odotti kulman takana rikkalapioineen. Ei tiennyt poloinen, että luovuin, mutta en siitä, mistä hän tahtoi ja sain parempaa tilalle, uusiutumisen. Yllättävintä oli, että uusiutuminen tapahtui henkisellä puolella.

        Henkisen puolen uusiutuminen on hienoa.
        Onnea matkaan.


    • 980900909

      Kun et halua mitään todella epätoivoisesti, voit vain voittaa. Tai siis, et vain häviä mitään todella. Paradoksi.

      • hamsteri eri

        Ajattele, miten vapauttavaa on, jos lähtee eteenpäin pelkkä hammasharja kädessä.
        Ei laskuja, ei maksukehoituksia, monia sopimuksia, monia teknisiä ja käytännön ongelmia ja hoitamisia.

        Voi jopa kokea ihmisen olevan vastuuton, jos sitä tai noita ei halua elämäänsä.


    • Toimiva paradoksi

      Se on ahneuden ja kateuden vastustusta. Kun päästät irti jostain asiasta, samalla omasta egosta - saatat saada joko saman asian josta luovuit takaisin vielä parempana tai jonkun muun vielä paremman asian tilalle. Liittyy kristilliseen opetukseen tämä ajatus.

      Tämä todella on paradoksi, Itseään ei voi huijata muka luopumalla jostain että saisi haluamansa takaisin. On luovuttava rehellisesti ja oltava valmis siihen että ei enää koskaan saa sitä asiaa takaisin josta päättää luopua.

      • ham hamsteri

        >Itseään ei voi huijata muka luopumalla jostain että saisi haluamansa takaisin. On luovuttava rehellisesti ja oltava valmis siihen että ei enää koskaan saa sitä asiaa takaisin josta päättää luopua. >
        Niinpä, luopuminen tarkoittaa juuri sitä, että on valmis siihen ettei enää koskaan saa sitä asiaa takaisin, josta päättää luopua.

        Toisille se luopuminen tuntuu olevan helpompaa kuin toisille. Toiset ovat luonnostaan enempi hamstereita.


      • mä haluun karkkii ny
        ham hamsteri kirjoitti:

        >Itseään ei voi huijata muka luopumalla jostain että saisi haluamansa takaisin. On luovuttava rehellisesti ja oltava valmis siihen että ei enää koskaan saa sitä asiaa takaisin josta päättää luopua. >
        Niinpä, luopuminen tarkoittaa juuri sitä, että on valmis siihen ettei enää koskaan saa sitä asiaa takaisin, josta päättää luopua.

        Toisille se luopuminen tuntuu olevan helpompaa kuin toisille. Toiset ovat luonnostaan enempi hamstereita.

        Toi on sama kun sanois, että toisille se estejuoksu vaikuttaa helpommalta kuin toisille, toisille taas golffaaminen. Että ehkä sitä mieltään voi itse kukin kehittää kypsempään suuntaan, eikä päästää itseään aina helpolla ja ensimmäisten tunteiden mukaan?

        Tietysti jos on kovin lapsellinen tai kovin addiktiivinen, niin ei voi mitään itselleen... niinhän ne sanovat, "en voi itselleni mitään".


    • L.P

      ihan höpö höpöä. Ylämämäki on toisaalta alamäki jauhamista jonka voi tulkita kukin mielensä mukaan. Esimerkiksi niin että jos haluat rakkautta elämääsi niin opettele rakastamaan jotakuta tyrkyttäytyvää jota et rakasta aidosti. Ns luovut rakkaudesta aidoimmillaan ja tyydyt johonkin näennäis helppoon. Voisin mieltää aivopesumatskuksi.

      • ben & jerry horne

        minusta se ei sisällä ajatusta laadultaan huonompaan vaihtamisesta. eikä muutenkaan vaihtamisesta siinä merkityksessä, että heti yhden oven sulkeuduttua (aito luopuminen jostain ideasta) uusi ja yhtä hyvä aukeutuu välittömästi. ehei, siinä on omat toipumisaikansa tai etsikkoaikansa. se, mitä saa, voi olla erilaista kuin aiempi, mutta yhtä todellista. eikä tämä sanonta ehkä toteudu niiden ihmisten kohdalla, jotka ovat tottuneet ja olettavat saavansa ja ansaitsevansa ihan kaiken mahdollisen.

        ei ole mikään pakko ottaa näennäishelppoa vastaan kenenkään, tai pakottaa "rakkautta", mikä ei missään vaiheessa tunnu hyvältä, omalta tai oikealta.


    • enarvaile

      Antaa olla ja unohtaa. Näin mä sen ymmärrän. Jättää palsta, ei koita ottaa yhteyttä ja kunnes aika tekee tehävän. Toisaalta kun ei tiedä mitä kaikkea taustalla löytyy ja ketä tällä haetaan ja kuka hakee niin sillä tuskin on merkitystä miten sen käsitää.

    • Ugulebugule

      Ymmärrän sen niin, että kun luopuu lapsellisesta vaativasta rakkaudesta toiseen, rakkauden tunne ei kuitenkaan katoa mihinkään, ainoastaan katoaa se riippuvuuden tunne että "vain tämä yksi ihminen voi tehdä minut onnelliseksi".

      Rakkaus suuntautuukin omaan itseen, omaan elämään ja sitä kautta maailmaan, eikä se ole enää riippuvainen kenestäkään toisesta ihmisestä, ainoastaan omasta itsestä.

      Jotkut harvat onnekkaat kasvavat tällaiseksi, toisille, niinkuin minulle tämän ymmärtäminen oli pitkän matkan ja kiven takana.

      • yks akka

        Sinä kirjoitat asiaa.


      • 6+8

        miksi sen pitäisi itseen tai maailmaan suuntautua?


      • sivusta kyselee
        6+8 kirjoitti:

        miksi sen pitäisi itseen tai maailmaan suuntautua?

        Miksi pitäisi takertua ajatukseen "vain tämä yksi ihminen voi tehdä minut onnelliseksi"? Mitä hyvää siitä seuraa henkilölle itselleen tai kohteelle, joka ei koe onnellisuutta takertujan seurassa?


      • 3+18
        sivusta kyselee kirjoitti:

        Miksi pitäisi takertua ajatukseen "vain tämä yksi ihminen voi tehdä minut onnelliseksi"? Mitä hyvää siitä seuraa henkilölle itselleen tai kohteelle, joka ei koe onnellisuutta takertujan seurassa?

        En tarkoitakkaan sitä, että pitäisi olla "vain tämä yksi ihminen voi tehdä minut onnelliseksi" tai sitä että pitäisi olla moniavioinen tai monisuhteinen.

        Mutta ihmisessä on monia aspekteja, joita voidaan eri ihmisen kansaa elää; kaveri, ystävä, juttuseura, ..... Mutta aviosuhde on kuitenkin yksi.


    • ei pidä

      vanha sanonta ajalta, jolloin ihmiset ei olleet näin itsekkäitä. Ehkä toimi silloin, ei enää. Nokkiin tulee jossain vaiheessa elämää niille, jotka on tuohon kasvatettu.

      • Lukaisit

        Et siis ymmärtänyt? Haitallisista asioista luopumista ja antaa mahdollisuuden itselleen tervehtyä.


    • tämä on tarkoitus

      Luopuminen ei tässä tarkoita hanskat naulaan luopumista. Vaan sitä että annat omastasi. Esim. Rakkautta. Luovutat sen toiselle. Et voi luopua ellet jo omista esim jos et ole jo rakkaus ja rakastettu et voi antaa omastasi.

    • Mietiskelee

      Ajattelen että esim. luopumalla jostain huonosta voi saada tilalle jotain parempaa. Esim. jos elää huonossa suhteessa pitää uskaltaa lopettaa se huono suhde, sen jälkeen voi löytää itselleen paremman suhteen. Mutta, ensin pitää uskaltaa luopua siitä vanhasta. Sama tietysti monissa muissakin asioissa.

      • 7+16

        Riippuu tietty mistä se roikkuu siis mistä luopuu.
        Parisuhde on asia erikseen.


      • 004
        7+16 kirjoitti:

        Riippuu tietty mistä se roikkuu siis mistä luopuu.
        Parisuhde on asia erikseen.

        Eihän tuo tarkoita sitäkään, että kaikesta kannattaa luopua heti ensimmäisten vastoinkäymisten koittaessa. Tunnettava mikä on tervettä ja hyvää, mistä kannattaa pitää kiinni - ja ymmärrettävä, mistä taas ei ole hyvä pitää väkisin kiinni.


      • 13+4
        004 kirjoitti:

        Eihän tuo tarkoita sitäkään, että kaikesta kannattaa luopua heti ensimmäisten vastoinkäymisten koittaessa. Tunnettava mikä on tervettä ja hyvää, mistä kannattaa pitää kiinni - ja ymmärrettävä, mistä taas ei ole hyvä pitää väkisin kiinni.

        Kyllä ymmärrän mitä tarkoitat ja olen siinä samaa mieltä. Mutta luopumista on myös hyvästä luopumista ei ainoastaan huonosta, joka suht helppo tehdä.

        Vaikeampaa on luopua siitä, mikä on itselle hyvää vielä, mutta jota joku muu voi tarviita vielä enemmän. Antamalla/ luopumalla siitä, voi auttaa toista ja samoin siinä auttaa myös itseään. Materialistista voi tulla hyvis auttaja.

        Mutta esim pula-ajanlapset hamstraavat pahanpäivän varalle; jos sitä vaikka joku päivä tarvitsee.


    • .Joni

      Se tarkoittaa sitä aikaa kenestä/mistä jouduit luopumaan vain sen takia jotta voisit oikeasti kohdata hänet.

    • Rakastuminen oikeasti :että asiat päättyy toisin kun vain kyyneliin
      on jotain mitä minä en voi saada mutta kakki muut löytää ja saa.
      On turhaa laittaa mulle sitä paskaa julki että jokaiselle on joku olemssa ei ole.

      Mä oon taistellu enemän tai vähemmän , 10 kertoja saadakesi rakastaa ja
      ja joka kerta jään yksin itkemään lopuksi.

      Olen vain aina se 2 . Aina vaikka mitä tekis

      • Ihmisille ei riitä killteys. empaatisuus . puheliaisuus. ynmärtäminen, huolehtivasuus ja halu auttaa siihen että saisin rakkautta myös itselle.
        Minulla ei tämä Luovu jostain ei toimi yhtään kun olen odottanut sen toimimista koko olemän.... ei niin ei.

        Oikestaan katkeroiduin n 1.5 vuotta sitte kun huomasin ettei tee toisille niin kuin etsellsesi haluat tehtävän toimi kohdalla.
        Nyt ole vain kylmää ja kovaa ... ja toisinaan valmis kuolemaan kun
        ei ole miksi elää . Elin aikaisemin sille haavelle että joskus joku vielä ymmärtää ja rakastaa muakin mutta ei.
        ei niin ei ----

        Nykymaalma on itsekkäille ja mallin kauniille ihmistyypille.


      • M Woman
        wannabeloren kirjoitti:

        Ihmisille ei riitä killteys. empaatisuus . puheliaisuus. ynmärtäminen, huolehtivasuus ja halu auttaa siihen että saisin rakkautta myös itselle.
        Minulla ei tämä Luovu jostain ei toimi yhtään kun olen odottanut sen toimimista koko olemän.... ei niin ei.

        Oikestaan katkeroiduin n 1.5 vuotta sitte kun huomasin ettei tee toisille niin kuin etsellsesi haluat tehtävän toimi kohdalla.
        Nyt ole vain kylmää ja kovaa ... ja toisinaan valmis kuolemaan kun
        ei ole miksi elää . Elin aikaisemin sille haavelle että joskus joku vielä ymmärtää ja rakastaa muakin mutta ei.
        ei niin ei ----

        Nykymaalma on itsekkäille ja mallin kauniille ihmistyypille.

        Rakkautta ei voi ostaa. Ei hyvyydellä, ei kiltteydellä, ei lempeydellä, ei kauniilla teoilla, sitä ei voi vaatia, ei pakottaa, eikä väkisin ottaa.

        Rakkaus on sokeaa ja pyyteetöntä. Vaikka et itse saisi vastarakkautta. Rakkaus tahtoo toiselle hyvää, sitä että hän on onnellinen, rakkaus iloitsee hänen onnestaan, vaikka itse ei kenties saa olla osana sitä.

        Ihastuminen, himo ja halu ovat juuri sitä mitä me sillä sanalla ymmärrämme ja kulkee rakkauden rinnalla, mutta ei välttämättä, mutta siitäkin voi luopua, jos todella rakastaa.

        Älkäämme siis etsikö rakkautta, rakkaus tulee jos on tullakseen.

        Mä uskon, että sekoitamme rakastamisen halun ja tarpeen ja myös rakastumisen tunteen todelliseen rakkauteen, se on kuitenkin itsekästä, mutta kuka ei haluaisi tulla rakastetuksi, rakkautta voi antaa ainostaan jos rakkaus asuu sinussa itsessäsi, muussa tapauksessa sitä voi vain pyytää. Pyytäjää on vaikeampi rakastaa, koska hän rakastaa vain jos saa vastarakkautta.

        Lueskelin, enkä ollenkaan sano, että asia on näin, näin mä ajattelen ja luulen. Luopuminen on mielestäni sitä, kun luovut et ajattele itseäsi, et sitä mitä menetit, eli oikeasti luovut.

        Jotkut kirjoitukset saa ihmisen pohtiman syvällisiä, mä nyt olen tämmönen tunneihminen.

        En mä nyt enempää, taidan mennä nukkumaan.


      • maariel....leira
        M Woman kirjoitti:

        Rakkautta ei voi ostaa. Ei hyvyydellä, ei kiltteydellä, ei lempeydellä, ei kauniilla teoilla, sitä ei voi vaatia, ei pakottaa, eikä väkisin ottaa.

        Rakkaus on sokeaa ja pyyteetöntä. Vaikka et itse saisi vastarakkautta. Rakkaus tahtoo toiselle hyvää, sitä että hän on onnellinen, rakkaus iloitsee hänen onnestaan, vaikka itse ei kenties saa olla osana sitä.

        Ihastuminen, himo ja halu ovat juuri sitä mitä me sillä sanalla ymmärrämme ja kulkee rakkauden rinnalla, mutta ei välttämättä, mutta siitäkin voi luopua, jos todella rakastaa.

        Älkäämme siis etsikö rakkautta, rakkaus tulee jos on tullakseen.

        Mä uskon, että sekoitamme rakastamisen halun ja tarpeen ja myös rakastumisen tunteen todelliseen rakkauteen, se on kuitenkin itsekästä, mutta kuka ei haluaisi tulla rakastetuksi, rakkautta voi antaa ainostaan jos rakkaus asuu sinussa itsessäsi, muussa tapauksessa sitä voi vain pyytää. Pyytäjää on vaikeampi rakastaa, koska hän rakastaa vain jos saa vastarakkautta.

        Lueskelin, enkä ollenkaan sano, että asia on näin, näin mä ajattelen ja luulen. Luopuminen on mielestäni sitä, kun luovut et ajattele itseäsi, et sitä mitä menetit, eli oikeasti luovut.

        Jotkut kirjoitukset saa ihmisen pohtiman syvällisiä, mä nyt olen tämmönen tunneihminen.

        En mä nyt enempää, taidan mennä nukkumaan.

        Monesti kun etsii, niin se karkaa kauemmaksi. Ja kun ei etsi, voi törmätä siihen; harrastuksissa, ravintolassa, kokouksessa, tapaamisessa, lomalla, remontin yhtydessä, viikonloppuna, kaupassa, konsertissa, tanssiessa, joulun vietossa, kyydityksissä vaikka missä.

        Ehkä kannattaa etsiä ensin sitä Jumalan valtakuntaa ja Hänen tahtoaan.
        Kaikkea sopivaa sitten voi ilmaantua elämään ja oikealla tavalla. Siinä silloin otettu huomioon iäisyysasiatkin. Ihmisen syvällisin kaipuunsa on Jumalan rakkauden löytyminen. Sitä löytyy myös Johanneksen kirjeista Uudessa testamentissa. Ihminen kompensoi Jumalan rakkauden kaipuutaan monella turhakkeella tässä maailmassa. Ja sitten pettyy raskaasti. myös tämä aika on itsekäs ja kova. Ja juuri ihmisen uskoa hyvän Jumalan rakkauteen halutaan viedä. Se kalutaan ryöstää ja raiskata. Ymmärrä se.
        Johanneksen välittämä rakkaus parantaa vanhoja haavoja, joita on usein tullut. Siihen parantamiseenkin pitää varata aikaa. Sitten voi olla helpompi tulla uusi alku elämään. Ja voi jopa tulla aivan uuden tyyppinen halu löytää samaanpäämäärään kulkeva kaveri. Jos samanhenkistä -arvopohjaa ei ole, voi tulla kriisejä matkalla, joten älä nyt hötkyile.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe