Octavia TM testissä ylivoimainen

Aaakkoollkk

Uudessa tekniikanmaailmassa octavia farkku sai murska voiton. 9,4 pistettä seuraavana golf 8,9 pistettä. Muihin olikin pidempi matka.

Mutta eihän Skodan testivoitto ole uutinen, vaan se että ei voittaisi.

Hyvä Skoda! Teit sen taas.

140

2629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murskavoitto?

      Tarkoititko oktamurskavoitto? Mites takuun pituus, paljonko tuli pisteitä?

      • Toyota Auris

        Ei vaan kesti jopa testin loppuun. Sehän on Skodalle jo suuri saavutus. Paras noista olisi ollut Toyota Auris, mutta kun Toyota ei ollut valmis maksamaan testi voitosta näin siinä sitten kävi.

        Onhan uudella Skoda Octavialla perävalo takuu.


      • Testin paras

        Tuo oli vain pilailu vertailun voitto, mikä ei kerro mikä oli todellisuudessa paras. Parhaan hinnan voitosta maksanut teitysti voitti kuinkas muutenkaan. Paras olisi tietysti ollut Toyota. Se on tunnettu laadustaan ja kestävyydestään.

        Tuossahan vertailussa tulos perustiu subjektiiviseen arvosteluun ei siis mihinkään todellisuuteen. Sen voi siis jättää omaan arvoonsa. Tuo oli vain joidenkin maksettu tulos.

        Sloda on tunnettu kurjansurkeesta laadustaan miten sellainen voisikaan olla paras. Vikatilastot kertovat siitä armotta karua kieltä. Toyota on taasen ollut jo yli neljäkymmentä vuotta mallina muille laadustaan. Siihen on Skodalla todella pitkä matka. Myyntitilastot ensivuonna kertoo varmaan jo jotain Skodan kurjasta laadusta.


      • Maksun aika
        Testin paras kirjoitti:

        Tuo oli vain pilailu vertailun voitto, mikä ei kerro mikä oli todellisuudessa paras. Parhaan hinnan voitosta maksanut teitysti voitti kuinkas muutenkaan. Paras olisi tietysti ollut Toyota. Se on tunnettu laadustaan ja kestävyydestään.

        Tuossahan vertailussa tulos perustiu subjektiiviseen arvosteluun ei siis mihinkään todellisuuteen. Sen voi siis jättää omaan arvoonsa. Tuo oli vain joidenkin maksettu tulos.

        Sloda on tunnettu kurjansurkeesta laadustaan miten sellainen voisikaan olla paras. Vikatilastot kertovat siitä armotta karua kieltä. Toyota on taasen ollut jo yli neljäkymmentä vuotta mallina muille laadustaan. Siihen on Skodalla todella pitkä matka. Myyntitilastot ensivuonna kertoo varmaan jo jotain Skodan kurjasta laadusta.

        SIIS MITÄ????? EIKÖ TOYOTALLA OLLUT VARAA OSTAA TESTIVOITTOA ITSELLEEN? HUONOA MAINOSTA TOYOTALLE. KYLLÄ TOHJO-IHMISIÄ NYT HARMITTAA.


      • Toyota Auris
        Maksun aika kirjoitti:

        SIIS MITÄ????? EIKÖ TOYOTALLA OLLUT VARAA OSTAA TESTIVOITTOA ITSELLEEN? HUONOA MAINOSTA TOYOTALLE. KYLLÄ TOHJO-IHMISIÄ NYT HARMITTAA.

        Kyllä olisi ollut varaa ostaa testivoitto, mutta Toyota ei sellaisiin sorru. Toyota panostaa laatuun. Siksi ei tarvita takaisinkutsuja ei kä mitään muitakaan vippaskonsteja. Toyota on viattomuudestaan tunnettu.

        Skoda on melkein aina korjaamolla, mutta sangen harvoin liikenteessä.


      • Toyota ei pärjännyt
        Toyota Auris kirjoitti:

        Kyllä olisi ollut varaa ostaa testivoitto, mutta Toyota ei sellaisiin sorru. Toyota panostaa laatuun. Siksi ei tarvita takaisinkutsuja ei kä mitään muitakaan vippaskonsteja. Toyota on viattomuudestaan tunnettu.

        Skoda on melkein aina korjaamolla, mutta sangen harvoin liikenteessä.

        Toyota oli testissä mukana mutta ei pärjännyt!


      • Toyota auris
        Toyota ei pärjännyt kirjoitti:

        Toyota oli testissä mukana mutta ei pärjännyt!

        Tosiaan ei pärjännyt testissä, mutta tuossa ei ollut kyse kestävyydestä. Siinä Toyota on täysin ylivoimainen. Auriksella ajaa varmuudella yli miljoona kilometriä ilman mitään korjauksia.

        Vw konsermin DSG:llä voi olla tuhansia maksava remontti jo alle sadan tuhannen kilometrin. käsittääkseni nyt on kutsuttu miljoonia autoja takaisin. Toyotan ei ole koskaan moiseen tarvinnut ryhtyä se kertoo vääjämättä jotakin laadusta.

        Vaikka auris sai haukkuja ajettavuudesta se on käytännössä vähinteen yhtä hyvä kuin skoda. Nuo erot tulee esiin lähinnä kovaa ajettaessa ei muulloin.

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304


      • 1+4
        Toyota auris kirjoitti:

        Tosiaan ei pärjännyt testissä, mutta tuossa ei ollut kyse kestävyydestä. Siinä Toyota on täysin ylivoimainen. Auriksella ajaa varmuudella yli miljoona kilometriä ilman mitään korjauksia.

        Vw konsermin DSG:llä voi olla tuhansia maksava remontti jo alle sadan tuhannen kilometrin. käsittääkseni nyt on kutsuttu miljoonia autoja takaisin. Toyotan ei ole koskaan moiseen tarvinnut ryhtyä se kertoo vääjämättä jotakin laadusta.

        Vaikka auris sai haukkuja ajettavuudesta se on käytännössä vähinteen yhtä hyvä kuin skoda. Nuo erot tulee esiin lähinnä kovaa ajettaessa ei muulloin.

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304

        Voisitko antaa yhteystietosi, niin käyn ostamassa Auriksen ja koetan ajaa sillä miljoona kilometriä ilman, että siitä joutuu korjaamaan yhtään mitään. Jos ei onnistu, niin pidän sinua takuumiehenä ja vaadin sinulta kaikki käytetyt rahat korkojen kera takaisin. Sinähän tuossa julkisesti lupasit, että se "varmuudella" onnnistuu, joten varmastikaan mitään ongelmaa ei ole? Huomaa, että luen korjauksiksi kaikki ne viat, joita joudutaan tekemään normaalien, huolto-ohjelmaan kuuluvien toimenpiteiden lisäksi. Myös kuluvien osien vaihdot, korjattava nekin on.

        Sopiiko näin?


      • BMW kusipää
        Toyota Auris kirjoitti:

        Ei vaan kesti jopa testin loppuun. Sehän on Skodalle jo suuri saavutus. Paras noista olisi ollut Toyota Auris, mutta kun Toyota ei ollut valmis maksamaan testi voitosta näin siinä sitten kävi.

        Onhan uudella Skoda Octavialla perävalo takuu.

        jooo, olen tehnyt sellaisen huomion että, näitä yksittäisten lehtien testien voittoja ei juhlista kukaan muu kuin "kippomerkkien" omistajat.Tälläisiä ovat siis Skoda, Hyundai ja Kia.Tietysti, sitä kun tietää ajavansa polkuautolla niin onhan se kiva todeta että, lehti antoi parhaat pisteet omalle autolleen...siitäkin huolimatta että toimittaja viettää parhaillaan liikelahjamatkaansa etelässä ;)

        Oikeat voittajat kuten BMW ja Mercedes ovat hiljaisia, niin palstoilla kuin liikenteessäkin. ;)


      • Epäilevä
        Toyota auris kirjoitti:

        Tosiaan ei pärjännyt testissä, mutta tuossa ei ollut kyse kestävyydestä. Siinä Toyota on täysin ylivoimainen. Auriksella ajaa varmuudella yli miljoona kilometriä ilman mitään korjauksia.

        Vw konsermin DSG:llä voi olla tuhansia maksava remontti jo alle sadan tuhannen kilometrin. käsittääkseni nyt on kutsuttu miljoonia autoja takaisin. Toyotan ei ole koskaan moiseen tarvinnut ryhtyä se kertoo vääjämättä jotakin laadusta.

        Vaikka auris sai haukkuja ajettavuudesta se on käytännössä vähinteen yhtä hyvä kuin skoda. Nuo erot tulee esiin lähinnä kovaa ajettaessa ei muulloin.

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304

        Eikö Toyotalta ole tullut takaisinkutsuja?


      • 9+15
        BMW kusipää kirjoitti:

        jooo, olen tehnyt sellaisen huomion että, näitä yksittäisten lehtien testien voittoja ei juhlista kukaan muu kuin "kippomerkkien" omistajat.Tälläisiä ovat siis Skoda, Hyundai ja Kia.Tietysti, sitä kun tietää ajavansa polkuautolla niin onhan se kiva todeta että, lehti antoi parhaat pisteet omalle autolleen...siitäkin huolimatta että toimittaja viettää parhaillaan liikelahjamatkaansa etelässä ;)

        Oikeat voittajat kuten BMW ja Mercedes ovat hiljaisia, niin palstoilla kuin liikenteessäkin. ;)

        Jaa. Mitäs testejä nuo ovat voittaneet?


      • ruttosta juu!
        Testin paras kirjoitti:

        Tuo oli vain pilailu vertailun voitto, mikä ei kerro mikä oli todellisuudessa paras. Parhaan hinnan voitosta maksanut teitysti voitti kuinkas muutenkaan. Paras olisi tietysti ollut Toyota. Se on tunnettu laadustaan ja kestävyydestään.

        Tuossahan vertailussa tulos perustiu subjektiiviseen arvosteluun ei siis mihinkään todellisuuteen. Sen voi siis jättää omaan arvoonsa. Tuo oli vain joidenkin maksettu tulos.

        Sloda on tunnettu kurjansurkeesta laadustaan miten sellainen voisikaan olla paras. Vikatilastot kertovat siitä armotta karua kieltä. Toyota on taasen ollut jo yli neljäkymmentä vuotta mallina muille laadustaan. Siihen on Skodalla todella pitkä matka. Myyntitilastot ensivuonna kertoo varmaan jo jotain Skodan kurjasta laadusta.

        >>> Myyntitilastot ensivuonna kertoo varmaan jo jotain Skodan kurjasta laadusta.

        Ei kai sitä niin pitkään tarvitse odottaa. Näkeehän sen nyt jo.


    • ssaa3

      Ihan oikeesti! Ei voi tylsempää autoa olla kuin muovi-skoda! Aivan äärettömän tylsä. Ajalen E-mersulla, Legenda, ihan sama voittaako, vai häviääkö se testit. Se on silti paras.

      • riittää suomipojille

        Auton valinnan tärkein kriteeri on hinta. Minkähän takia kuvittelet suomalaisten matkailevan Turkissa?


      • Mersu-E-Manne

        Juu, mei tunneenkii siut. Minähän siul möinkii edellisen E-kupppaseni. Hyvä peli vieläkii vaikka oli jo taksissa kovassa käytöös, ja sen jälkeen miullakii ajos muutaman vuoren, tosin miun käytössä mittarilukemaa vaan pieneni, kun laitoin pyörimään toiseen suuntaan.
        Mukava kuulla et oot tyytyväinee vielkii. Paras se on vaik hieman perä jo rötköttääki, ja savuaa pukkaa aika perkuleestiii - mut eihä se menoa haitaaa.


      • pari huonoa syytä
        riittää suomipojille kirjoitti:

        Auton valinnan tärkein kriteeri on hinta. Minkähän takia kuvittelet suomalaisten matkailevan Turkissa?

        Varmaan siksi, että siellä autot ovat halpoja. Ja ehkä siksi, että voi tavata oman kotteronsa valmistajan perheväkeä.


      • Vai legenda?

        No itse ajan mielummin uudella Skodalla tai Toyotalla, kuin kymmenen vuotta vanhalla E-Mersulla. Niin, unohditko tosiaan mainita, että se Eemelisi on vuosituhannen alussa rekisteröity?


      • 16+20
        Mersu-E-Manne kirjoitti:

        Juu, mei tunneenkii siut. Minähän siul möinkii edellisen E-kupppaseni. Hyvä peli vieläkii vaikka oli jo taksissa kovassa käytöös, ja sen jälkeen miullakii ajos muutaman vuoren, tosin miun käytössä mittarilukemaa vaan pieneni, kun laitoin pyörimään toiseen suuntaan.
        Mukava kuulla et oot tyytyväinee vielkii. Paras se on vaik hieman perä jo rötköttääki, ja savuaa pukkaa aika perkuleestiii - mut eihä se menoa haitaaa.

        No sihän et tunne kettään! Nyt turpa ruttuun ja kotio, isäis oottaa sinnuu siäl, saattaapi solkipäällä hivauttaa sua persiille, veit kaverin auton. Aika vittuuntuneita ovat. , no


      • Eeemeli1

        Ruostepommi, hahhah!


      • Superbwinner1

        Ite oot tylsä ja kehityksen kelkasta kauan aikaa sitten pudonnut.............................
        Superb hakkasi testeissä jo 2002 Eemelin mennen tullen HA HA


    • Näin se menee....

      Alkaa noissa testeissä vaan olla kysymys siitä, että mikä auto tulee toiseksi. Mukavaahan se on ajella todistetusti hyvällä autolla, kuitenkaan muita mollaamatta. trollithan nyt ovatkin jo osoittaneet mielipahansa.

    • hee hee

      Ja mikä parasta jäykkäakselijankuttajille, Skodalta oli mukana halvempi malli yhdystukiakselilla!

    • 440

      Jos TM:n "testissä" on mukana yksikin VAG -konsernin tuote, niin lopputuloksen tietää jo lehteä avaamatta.

      • EiVoiOllaSattumaa

        Niimpä.
        Ei voi olla siis sattumaa.
        TM taitaa kuitenkin omata hieman enemmän ammattitaitoa kuin "Esson-baarin MUTU-parlamentti".


      • Peräaho

        Octavia 1,9 TDI DSG 265000 km eikä ainuttakaan vikaa, vain normaalit huollot kerran vuoteen. No ei nyt sentään, onhan ne tuulilasin pyyhkijät pari kertaa jouduttu uusimaan. Ne kun vain nyt ovat niin hyviä nämä VAG:n autot. Ne voittavat vertailut Tuulilasissa, TM:ssa, Autobildissä jne. Saksassa, maailman kovimmilla markkinoilla VW Golf on ylivoimaisesti myydyin automalli. Paras Toyota (yaris) on hädin tuskin 50 eniten myydyn mallin joukossa. Kyllä ne on Toyota- kauppiaita, jotka näille palstoille provoja kirjoittelevat.


      • Peräaho
        Peräaho kirjoitti:

        Octavia 1,9 TDI DSG 265000 km eikä ainuttakaan vikaa, vain normaalit huollot kerran vuoteen. No ei nyt sentään, onhan ne tuulilasin pyyhkijät pari kertaa jouduttu uusimaan. Ne kun vain nyt ovat niin hyviä nämä VAG:n autot. Ne voittavat vertailut Tuulilasissa, TM:ssa, Autobildissä jne. Saksassa, maailman kovimmilla markkinoilla VW Golf on ylivoimaisesti myydyin automalli. Paras Toyota (yaris) on hädin tuskin 50 eniten myydyn mallin joukossa. Kyllä ne on Toyota- kauppiaita, jotka näille palstoille provoja kirjoittelevat.

        Vitsi Vitsi DSG-rempattu jo neljä kertaa pumppusuuttimia vaihdettu repullinen ja öljyä syö enemmän, kuin naftaa.

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304


    • sattumaa?

      Kun peruutin syksyllä TM kestotilaukseni niin minulle alkoi pian pyytämättä tulla VV-auton asiakaslehti. Niillä näyttää olevan sama kustantaja ja melkein samat VAG esittely jutut niissä onkin mutta ei enää tarvitse maksaa mitään.

    • täystyrmäys taas

      kyllä nyt trolleja ja teroja ahdistaa oikein huolella.
      Purkautumiset ja jutut kuin alakoululaísilla, mutta toisaalta sen ymmärtää kun verenkierto katkeaa ratkaisevalta osalta.

      • Seurailija.

        Trollit vaan parkuu.


    • hyvä me

      Minapä asun isossa rivitaloyhtiössä jossa ei ole kenelläkään skodaa. Ihan fiksua porukkaa. Naapuriukkojen kanssa odotetaan josko joku vanhempi menisi retkuun mutta ei ole näkynyt.

      • Aakklloo

        Mä asunkin velattomassa uudessa omakotitalossa, pääkaupungissa Ja On kaksi skodaa :)

        Vai ei rivariin kelpuuteta skodaa hi hi hii. Omakotitaloon kyllä :)


      • EiKolhoosissa

        Minä asun uudella omakotitaloalueella, ja _uutta_ Octaviaa pukkaa joka toisen pihalle.


      • skodillac
        Aakklloo kirjoitti:

        Mä asunkin velattomassa uudessa omakotitalossa, pääkaupungissa Ja On kaksi skodaa :)

        Vai ei rivariin kelpuuteta skodaa hi hi hii. Omakotitaloon kyllä :)

        Okt on oma autotalli missä voi korjata skeidaa poissa ihmisten katseilta :-)


    • "SelväVoittaja"

      Trolleille vettä myllyyn:
      "Vaikka Škoda Octaviassa ja Volkswagen Golfissa on yhteinen perusrakenne, on niiden rakenteissa merkittäviä eroja: Octaviassa on takana yhdystukiakseli ja Golfissa erillisjousitus. Epäselvyyksien maksimoimiseksi on todettava, että molemmissa malleissa on käytössä kumpaakin ratkaisua voimalinjasta riippuen."

      "Kaikki autot palvelevat hyvin arkisessa ajossa, mutta mallien välillä on selkeitä eroja. Loppujen lopuksi voittaja (nimimerkin huomautus, siis Octavia:-) erottautuu muista yllättävänkin selvästi."

      No itse tilasin Octavia RS:n jo Marraskuun puolella (ja valitettavan pitkä odotus jatkuu), mutta ihan mukava nähdä että Octvia on voittaja myös kompakti-luokassa. RS.hän sitten onkin lyönyt testeissä jopa selkeästi kalliimmat meset ja bemarit, ja kokemuksesta tiedän että nekin ovat ihan hyviä autoja:-)

      • prollidie

        Ihan yhtä kompakti se RS on, epämukavampi vain kivirekijousituksensa, meluisan moottorin ja pakoputken takia.


      • HyväParempiParas...
        prollidie kirjoitti:

        Ihan yhtä kompakti se RS on, epämukavampi vain kivirekijousituksensa, meluisan moottorin ja pakoputken takia.

        Mutta Saksalaisten omien testien perusteella kuitenkin parempi kuin 3-sarjan bmw ja c-sarjan mese.


      • ile.
        HyväParempiParas... kirjoitti:

        Mutta Saksalaisten omien testien perusteella kuitenkin parempi kuin 3-sarjan bmw ja c-sarjan mese.

        Toi on just tärkeetä nimenomaan liikenteessä, että oma kalusto on parempaa kuin bemari ja mese..


      • kokeillut
        prollidie kirjoitti:

        Ihan yhtä kompakti se RS on, epämukavampi vain kivirekijousituksensa, meluisan moottorin ja pakoputken takia.

        Rs:n jouset on korvattu
        urheilullisuuden nimessä lattaraudoilla, käykääpä koeajamassa monttuisella tiellä.
        Äänieristys ei myöskään ole tätäpäivää.


      • ViisasIhminen
        ile. kirjoitti:

        Toi on just tärkeetä nimenomaan liikenteessä, että oma kalusto on parempaa kuin bemari ja mese..

        No ei varmaan tärkeintä liikenteessä.
        Mutta miksi ei järkevä ja viisas ihminen ostaisi paremapaa, varsinkin jos saa selvästi halvemmalla?


      • Vähän realismia uskoon
        ViisasIhminen kirjoitti:

        No ei varmaan tärkeintä liikenteessä.
        Mutta miksi ei järkevä ja viisas ihminen ostaisi paremapaa, varsinkin jos saa selvästi halvemmalla?

        Testejä voi lukea miten haluaa aivan kuten niitä voi tehdäkin ihan miten haluaa. Voittajaksi saa aina halutun auton, jos siihen on tarvetta.


    • turbo-skoda

      PERÄKONTTIKERROIN ON PUHUNUT

    • djkl

      Ei se octavia vain peräkontillaan vertailua voittanut. Pitäisi se tyhmemmänkin tietää. Ylivoimaista voittoa ei vain kontilla oteta.

      • Vakiotrollaaja

        0.5 pointsin 'ylivoima' syntyi siis missä ominaisuuksista?
        Mikä oli peräkontin koon kerroin? Entäpä muut toimittajan mielipidekertoimet, nämä tunnistaa mm sanoista 'vaikutelma, 'tuntuma' jne. Paljonko sai lisäpisteitä siitä, että ehtii seuraaviin punaisiin liikennevaloihin jonkun sekunnin murto-osan nopeammin? Huippunopeuskerroin, paljonko sai lisäpisteitä, jos autolla pääsi yli 200 km/t? Ensiasennusrekaiden leveys- ja profiilikerroin? Auton sisustuksen värikerroin?
        Oliko testi TM:n oma vaiko yhteinen jonkun muun autolehden kanssa? Esim Skodan hovihankkijalehden eli AutoBildin kanssa?


      • OnSeKumma...
        Vakiotrollaaja kirjoitti:

        0.5 pointsin 'ylivoima' syntyi siis missä ominaisuuksista?
        Mikä oli peräkontin koon kerroin? Entäpä muut toimittajan mielipidekertoimet, nämä tunnistaa mm sanoista 'vaikutelma, 'tuntuma' jne. Paljonko sai lisäpisteitä siitä, että ehtii seuraaviin punaisiin liikennevaloihin jonkun sekunnin murto-osan nopeammin? Huippunopeuskerroin, paljonko sai lisäpisteitä, jos autolla pääsi yli 200 km/t? Ensiasennusrekaiden leveys- ja profiilikerroin? Auton sisustuksen värikerroin?
        Oliko testi TM:n oma vaiko yhteinen jonkun muun autolehden kanssa? Esim Skodan hovihankkijalehden eli AutoBildin kanssa?

        On Skoda vaan aika epeli pieneksi "itäautomerkisksi", kun sillä on kaikki autolehdetkin "hyppysissään". Luulisi että tuollaiset valtamerkit niitä paremminkin pyörittäisi?


      • Ei ole kumma
        OnSeKumma... kirjoitti:

        On Skoda vaan aika epeli pieneksi "itäautomerkisksi", kun sillä on kaikki autolehdetkin "hyppysissään". Luulisi että tuollaiset valtamerkit niitä paremminkin pyörittäisi?

        No osaatko sitten selittää miksi Skoda on pärjännyt noissa parissa lehdessä. Sehän on kopio volkkarista, sama tekniikka joskin pari vuotta myöhemmin kuin volkkarissa, samaa 'testivoittojen' sarjaa ei nähty silloin kun tuo tekniikka ja samat moottorit suorituskykyineen tuotiin a3:en, golfiin ja leoniin vuosi pari aiemmin. Vasta nyt kun ne saatiin Skodaan, niin kehuminen on käynnistynyt 'testivoittoineen'. Eikö yhtään ihmetytä?
        Toki on niin, että nuo 'testivoitot' perustuvat suureen tavaratilaan ja halpaan hintaan, mutta siltikin. Halvan hinnankin ymmärtää hyvin, kun auto kootaan halvan työvoimakustannustason maassa ja tekniikka on kopioitu jo olemassaolevista autoista, jolloin kehityskusyannusten osuus on minimaalista.

        Tieltysti meille kuluttajille on hyvä, että saadaan halvalla hyvä auto. Sillä sitähän Skoda toki on.


    • No_Skoda

      Mätä kanamunan haju on Skodissa ainakin pakittaessa. Olen sitä itse ihmetellyt, kun työni puolesta mokomilla ajelen. Jo 2008 mallin Scoutissa oli tuota ominaisuutta ja sama jatkuu 2013. Kertokaapas omistajat mistä se mahtaa johtua, katalysaattori vai kenties se leikkinelivedon kytkeytyminen? Jarrut kitisee alle 10 tkm ajoilla edessä ja osin takana. Siinä sitä testivoittoa kerrakseen. Tosin tuo jarruongelma on VAG:n omaa alkuperää, ei Skodan. TM testivoittajan ostajat pettyvät pahemman kerran. Jos ajatte hiekkatiellä, niin ei Skodaa. Lisäksi hajulla kyllä karkoittaa....

      • Go_Skoda

        No onhan se "työn puolesta" ajelu yhtä tuskaa tuollaisella kommarilootalla. Varmaan myös karkoittaa kaikki yhteistyökumppanit?

        Et kuitenkaan sen "leikkinelivedon" toiminnasta enempää avaudu. Ei ole normi-Octaviassa ko. 90-luvun katalysaattoriautojen hajuhaittaa. Ja jarrut kitisee? Kovin taas seikkaperäinen avautuminen.

        Scoutit on sen verran harvinaista kamaa, että tuskin tähän hätään asiallista käyttäjävastausta tähän löytyy. Tuskin aloituskaan on normi trollia asiallisempi....


      • No_Skoda
        Go_Skoda kirjoitti:

        No onhan se "työn puolesta" ajelu yhtä tuskaa tuollaisella kommarilootalla. Varmaan myös karkoittaa kaikki yhteistyökumppanit?

        Et kuitenkaan sen "leikkinelivedon" toiminnasta enempää avaudu. Ei ole normi-Octaviassa ko. 90-luvun katalysaattoriautojen hajuhaittaa. Ja jarrut kitisee? Kovin taas seikkaperäinen avautuminen.

        Scoutit on sen verran harvinaista kamaa, että tuskin tähän hätään asiallista käyttäjävastausta tähän löytyy. Tuskin aloituskaan on normi trollia asiallisempi....

        Nyt olet hiukan väärässä. On varmasti hajuhaitta, kun perkele itse vasta leasing-autolla juuri sen totesin ja istui ihan muutama kaveri kyydissä. Pakittaessa se tulee, mätä kananmunan haju. Varsinkin jos auto sattuu sammumaan (kuten 1.6 herkästi tekee).

        Jarrut on suunniteltu Vagareenassa väärin Audia myöten, Kaikissa sama hiekanmurusten kitinä. Japsissa kestää jarrupalatkin min. 90 tkm. Vagareenassa hyvä jos puolet pääsee. Ja sitten veilä se kuuluisa vikakoodisysteemi...


      • Voe hyvvee päevee

        Etkö mitään oikeaa valittamista keksinyt? Pakokaasut haisee. niinhän ne taitaa tehdä kaikissa autoissa. BUHAHAHAHAHAHA.

        Ja vielä jarrutkin kitisee. Jarrutapa poju välillä oikein kunnolla, että jarrupinnat puhdisttu. ei kitise enää.


      • Asiantuntija_123
        Voe hyvvee päevee kirjoitti:

        Etkö mitään oikeaa valittamista keksinyt? Pakokaasut haisee. niinhän ne taitaa tehdä kaikissa autoissa. BUHAHAHAHAHAHA.

        Ja vielä jarrutkin kitisee. Jarrutapa poju välillä oikein kunnolla, että jarrupinnat puhdisttu. ei kitise enää.

        Ei kitise, riippuu designista. Kun jarrut suunnittelee väärin, niin hiekanmuruset ne siellä rahisee ja kitisee. VAG-konsernin tyyppivika, ei sille mitään voi. Turha sitä on kieltää. Golfissa sama juttu, kokemusta riittäää. Muutenhan nuo ovat ihan hyviä autoja molemmat, mutta hiekkateille ei oikein sovellu VAG-konsernin autot.

        Mätä kananmunan haju esiintyy joissakin autoissa (Skoda, Toyotan jotkut vuosimallit yms.) 90-luvulla omistin yhden Corollan, jossa oli sama juttu. Ei sille mitään niissä voi. Seuraavassa sukupolvessa taasen toisin. 2013 Octavioissa on tuo hajuhaitta, ainakin kolmessa yksilössä olen havainnut itse.

        Subarussa taasen on ikävä kytkinpinnoitteen hajuhaitta uutena, se häviää ajan kanssa. Tuo mätä kananmunan haju ei häviä, auto pitää vaan aikanaan vaihtaa.

        Mutta mikään ei ole täydellinen, maantieajoon ihan soiva peli tuo Ocu. Kyllä sillä kelpaa kaupoilla käydä, kansanauto kuten Golf.


      • 16+14
        No_Skoda kirjoitti:

        Nyt olet hiukan väärässä. On varmasti hajuhaitta, kun perkele itse vasta leasing-autolla juuri sen totesin ja istui ihan muutama kaveri kyydissä. Pakittaessa se tulee, mätä kananmunan haju. Varsinkin jos auto sattuu sammumaan (kuten 1.6 herkästi tekee).

        Jarrut on suunniteltu Vagareenassa väärin Audia myöten, Kaikissa sama hiekanmurusten kitinä. Japsissa kestää jarrupalatkin min. 90 tkm. Vagareenassa hyvä jos puolet pääsee. Ja sitten veilä se kuuluisa vikakoodisysteemi...

        Yetillä ajettu 137000, ja alkuperäiseet jarrupalat yhä käytössä ja huoltomiehen mukaan vielä paljon paloissa pintaa jäjellä. Keksihän lisää!


      • Vagareena_04
        16+14 kirjoitti:

        Yetillä ajettu 137000, ja alkuperäiseet jarrupalat yhä käytössä ja huoltomiehen mukaan vielä paljon paloissa pintaa jäjellä. Keksihän lisää!

        Oisko sitten suunniteltu eri tavalla ne jarrusysteemit? Kyllä Golfissa ja Ocussa on tuo hiekanmurusten rahina, ei sitä kieltää voi. Ja jarruremppa on Touranissani kahden vuoden välein, sillekään en ole mitään voinut. Erityisesti takana on kyllä aina jotain korjattavaa. Hyvä, jos Yetissä on homma hanskassa, pitääkin käydä koeajamassa tuo Yeti


      • 3+12
        Vagareena_04 kirjoitti:

        Oisko sitten suunniteltu eri tavalla ne jarrusysteemit? Kyllä Golfissa ja Ocussa on tuo hiekanmurusten rahina, ei sitä kieltää voi. Ja jarruremppa on Touranissani kahden vuoden välein, sillekään en ole mitään voinut. Erityisesti takana on kyllä aina jotain korjattavaa. Hyvä, jos Yetissä on homma hanskassa, pitääkin käydä koeajamassa tuo Yeti

        Suosittelen! Usko omia tuntemuksiasi kokeilun jälkeen. Yeti on hyvä auto kaikinpuolin!


      • Ильи́ч
        No_Skoda kirjoitti:

        Nyt olet hiukan väärässä. On varmasti hajuhaitta, kun perkele itse vasta leasing-autolla juuri sen totesin ja istui ihan muutama kaveri kyydissä. Pakittaessa se tulee, mätä kananmunan haju. Varsinkin jos auto sattuu sammumaan (kuten 1.6 herkästi tekee).

        Jarrut on suunniteltu Vagareenassa väärin Audia myöten, Kaikissa sama hiekanmurusten kitinä. Japsissa kestää jarrupalatkin min. 90 tkm. Vagareenassa hyvä jos puolet pääsee. Ja sitten veilä se kuuluisa vikakoodisysteemi...

        Et tainnut tietää että se hajun syy eli rikki poistettiin suomalaisista polttoaineista jo vuosia sitten. Jollain venäläisellä bensalla voi katalysaattorin takia kananmunan haju tulla edelleenkin ja ihan merkistä riippumatta.


    • M-O-T

      Laskin joskus että TM:ssä oli 8 sivua VW, Audi, Skoda, Seat mainoksia. Siis (maksettujen?) juttujen lisäksi. Mielenkiintoista oli myös mainosten sijoittelu, ensin oli kestotestissä haukuttu kilpailijaa ja heti seuraavalla sivulla Skodan mainos. Suurin mainostaja saa selvästi vaikuttaa lehden sisältöön.

      • moottorilehti meille

        Kyllä vagniikan maailma on aina nimensä veroinen .


      • Mitä piti?

        Väärentääkö ne myös mittaustulokset? Onko vaggineelle omat kellot? Kuvat käsitellään "paremmin".

        Laittakaa Kesko ahtaalle. Sehän siellä VW-auton takana on. Ja Helkama helvettiin.

        Nyt kaikki tuontiautoja ostamaan. Ensin luette kuitenkin puoluettomat kansainväliset autolehdet. Sieltä se totuus löytyy.


      • Eipä ole...

        kauaa siitä, kun pienten premium-autojen voiton vei BMW eikä Audi - ja lehtenä oli Tekniikan Maailma. Teoriasi ei siis pidä paikkansa.


    • Vempulainen

      Vain pöljä ja kaheli ostaa enää muun auton noissa hintaluokissa kuin Octavian. Octavia on aivan murhaavan ylivoimainen, otettiinpa sitten kisaan mukaan vaikkapa kaikki preemiumit (sana tarkoittaa typeriä ostajia jotka maksavat merkistä saadakseen Skodaa huonomman auton). Jos haluaa nuukailla, 1,2 tsi combi on oiva, jos haluaa hivenen hienostelua ja lievää sporttisuutta on 1,4 tsi mainio ja jos haluaa kiusata ja saattaa preemiumipellet epätoivon partaalle niin hankkii sikahalvan RS:n.

      Kyllä Skoda osaa. Simply clever!

      • Arvovalinta

        Jos haluaa ajaa arvostetulla länsiautolla niin ei osta Skodaa eikä
        muitakaan vanhojen kommarimaiden kulkijoita.


      • Armovalinta
        Arvovalinta kirjoitti:

        Jos haluaa ajaa arvostetulla länsiautolla niin ei osta Skodaa eikä
        muitakaan vanhojen kommarimaiden kulkijoita.

        Saakos kysyä, mikä niissä "vanhoissa kommarimaissa" haittaa? Onko se tuo Suomen ja ryss@n rajan läheisyys vai juntin ylemmyydentunto. Vitutt@@ko, kun pääsivät Itä-Euroopassa Ryssist@ eroon ja nyt jo kilpailevat näilläkin markkinoilla?

        Arvostusta on monenlaista. Moni "arvostetun länsiauton" haltija (omistaminen on eri juttu) ei käyttäydy kovinkaan arvostettavasti liikenteessa.

        Kyllä. Jos päässäsi on kusta, osta Bemari musta.


      • Arvovalinta
        Armovalinta kirjoitti:

        Saakos kysyä, mikä niissä "vanhoissa kommarimaissa" haittaa? Onko se tuo Suomen ja ryss@n rajan läheisyys vai juntin ylemmyydentunto. Vitutt@@ko, kun pääsivät Itä-Euroopassa Ryssist@ eroon ja nyt jo kilpailevat näilläkin markkinoilla?

        Arvostusta on monenlaista. Moni "arvostetun länsiauton" haltija (omistaminen on eri juttu) ei käyttäydy kovinkaan arvostettavasti liikenteessa.

        Kyllä. Jos päässäsi on kusta, osta Bemari musta.

        Olen aina ollut auton omistaja,en mikään velkainen haltija.
        Kun rima on korkealla niin en halua sortua itäblokin kalustoon
        edes imagosyistä. En ole milloinkaan omistanut muuta kuin
        länsimaista kalustoa. Jonnekin se raja on vedettävä.


      • vode4111
        Arvovalinta kirjoitti:

        Jos haluaa ajaa arvostetulla länsiautolla niin ei osta Skodaa eikä
        muitakaan vanhojen kommarimaiden kulkijoita.

        No jos olo tulee sillä paremmaksi että maksaa vähän ekstraa siitä että Skodassa on Volkkarin merkki nokalla niin siitä vaan...


      • Armovalinta
        Arvovalinta kirjoitti:

        Olen aina ollut auton omistaja,en mikään velkainen haltija.
        Kun rima on korkealla niin en halua sortua itäblokin kalustoon
        edes imagosyistä. En ole milloinkaan omistanut muuta kuin
        länsimaista kalustoa. Jonnekin se raja on vedettävä.

        Asia selvä. Uskon riman olevan myös niin korkealla, ettei Skoda-palstalta tarvitse itsetunnon kohotusta hakea...


    • 19+9

      Kyllä TM tietää. Kävin juuri eilen kokeilemassa Octavia 2,0 tdi Dsg Elegancen. Hieno on. Mukava ja hiljainen, tilava auto. Pitänee tilata nelivetona!

      • hyvähyvä juurinäin

        Ilman muuta nelivetona. Ei kannata vajaavetoista harkitakaan.... sitäpaitsi bemut ja meset on helpompi pistää kyykkyyn nelivedolla.


    • skeida on vitsi.

      Skeida on vain ylivoimainen vitsi.

    • trolleille kauroja

      Kyllä nyt tyhjänperän tulipersettä ym. trolleja kyrsii, uskokaa pois! Hehehee

      • Kaura on hyvää

        Joo, vähän kyrsii ;-).
        Onneksi on nuo eri toimijoiden vikatilastot ja parin vuoden päästä juhlitaan jälleen, kun näistäkin vuosimalleista sellaiset taas julkistetaan.

        Kukin juhlii aikanaan...


      • ei enää wagineita
        Kaura on hyvää kirjoitti:

        Joo, vähän kyrsii ;-).
        Onneksi on nuo eri toimijoiden vikatilastot ja parin vuoden päästä juhlitaan jälleen, kun näistäkin vuosimalleista sellaiset taas julkistetaan.

        Kukin juhlii aikanaan...

        Itse ajelin 240 tkm octavialla 2.0 tdi dsg. En kyllä toiste wag-konsernin vehkeitä osta. Autoliikkeet eivät huoli vaihtoon, kun pelkäsivät koneen ja laatikon hajoamista. Nuo pikkuiset tsi-koneet ovat myös kuuluisia nokkaketjuistaan. Lisäksi Octaviassa oli koko ajan sähkövikoja, mm mittaristo piti vaihtaa kun antoi jotain virtapiikkejä niin että koko kojelaudasta hävisi ajossa sähköt. Lisäksi öljyä pitää olla koko ajan lisäilemässä. Onhan tuo tilava auto ja säästyy löpöä kun ruokikselle mennään syömään muiden autolla kun Skodan kyytiin ei työkaverit kehtaa tulla.


      • Ei enää trolleja!
        ei enää wagineita kirjoitti:

        Itse ajelin 240 tkm octavialla 2.0 tdi dsg. En kyllä toiste wag-konsernin vehkeitä osta. Autoliikkeet eivät huoli vaihtoon, kun pelkäsivät koneen ja laatikon hajoamista. Nuo pikkuiset tsi-koneet ovat myös kuuluisia nokkaketjuistaan. Lisäksi Octaviassa oli koko ajan sähkövikoja, mm mittaristo piti vaihtaa kun antoi jotain virtapiikkejä niin että koko kojelaudasta hävisi ajossa sähköt. Lisäksi öljyä pitää olla koko ajan lisäilemässä. Onhan tuo tilava auto ja säästyy löpöä kun ruokikselle mennään syömään muiden autolla kun Skodan kyytiin ei työkaverit kehtaa tulla.

        Hieno kirjoitus. Hesarin vanhoista vikalistoistako kaivoit nuo jutut ja trollasit ne tänne? Pelkäsivätkö TDI-koneen hajoamista? Mutta ihanko 240 tuhatta ajoit Skodalla?


      • Iso uutinen
        Ei enää trolleja! kirjoitti:

        Hieno kirjoitus. Hesarin vanhoista vikalistoistako kaivoit nuo jutut ja trollasit ne tänne? Pelkäsivätkö TDI-koneen hajoamista? Mutta ihanko 240 tuhatta ajoit Skodalla?

        Tuo 240 tuhatta on se iso uutinen harvinaisuudessaan. Muut lienevätkin skodistien arkipäivää ...


    • Ville Koski

      Pikku hiljaa alkaa maksetut vertailut unohtua kun käy kymmenettä kertaa Octavialla takuuremontissa.

    • Miksi ei myy

      Miksi Ocun myynti on ollut suhteellisen huonoa, vaikka juuri on tullut uusi malli ja menestyy vagniikan maailman vertailussa?

      • ToimitusTakkuaa

        Kun myyvät "ei-oota". Esimerkiksi RS-versiota myytiin loppuvuodesta 2013 n. 1/3 Octavioista, mutta toimitusajat ovat pitkät, joten noidenkin myynti näkyy tilastoissa pääsääntöisesti vasta tänä vuonna.

        Octavia on melko varmasti myydyin malli 2014. Uskallatko lyödä vetoa? No, ei sulla ole sen vertaa luottoa, vaikka sanoisitkin uskaltavasi...


    • herätys

      Skodisti-ressukat jaksaa lässyttää. Skoda on edelleen vain skoda, se ei paljoa ole, ei.

    • Nippondeathtrap

      Skoda voitti ja tojobanzaimihiä potuttaa - kuinkas muutenkaan.

      Tojo on pärjännyt viime aikoina "tässä autossa kuolee ja vammautuu" -testeissä. Ei juuri muuten.

      • tosiasiaa

        Tyhmä on jos ostaa auton jonka kulutus on 2L suurempi kuin kilpilijan. Sama koskee Skodan ja VW:n lisäksi Hyundaita - ei missään nimessä järkeviä ostoksia Suomen bensan hinnoilla.


      • HuuHaaInnanen
        tosiasiaa kirjoitti:

        Tyhmä on jos ostaa auton jonka kulutus on 2L suurempi kuin kilpilijan. Sama koskee Skodan ja VW:n lisäksi Hyundaita - ei missään nimessä järkeviä ostoksia Suomen bensan hinnoilla.

        Jos auto kuluttaa 2l enemmän niin eipä tuolla ole merkitystä, kun auton elinkaari on kuitenkin Suomessa 15-20v.
        Vai tarkoitutko 2l / 100km?
        Jotkut "tyhmät" ostaa autoja jotka kuluttavat jopa 10l enemmän sataselle. Voitko kuvitella?

        Kokonaiskustannukset ovat autoilijalle tärkein asia, ja niissä Skoda pärjää hyvin.


      • Lisää tosiasiaa
        tosiasiaa kirjoitti:

        Tyhmä on jos ostaa auton jonka kulutus on 2L suurempi kuin kilpilijan. Sama koskee Skodan ja VW:n lisäksi Hyundaita - ei missään nimessä järkeviä ostoksia Suomen bensan hinnoilla.

        Hybridi kuluttaa maantieajossa yhtäpaljon kuin muutkin autot. Octavia kulutti vähiten ei hybrideistä.


    • Onnee vaan skooda
    • skeida on vitsi.
    • Remmireino

      Jokos kodan vois ajatella tänne Oulun seudulle laittavansa liikenteeseen ? Noi wolsun tuotteethan ovat olleet alamaissa kun korjaamojen välimatka pitenee niin ei rohkene lähteä pihlta .

    • toyotako auto

      Toyota väärässä testissä, eihän se ole edes auto verrattuna skodaan tai volkkariin.

    • 0lli

      Toyotalla taitaa olla kyseenalainen kunnia olla auto maailman eniten takaisinkutsuja saanut automerkki.

      • Kolli vaan

        >Toyotalla taitaa olla kyseenalainen kunnia olla auto

        Ihanko tosissasi olet?


      • Toyota Corolla
        Kolli vaan kirjoitti:

        >Toyotalla taitaa olla kyseenalainen kunnia olla auto

        Ihanko tosissasi olet?

        Milloinkahan Toyota on joutunut viimeksi kutsumaan takaisin autoja, Siitä taitaa olla jo monta vuotta. Tietääkseni ei montaakaan kertaa. Toyota tekee edelleen maailman parhaat autot. Toyota on viattomuudestaan tunnettu. Se on joka vuosi Saksassatodettu.


      • Toyota pahin
        Toyota Corolla kirjoitti:

        Milloinkahan Toyota on joutunut viimeksi kutsumaan takaisin autoja, Siitä taitaa olla jo monta vuotta. Tietääkseni ei montaakaan kertaa. Toyota tekee edelleen maailman parhaat autot. Toyota on viattomuudestaan tunnettu. Se on joka vuosi Saksassatodettu.

        Toissa vuonna yli 10 miljoonaa autoa, viime vuonnakin Toyotan takaisinkutsut lasketaan miljoonissa. Netti on asiasta väärällään tietoa jos vain osaa lukea


    • Datsun Cherry
    • Puntomän

      Itselläni on 200 tkm ajettu fiude. Täydellinen huoltokirja ja huoltokirjaa pidetty muovipussissa niin ei ole leimat haalistunu ollenkkaan! Päihittää kaikki vag konsernin mopot ja skeidatin vain kuolaa tämän premium aton perään. Ei tarvi ku viedä huoltoon ja ajaa. Luotettava ja paras!

    • Skodaton

      Ajaisihan sitä Skodallakin, jos sen häpeän kestäisi.

      • ajan ratikalla

        Voi reppanaa! Varmaan joku traumakompleksiräätäli voisi tehdä jotain itsetuntosi kohottamiseksi.


    • Aakkhhggff

      Skoda on merkkien merkki. Mistähkön saataisiin skodalle vastusta testeihin? On seollut niin yksitoikkosta kun se aina voittaa :):):):):)
      Laatukin on niin huippua että ei mene rikki ei sitten millään. Skoda on automaailman tienäyttäjä ja ylivertainen hallitsija MERKKIN MERKKI.

      • 2+12

        No niin...
        :-D


      • Kshdhdhhd

        Joo vaikea on Skodalle vastusta löytää. Taitaa olla tällä hetkellä maailamn paras prändi ja merkki.


      • prändi gay-piirissä
        Kshdhdhhd kirjoitti:

        Joo vaikea on Skodalle vastusta löytää. Taitaa olla tällä hetkellä maailamn paras prändi ja merkki.

        KIÄH KIÄH KIÄH
        Poikanen ei tiedä brändeistä mitään. Skodaa ei edes huolita USA:han.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Brändi


      • Tosi helppoa

        Jaa vastusta testeihin...
        No otetaan sattumaotoksella mikä hyvänsä auto... Ja valitaan kriteerit ja painokertoimella sopiviksi. Eli ihan normaalia testaustoimintaa.

        Jos faktaa halutaan, niin sitten vikatilastot...


    • Skoda rules

      Paras voitti ! Muilla ei hinta//laatusuhteessa mitään mahdollisuuksia !

      • NeverVag

        Pieni parannus vanhaan, jossa haritus on pelkästään vastaantulijoiden pärstään. Skeidan alkuperäisksenonit pikkuisen vähemmän häikäisevät kuin väärään umpioon asennetut jälkiasennusksenon-polttimot.

        Kirjaimellisesti loistavaa, suorastaan häikäisevää osaamista.


      • OsaatkoLukea?

        Automaailman uudella tiennäyttäjällä on uusia ja innovatiivisia ominaisuuksia:

        "Kääntyvät ja mukautuvat valot kättäytyvät eri tavoin riippuen valitusta ohjelmasta, ajonopeudesta ja säästä. Hitaissa nopeuksissa sadesäällä metsään näyttävä vasen ajovalot tekee sen todellakin ilmeisesti ihan tarkoituksella."


      • Hyvä juttu

        No onhan se turvallisuusnäkökohtienkin sekin, että näkee mihin auto on menossa. Osaa varautua paremmin...


    • 350

      Eikös tämän uuden Octavian pitänyt olla meluisa auto? Yllättäen TM antaa sisämelusta täyden kympin!

      • Hiljainen on

        Ollut joka testissä hiljaisin.


      • Melu kun melu

        Kympin arvoista sisämelua. Tarkoittaako se melun volyymia vai melun laatua?
        Melua joka tapauksessa..


      • Onko myös
        Hiljainen on kirjoitti:

        Ollut joka testissä hiljaisin.

        hiljaisempi rengas- ja alustamelun suhteen esim. uuteen BMW:n 5-sarjaan verrattuna?


    • vvvvwwww

      VW konsernin autojen testivoitot ei säväytä, niin kauan kun autopalstat täynnä teknisitä, todella kalliista korjauksista asiakkaat jotuu "tappelemaan" takuu aikana. Ympäri maailmaa, missä VW autoja myyty, ongelmat samoja kuin täällä Suomessa.

      • Skeidaton

        Juurikin näin!Siinä eivät paljon testivoitot auton omistajaa lohduta ,kun takuu on päättynyt ja useita tuhansia kustantavat korjaukset summaantuvat.Lisätietoja esim. WAG AREENA.lta. Auris-mies nauraa...


    • 17 ja 11

      Tai sitten ei tule näitä korjauslaskuja. Omalla tsi oculla ajeltu jo 120tkm ja muutama valopoltin pitänyt uusia ja pari rengaskertaa. Siinä kaikki korjaukset. Kaverin myös tsi ocu jo 160tkm ajettu ja luotettavasti on sekin toiminut. Ei ole ollut näitä tsi huolia, joista provotanelit yrittää täällä toitottaa.

      • osssss

        Ja valtakunnan uutiset pullollaan TSI ja DSG vioista kertovia juttuja.

        Kovasti toimittajat Ketosta myöten vitsailevat vakavalla asialla?


      • veijo esso
        osssss kirjoitti:

        Ja valtakunnan uutiset pullollaan TSI ja DSG vioista kertovia juttuja.

        Kovasti toimittajat Ketosta myöten vitsailevat vakavalla asialla?

        Etköhän hieman liioittele "valtakunnan uutiset pullollaan". Ei se Esson baari ole valtakunnan uutiskanava.


    • Murskavoitto

      Mahtavaa!

    • Aina se voittaa

      Skoda on varma valinta.

    • Aina voittaa

      Mitäs uutta tuossa on? Skodahan voittaa aina.

    • Felicia1

      Voitosta voittoon käy Skodan tie.

    • Jorkki

      Skoda voittaa aina!

    • Ocu

      Ainahan Octavia on ylivoimainen.

    • Western World

      Ei uutta Länsirintamalla.

    • Skoda rules

      Voittoja tulee kuin sieniä sateella.

    • Jukke3232

      Kyllä tämä uusin malli ihan oikeasti on laadukkaan oloinen ja hiljainen auto. Aivan yllätyin, kun ajoin vm. 2012 Focuksen jälkeen. Rengasmelu on korvin kuultavasti pienempi. Uskoisin myös, että moottorien jakoketjuongelmat ovat nyt historiaa...uusissa bensakoneisissa tsi-koneissa on useimmiten nyt hihna. Näin tehdas on määrätietoisesti pyrkinyt laadun kohottamiseen. Aivan lapsellista juupas-eipäs väittelyä tämä palsta. Jokainen saa olla mitä mieltä lystää, mutta jos puhutaan nimenomaan tästä uusimmasta Octavia-mallista, ilman koeajoa on turha heitellä tänne provoja. Uusin Octavia kestää kyllä melun (tai ihan minkä muun asian osalta tahansa) vertailun saman kokoluokan perheautoon, siihen ei tarvita edes TM:n vertailutestin voittoa. Vertailu johonkin viitossarjan bemariin on jo hintaluokan huomioon ottaen täysin kohtuutonta. Tosin melutasossa ei jää paljoa siitäkään. Sopii käydä koeajamassa, jos joku ei usko. Ja nimenomaan tämä uusin malli siis.

      • Ocu

        Laadukas, hiljainen ja kaikinpuolin upea auto Octavia on!


    • varento

      Uusiakin voittoja on tullut.

      • larvanto

        Niin on.


    • Ylikki

      Ainahan se on ylivoimainen.

      • Repe1

        Niin on.


    • Murskis

      Murskavoitto ei yllätä.

    • Eric1

      Skodan ylivoima ei lopu koskaan.

      • masto

        Tosi on, hiljainen on tämä uusi Octavia.


    • Skoda Power

      Jatkuvaa ylivoimaa.

    • quality car

      Skodan ylivoimalle ei voi mitään!

    • Pekko.

      Skoda on aina vaan paras.16

      • Kääk

        Niin on.


    • Skoda Power

      Ainahan se on murskaavan ylivoimainen.

    • Voittajamerkki

      Skoda voittaa aina!

      • Skoda Power

        Niin tekee.


    • kytkinluistaa

      Paljonkohan maahantuojalla mennee teeämtestien voiteluun?

    • Eipä uutta

      länsirintamalla.

    • WinnerSkoda

      Normitouhua.

    • Winnerson

      Skodan linja on pysynyt samana, voittoja tulee.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe