Nyt satelee kysymyksiä!

Neuvoa kaipaava

1. Tää on tärkein kysymys: Voinko hankkia hamsteria siskoni kanssa eroperheeseen, kun me ollaan joka toinen viikko erossa hamsterisamme (niitä on siis kaks) ja joka toinen viikko olemme niiden kanssa ja hoidamme. Kyllähän me voimme käydä putsaamassa häkin, jaloittelemassa niitä ym. koulupäivän jälkeen.
2. Mitä siellä pesuastiassa pitää olla, jotain purua?
3. Missä pohjanmaalla olisi hyvät eläinkaupat?
4. Mikä on campbell hamsterin oikea nimi, ja mitä hyviä ja huonoja puolia siinä rodussa on?
5. Jos olisit/olisitte minä, minkä rodun hankkisitte?
Perehtykää eniten 1 ja 2 kysymyksiin ja vastatkaa pikaisesti. kiitos jo etukäteen!

8

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hamsuuuu

      No itse en hankkisi jos en voisi hoitaa sitä joka pv.
      Pesuastiaan laitetaan esim. Chinchillan hiekkaa.
      Faunatar
      Venäjänkääpiöhamsteri campbelli, sopivan kokoisia, paljon värejä, (en ole niin perehtunut rotuun )
      Suosittelen talvikkoa.

      • minä_vaaan

        Pesuastiaan ei missään nimessä Chinchillan hiekkaa!


    • 1. Tää on tärkein kysymys: Voinko hankkia hamsteria siskoni kanssa eroperheeseen, kun me ollaan joka toinen viikko erossa hamsterisamme (niitä on siis kaks) ja joka toinen viikko olemme niiden kanssa ja hoidamme. Kyllähän me voimme käydä putsaamassa häkin, jaloittelemassa niitä ym. koulupäivän jälkeen.

      -Hamsterit on aika pitkälti erakoita, joten ne ei kaipaa niin kauheasti seuraa. Etenkin syyrialaisia olisi kuitenkin hyvä ulkoiluttaa päivittäin. Hamsterit myös herää monesti hyvin myöhään, jopa vasta kymmeneltä illalla tai myöhemmin, mikä kannattaa huomioida! Kannattaa ehkä harkita jotain kääpiöhamsterilajia, tai sitten miettiä suostuisivatko vanhemmat ulkoiluttamaan sitä edes esim. joka toinen päivä, ja hankkia oikein tilava asumus. Häkkiä ei yleensä tarvitse pestä edes viikoittain :)

      2. Mitä siellä pesuastiassa pitää olla, jotain purua?
      -Pesuastiassa?? :D Hamsterin häkissä/terrassa/dunassa pitää olla pohjalla esim. purua. Mikä tahansa perus lemmikinpuru käy, jos ei ole sille itse allerginen ja tarvitse siksi pölyämätöntä. Lisäksi toki virikkeitä
      http://www.kolumbus.fi/satumetsan/docs/Puuhaajavirikkeitahamsterihakkiin.htm

      3. Missä pohjanmaalla olisi hyvät eläinkaupat?
      -Ei mitään käsitystä. Hamsteri kannattaa mieluiten ostaa kasvattajalta, ei eläinkaupasta. Viralliset kasvattajat löydät täältä:
      http://hamsteriyhdistys.fi/kasvattajat/
      Lisäksi on epävirallisia kasvattajia. Kasvattajilta voi kysyä saisivatko he kuljetettua poikasta lähemmäs kotiasi jos sillä päin ei yhtään ole, ja he osaavat varmaan neuvoa myös asuuko lähistölläsi joku hyvä epävirallinen kasvattaja :)

      4. Mikä on campbell hamsterin oikea nimi, ja mitä hyviä ja huonoja puolia siinä rodussa on?
      -(Venäjänkääpiöhamsteri) Campbelli. Hamsterit ovat LAJEJA, eivät ROTUJA ;) Pienikokoinen ja aika vilkas, ovat laumaeläimiä, eli niitä on hankittava ainakin kaksi. Vähän harvinaisempia ja siksi heikommin saatavilla kuin talvikot, mutta enemmän värimuunnoksia.

      5. Jos olisit/olisitte minä, minkä rodun hankkisitte?
      Perehtykää eniten 1 ja 2 kysymyksiin ja vastatkaa pikaisesti. kiitos jo etukäteen!
      -Ehkä talvikon. Se on helppo aloittelijan laji, ja rauhallinen. Erakko, niin ei tarvitse huolehtia tappelevista sisaruksista. Ei niinkään vaadi ulkoilua isosta terrasta kuten syrkki. Jos teillä ei ole ennestään kokemusta pikkujyrsijöiden käsittelystä, en hankkisi muita kääpiöhamsterilajeja välttämättä. Syrkkikin on ihan kiva, jos joku hoitaa hamsteria joka toinen viikko.

      Tosin itse en hankkisi minkäänlaista hamsteria, koska ne on mun mielestä hiiriin ja rottiin verrattuna niin tylsiä eläimiä :D

      • Neuvoa kaipaava

        Mut jos hankkisin kaksi talvikkoa siskoni kanssa, voisiko niitä pitää yhdessä isossa häkissä?


      • Neuvoa kaipaava kirjoitti:

        Mut jos hankkisin kaksi talvikkoa siskoni kanssa, voisiko niitä pitää yhdessä isossa häkissä?

        Talvikkosisarukset saattaa tai saattaa olla tulematta toimeen. Jos hankitte kaksi, teillä pitää olla varalla toinen asumus (pienikin kelpaa väliaikaisesti) siltä varalta että ne alkaa tappelemaan, että voitte erottaa ne. Ne ei ole täysin erakkoja niin kuin syyrialaiset, mutta en osaa heittää mitään prosentteja millä todennäköisyydellä pärjäävät :D Ja kääpiöhamstereille parempi asumus on tosiaan terraario tai duna, ei kalterihäkki :)


    • taneli1

      musti ja mirri,vaasan eläinkeskus

    • Ei piru mä olin tyhmä viimeksi, anteeksi :D

      2. Mitä siellä pesuastiassa pitää olla, jotain purua?
      -Niin siis kääpiöhamsterille annetaan astia, johon laitetaan kylpyhiekkaa, jossa hamsu peseytyy kierimällä. Esim. chinchillan hiekka, mutta kyllä se eläinkaupasta ihan kylpyhiekkanakin löytyy. Se on erittäin hienoa hiekkaa, joten mikään ulkoa löytyvä randomihiekka ei kelpaa :)

    • haisbdgh

      1. Tää on tärkein kysymys: Voinko hankkia hamsteria siskoni kanssa eroperheeseen, kun me ollaan joka toinen viikko erossa hamsterisamme (niitä on siis kaks) ja joka toinen viikko olemme niiden kanssa ja hoidamme. Kyllähän me voimme käydä putsaamassa häkin, jaloittelemassa niitä ym. koulupäivän jälkeen.
      Vastaus: Hamsterit ovat yksin elelijöitä, eivätkä kaipaa toista hamsua kaveriksi. Vesi täytyy vaihtaa päivittäin, joten oletteko miettineet että miten jaksaisistte joka pv, käydä vaihatamssa veden! :D
      2. Mitä siellä pesuastiassa pitää olla, jotain purua? Puruja, ja voi olla heinääkin ja paperia
      3. Missä pohjanmaalla olisi hyvät eläinkaupat? Suomen Faunatarit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe