Miksi lisäännytte kuin kanit?

1lapsenäiti

Olen itse sitä mieltä, että perheeseen saisi syntyä enintään 4 lasta. Onko suurperheessä varmasti aikaa kaikille lapsille yhtä lailla (siis niillä, joilla yli 5 lasta)? On vastuutonta ja typerää hankkia lauma muksuja jos itsellä henkiset voimavarat ei riitä. Edesvastuutonta on myös, että kituutetaan huonossa parisuhteessa ja silti lisäännytään eikä toinen laita edes tikkua ristiin perheen eteen. Mitäs sitten, jos joillakin niistä on jokin neurologinen oireyhtymä tai muu vamma? Tarvitsee erityishoitoa muiden lasten lisäksi? Oletteko jotain ihmenaisia ja isiä?

T. Nainen jolla 1 haastava lapsi ja laittaa johdot poikki toisen lapsen jälkeen.

21

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WhY

      Moi,
      Ensinnäkin, en todellakaan tajua, miksi kaikki vihaavat suurperheiden vanhempia.
      Ihmisiä hekin ovat ihan samanlaisia kuin tekin,eikä heitä voi verrata kaneihin.
      Mistä sitä tietää, vaikka heillä olisikin aikaa kaikille lapsille. Ei, eivät he olekkaan mitään supernaisia tai miehiä, mutta tarkoittaako se sitä, että perheelle ei olisi aikaa?
      Jos jollakin lapsella on joku vamma, se on tietenkin todella ikävää. Jos näin käy, ei sitä voi enää peruuttaa, vaan sen kanssa on elettävä. Tietenkin lapsi, jolla on vamma vie enemmän huomiota kuin lapsi jolla ei ole vammaa, jolloin sen kanssa täytyy oppia elämään.
      Kyllä luultavasti jossain vaiheessa muut lapset tajuavat,että vammaisella on vaikeampaa kuin heillä, joten hänestä täytyy pitää huolta(ei sillä, etteikö toisita pitäisi) ehkä hieman enemmän.
      Jos parisuhde on lakkoillut, silloin lienee parasta erota, etteivät lapset kärsi siitä sen enempää.(siis jos ero itsestään tuntuu järkevältä)
      Luulenpa, että jos itse olisin siinä tilanteessa, vaihtelisimme ex-mieheni kanssa lapsia vaikka vuoroviikoin, ja vanhimmat lasista toivottavasti auttaisivat minua hieman vaikka pienempien lasten nukkumaanmenossa.
      Minulla on kolme kaveria, jotka ovat suurperheestä.
      Yhden heistä sisko oli vammainen.
      Kaikki kolme sanoivat suurinpiirteen näin "Kyllä se oli välillä raskasta,mutta kertaakaan en toivonut, että minulla ei olisi sisaruksia. Joskus vanhemmilla oli kiire, eivätkä he aina ehtineet viettää meidän kanssamme aikaa, mutta onneksi minulla oli sisarukseni. Leikimme ja teimme kaikkea hauskaa yhdessä. Kun vanhemppamme ehtivät, teimme koko perhe yhdessä jotain kivaa. En muistele perhettäni pahalla, en todellakaan."
      Ovatko nämä kolme vain jotain poikkeuksia, vai? Kyllä luulisin, että suht onnellisia suurperheitä löytyy. Eivät kaikki voi olla onnellisia, en minä sitä väitä. Tässä minun kommenttini, minun mielipiteeni.
      Terkuin: 24w yhden pojan äiti, joka aikoo hankkia lisää lapsia.

    • 13 + 3

      Minä olen eri mieltä, mutta sehän ei sinun mielestäsi ole sallittua.
      Jostain syystä moni pieneperheellinen kun kuvitelee, että hänellä on erityisoikeus sanella elämäntapa kaikille muillekiin. Miksi? Mikä tekee sinusta pätevän moiseen?
      Se yksi lapsesi? Vai seuraava lapsesi?
      Vai olisiko vain se, että tahdot muidenkin olevan yhtä avuttomia kuin itsesi ja loukkaannut jo ajatuksesta , etteivät olisikaan?

      • Miä

        Olen samaa mieltä nimimerkin WhY sekä edellisen kommaajan kanssa.
        Aloittaja: onko se negatiivista jos on monta lasta? Näyttää olevan...


    • mar2

      mulla on 7 lasta, on vaan saatu, ei hirveesti suuniteltu. en mä ole kuullut et se ois syntiä..

      • käsittämätöntä

        Jos olisit käyttänyt edes jotain ehkäisyä, niitä ei "olisi vain saatu". Pillerin nappaaminen päivässä, hormonilaastari,l ehkäisyrengas tai kierukka eivät hirveästi vaadi käyttäjältään, mutta estävät tehokkaasti suunnittelemattoman lisääntymisen.

        Kyllä kai nykyihmiset jo tietävät mitä ehkäisy on ja miten sitä käytetään, niin ettei tarvitse tyytyä siihen, että lapsia vain tulee?


      • ihmetellen kysyn
        käsittämätöntä kirjoitti:

        Jos olisit käyttänyt edes jotain ehkäisyä, niitä ei "olisi vain saatu". Pillerin nappaaminen päivässä, hormonilaastari,l ehkäisyrengas tai kierukka eivät hirveästi vaadi käyttäjältään, mutta estävät tehokkaasti suunnittelemattoman lisääntymisen.

        Kyllä kai nykyihmiset jo tietävät mitä ehkäisy on ja miten sitä käytetään, niin ettei tarvitse tyytyä siihen, että lapsia vain tulee?

        "Jos olisit käyttänyt edes jotain ehkäisyä, niitä ei "olisi vain saatu". "

        No kun juuri siksi ei olla käytetty että oltaisiin saatu - mikä siinä on sinulle niin vaikeaa ymmärtää?

        "Kyllä kai nykyihmiset jo tietävät mitä ehkäisy on ja miten sitä käytetään, niin ettei tarvitse tyytyä siihen, että lapsia vain tulee? "

        Miten niin "tyytyä"? ... Minä ole erittäin onnellinen siitä, että olen saanut juuri niin monta lasta kuin minulla on.


        Katsos kun jotkut ihmiset, vaikka sinä et heihin kuuluisikaan, ovat kypsiä ja vastuullisia ihmisiä, jotka sekä saavat lapsia että kykenevät lapsista huolehtimaan.

        Sellaisten ihmisten, joiden arvot ja elämän sisältö pyörii oman navan ympärillä; minä-minän pitää saada sitä ja saada tätä, baariin on päästävä ja vastuu tuntuu vankilalta, on todelläkin syytä jättää lapset tekemättä. Tunneko olevasi sellainen?

        Minulla on seitsemän lasta. Meillä on talous kunnossa ja arvot kunnossa. Perheemme on onnellinen. Kaikkien koulua käyvien lasten (3) todistusten keskiarvo on yli 9. Kaikilla viidellä kotona asuvalla on mieluisia harrastuksia. Kaksi lapsistani (edellisestä liitosta) ovat aikuisia ja jo perheellisiä, elämässään onnistuneita sekä onnellisia.

        Voisitko kertoa, että mikä tässä nyt sitten on mennyt pieleen, mitä mitä teimme väärin, että näin on?


      • Tilaa itsellekin
        käsittämätöntä kirjoitti:

        Jos olisit käyttänyt edes jotain ehkäisyä, niitä ei "olisi vain saatu". Pillerin nappaaminen päivässä, hormonilaastari,l ehkäisyrengas tai kierukka eivät hirveästi vaadi käyttäjältään, mutta estävät tehokkaasti suunnittelemattoman lisääntymisen.

        Kyllä kai nykyihmiset jo tietävät mitä ehkäisy on ja miten sitä käytetään, niin ettei tarvitse tyytyä siihen, että lapsia vain tulee?

        Olen aivan samaa mieltä, että vain yksinkertaiset naiset lisääntyvät tolkuttomasti - eivät oman elämänsä hallinnassaan omaavat raskaudu ja synnytä synnyttämisestään päästyään.


    • ahh1

      "..ettei tarvitse tyytyä siihen, että lapsia vain tulee"... Joku voi niitä halutakin! Vaikka sen 10kpl. Ihan samanlain kuin joku toinen haluaa 1 tai 2 lasta tai ei ollenkaan. Mikä siinä toisia risoo jos toisilla on suurperhe? En ymmärrä.

    • Lapsi täyttää 3

      Kun lapsi täyttää 3 vuotta, kotihoidon tuki loppuu. Tuki jatkuu vain, jos perheessä on muita alle 3-vuotiaita lapsia. Tällöin Kela maksaa kotihoidon tukea, kunnes perheen nuorin lapsi täyttää 3 vuotta.

      Myös joustava hoitoraha loppuu, kun lapsi täyttää 3 vuotta.

      Jos perheeseen syntyy uusi lapsi, äiti saa taas äitiysrahaa. Jos lapsesi laskettu aika on ennen kuin edellinen lapsi on täyttänyt 3 vuotta, voit saada vanhempainpäivärahaa saman työtulon mukaan kuin edellisestä lapsesta .

      http://www.kela.fi/lapsi-tayttaa-3-vuotta

      • Omron

        Vaikuttiko tuollainen asia oikeasti teidän perheenne lapsilukuun?
        Meillä ei vaikuttanut millään lailla vaikka suurperheellisiä olemmekin.


    • .....

      Meillä on neljä lasta ja viiden tulossa, jokainen on meistä yksilö. Kaikki jaksaa jauhaa siitä omasta elämästä ja ajasta, entäs jos olemme onnellisia näin? Meillä molemmat vanhemmat osallistuu tasapuolisesti lastemme hoitoon ja elämään.
      Jokainen meistä on oma yksilönsä, kaikki kokee asiat omalla tavallaan.

    • Minä olisin halunnut,että olisi paljon sisaruksia. Nyt aikuisena se olisi ihanaa. Meitä on vain 3 ja itsellänikin vain 3 lasta. En kannata jättiperheiden pakkoraskauksia,kun lapsiluku mene yli 10,mutta säälin ainuita lapsia. Suurperheissäkin on monenlaisia kohtaloita: Jossakin todella puhalletaan yhteen hiileen ja kun on iso porukka,ei itsekkyydelle löydy sijaa,mikä tahtoo olla ainoiden lapsien paha vika.

    • 5+2 lasta

      "On vastuutonta ja typerää hankkia lauma muksuja jos itsellä henkiset voimavarat ei riitä."

      Nyt pitäisi ensin päättää, ettäö puhummeko vanhemmista, joilla ei ole kypsyyttä ja muita valmiuksia vanhemmuuteen vai niistä, joilla on.
      Nimittäin se, että sinulla eivät voimavarat riittäisi, ei tarkoita etteikö jollain toisella riitä. Ja miellä ainakin riittää mainiosti.

      "Mitäs sitten, jos joillakin niistä on jokin neurologinen oireyhtymä tai muu vamma? Tarvitsee erityishoitoa muiden lasten lisäksi?"

      No, minulla on kaikkiaan seitsemän lasta, joista kaksi jo aikuisia.
      Kotona on siis viisi ja he ovat kaikki alle 12 vuotiaita. Kaksi heistä on vakavasti sairaita ja siksi toinen meistä ei voi käydä töissä. Sairaalareissuja on paljon ja kotona tarvitaan erityisjärjestelyjä. (kysymys ei ole kehitysvammasta eikä neurologisesta sairaudesta kummallakaan).

      Se, että lapsi on sairas, on tietysti sinänsä henkisesti raskasta ja äärettömän surullinen asia, mutta jaksamiseen sillä ei ole muuta vaikutusta kuin se, että voimia ei käytetä turhiin asioihin vaan ne kohdistetaan perheen hyväksi (esimerkiksi meillä kukaan pode krapulaa tai hengitä aivoja lamaannuttava nikotiisavua sisäänsä).

      "Oletteko jotain ihmenaisia ja isiä? "

      No, sinuun verrattuna ehkä sitten olemme.

      Meille parisuhde, perhe ja lapset on sekä elämä itse että elämän tarkoitus. Oikein elettynä se elämä on myös yhtä kuin onni. Arki on arkea, vastoinkäymisiä on ja tulee,mutta sitä arvokkaampaa on se, että me olemme toisiamme rakastava perhe.

      Sitä olen ehdottomasti samaa mieltä, että lapsia ei pidä tehdä, jos ei pysty olemaan heille vanhempi. Ei edes sitä yhtä.

    • Koulunkäynninohjaaja

      En käsitä tätä lapsivihamielistä kansaa!! Missään muualla, vaikkapa Keski-Euroopassa ei arvostella perheitä heidän lapsiluvun mukaan. Päinvastoin, siellä saa ihailevia kannanottoja.

      Mikä ihmeen vääryys se ketään kohtaan on, jos perhe haluaa lapsia.??
      Ei se, että jos joku äiti väsyy isoon perheeseen, tee kaikista isojen perheiden äideistä samanlaisia.

      Olkaa enempi huolissaan niistä perheen ainokaisista, ne vasta yksinäisiä ovat ja aikuinen ei korvaa lapsiystävää.
      Ja jos niin huolissaan pitää olla kanssaihmisten kotioloista, niin olkaapa huolissaan niistä päihdeperheistä, vaikka niillä olisi vain 1-2 lasta. Enempi niiden kuntoutukseen ja lasten sijoitukseen yhteiskunnan varoja menee.

    • kahdenäitiyyuyuyu

      Kela ja sosiaalitoimisto laittaisi pillit pussiin niin vähentyisi kummasti. Monessa perheessä lapsille tarkoitetut rahat lapsilisät ym. menevät vanhempien tarpeisiin. Tupakka ja olut. Ja eikös se olisi hienoa jos saisi erityislapsen. enemmä tukia ja valittamisen aihetta..

      • Suuren perheen äiti

        Jos Kela lopettaisi tuet (ääriharva suurperhe saa mitään tuki sosiaalitoimistolta. Siitä on joitain tutkimuksiakin, että suurimmat sosiaalituen saajaryhmät ovat yksinäiset meihet, yksinhuoltajaäidit ja pienituloiset 1-2 lapsen perheet), niin se varmasti kirpaisisi montaa suurperheellistä, mutta tuskin vaikuttaisi perhekokoon.

        Suurta perhettä kun ei millään pysty lapsilisillä elättämään.
        Päinvastoin. Vaaditaan hyvät tulot, hyvä organisointikyky ja usein laaja vapaaehtoinen, kannustava tukiverkko.

        Miksi ihmeessä sinä poltat ja juot latsesi lapsilisät?
        Meillä kukaan ei tee kumpaakaan ja silti lapsilisät hädin tuskin riittävät lasten harrastuksiin ja koulumaksuihin. Ruoat, vaatteet, asuminen, kotiapu, jne. maksetaan sitten palkoillamme.


      • stoppia tukiinkin
        Suuren perheen äiti kirjoitti:

        Jos Kela lopettaisi tuet (ääriharva suurperhe saa mitään tuki sosiaalitoimistolta. Siitä on joitain tutkimuksiakin, että suurimmat sosiaalituen saajaryhmät ovat yksinäiset meihet, yksinhuoltajaäidit ja pienituloiset 1-2 lapsen perheet), niin se varmasti kirpaisisi montaa suurperheellistä, mutta tuskin vaikuttaisi perhekokoon.

        Suurta perhettä kun ei millään pysty lapsilisillä elättämään.
        Päinvastoin. Vaaditaan hyvät tulot, hyvä organisointikyky ja usein laaja vapaaehtoinen, kannustava tukiverkko.

        Miksi ihmeessä sinä poltat ja juot latsesi lapsilisät?
        Meillä kukaan ei tee kumpaakaan ja silti lapsilisät hädin tuskin riittävät lasten harrastuksiin ja koulumaksuihin. Ruoat, vaatteet, asuminen, kotiapu, jne. maksetaan sitten palkoillamme.

        Niin molempien palkoilla teillä, mutta tiedän monia suurperheitä, joiden äidit eivät ole ikinä olleet palkkatyössä vaan pirttiviljely on naisen työ, ja äidin tulot tulevat kelalta.


      • Älkäähän huijatko
        Suuren perheen äiti kirjoitti:

        Jos Kela lopettaisi tuet (ääriharva suurperhe saa mitään tuki sosiaalitoimistolta. Siitä on joitain tutkimuksiakin, että suurimmat sosiaalituen saajaryhmät ovat yksinäiset meihet, yksinhuoltajaäidit ja pienituloiset 1-2 lapsen perheet), niin se varmasti kirpaisisi montaa suurperheellistä, mutta tuskin vaikuttaisi perhekokoon.

        Suurta perhettä kun ei millään pysty lapsilisillä elättämään.
        Päinvastoin. Vaaditaan hyvät tulot, hyvä organisointikyky ja usein laaja vapaaehtoinen, kannustava tukiverkko.

        Miksi ihmeessä sinä poltat ja juot latsesi lapsilisät?
        Meillä kukaan ei tee kumpaakaan ja silti lapsilisät hädin tuskin riittävät lasten harrastuksiin ja koulumaksuihin. Ruoat, vaatteet, asuminen, kotiapu, jne. maksetaan sitten palkoillamme.

        Mikä ihmeen laaja, vapaaehtoinen, kannustava tukiverkko, lähiomaisetko? Olette HYVÄKSIKÄYTTÄJIÄ!

        Itse ette ole tukiverkkona kenellekkään vaan itsekkäästi vaaditte tukia ja tukiverkkoja lähiomaisista. Kaikki rosvootte itsellenne ja oikein Super AHNEITA.

        En ole nähnyt suurperheenlapsia kalliissa harrastuksissa. Yleensä niillä on pihassa pelikenttä ja tramboliini. Siinäkö ne "kalliit harrastukset" ovat? Lumput kierrätetään ja vanhat polkupyörän rottelot. Lapsilisillä maksetaan asuntovelkaa.


      • Älkäähän huijatko kirjoitti:

        Mikä ihmeen laaja, vapaaehtoinen, kannustava tukiverkko, lähiomaisetko? Olette HYVÄKSIKÄYTTÄJIÄ!

        Itse ette ole tukiverkkona kenellekkään vaan itsekkäästi vaaditte tukia ja tukiverkkoja lähiomaisista. Kaikki rosvootte itsellenne ja oikein Super AHNEITA.

        En ole nähnyt suurperheenlapsia kalliissa harrastuksissa. Yleensä niillä on pihassa pelikenttä ja tramboliini. Siinäkö ne "kalliit harrastukset" ovat? Lumput kierrätetään ja vanhat polkupyörän rottelot. Lapsilisillä maksetaan asuntovelkaa.

        köyhähän ei saa olla, niinkö?


      • lkjllkjlkjl
        Älkäähän huijatko kirjoitti:

        Mikä ihmeen laaja, vapaaehtoinen, kannustava tukiverkko, lähiomaisetko? Olette HYVÄKSIKÄYTTÄJIÄ!

        Itse ette ole tukiverkkona kenellekkään vaan itsekkäästi vaaditte tukia ja tukiverkkoja lähiomaisista. Kaikki rosvootte itsellenne ja oikein Super AHNEITA.

        En ole nähnyt suurperheenlapsia kalliissa harrastuksissa. Yleensä niillä on pihassa pelikenttä ja tramboliini. Siinäkö ne "kalliit harrastukset" ovat? Lumput kierrätetään ja vanhat polkupyörän rottelot. Lapsilisillä maksetaan asuntovelkaa.

        Minullla on 9 lasta.

        Vanhin harrastaa kuvataiteita, keramiikkatöitä, ratsastusta ja jalkapalloa.

        Toiseksi vanhin harrastaa tanssia ( Nykyään jo varsin vakavasti eli lukion ohella harkat viidesti viikossa) ja uimista.

        Kolmanneksi vanhin on koukussa kokkaukseen eli kakkukurssit, kokkokurssit ja oman kokkausblogin pitäminen ovat hänelle The Juttu. Lisäksi juoksee maratoneja.

        Neljänneksi vanhin sai vuosi-pari sitten Taitaja-stipendin puutöistään. Hankki aikoinaan kesälomatienesteillään vanhan autiotalon itselleen ja sitä pikkuhiljaa kunnostaa joko tulevaksi asunnokseen tai yliopistovuosien tulonlähteeksi.
        On myös taannoinen Suomen mestari mäkihypyssä.

        Viides tekee elokuvia yhdessä ystäviensä kanssa. Lähinnä dokkareita pienellä budjetilla, mutta jokunen fiktiivinenkin on tallennettu.
        Sen ohella aikaa vie ampuminen ja motorcross.

        Kuudes on "tuleva emäntä" eli haluaa ehdottomasti maat ja mannut viljellyiksi ja täyteen eläimiä. On omat kanat, omat possut, kalalampi, ankkoja ja vuohia ja kotona ja lähitaloissa myös omat vuohenjuustot jjne. Talvisin nousee aamulla ennen koulua varmistamaan että kasvihuoneissaan pysyy peruslämpö ja isoveljien rakentamat tuulivoimalat tuottavat päivän mittaan kylliksi valoa kasvien talvikasvunkin.
        Kolmena päivänä viikossa tanssii balettia.

        Seitsemäs mikroautoilee ja pelaa futista. Jälkimmäinen on halpa harrastus. Eka lienee perhein kallein. Ei vain varusteet (joihin niihinkin menee enemmän vuodessa kuin koko vuoden kaikkien lasten lapsilisät yhteensä) vaan ne kilpailumatkat...

        Kahdeksas kuvioui jotakuinkin päivittäin. Se ja seurakunnan kerho rittävät vielä hyvinkin pikkuisen arjenoheideksi ohjelmaksi.

        Ja tämä pienin - hän tyytyy toistaiseksi pelkkään rintamaitoon äidin pitäessä iltapäivän kahvitaukoa tietokoneella.


      • omakauppak
        Älkäähän huijatko kirjoitti:

        Mikä ihmeen laaja, vapaaehtoinen, kannustava tukiverkko, lähiomaisetko? Olette HYVÄKSIKÄYTTÄJIÄ!

        Itse ette ole tukiverkkona kenellekkään vaan itsekkäästi vaaditte tukia ja tukiverkkoja lähiomaisista. Kaikki rosvootte itsellenne ja oikein Super AHNEITA.

        En ole nähnyt suurperheenlapsia kalliissa harrastuksissa. Yleensä niillä on pihassa pelikenttä ja tramboliini. Siinäkö ne "kalliit harrastukset" ovat? Lumput kierrätetään ja vanhat polkupyörän rottelot. Lapsilisillä maksetaan asuntovelkaa.

        Tällä viikolla minulla on ollut hoidossani 5 päivän ajan yhteensä 7 sisarustenlastani ja lisäksi olen pitänyt huolen paitsi iäkkäistä isovanhemmistani myös yhden naapurin vanhoista vahemmista.

        Veikkaanpa, että sinä, hyväksikäyttäjäksi nimittelevä, et ole osallistunut yhteishyvään edes murto-osaa - etkä tule koskaan osallistumaankaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1917
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1569
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1519
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1425
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1370
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1317
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1157
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe