Raskaus selvisi rv 25!!

Yllätysyllätys

Onko muita kohtalotovereita kenellä raskaus olisi selvinnyt myöhään?
Itselleni selvisi viime viikolla että olen yllätys yllätys raskaana rv 25 jo menossa!!
Iloinen ja onnellinen toki olen, mutta vähintäänkin yllättynyt ja hämmentynyt tällähetkellä kun puolet jo raskaudesta kulunut tietämättäni.

Moni varmaan ihmettelee että miten on mahdollista...
Minulla on koko ikäni ollut äärimmäisen niukat ja epäsäännölliset kuukautiset ja kun vuotoja oli silloin tällöin niin ajattelin olevan ihan normaalia.
Lisäksi minulla on vähän ylipainoa joten en huomannut mahan kasvavan, eikä painoa ole muutenkaan tullut lisää.
Ainoita oireita minulla on ollut ruokahaluttomuus ja väsymys.

Se miten raskaus selvisi, kävi niin että noin kuukausi sitten aloin tuntemaan outoja vatsan kramppeja (vauvan potkuja siis) no en vielä huolestunut, mutta kun nuo krampit tietenkin voimistuivat niin hakeuduin viimein lääkäriin.
Sanoin lääkärille että "en ole raskaana, mutta ihan kuin mahassa tuntuisi liikettä"
No lääkäri sitten paineli ja tunnusteli vatsaani ja säpsähti!"täällä todella tuntuu liikettä"no sitten ultraääneen ja raskaus selvisi! Sikiö vastasi siis rv 25 ja kaikki näytti olevan kunnossa, istukka oli kohdunsuun päällä, mistä lääkäri epäili vuotojen johtuvan...

Onnea paljon kaikille odottajille!
Kuulisin mielellään kokemuksia jos jollakin toisella käynyt samoin

9

4760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äityliiini

      Vau! Onneksi olkoon!! :)
      Ei kokemusta asiasta, mutta olen lukenut saman kaltaisista yllätyksistä. Joitakin jopa tiennyt raskaudestaan vasta synnytyksessä. Nauti olostasi viimisien raskauskuukausien osalta!! Äitinä tiedän, mikään ei maailmassa ole parempaa kuin synnyttää oma lapsi :)

    • kuinka erilaisia...

      ...ovatkaan raskaudet. Olen viikolla rv24. Minulla on etinen istukka. Jos käyn kaupassa niin ihan muutaman kilon ostoskassia on aivan mahdoton kantaa lyhyttäkään matkaa. Kivut kodussa ovat liikaa (ilmeisesti supistuksia). Kunnioitan noita kipuja aika lailla, koska etisessä istukassa voivat kuulemma johtaa verenvuotoon. Välillä muutenkin on vaikea löytää mitään hyvää asentoa, kun olo on tukala. Eilen jouduin iltasella olemaan nelinkontin ihan kuin joku synnyttäjä, että lievittäisin tukalaa oloa. Vatsa on pyöreä pallo. Leikkausarvio minulle tullaan tekemään rv29. En olisi todellakaan voinut olla huomaamatta raskautta...

    • Kuullut noista

      Ryyppäsitkö tuohon asti kuin paljon?

    • Yllätysyllätys

      No täytyy myöntää että muutaman kerran olen itseni hiprakkaan juonut!
      En mihinkään hirmuhumalaan kylläkään(en normaalistikkaan käytä paljon alkoholia).
      Olen kyllä asiasta huolissani, etten vain ole aiheuttanut mitään "vaurioita".
      Lääkärin mukaan kyllä voin olla huolehtimatta, sanoi että tarvitaan aika paljon alkoholin kuluttamista että syntyy esim fas lapsi...
      Täytyy toivoa että pikkuiselta on kaikki hyvin.
      Olen menossa ensi viikolla yksityiselle vielä ultraan kun haluaisin vielä nähdä pikkuisen, tämä on kyllä niin jännittävää aikaa ja vaikea uskoa ettei mene enää kauan niin meille tulee vauva

      • Onnea!

        Alkoholista vouhotetaan aina, tiesi raskaudesta tai ei jos on juonut. Fas-lapsi tarvitsee jatkuvaa alkoholinkäyttöä yli puolet raskaudesta, satunnaiset kertahumalat ei fas-lapsia aiheuta. Tuskin olet vauriota saanut aikaiseksi, ellet ole tissutellut joka päivä päivään jolloin sait tietää odotuksestasi. Sitten asiat voisi olla huonosti. Ultrat on ihania ja vauva niin konkreettinen!


    • nana3

      eikö ollut muuta oireita, esim pahoinvointiä, muuta kipuja?? Kumpa oliski noin helppo raskau..

    • vau523

      Olet ensimmäinen kelle olen kuullut näin käyvän. :)

    • kohtalotoverisi:)

      Hei!

      Mulle selvisi samoilla viikoilla. Olin tosin 16 et ei ehkä oikeen tiennykkäö asioista, mut menkat tuli tohon asti normaalisti. Sit yhtenä päivänä sisko joka ln kätilö koitii mahaa ja kysy et oonko raskaana? Sanoin et en kai ku menkat ollu säännölliset. Käski tehdä testin, ja tein ja positiivinenhan se oli. Mentiin yksityiselle ja gynekologi määritti raskauden et poikahan siellä on ja rv 26 menossa. Oli lyhyt odotusaika kun pahin oli jo ohi. Hassua, nyt tuo rv 25 on jo 5vuotias ihanan iloinen poika. Ja odotetaan nyt toista, joka kyllä huomattiin heti rv5 ;D onnea ja tsemppiä sulle!! Hyvin se menee :)

    • plaahp

      Puhhuh.. Oliski menny noin! Itsellä rv26, maha on valtavan iso ja mitkään omat vaatteet ei mene päälle. Liikkeitä ollut jo 6viikkoa, on aika vilkas lapsi mahassa. Ahistaa ja painaa, supistuksia tullu viikottain jo rv22 alkaen. Tiesin raskaudesta jo rv5 koska olo oli ihan kamala, oksensin rv5-17 joka päivä vähintään aamut ja pahimmillaan kokopäivän. Sairaslomalle laittoivat viimeviikolla :/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4894
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3217
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1365
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1196
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      865
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe