Verenpainelääkkeet vaarallisia?

kysyn vaan...

Luin jostain että suurin osa verenpainelääkityksestä on turhaa ja jopa vaarallista? Onko joku muu törmännyt näihin väitteisiin?

36

14281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaara piilee
    • oi voi vaaroja voi

      Niin, se on tietysti jokaisen oma valinta: käyttääkö verenpainelääkettä ja paineet pidettyä kurissa vai ottaako tietoisen riskin ja mieluummin ottaa aivoverenvuodon tai -infarktin ja on sitten loppuikänsä - jos ei heti kuole - vaipoissa pyörätuolissa tai vihanneksena kroonikko-osastolla.

      • Pahat lääkkeet

        Minä olen saanut verenpainelääkkeistä vaikka mitä vaivoja, mm suolistosairauden, kurkkukjännitystiloja, allergioita ym litaniaa löytyy.


      • Lääkket vai konstit
        Pahat lääkkeet kirjoitti:

        Minä olen saanut verenpainelääkkeistä vaikka mitä vaivoja, mm suolistosairauden, kurkkukjännitystiloja, allergioita ym litaniaa löytyy.

        Minkä merkkisiä lääkkeitä sinulle on määrätty?
        Minulla on ollut vaikka mitkä arsenaalit ja aina jotain häikkää.
        Milloin paineet ei pudonneet, milloin nuppi oli sekava, milloin maha turposi, sekä nilkat, päätä huimasi, ja sen sanon että Losartix ei kyllä toiminut yhtään.
        Mutta nyt olen saanut Coversyl-lääkkeen ja se on toiminut, ihan pää selvisi, nukun hyvin, maha ei ole ummella ja järki luistaa.
        Mutta tuonkin lääkkeen kohdalla on ties mitä sivuvaikutuksia, mutta en uskalla jättää paineita hoitamatta, sillä "sukurasitus" on mahtava. Isä kuoli 63 v, veli 62 v, mummot ukit kaikki meni samaan juttuun, äidin isä oli saanut aivoverenvuodon, samoin sai veljeni, isällä räjähti sydän, äiti sai pahan kohtauksen, ja oli toista kuukautta lapsen tasolla. Sama muillakin sukulaisilla päällä.
        Vaikka miten söisin vihannesta ym.... ei suolaa, eipä auta. Muutaman päivän se menettelee mutta lääkkeet pitää ottaa käyttöön sen jälkeen. Eräs hlö sanoi että syö 3 päivää pelkästään omenia, mutta voihhhh. niistä vasta nälkä tulee.


      • hoida.
        Lääkket vai konstit kirjoitti:

        Minkä merkkisiä lääkkeitä sinulle on määrätty?
        Minulla on ollut vaikka mitkä arsenaalit ja aina jotain häikkää.
        Milloin paineet ei pudonneet, milloin nuppi oli sekava, milloin maha turposi, sekä nilkat, päätä huimasi, ja sen sanon että Losartix ei kyllä toiminut yhtään.
        Mutta nyt olen saanut Coversyl-lääkkeen ja se on toiminut, ihan pää selvisi, nukun hyvin, maha ei ole ummella ja järki luistaa.
        Mutta tuonkin lääkkeen kohdalla on ties mitä sivuvaikutuksia, mutta en uskalla jättää paineita hoitamatta, sillä "sukurasitus" on mahtava. Isä kuoli 63 v, veli 62 v, mummot ukit kaikki meni samaan juttuun, äidin isä oli saanut aivoverenvuodon, samoin sai veljeni, isällä räjähti sydän, äiti sai pahan kohtauksen, ja oli toista kuukautta lapsen tasolla. Sama muillakin sukulaisilla päällä.
        Vaikka miten söisin vihannesta ym.... ei suolaa, eipä auta. Muutaman päivän se menettelee mutta lääkkeet pitää ottaa käyttöön sen jälkeen. Eräs hlö sanoi että syö 3 päivää pelkästään omenia, mutta voihhhh. niistä vasta nälkä tulee.

        Hoida ravinnolla ja ravintolisillä.


      • rtyrtuyrtuy

        Vp-lääkkeet ei tietenkään koskaan poista korkean verenpaineen aiheuttaneita asioita tai hoida niitä. Niillä vain tukitaan yksi kehon itseilmaisumuodoista, joita tämän liikapainneen lisäksi varmaan nyt useimmilla ovat päänsäryt, mahavaivat,paniikkikohtaukset...... mielisairauksilla on lukuisia inkarnoitumismuotoja. Löytääkö keho sitten uusia kanavia, kun yksi ilmaisutyyli väkivalloin kemiallisesti halvaannutetaan? Jotenkinhan kehon täytyy ilmaista ne mielisairaudet jotka ruumiillisiksi vaivoiksi muuttuvat, jos niitei pysty puhumaan tai tunteilemaan esiin, pois kehoa rasittamasta. Korkea VP voi monestikin olla piiloon juttuneen meilisairauden seuraus. Jos korkea vp ei sitten aiheuta mitään oireita eikä kai juuri oikeakaan korkuinen niin mitä iloa on paineen normalosoinnista?
        Sehä nyt on itelleni ilman muuta selvää ainakin että korkea vp:ni ei oo syntyny siksi, että oon pysynyt tähän asti erossa pitkäaikaisista lääkekoukuista, vaan mm. näistä syistä: pitkään jatkuneita vaikeita ihmissuhteita , vähäinen runkkaaminen (n. kerran kuussa) lähes kokonaisvaltainen itkemis- ja nauramiskyvyttömyys, yksinäisyys, liian vähän unta, liikuntaa, ykspuolista ruokaa.
        Että vp-lääkkeelläkö noita aiheuttimet sitten häviäisivät? : Ei jumavitun perseessä,, saatanan pyhän persehuoran kautta ei tosiaankaan


    • miettikää oireitanne

      verenpaine lääkkeen vaihto halvempaan , muka samanlaiseen aiheutti minulle aikajärjestyksessä seuraanat vaivat... ekana alkoi ihottumat ja kädet meni kylmiksi ja lähes tummanpunaiseksi ranteista sormiin, epämääräisiä vatsakipuja, veriarvot päin p.tä... esin hb laski 117 tasolle... kreatiini alkoi nousta...kolmessa vuodessa normaalitasolta 120 ja muutkin veriarvot alkoi luisua vika suuntiin. TK lääkärin mielestä kaikki oli ok. En onneksi tyytynyt siihen vastaukseen vaan menin yksityiselle ja heti sanoi hän jotta verenpainelääkkeet vaihtoon ja uudet verikokeet 2 viikon kuluttua.No, kävin vielä varmuuden vuoksi munuais ultrassa samalla reissulla kun labrassakin.
      Tulokset oli heti konkreettisesti nähtävissä niistä kokeista. Veriarvot kohdallaan, hb oli noussut 132 tasolle ja kreatiini normaali...vain 2 viikossa. Käsien punoitus häipyi hiljalleen ja ei ole kylmätkään enää.
      Kaikki tämä vain muka samanlaisen verenpainelääkkeen takia.Ei ne ole samoja vaikka niin väitetäänkin... josjonkinlaista vaivaa on yksisuntoinen saanut tämän pakollisen lääkevaihdon takia....kuinka moni tulee ajatelleeksi että johtuu siitä vaihdosta, kun oireet tulee hitaasti muutaman vuoden kuluessa. Jos en olisi sinne yksityiselle mennyt niin varmasti kohta hengetön jo olisin kun hb laski kokoajan ja tk lääkärin mielestä ihan normaalia.

      • apuaa .....10

        Hei!

        Jos käyt täällä olisin toden halukas tietämään mitä lääkettä sait?
        Minulla on sama rumba päällä mikään ei käy, maha on kuin potkupallo tai lähinnä iso kurpitsa ja hb laski jo 121 se oli ennen 137 tarkkaan ottaen monta vuotta. ummetus, ei nukuta nilkkoja turvottaa ja koko akka kuin pellosta repäisty, silmätkin pussilla jne..... tk lääkäri ei suosi minua eikä ota kantaa.


      • miettikää oireitanne
        apuaa .....10 kirjoitti:

        Hei!

        Jos käyt täällä olisin toden halukas tietämään mitä lääkettä sait?
        Minulla on sama rumba päällä mikään ei käy, maha on kuin potkupallo tai lähinnä iso kurpitsa ja hb laski jo 121 se oli ennen 137 tarkkaan ottaen monta vuotta. ummetus, ei nukuta nilkkoja turvottaa ja koko akka kuin pellosta repäisty, silmätkin pussilla jne..... tk lääkäri ei suosi minua eikä ota kantaa.

        aiemmin oli atacant plus, joka oli hyvä lääke ,eikä tullut sivuvaikutuksia, sitten sen pakkovaihtoivat apteekissa candesartan/hydrochlorothiazide-nimiseen jota käytin sieltä asti kun se vaihtopakko tuli voimaan... ja aiheutti nuo kuvaamani oireet. Nyt munuaistautien erikoislääkäri vaihtoi tuon myrkyn adalat 20mg -lääkkeeseen ja kahsessa viikossa oireet katosi ja labra-arvot palautui normaaliksi... seuraava labra on heinäkuun lopulla ja sieltä sitten näkyy lopullinen palautuminen.
        Mene yksityiselle, valitse oireisiisi sopivin erikoislääkäri ja kerro kaikki, ota terveyskeskuksen labratulokset mukaan, jollei sinulla niitä kirjallisena ole niin käy pyytämässä, ne pitää antaa ilman mitään kyselyjä... pyydä useammalta vuodelta, niin on enemmän vertailupohjaa jos arvot on alkaneet huonontua jo pidemmän aikaa sitten.Myös, jos on jotain vatsan tähystyksiä tehty, niin ota nekin mukaan sinne yksityiselle. Ei tervi sitten ottaa uusia jos on melko tuoreet käytössä.
        Eikä tullut edes kalliiksi, lääkäri otti ekalla kerralla 55e ja labrat sitten 2 vkon kuluttua maksoi 134e, munuais ultra 170e ja lääkärikäynnin toinen kerta 55e...joista kela korvasi vielä osan.Varmaan jo hengetön olisin mikäli en olisi sinne yksityiseen mennyt.
        Toivottavasti saat asiasi kuntoon ja sellaisen lääkärin joka ottaa huomioon eri vaihtoehtoja.


      • apuaa...10
        miettikää oireitanne kirjoitti:

        aiemmin oli atacant plus, joka oli hyvä lääke ,eikä tullut sivuvaikutuksia, sitten sen pakkovaihtoivat apteekissa candesartan/hydrochlorothiazide-nimiseen jota käytin sieltä asti kun se vaihtopakko tuli voimaan... ja aiheutti nuo kuvaamani oireet. Nyt munuaistautien erikoislääkäri vaihtoi tuon myrkyn adalat 20mg -lääkkeeseen ja kahsessa viikossa oireet katosi ja labra-arvot palautui normaaliksi... seuraava labra on heinäkuun lopulla ja sieltä sitten näkyy lopullinen palautuminen.
        Mene yksityiselle, valitse oireisiisi sopivin erikoislääkäri ja kerro kaikki, ota terveyskeskuksen labratulokset mukaan, jollei sinulla niitä kirjallisena ole niin käy pyytämässä, ne pitää antaa ilman mitään kyselyjä... pyydä useammalta vuodelta, niin on enemmän vertailupohjaa jos arvot on alkaneet huonontua jo pidemmän aikaa sitten.Myös, jos on jotain vatsan tähystyksiä tehty, niin ota nekin mukaan sinne yksityiselle. Ei tervi sitten ottaa uusia jos on melko tuoreet käytössä.
        Eikä tullut edes kalliiksi, lääkäri otti ekalla kerralla 55e ja labrat sitten 2 vkon kuluttua maksoi 134e, munuais ultra 170e ja lääkärikäynnin toinen kerta 55e...joista kela korvasi vielä osan.Varmaan jo hengetön olisin mikäli en olisi sinne yksityiseen mennyt.
        Toivottavasti saat asiasi kuntoon ja sellaisen lääkärin joka ottaa huomioon eri vaihtoehtoja.

        Kiitos tiedoista, pitää mennä minunkin tätä asiaa selvittämään.
        Kyllä se on niin että kaikki lääkkeet ei käy kaikille, sitä vaan määrätään vissiin sitä mitä esitellään, siis lääkefirmat, ja tietysti siis jos monelle käy niin sepä sopii.
        Ihmettelin todella kun HB-laski ja verenpaine ei juuri ollenkaan.
        Ihan toheloksi lääkäri suurinpiirtein minua piti. "Kun muut ei ole valittaneet", voi hyvä hyssykkä tätä yksinkertaisuutta sanon minä. Jos itse olisin lääkärin housuissa tajuaisin sen että kukaan ei ole toisensa kaltainen. Ja vielä olisi hyvä jos siellä nupissa olisi vähän viitseliäisyyttä ja oma-aloitteellisuutta ja kenties vähän väljempi mieli. Mulla oli Cozaar ja se pakkovaihdettiin Losartaaniin ja verenpaine vaan nousee ja Hb-laskee, lääkäri käski syödä rautatabletteja, en kuunaan ole niitä tarvinnut, kun minulla oli aikoinaan hätä sektio niin sen jälkeen hb-oli vielä 120 ja sitä ennen oli mahtava verenvuoto. Polvileikkaukseen mennessä Hb-oli 140 ja lääkäri oli tyytyväinen kun tähän arvoon. Nuorempana kävin luovuttamassa vertakin.

        juuh.. tilaan ajan muualle. Luin juuri tuossa eilen iltasanomista että pikkupoikaa oli purrut käärme ja lääkäri ei ollut edes sitä tajunnut.
        Tässä esimerkki miten huolimattomia ollaan.


      • miettikää oireitanne
        apuaa...10 kirjoitti:

        Kiitos tiedoista, pitää mennä minunkin tätä asiaa selvittämään.
        Kyllä se on niin että kaikki lääkkeet ei käy kaikille, sitä vaan määrätään vissiin sitä mitä esitellään, siis lääkefirmat, ja tietysti siis jos monelle käy niin sepä sopii.
        Ihmettelin todella kun HB-laski ja verenpaine ei juuri ollenkaan.
        Ihan toheloksi lääkäri suurinpiirtein minua piti. "Kun muut ei ole valittaneet", voi hyvä hyssykkä tätä yksinkertaisuutta sanon minä. Jos itse olisin lääkärin housuissa tajuaisin sen että kukaan ei ole toisensa kaltainen. Ja vielä olisi hyvä jos siellä nupissa olisi vähän viitseliäisyyttä ja oma-aloitteellisuutta ja kenties vähän väljempi mieli. Mulla oli Cozaar ja se pakkovaihdettiin Losartaaniin ja verenpaine vaan nousee ja Hb-laskee, lääkäri käski syödä rautatabletteja, en kuunaan ole niitä tarvinnut, kun minulla oli aikoinaan hätä sektio niin sen jälkeen hb-oli vielä 120 ja sitä ennen oli mahtava verenvuoto. Polvileikkaukseen mennessä Hb-oli 140 ja lääkäri oli tyytyväinen kun tähän arvoon. Nuorempana kävin luovuttamassa vertakin.

        juuh.. tilaan ajan muualle. Luin juuri tuossa eilen iltasanomista että pikkupoikaa oli purrut käärme ja lääkäri ei ollut edes sitä tajunnut.
        Tässä esimerkki miten huolimattomia ollaan.

        toisille tulee niitä haittavaikutuksia ja suurimmalle osalle ei, ne joille tulee kärsii siitä kun tk-lääkärit ei noteeraa vaan panee normaalin vaihtelun piikkiin. Onneksi tämä munuaisexpertti oli asiasta selvillä ja sanoi ihan ensimmäiseksi jotta ne verenpainelääkkeet vaihdetaan. Kyllä siitä tietoa lääkäreillä on mutta kun ne tk-lääkärit ei muutenkaan noteeraa potilaan vaivoja niin miksipä paneutuisivat vähän vaikeammin havaittaviin ongelmiin.
        Se että hb laskee ja verenpaine ei tai jopa nousee sen vaihtolääkkeen käyttöönoton jälkeen, niin pitäisi jo herättää lääkärin huomion.Kannattaa samantien mittauttaa b-12 vitamiini taso, sekin vanhemmiten laskee ja aiheuttaa hb laskua.


      • miettikää oireitanne kirjoitti:

        aiemmin oli atacant plus, joka oli hyvä lääke ,eikä tullut sivuvaikutuksia, sitten sen pakkovaihtoivat apteekissa candesartan/hydrochlorothiazide-nimiseen jota käytin sieltä asti kun se vaihtopakko tuli voimaan... ja aiheutti nuo kuvaamani oireet. Nyt munuaistautien erikoislääkäri vaihtoi tuon myrkyn adalat 20mg -lääkkeeseen ja kahsessa viikossa oireet katosi ja labra-arvot palautui normaaliksi... seuraava labra on heinäkuun lopulla ja sieltä sitten näkyy lopullinen palautuminen.
        Mene yksityiselle, valitse oireisiisi sopivin erikoislääkäri ja kerro kaikki, ota terveyskeskuksen labratulokset mukaan, jollei sinulla niitä kirjallisena ole niin käy pyytämässä, ne pitää antaa ilman mitään kyselyjä... pyydä useammalta vuodelta, niin on enemmän vertailupohjaa jos arvot on alkaneet huonontua jo pidemmän aikaa sitten.Myös, jos on jotain vatsan tähystyksiä tehty, niin ota nekin mukaan sinne yksityiselle. Ei tervi sitten ottaa uusia jos on melko tuoreet käytössä.
        Eikä tullut edes kalliiksi, lääkäri otti ekalla kerralla 55e ja labrat sitten 2 vkon kuluttua maksoi 134e, munuais ultra 170e ja lääkärikäynnin toinen kerta 55e...joista kela korvasi vielä osan.Varmaan jo hengetön olisin mikäli en olisi sinne yksityiseen mennyt.
        Toivottavasti saat asiasi kuntoon ja sellaisen lääkärin joka ottaa huomioon eri vaihtoehtoja.

        Kuvaus lääkkeenvaihdosta on perusteellinen. Kiinnittyy huomio kahteen asiaan.

        Yhteensä kulut siis ennen KELA-korvausta 414 euroa. Tuo on aikamoinen summa verenpainelääkkeen vaihdosta. Suuri osa eläkeläisistä ei mitenkään pysty sijoittamaan ilman pakkoa tuota määrää ko. asiaan.

        Toinen huomio on patistaminen yksityiselle vastaanotolle. Kaikkialla ei ole yksityistä lääkäriä tarjolla. Ja miksei terveyskeskuslääkäri voisi muuttaa reseptiä kun jopa apteekissa saa tiskillä vaihdettua korvaavaan.

        Huomiota herätti kun kirjoittajan asenne tuntuu olevan julkista terveydenhoitoa mollaava ja yksityisiä lääkäripalveluja mainostava myös muissa tätä asiaa koskevissa kirjoittajan kommenteissa.


    • 4+6
    • miettikää oireitanne

      kyllä se itse lääkeaine on samaa, tietysti, ja on pakko ollakin sekä pitoisuuskin.....MUTTA ne apuaineet on eri ...ja niistä se ero johtuu.Vai miten selittelisit kun aito alkuperäinen toimii vaikka ikuisesti mutta kun vaihdetaan siihen kopioon eli rinnakkaisvalmisteeseen niin pariss/kolmessa vuodessa alkaa mitä kummempia oireita tulla.

      • apuaine

        Apuaineilla saadaan pilleri pysymään kasassa.

        Ei niitä kovin montaa eri sorttia ole, eikä ne mihinkään vaikuta.

        Vitamiineissakin on apuaineita.

        Siksi syönkin D-vitamiinin öljyssä. Muut on kuivapuristeita.

        Ja aina kannattaa kysyä valmistajalta, mitä apuaineita niissä on. Heidän kuuluu se kertoa.


    • miettikää oireitanne

      riitti kun erikoislääkäri määräsi toisen lääkkeen ...kaikki sen vaihtolääkkeen aiheuttamat vaivat on hävinneet.En kanssasi kinaamaan ala kun ei ole sellaiseen tarvista.Mulle riittää kun ammattitaitoinen ja asioista perillä oleva lääkäri vaihtoi sen lääkkeen.Eikä kiinnosta ne apuaineitten osaset missään muodossa, olkoot mitä vaan, kunhan omalta kohdaltani on asia kunnossa.

      • ei uutta.

        Ei lääkäri niistä apuaineista mitään tiedä.

        Tiedätkö kuka jatkokouluttaa lääkärit?

        Lääketehtaiden myyntimiehet.


    • 1745

      lääkäripä tietää mikä aiheuttaa mitäkin ja se riittää

      • wtu

        no en noinkaan komentisi eihän lääkäri ole tietoinen kyllä se täytyy itse tietää mitä lääkettä syö vaan lääkäri antaa määräyksen ja neuvoo mutta ei lääkäri voi pakottaa ottamaan lääkettä joka ei sovi henkilölle


    • Diovania olen syönyt jo 11 vuotta, ei mitään haittoja. Mitä lienee nuo kirjoittelut sitten. No kaikissa lääkkeissä on riskitekijöitä.

    • 3355

      niinhän se on...yksi sattuu toiselle muttei enää muille ja joku pikkutekijä jossakin lääkkeessä aiheuttaa toiselle pahankin sivuvaikutuksen kun taas toiselle ei mitään.... nääs, kun kaikki olemme erilaisia.

    • miettikää oireitanne

      kaikki on oikein hyvin ja labra arvot oikealla tasolla...johtuen juurikin siitä verenpaine lääkkeen vaihdosta toisenlaiseen.

    • KIsaK

      Käytin Candesartania 2 kuukautta ja alussa myös Amlodipiniä pari viikkoa samanaikaisesti. Seurauksena todella paha olo, voimattomuus, väsymys ja ruokahalu katosi. Nyt olen ollut n. puolitoista kuukautta ilman kolmea kertaa lukuun ottamatta. Jätin lääkkeet omatoimisesti. Olo on normalisoitunut osittain, mutta oireet jatkuvat ja lisäksi tullut kuvotusta ja vatsan nipistelyä ja pallean turvotusta. Verenpainelääke määrättiin migreenin estoon ehkä heppoisin perustein. Verenpaine oli korkealla kohtauksen jälkeen. Normaalioloissa ei mitattu. Huono olo tuntuu jatkuvan. Viimeisen lääkkeen otin elokuun lopussa. Ensi viikolla lääkäri.

    • Lkjhgkjh

      Cardacea syöty yli 10 vuotta. Ei mitään ongelmia, ellei lasketa ajoittaista pientä yskää, joka menee virkayskän piikkiin. Hyvä lääke.

      • wtu

        joo kyllähän minäkin käytän tuota lääkettä kun sinäkin mutta nyt tuli sellainen että en tiedä että voiko koska minulla on tullut nielemisvaikutuksia ja sitten tänä aamunna ja muinakin mutta eritoten tänään on sellainen ihme olo voiko näistä lääkkeeistä johtua kun minulla on 1-diabetes ja katsoin tuosta lääkeselosteesta että ei voi diabetes käyttää ollenkaan ja kun minulle sanottiin apteekissa että jos tulee jotain tuntemuksia niin lopettakaa ja ottakaa yhteyttä omaan lääkäriinne mutta mistäs minä viikonloppuna saa yhtään lääkäriä käsiin


      • wtu

        jaa-a voi olla sinulle mut minulla taas ei ole ,meitä on monee paikkaan ottaen huomioon!


      • Anonyymi

        Ei ihan pieni yskä vaaan kiusallien ja estää nukkumiosenkin aika tehokkaasta, nyt meni vaihtoon Cardace, toine Cardesartan mukana tulevan manuaalin/ohjen mukaan aika s ikävä sekin, testata vaan pitää.


    • sdsadfsdf

      Ihan vaan periaatteesta ei tekis mieli suostua vp-lääkkeeseen. Se on kuin semmonen miehisen kunnian asia. Mieluummin vp:tä alentaisi mielihyvää tuovin keinoin, eikä millään sairausteollisuuden tuottamilla raakoilla kemikaaleilla. ne kun ovat kuitenki vaan luonnoton ja väkivaltainen kepulikonsti lamaannuttaa yks kehon itseilmaisukeinosta, ja oletettavasti valmistavat tietä uudelle itseilmaisumuodolle eli seuraavalle lääkittävälle sairaudelle. Jos tunteillen tai puhuen ilmaisematta jääneiden mielen vikojen ja ressien ei sallita ilmetä liikapaineena, löytävät ne jonkin muut ulostuloreitin eli sairastuttavat jonkin toisen paikan kehossa.
      Tämä on Jumalan Sana, olkaa rohkeat...

    • wtu

      olen 1- diebetes ja lääkärini on määränyt minulle verenpaine lääke nimeltänsä candesartan Orion 8 mg ja nyt minulle on ilmaantunut kurkussa tuntuu nielemisvaikeuksia ja on muutenkin ihmeellinen olo ei hyvä ja lääkäri ei mailla tietämättömillä, lopetanko?

      • Anonyymi

        Toivattavasti itsellä ei käy noin, juuri määrättiin ja kokeilla pitää...Hirvehiä ovat nämä myrkyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivattavasti itsellä ei käy noin, juuri määrättiin ja kokeilla pitää...Hirvehiä ovat nämä myrkyt.

        Nielu /kurkku tuli sitten todella kipeeksi, piti lopettaa jo kolmantena päivänä, nyt on otettu verikokeita ja tutkitaan nieluviljelykin bakteerien yms varalta, mutta mutta...huono juttu, kohtuu vahva kipulääke juuri ja juuri auttaa, onneksi oli lääkekaapissa..


    • Anonyymi

      jäi epäselväksi pariv sitten että lopetitko

    • Anonyymi

      Olen epäillyt että Losartix ei sovi mulle! Vatsa turpoo huono olo ja suuta polttelee ! Mut lääkäri ei suostunu vaihtaa! Ja nyt on ollu myös iho oireita !. Tämä pitää paineet kyl ok! Sen takia ei vaihdettu. Emgonkoro ei tullu sivuv. Mut laski pulsin liian alas! Mut kaikilla lääk. On sivuvaikutuksia. Mut otan lääkärin kaa puheeksi uudelleen !

    • Anonyymi

      Kyllä mielestäni verenpaine kannattaa hoitaa, sillä hoitamatta jättäminen se vasta ongelmia tuokin.

      Ok, kaikki lääkkeet aiheuttavat sivuvaikutuksia, sille ei vain voi mitään. Mutta, jos vaikutuksella on suurempi hyöty, kuin haitta jollain sivuvaikutuksella, niin itse ainakin jatkaisin lääkkeen syömistä.

      Kukin tietenkin itse päättää, mitä tekee.

    • Anonyymi

      Joittenkin mielestä kaikki lääkkeet ovat turhia ja vahingollisia terveydelle.
      Useimmat noista väittäjistä ovat käsitttääkseni kuitenkin jo menehtyneet.

    • Anonyymi

      Minäkin luin jostain iltapäivälehdestä, vai oliko se sittenkin jokin tieteellinen tutkimus, jossa todettiin, että kun lopettaa hiilareiden käytön, niin voi parantua jopa skitsofreniasta. Uskokoon, ken tahtoo!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe