Bipo tyyppi 2.

Tytär

Onko muita, joilla sama diagnoosi?

13

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 67u6u67458i76

      Bipo tyypin 2 saa helposti käyttämällä esimerkiksi SSRI-"masennuslääkkeitä". Uhreja on satoja tuhansia pelkästään pohjoismaissa.

      • ifoiefjeofiwe

        Minulla kävi juuri näin. Tätä pitäisi ehdottomasti tutkia. Jos ajatellaan että tuo on yleistä niin mitä neuroleptit voisi aiheuttaa.


    • Masennuksen takia hoitoon hakeutuneista aika suuri osa laitetaan luokkaan bipo 2 jollakin aikataululla. Kyllä täällä palstalla on ollut bipokakkosia. Itselläni on diagnoosi jo 10 vuoden takaa. Ei mikään pikkujuttu. SSRI:t ei bipoja tee, mutta voivat paljastaa.

      • 67u6u67458i76

        "SSRI:t ei bipoja tee, mutta voivat paljastaa."

        Tämä on yleinen harhaluulo, jota kuulee usein sekä potilailta itseltään että organisoituneen psykiatrian toimesta. SSRI:t nimen omaan tekevät ihmisestä "bipolaarisen" häiritsemällä aivotoimintoja, vaurio, joka voi jäädä pitkäaikaiseksi tai pysyväksi SSRI-käytön loputtuakin. SSRI:t eivät paljasta yhtään mitään sen enempää kuin alkoholikaan ei paljasta humalaa. Alkoholi aiheuttaa humalan.


      • uskon tämän
        67u6u67458i76 kirjoitti:

        "SSRI:t ei bipoja tee, mutta voivat paljastaa."

        Tämä on yleinen harhaluulo, jota kuulee usein sekä potilailta itseltään että organisoituneen psykiatrian toimesta. SSRI:t nimen omaan tekevät ihmisestä "bipolaarisen" häiritsemällä aivotoimintoja, vaurio, joka voi jäädä pitkäaikaiseksi tai pysyväksi SSRI-käytön loputtuakin. SSRI:t eivät paljasta yhtään mitään sen enempää kuin alkoholikaan ei paljasta humalaa. Alkoholi aiheuttaa humalan.

        Kun lopetin Cipramilin käytön, flippasin totaalisesti. Sitä ei olisi pitänyt koskaan alkaa syömään, jouduin sellaseen kurimukseen että ihmettelen vielä tänäkin päivänä mitä mulle oikein tapahtui? Solmin ja katkoin ihmisuhteita ilman mitään logiikkaa,join kuin sieni, tuhlasin kaikki rahani, ja menetin lopuksi ammattini, että silleen.
        Vei vuosia päästä jaloilleen tuosta "hoitomuodosta".


    • Voimiasulletytär

      Bipo II:lla mennään ja sopivan lääkityksen turvin pystyn elämään varsin laadukasta arkielämää. Stressin- ja paineensietokyky on alentunut ja sosiaalisia kuvioita täytyy ajoittain rajoittaa. Säännöllinen rytmi, niin päivällä kuin uni-valverytmin suhteenkin, sosiaalista elämää "vaikka väkisin", kohtuullista liikuntaa voimien mukaan. Kohta kaksi vuotta olen ollut kotona ja olen oppinut elämään sairauden kanssa. No panic.

    • juha123

      Kannattaa keskustella lääkärin kanssa siitä diagnoosista. Viimeisten geenitutkimusten mukaan bipo2 ei ole samaa tautia kuin bipo1 joka on sukua skitsofrenialle. Sen lisäksi jos ei ole maniaa niin maalaisjärjen mukaan ei voi olla MAANIS-DEPRESSIIVINEN ainoastaan depressiivinen.

      Mitä enemmän keskustelen bipo2 diagnoosin saaneiden kanssa niin eittämättä herää ajatus unipolaarisesta masennuksesta. Se että SSRI lääke aiheuttaa hypomaniaa niin ei ole todiste mistään. Pillerit kun voivat sekoittaa pään kuin pään.

      Tsemppiä kuitenkin!!!!

      • juha123

        Muistatko mistä luit geenitutkimuksista?
        Kiinnostaa kovasti tämä "tautini", lastenikin takia.

        Masennuslääkkeiden aikaansaamista hypomanioista/manioista kirjoitetaan joka artikkelissa, jota olen lukenut; mutta - ei kai selleista tutkimusta ole tehty, jossa niitä olisi syötetty terveille ja katsottu monellako lähtee lapasista. Ei ole, ei ole voitu. Harvoin sanomalehdessä haetaan perusterveitä ihmisiä syömään psyk. lääkkeitä tutkimukseen....

        Viime aikoina olen lukenut Valdoxan lääkkeen tehosta. Kaksi löytää vaikutuksia, kolmas ei, ja neljäs (metatutkimus) tutustuu myös julkaisematta jääneisiin töihin, todeten että lääkkeen raportoitu teho perustuu 'julkaisuharhaan'.

        Hohhoijaa. Ja ottamaan aamulääkkeet.

        bp2-ukkeli


      • 67u6u67458i76
        bp2-ukkeli kirjoitti:

        juha123

        Muistatko mistä luit geenitutkimuksista?
        Kiinnostaa kovasti tämä "tautini", lastenikin takia.

        Masennuslääkkeiden aikaansaamista hypomanioista/manioista kirjoitetaan joka artikkelissa, jota olen lukenut; mutta - ei kai selleista tutkimusta ole tehty, jossa niitä olisi syötetty terveille ja katsottu monellako lähtee lapasista. Ei ole, ei ole voitu. Harvoin sanomalehdessä haetaan perusterveitä ihmisiä syömään psyk. lääkkeitä tutkimukseen....

        Viime aikoina olen lukenut Valdoxan lääkkeen tehosta. Kaksi löytää vaikutuksia, kolmas ei, ja neljäs (metatutkimus) tutustuu myös julkaisematta jääneisiin töihin, todeten että lääkkeen raportoitu teho perustuu 'julkaisuharhaan'.

        Hohhoijaa. Ja ottamaan aamulääkkeet.

        bp2-ukkeli

        Irlantilainen Cardiffin yliopiston psykiatri David Healy tutki SSRI:n itsetuhoisuutta aiheuttavaa vaikutusta niin sanotusti terveillä ihmisillä ja tulokset olivat aika kauhistuttavia. Mukana oli 20 henkeä, joista 2 muuttui itsetuhoiseksi SSRI annostelun jälkeen. Henkilöt raportoivat, että heille tuli hallitsematon halu vahingoittaa itseään, jota he eivät osanneet selittää millään muulla kuin lääkkeellä. Ainekäytön loputtua itsetuhoiset ajatukset hävisivät. Tutkimus löytynee googlettamalla.

        On ihan yleisessä tiedossa, että nämä aineet aiheuttavat itsetuhoista käytöstä tietylle prosentille ihmisistä riippumatta siitä ovatko aikaisemmin olleet itsetuhoisia, onko heillä psyykkisiä ongelmia tai ei. Samoin maniaa jne. saavat tietty osa ihmisistä. Se, että ainoastaan niin sanotut mielenterveyspotilaat reagoisivat näihin aineisiin näin voimakkaasti on täysi myytti. Jokainen meistä päihtyy, jos alkoholia ottaa, oli absolutista, alkoholisti tai mitä tahansa siltä väliltä, vain annosmäärä voi olla eri.


    • juha123

      Vaikea löytää infoa siitä. Vaikuttaa siltä että bipoja testataan mutta ei terveitä.

      Tässä on yksi linkki:
      http://breggin.com/index.php?option=com_content&task=view&id=196

      Yhteenveto:
      6% masentuneista saivat maanisia oireita masennuslääkeistä (ei bipoja).

      Suomessa suunnilleen 10% väestöstä syö masennuslääkkeitä. Se on 550.000. Siitä 6% niin 33.000 uutta bipoa on syntynyt tuosta.
      Jos Bipoja tieteen mukaan on Suomessa alle 10.000 niin se on 330% kasvu. Varmaan vastaa suunnilleen niitä uusia diagnoosejakin.

      Ei sitä syytä kaukaa tarvitse hakea.

      ps. etsin vielä sen geenitutkimuksen sinulle.

    • 4+9

      Entäs ne joilla on kakkosdiagnoosi ilman SSRI:ta?

    • ei tartte hävetä

      Hyväksykää diagnoosinne. Siitä se nyt taitaa olla vaan kiinni.

    • näinkin voi käydä

      Miksi ihmeessä minun pitäisi hyväksyä jotain sellaista mitä en ole?

      Sinulle ei tartte hävetä valaisen pari seikkaa, joita voisit itse tykönäsi oikein miettimällä miettiä.

      Tiedätkö tai osaatko kuvitella miltä tuntuu saada mielisairaan paperit/leima/stigma vaikkei mitään mielisairautta oikeasti ole?

      Osaatko ajatella mikä kaaos ja zombi olo saadaan päähän syömällä bipolaariin tarkoitettuja lääkkeitä, jos ei ko sairautta ole?

      Tämä diagnoosin saaminen ei nykypäivänä ole laisinkaan "vaikeaa". Tätä bipo II suorastaan tyrkytetään parhaillaan yhdelle jos toiselle. Ahdistus ja masennus eivät ole parhaillaan psykiatrien suosiossa, bipoja nähdään kaikkialla.

      Jokaisesta meistä löytyy hullun piirteitä kun oireita ja käyttäytymisen piirteitä oikein suurennuslasin avulla etsitään. Se, että olet opintosi kunnialla suorittanut loppuun (kiitettävin arvosanoin) voi toisinaan olla kahjolle psykiatrille merkki liiallisesta innokkuudesta.

      Minä pääsin tutustumaan psykiatrian mielettömyyteen kolme vuotta sitten. Ilman omakohtaista kokemusta en uskoisi palstojen kirjoituksia siitä miten tyhjistä oireista voidaan saada aikaan mielisairauden oireita ja siihen pakkosyötetään lääkkeitä.

      Minä jolla ei koskaan ollut mitään psykiatrista taustaa sain elämäni niin suuriin solmuihin lähtiessäni hakemaan apua masennukseen (työpaikkakiusaaminen)
      Minullakin se hoito alkoi masennuslääkkeistä, annoksia nosteltiin ja uusia lääkkeitä liitettiin hoitoon mukaan. Kun pää oli saatu sekaisin kolmen samaan aikaan syötävän masennuslääkkeen voimin, olivat vuorossa neuroleptit.

      Tätä mielensairautesi on pahentunut teemaa sain kuulla lukemattomia kertoja, kun ihmettelin oudoksi muuttunutta ajatusmaailmaani. Ei voi johtua neurolepteistä, lisää lääkkeitä.

      Se, että on opiskellut lasten ollessa pieniä ja tehnyt ikänsä töitä ei mielestäni voi olla mielisairautta, mutta psykiatrin mielestä voi olla. Minulla ei ole ulosottovelkoja, ei kulutusluottoja, ei pettämisiä, en ole seksistä kiinnostunut, en käytä päihteitä, en tiedä mitä on ajatustenriento, en ole sotkenut parisuhdettani..

      Ymmärrät varmaan miksi en voi kohdalleni hyväksyä bipolaaria? Jos minä olen oikeasti bipo niin sittenhän ovat kaikki työssäkäyvät ja opiskelevat myös. Kuka enää on terve? Ja mikä on silloin normaalin ja terveen mitta?

      Valittaa ei voi mihinkään sillä tiedän, ettei se johda mihinkään. Minut on julistettu hulluksi ja hulluilla ei ole oikeuksia. Toivon vain, että saisin olla rauhassa ja elää tätä pientä vaatimatonta elämääni. Olen tyytyväinen siihen, että aamulla herään ja lähden töihin. Kotiin tulen klo 17 jälkeen, syön ja luen tunnin parin ajan, jonka jälkeen käyn nukkumaan.

      Se, että selvisin työpaikkakiusaamisesta ja psykiatrian aivan uskomattomasta puoskaroinnista takaisin tähän arkeeni on suorastaan ihme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe