lukkojen hoito

Emäntä

Ajan uudella Riolla, jossa on sähkölukot. Mitä talveksi laitetaan kuskin puoleiseen lukkoon, siis ainoaan kohtaan missä avaimen reikä näkyy? Ennakkohoidoksi, ettei lukko jäätyisi pakkasella.

Olen aikaisemmin ajanut VW:llä, Bemarilla ja Toyotalla, joissa oli manuaalinen lukitus. Niiden lukkoihin laitoin aina talveksi aseöljyä. Lukot eivät jäätyneet koko talvena.

9

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei jäädy ei

      sulaa sianrasvaa.

    • Emäntä

      Laittoikohan nimimerkkini vitsin murjaisemaan.

      • Laita..

        Crc aseöljyä.


    • merkkihuollossa

      Käyttäisin samaa mitä merkkihuollossa, jossa itse teetätän kaikki huollot.

    • Emäntä

      Kiitos Laita..., sellaista on jo kaapissa. Epäröin vähän, ettei vain tulisi vahinkoa.

      Hei Merkkihuollossa, No mitä siellä merkkihuollossa käytetään? Auto on syyskuussa ostettu, ja eka-huoltoon on aikaa siitä vuosi. En viitsisi ruveta soittelmaankaan.

      Aikaisemmin manuaalisiin lukkoihin on siis ollut ihan miehen aseöljyä purkissa, sellaista väritöntä paksua, jota olen survonut topsytikulla ja kastanut avaimen. Nyt on loppunut, eikä miestä ole ollut vähään aikaan.

      • merkkihuollossa

        En tiedä mitä ainetta merkkihuollossa laittavat tai jättävät laittamatta, koska asia ei minua niin paljoa kiinnosta. Mutta sen totean, että auton huollattaminen kerran vuodessa merkkihuollossa on estänyt lukko-ongelmat.

        Crc:n aseöljyä en menisi laittamaan sen voimakkaan tuoksun vuoksi. Joku laitapuolenkulkija voi luulla, että autossa säilytetään aseita (sallittu kai, kun lukollinen tila?) ja murtautua pelkästään sen vuoksi autoon.


    • Hörhötutka

      Taas se sama aseöljyhörhö asialla.
      Kaada sinne epoksia niin ei jäädy.

      • LAITOIN.........

        Crc aseöljyä ja lukot toimii hyvin.

        Hörhötutkailija voi kaataa epoksit vaikka hanuriinsa , niin ei
        jäädy eikä vuoda.


    • kuiva on hyväc

      Kuiva vedetön lukko ei tarvi mitään aseöljyä, pakkasella toimii parhaiten ilman mitään jäykistäviä aineita. Rintamallakin 1940 pakkasissa aseista pyyhittiin kaikki öljyt pois,
      ja eikun igoria otsaluuhun posauttelemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe