Miksihän tukihenkilöni nauroi minulle?

54414215

Minulla on diagnosoitu Asperger ja minulla oli kerran tukihenkilö. Tukihenkilöäni nauratti, kun sanoin hänelle, että jos maailmassa olisi vain tällaisia ihmisiä kuin minä, niin mitään sivilisaatiota ei olisi olemassakaan. Minulle on sanottu tähän, että hän nauroi siksi, koska tuo kuulostaa pikkulapsen kiukuttelulta. Minusta kuitenkin tuolloin tuntui ihan oikeasti tältä.

21

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 874247

      Tukihenkilö oli oletettavasti ahdasmielinen typerys.

    • Aspergerinfo

      moikka,

      ymmärrän täydellisesti mitä tarkoitat, laitoin tuosta samasta asiasta juuri sähköpostia lääkärilleni. itse olen kokenut lähes samankaltaista. jaksamista. miltään kiukuttelulta mielipiteesi ei todellakaan kuulosta, eiköhän tuo kiukuttelija ollut lähinnä tukihenkilösi, et sinä:)

    • AspergerinfoYPEmppi

      Tuonlaiset kommentit vois tosiaankin jättää omaan arvoonsa. Jos minäkin saisin päättää en tahtoisi yhtään mitään juttuja mikä kuuluu nykyaikaan. Onnellisin olisin, jos saisi elää jossain metsän keskellä vain eläinten kanssa. Yhden tai pari ystävää voisin silloin tällöin vastaanottaa etten täysin mökkihöperöityisi. Mutta hevoset, ponit ja isokokoisest koirat ovat in.

      • 54414215

        Ja en siis ole tukihenkilölleni vihainen siitä, että hän nauroi, mutta ihmettelin kuitenkin, että miksi hän nauroi. Kun sanoin tästä eräälle kaverilleni, niin kaverini sanoi hänen nauraneen siksi, että tuo kuulostaa pikkulapsen kiukuttelulta. Mutta kyllä minusta silloin ihan oikeasti tuntui siltä.


    • 54414215

      Itse kyllä asun kaupungissa ja asuin silloinkin kun tämä aloituksessa mainitsemani juttu tapahtui. Minua sivilisaation olemassaolo ei haittaa, päinvastoin. Mutta minusta tuntui, että ei olemassa esim. kaupunkeja, musiikkia tai elokuvia, jos maailmassa olisi vain minunlaisiani ihmisiä. Toisaalta, onhan eräällä maailman menestyneimmistä elokuvaohjaajistakin Asperger.

    • ......

      Eli et tahtoisi, että maailmassa olisi vain sinunkaltaisiasi ihmisiä, koska pidät sivilisaation olemassaolosta (tiettyyn rajan asti)? Toisin sanoen etkö pidä itsestäsi ja luonteenominaisuuksistasi?

      • 54414215

        Minusta tuntui siltä, koska on olemassa niin monia sellaisia ammatteja, joihin en sopisi. Esim. poliisi, vartija, lääkäri ja lentäjä. Millainen paikka maailma olisi, jos ei olisi poliiseja, vartijoita, lääkäreitä tai lentäjiä? Ja ennen kuin tämä aloituksessa mainitsemani asia tapahtui, olin keskeyttänyt ammattikorkeakoulussa opiskelemisen. Opiskelin liiketaloutta, mutta opinto-ohjaajani totesi, että opiskelu oli liian kuormittavaa minulle mitä se todella olikin. Opinto-ohjaajani myös sanoi, että tradenomin tutkinnon suorittaneen on pystyttävä tekemään itsenäisesti niitä asioita, mitä hänelle ammattikorkeakoulussa on opetettu. Minulla oli vaikeuksia koulutehtävieni kanssa vaikka ammattikorkeakoulussa tulisi pystyä suorittamaan tehtävät itsenäisemmin kuin peruskoulussa ja lukiossa. Tuostakin minulle tuli mieleen, että millainen maailma olisi, jos ei olisi bisneshenkilöitä.


      • .........
        54414215 kirjoitti:

        Minusta tuntui siltä, koska on olemassa niin monia sellaisia ammatteja, joihin en sopisi. Esim. poliisi, vartija, lääkäri ja lentäjä. Millainen paikka maailma olisi, jos ei olisi poliiseja, vartijoita, lääkäreitä tai lentäjiä? Ja ennen kuin tämä aloituksessa mainitsemani asia tapahtui, olin keskeyttänyt ammattikorkeakoulussa opiskelemisen. Opiskelin liiketaloutta, mutta opinto-ohjaajani totesi, että opiskelu oli liian kuormittavaa minulle mitä se todella olikin. Opinto-ohjaajani myös sanoi, että tradenomin tutkinnon suorittaneen on pystyttävä tekemään itsenäisesti niitä asioita, mitä hänelle ammattikorkeakoulussa on opetettu. Minulla oli vaikeuksia koulutehtävieni kanssa vaikka ammattikorkeakoulussa tulisi pystyä suorittamaan tehtävät itsenäisemmin kuin peruskoulussa ja lukiossa. Tuostakin minulle tuli mieleen, että millainen maailma olisi, jos ei olisi bisneshenkilöitä.

        Mikset omasta mielestäsi esim. poliisin ammatiin sopisi tai vartijaksi? Ehkäpä olet opiskellut väärää alaa ja sopisit juuri paremmin noihin muunlaisiin tehtäviin kuin materialismin kasvattamiseen tähtääviin ammateihin kuten liike-elämä. Assit yleisestiottaen sopivat hieman itsenäisimpiin tehtäviin kuin esim. busineslife. Tuntuuko sinusta yhä samalta kuin silloin, käytät edelleen imperfektiä?


      • 54414215
        ......... kirjoitti:

        Mikset omasta mielestäsi esim. poliisin ammatiin sopisi tai vartijaksi? Ehkäpä olet opiskellut väärää alaa ja sopisit juuri paremmin noihin muunlaisiin tehtäviin kuin materialismin kasvattamiseen tähtääviin ammateihin kuten liike-elämä. Assit yleisestiottaen sopivat hieman itsenäisimpiin tehtäviin kuin esim. busineslife. Tuntuuko sinusta yhä samalta kuin silloin, käytät edelleen imperfektiä?

        Ei minun yleiskuntoni ole tarpeeksi hyvä poliisin tai vartijan ammattiin. Poliisit ja vartijathan eivät myöskään saa hätääntyä uhkaavissa tilanteissa. Olen saanut vapautuksen sekä varusmies- että siviilipalveluksesta. Eikö nykyään kuitenkin ole niin, että poliisilta ei enää edellytetä varusmiespalveluksen suorittamista kuten aiemmin? Ei minusta enää tunnu siltä, niin kuin aloituksessa sanoin.


      • Aspergerinfo
        54414215 kirjoitti:

        Ei minun yleiskuntoni ole tarpeeksi hyvä poliisin tai vartijan ammattiin. Poliisit ja vartijathan eivät myöskään saa hätääntyä uhkaavissa tilanteissa. Olen saanut vapautuksen sekä varusmies- että siviilipalveluksesta. Eikö nykyään kuitenkin ole niin, että poliisilta ei enää edellytetä varusmiespalveluksen suorittamista kuten aiemmin? Ei minusta enää tunnu siltä, niin kuin aloituksessa sanoin.

        Kuntoahan voi aina kohentaa, esim. käymällä kuntosalilla, joka ei vaadi juurikaan sosiaalisia taitoja. Jos ja kun fyysinen kuntosi on hyvä, vaikuttaa se myös psyykeen eivätkä mielestäsi uhkaavat tilanteet tunnu enää yhtä uhkaavilta kuin aiemmin. Saako kysyä miksi sait vapautuksen? Sosiaalisten taitojen puuttumisenko vuoksi? Sellainen on väärin. Armeijassa tulisi nykyisin arvostaa älyyn perustuvaa toimintaa ei niinkään fyysisiä kykyjä enimmäkseen.Hyvä johtaja on älykäs, toisin kuin fyysisesti näennäisesti vahva. Hyvä jos ei tunnu enää yhtä huonolta. Tuo ihmeessä itseäsi esiin eri paikoissa käyttäen vahvuuksiasi hyväksi, mitä taatusti sinulta Asperger-henkkilönä löytyy. Älä anna toisten lannistaa turhaan ja pahoita siitä mieltäsi.


      • 54414215
        Aspergerinfo kirjoitti:

        Kuntoahan voi aina kohentaa, esim. käymällä kuntosalilla, joka ei vaadi juurikaan sosiaalisia taitoja. Jos ja kun fyysinen kuntosi on hyvä, vaikuttaa se myös psyykeen eivätkä mielestäsi uhkaavat tilanteet tunnu enää yhtä uhkaavilta kuin aiemmin. Saako kysyä miksi sait vapautuksen? Sosiaalisten taitojen puuttumisenko vuoksi? Sellainen on väärin. Armeijassa tulisi nykyisin arvostaa älyyn perustuvaa toimintaa ei niinkään fyysisiä kykyjä enimmäkseen.Hyvä johtaja on älykäs, toisin kuin fyysisesti näennäisesti vahva. Hyvä jos ei tunnu enää yhtä huonolta. Tuo ihmeessä itseäsi esiin eri paikoissa käyttäen vahvuuksiasi hyväksi, mitä taatusti sinulta Asperger-henkkilönä löytyy. Älä anna toisten lannistaa turhaan ja pahoita siitä mieltäsi.

        Minulle sanottiin jo hyvän aikaa ennen kuin täytin 18, että Asperger-henkilöillä on mahdollisuus saada vapautus. Henkilö, joka minulle tämän sanoi, oli liikuntaterapeutti, jonka luona kävin säännöllisesti usean vuoden ajan. Hän sanoi minulle, että voi olla, että en välttämättä kestäisi armeijan tahtia, ja kun armeijassa tehdään paljon käytännön asioita, jotka voivat Asperger-henkilöille tuottaa ongelmia.


      • ........
        54414215 kirjoitti:

        Minulle sanottiin jo hyvän aikaa ennen kuin täytin 18, että Asperger-henkilöillä on mahdollisuus saada vapautus. Henkilö, joka minulle tämän sanoi, oli liikuntaterapeutti, jonka luona kävin säännöllisesti usean vuoden ajan. Hän sanoi minulle, että voi olla, että en välttämättä kestäisi armeijan tahtia, ja kun armeijassa tehdään paljon käytännön asioita, jotka voivat Asperger-henkilöille tuottaa ongelmia.

        Tuohan ei pidä paikkaansa missään nimessä. Liikuntaterapeutitkin voivat joskus erehtyä. Läheskään kaikilla Asperger-henkilöillä ei ole edes liikunnallisia ongelmia ts. kömlelyytte tms., riippuu ihan henkilöstä. Jokainen Asperger on persoona, eikä Asperger-henkilöitä voida muotittaa samoin kuin ei mitään muutakaan ihmisryhmää. Esim. itse olen ollut aina kovin liikunnallinen mutten hallitse ollenkaan arkisia rutiineita enkä sosiaalisia tilanteita, jos en saa täysin omavaltaisesti päättää kuinka niissä toimitaan. Tosin nämä tilanteet, joissa olen päätöksiä saanut tehdä ovat onnistuneet hyvin ja tuottaneet sekä minulle itselleni että vastapuolelle käytännöntasolla hyötyä ja hyvää mieltä monella tavalla. Mutta hyvä jos sait vapautuksen; nykyisin koko armeija on - en sano mistä - sen voisi lopetuttaa kokonaan.


      • ...
        ........ kirjoitti:

        Tuohan ei pidä paikkaansa missään nimessä. Liikuntaterapeutitkin voivat joskus erehtyä. Läheskään kaikilla Asperger-henkilöillä ei ole edes liikunnallisia ongelmia ts. kömlelyytte tms., riippuu ihan henkilöstä. Jokainen Asperger on persoona, eikä Asperger-henkilöitä voida muotittaa samoin kuin ei mitään muutakaan ihmisryhmää. Esim. itse olen ollut aina kovin liikunnallinen mutten hallitse ollenkaan arkisia rutiineita enkä sosiaalisia tilanteita, jos en saa täysin omavaltaisesti päättää kuinka niissä toimitaan. Tosin nämä tilanteet, joissa olen päätöksiä saanut tehdä ovat onnistuneet hyvin ja tuottaneet sekä minulle itselleni että vastapuolelle käytännöntasolla hyötyä ja hyvää mieltä monella tavalla. Mutta hyvä jos sait vapautuksen; nykyisin koko armeija on - en sano mistä - sen voisi lopetuttaa kokonaan.

        kömlelyytte=kömpelyyttä


      • .....
        54414215 kirjoitti:

        Minulle sanottiin jo hyvän aikaa ennen kuin täytin 18, että Asperger-henkilöillä on mahdollisuus saada vapautus. Henkilö, joka minulle tämän sanoi, oli liikuntaterapeutti, jonka luona kävin säännöllisesti usean vuoden ajan. Hän sanoi minulle, että voi olla, että en välttämättä kestäisi armeijan tahtia, ja kun armeijassa tehdään paljon käytännön asioita, jotka voivat Asperger-henkilöille tuottaa ongelmia.

        "Hän sanoi minulle, että voi olla, että en välttämättä kestäisi armeijan tahtia,"

        Todella kannustavaa.? Eikö hänen tuon sijaan olisi tullut kannustaa sinua ja yrittää saada muutetuksi armeijan toimintatapoja?

        Sitä ihmettelen, kuinka sivarius voi olla sinulle muodostunut ongelmaksi vai onko se sitä edes oikeasti?


      • 54414215
        ..... kirjoitti:

        "Hän sanoi minulle, että voi olla, että en välttämättä kestäisi armeijan tahtia,"

        Todella kannustavaa.? Eikö hänen tuon sijaan olisi tullut kannustaa sinua ja yrittää saada muutetuksi armeijan toimintatapoja?

        Sitä ihmettelen, kuinka sivarius voi olla sinulle muodostunut ongelmaksi vai onko se sitä edes oikeasti?

        Ei se ole ongelma, mutta kun kerran oli mahdollisuus saada vapautus siitäkin, niin miksi en sitä olisi käyttänyt?


      • 54414215
        ..... kirjoitti:

        "Hän sanoi minulle, että voi olla, että en välttämättä kestäisi armeijan tahtia,"

        Todella kannustavaa.? Eikö hänen tuon sijaan olisi tullut kannustaa sinua ja yrittää saada muutetuksi armeijan toimintatapoja?

        Sitä ihmettelen, kuinka sivarius voi olla sinulle muodostunut ongelmaksi vai onko se sitä edes oikeasti?

        Lueskelin tätä aloittamaani keskustelua kuukausien jälkeen ja nyt kyllä täytyykin sanoa, että siviilipalvelukseen en halunnut myöskään lähteä, koska siviilipalveluksen käyneitä pitävät monet homoina, raukkoina, nynnyinä jne. Tämä samainen liikuntaterapeutti sanoi myös, että voin saada vapautuksen myös siviilipalveluksesta. Ensimmäisissä kutsunnoissa hain lykkäystä lukion takia ja toisissa sain vapautuksen.


    • sivarinainen

      Minuakin hieman naurattaa. Eräs psykiatri sanoi minulle jonkin aikaa sitten, että olen muka jotenkin hauska. Suutuin siitä ja lähdin tapaamisesta pois kesken.

      • 54414215

        Oletko varma, että hän sanoi sen loukatakseen sinua?


    • 8754316

      No täysin varma en tietenkään mistään voi olla, mutta siltä se kuulosti siinä tilanteessa. Kyllä psykiatrian ammattilaiselta voisi odottaa jonkin muunkinlaista kommenttia perusteluineen.

    • perkeleinfo

      Siksi, koska tukihenkilösi äo ei riittänyt sinun auttamiseksi.
      Naura takaisin, kerro hänelle kuinka typerältä hänen ääliökommentit sinusta tuntuvat.

      • jatkoa..

        Sitten lopuksi voisitte ottaa sellaisen skaban, että kumpi nauraa kovempaa. Voittajalle on luvassa palkinto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe