Au pairiksi Saksaan

nbvsd

Heips! Onko jollakulla kokemuksia au pairin työstä Saksassa? Oon itte aatellu lähtee tekemään niitä hommia ens kesän ajaks. Kaipailisin vinkkejä perheen löytämiseen. Miten te siis löysitte perheen? Kokemukset Saksasta ja saksalaisista olis myös mukavaa luettavaa. Kieli mulla on hyvin hallussa (opiskelen sitä yliopistossa) ja sitä lähtisin sinne lisää oppimaan autenttiseen ympäristöön.

18

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diddii2

      Au pair world on ainakin hyvä paikka alottaa perheen etsiminen, sieltä löysin myös omani. Kannattaa myös etsiä Facebookista erilaisia au pair-ryhmiä, lähes kaikissa isoissa kaupungeissa on ainakin on omat au pair-ryhmänsä (Au pairs in Berlin, Au pair in Munich jne.) ja siellä ihmiset välillä auttaa perheitään etsimään uusia au paireja. Noi ryhmät on myös hyvä paikka alottaa uusien kavereiden etsiminen sitte joskus kun tänne pääset.

      Olen itse tällä hetkellä Münchenissä ja mä oon ainaki viihtyny täällä tosi hyvin. Tekemistä on paljon ja uusiin ihmisiin oon tutustunu paljon, mutta asunki tietysti yhdessä maan isoimmista kaupungeista. Toisaalta täällä on Alpit myös tosi lähellä ja patikoimaan/laskettelemaan pääsee helposti. Saksalaiset on mun kokemuksen mukaan tosi ystävällisiä. Tosin läheisempiä ystävyyssuhteita on helpompi mun kokemuksen mukaan solmia muiden expattien kanssa, paikallisilla kun ei oo samanlaista tarvetta saada uusia ystäviä kun tänne muualta muuttaneilla. Mutta kyllä niitä paikallisiakin kavereita voi saada jos näkee vähän vaivaa. Ihmiset on täällä mun mielestä usein vähän avoimempia kuin Suomessa ja ainakin täällä voi hyvin tervehtiä tuntemattomia esimerkiksi hissiin astuessa tai lasten koululla.

    • Brezel

      Moikka!
      Olen lähdössä maaliskuussa stuttgartin lähelle aupairiksi, onko kukaan muu lähtenyt/ lähdösä samoille suunnillle?

    • Mädchen

      Mäkin oon tällä hetkellä Münchenissä ja oon kyllä tykänny kovasti! Oman perheeni löysin au pair worldista, suosittelen suakin siis lähtemään vaikka sieltä liikkeelle.

      Saksalaiset on mun mielestä avoimempia kuin "jyrmeät" suomalaiset, mutta on täälläkin omat ns. toopensa. Itse kun asun rikkaassa ja turvallisessa kaupungissa, on helppoa sanoa kaiken toimivan. Kokemusta ei valitettavasti muualta ole antaa. Sen olen monelta paikalliselta kuullut, että olin kuulemma tyhmä tullessani Baijeriin. Täällä on kuulemma jengi (varsinkin siis nuoret, oman ikäiset) niin ylimielisiä ja snobeja ja onhan se ehkä vähän näin. Mutta olen kyllä tykännyt ja saanut muista au paireista ihan parhaita ystäviä. Tekemistä riittää ja varsinkin kun olet vain kesäksi menossa niin saat ajan varmasti kulumaan :-)

    • Salzburg

      Teille kahdelle, jotka ovat Münchenissä aupaireina! Kuinka pitkään olette siellä? Itse aloitan työskentelyn aupairina huhtikuun alusta Itävallan Salzburgissa, josta on hyvät kulkuyhteydet Müncheniin. Olisin kiinnostunut kaupungin laajasta shoppailutarjonnasta ja olisi enemmän kuin mukavaa saada sinne seuraa ja puhua myös suomea! Olisi myös suuri plussa, kun tunnette kaupungin jo entuudestaan, ei tarvitsisi kulkea koko ajan yksin kartta kädessä:)

      • saksa21

        Kuinka pitkään sä oot Salzburgissa? Oon ite alottamassa kesällä Etelä-Saksassa au pair hommat, niin vois esim. viikonloppusin nähellä ko on enemmän aikaa matkustaa! :-)


    • Mädchen

      Salzburg, mä olen valitettavasti lähdössä jo nyt ennen kesää parin kuukauden sisällä takaisin Suomeen :( Mutta München on ihana. Ihan erilainen Salzburgiin verrattuna, josta tykkäsin myös. Salzburg tuntui tunnelmallisemmalta :-D

      Täällä on aika pieni tuo perus turistikeskusta, josta löytyy siis muutama pitkä shoppailukatu, jolta löytyy kaikki kaupat. Vaikka tämä onkin miljoonakaupunki niin tuo perus keskusta on yllättävän pieni. München on lähinnä kasauma pienempiä kyliä! Salzburgista pääset kyllä helposti tänne, Bayern Ticketillä ja hyppäät vaan junaan :-)

    • aupairsaksa

      Itseänikin houkuttaisi lähteä Saksaan au pairiksi, mutta en osaa sanaakaan saksaa. Eli te, jotka ootte nyt Saksassa au pairina/ menossa Saksaan, niin minkälainen kielitaito teillä oli lähtiessä?

    • brezel

      Aupairsaksa, mä lähdin tänne saksaan ilman kielitaitoa. Tai kävin lukiossa kaks kurssii, mut niillä nyt ei pitkälle pötkitä. Nyt oon ollu täällä melkee kuukauden (vasta) niin oon alkanu erottaa tuttuja sanoja ja lauseita näitten puheen keskeltä. :D mutta oon puhunu enimmäkseen englantia hostien ja muidenkin kanssa, koska itellä on jotenki tosi iso kynnys edes yrittää puhua saksaa. Tosta kynnyksesta todellakin haluaisin eroon. Toivottavata ens kuussa alkava kielikurssi auttais. Mutta siis kannattaa todellakin lähtee,kielitaito ei oo mikään este. :)

      • saksa21

        Brezel, kauan oot vielä au parina? Ite tuun kesäkuussa. Olis kiva löytää valmiiksi seuraa, niin vois nähellä! :-)


    • baden19

      saksa21, mäkin oon menossa kesäkuussa Saksaan au pairiksi. Mihin päin oot menossa?

      • saksa21

        baden19, Meen Würzburgin lähelle, Etelä-Saksaan! Mihin sä? :-)


    • Brezel

      Saksa21, Mä oon ensvuoden maaliskuuhun asti, että keritään hyvin vielä nähellä :) Minne suunnalle olitkaan menossa? Mä oon täällä Stuttgartin lähistöllä :)

      Entä Baden19, minnepäin sä oot suuntaamassa?

      • Brezel

        Eiku nyt muistan minne saksa21, olitkaan menossa. :DD


      • saksa21
        Brezel kirjoitti:

        Eiku nyt muistan minne saksa21, olitkaan menossa. :DD

        Brezel, joo mä sanoin jo aikasemmin. Würzburgin lähelle! Voitko laittaa vaikka sun sähköpostin niin olis helpompi kirjotella? :-)


    • Salzburg

      Saksa21, mä oon täällä Salzburgissa puoltoista vuotta, eli oon heinäkuuhun 2015 asti:)

    • saksa21

      Salzburg, voitko laittaa sun sähköpostin niin voitas olla yhteyksissä? Oon itsekin au pairina Würzburgissa noin 9 kuukautta! Kesäkuun alussa aloitan. :-)

    • H.H.

      Onko kukaan tulossa Pohjois-Saksaan päin?

    • Salzburgg

      Saksa21, sori oon unohtanu tän keskustelun kokonaan:D mutta mun sähköposti on [email protected] ois varmasti kiva nimittäin vaikka nähä jossain vaiheessa tai ees jutella:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe