Fiatin maahantuonti loppuu!

neljäs fiiat

94

2588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietäjä

      Höpö höpö. Autofennica luopuu maahatuonnista tämän vuoden aikana. Todennäköisesti etsitään tehokkaampi maahantuonti-ja jälleenmyyntiverkosto. En yhtään ihmettelisi, että se liippaa läheltä Deltaa, joka osasi myynnin ja markkinoinnin.Hyvä uutinen.

      • Epäilenpä vaan

        Lieneekö tehokkaampi maahantuontiverkosto se, kun keväällä Bulgarian ja Romanian romanit tulevat Fiateilla maahan ja syksyllä pakkasten tultua jättävät ne Kalasatamaan kun eivät suostu enää lähtemään käyntiin?


    • näin menee

      Fiat etsii nyt merkeilleen uutta maahantuojaa.

      - Maahantuonti siirtyy jollekin toiselle yritykselle, joka ei ole vielä tiedossa. Fiat on ilmoittanut, että maahantuonti Suomeen jatkuu, Autofennican toimitusjohtaja Sami Pöllänen kertoo.

      Pölläsen mukaan muutos ei vaikuta huoltoon tai varaosien saatavuuteen.

      - Muutos tapahtuu maahantuontiportaassa. Autojen saatavuus sekä varaosien saatavuus ja huollot jatkuvat aivan normaalisti.

      • ikaross

        Varaosien saanti jatkuu normaalisti. Kuka uskoo? Noinhan me tietenkin sanoo, muutenhan me olisi tyhmiä!


      • siivet paloi
        ikaross kirjoitti:

        Varaosien saanti jatkuu normaalisti. Kuka uskoo? Noinhan me tietenkin sanoo, muutenhan me olisi tyhmiä!

        Mikä ME? Oletko kuninkaallinen? Nehän puhuu aina me-muodossa.Tiedätkö paljonkin kreikan tarustosta ja miten Ikaroksen siiville kävi, kun lensi aurinkoon?


      • hoh hoijaa
        ikaross kirjoitti:

        Varaosien saanti jatkuu normaalisti. Kuka uskoo? Noinhan me tietenkin sanoo, muutenhan me olisi tyhmiä!

        Eihän yli kymmen vuotiaisiin fiudeihin ole koskaan saanut osia ellei satu olemaan sama osa jonkun uudemman mallin kanssa. Roskis halpis vehkeitä.


      • fiiiiiat
        hoh hoijaa kirjoitti:

        Eihän yli kymmen vuotiaisiin fiudeihin ole koskaan saanut osia ellei satu olemaan sama osa jonkun uudemman mallin kanssa. Roskis halpis vehkeitä.

        ei tarvetta vaihdella varaosia - ajaa vaan


      • Romu_PSA
        hoh hoijaa kirjoitti:

        Eihän yli kymmen vuotiaisiin fiudeihin ole koskaan saanut osia ellei satu olemaan sama osa jonkun uudemman mallin kanssa. Roskis halpis vehkeitä.

        Fiatit eivät ole "roskis halpis vehkeitä", vaan Citroenit ja Peugeotit ovat roskis halpis vehkeitä. Sano mitä sanot, mutta Citroeneissä ja Peugeoteissa iskunvaimentimet, koiranluut ja taka-akselit hajoavat ja tulee 1000 euron remontti. 2000-luvulta alkaen Fiatit ovat olleet tekniikaltaan hyviä.


      • Vai_niin

        Entä esim Stilon taka-akselin puslat?


      • Taka-akselinpuslat

        Stilosta ei ole kokemuksia. Ainakin Pandassa ne kestävät.


      • Sitikan_iskarit
        Romu_PSA kirjoitti:

        Fiatit eivät ole "roskis halpis vehkeitä", vaan Citroenit ja Peugeotit ovat roskis halpis vehkeitä. Sano mitä sanot, mutta Citroeneissä ja Peugeoteissa iskunvaimentimet, koiranluut ja taka-akselit hajoavat ja tulee 1000 euron remontti. 2000-luvulta alkaen Fiatit ovat olleet tekniikaltaan hyviä.

        Ei ole minun C5:ssä iskareita ollenkaan.


    • fiuuuuu

      Olihan tämä odotettavissa,fiattia ostivat enää.....Samoinhan kävi ladan osalta surkeimmat automerkit vain katoavat markkinoilta.

      • taisku1

        Mitkä surkeimmat merkit?
        Nim. ERITTÄIN TYYTYVÄINEN alfan omistaja


      • premiumautoilijatovat

        Näempä fiatteja joka päivä paljon liikenteessä. Fiatit ovat yhtä hyviä kuin muut autot. Varaosia saa ja ne ovat paljon halvempia kuin esimerkiksi BMW osat. Fiatilla ajat itsevarmat ihmiset ja BMW:llä epävarmat jotka haluavat pönkittää itsevarmuuttaan. ei ole mitään väliä millä autolla ajaa vikoja tulee eteen auton vanhetessa kaikilla automerkeillä. Ihmettelen kun jotkut paukapäät haukkuvat italialaisia, ranskalaisia ja venäläisiä autoja huonoiksi. Eivätkä he ole koskaan ajaneetkaan ko. autolla vaan jauhavat sitä samaa vanhaa mantraansa päivästä toiseen. Olisi kiva nähdä ihan kasvotusten näitä mollaajia. Ovat kuitenkin pikkukakaroita.


      • Fiat ja vikoja nolla
        premiumautoilijatovat kirjoitti:

        Näempä fiatteja joka päivä paljon liikenteessä. Fiatit ovat yhtä hyviä kuin muut autot. Varaosia saa ja ne ovat paljon halvempia kuin esimerkiksi BMW osat. Fiatilla ajat itsevarmat ihmiset ja BMW:llä epävarmat jotka haluavat pönkittää itsevarmuuttaan. ei ole mitään väliä millä autolla ajaa vikoja tulee eteen auton vanhetessa kaikilla automerkeillä. Ihmettelen kun jotkut paukapäät haukkuvat italialaisia, ranskalaisia ja venäläisiä autoja huonoiksi. Eivätkä he ole koskaan ajaneetkaan ko. autolla vaan jauhavat sitä samaa vanhaa mantraansa päivästä toiseen. Olisi kiva nähdä ihan kasvotusten näitä mollaajia. Ovat kuitenkin pikkukakaroita.

        "Ovat kuitenkin pikkukakaroita."

        Sanoisin, lapsentasoisia aikuisia. Samaa fiiun haukku mantraa jauhaa myös jo 60 vuotias serkkuni. Ei se ole iästä vaan henkisestä kehityksestä kiinni kuin jo mainitsemasi itsevarmuuskin.


      • stilollamennään
        premiumautoilijatovat kirjoitti:

        Näempä fiatteja joka päivä paljon liikenteessä. Fiatit ovat yhtä hyviä kuin muut autot. Varaosia saa ja ne ovat paljon halvempia kuin esimerkiksi BMW osat. Fiatilla ajat itsevarmat ihmiset ja BMW:llä epävarmat jotka haluavat pönkittää itsevarmuuttaan. ei ole mitään väliä millä autolla ajaa vikoja tulee eteen auton vanhetessa kaikilla automerkeillä. Ihmettelen kun jotkut paukapäät haukkuvat italialaisia, ranskalaisia ja venäläisiä autoja huonoiksi. Eivätkä he ole koskaan ajaneetkaan ko. autolla vaan jauhavat sitä samaa vanhaa mantraansa päivästä toiseen. Olisi kiva nähdä ihan kasvotusten näitä mollaajia. Ovat kuitenkin pikkukakaroita.

        Höpö, höpö. Itse ajan Fiatilla kun muuhun ei ole yksinkertaisesti varaa. Ostaisin premiumauton heti jos vaan euroja löytyisi!


      • exaudibmw
        stilollamennään kirjoitti:

        Höpö, höpö. Itse ajan Fiatilla kun muuhun ei ole yksinkertaisesti varaa. Ostaisin premiumauton heti jos vaan euroja löytyisi!

        Eipä kannata saksanseisokaa ostaa, joudut muuttamaan korjaamolle.Fiat kulkee ja kulkee ja halpa korjata.


    • fiuuuuu

      Tarkoitin fiattia, vaikka kyllä alfakin on melkoinen murheenkryyni.

    • voyager24

      kyllä osia on aina fiattiin saanu. joka taloon VAG konsernin tuote niin kellään ei ole murheita, niinkö?
      ;)

    • Ex-fiat

      Voi saada halvalla tosiaan nyt, tai ainakin halvemmalla kuin normaalisti. Sittenkään en enään ostaisi Fiatia enkä Alfaa, omistamani Fiat oli niin vaikea myydä mihinkään järkevään hintaan vaikka auto oli suhteellisen uusi ja vähän ajettu. Pilkkahinnalla meni, onneksi tosin ei auto ollut kallis kun ostin sen, mutta kyllä se halvalla meni. Laskin että olisin hyvin voinut ajaa nuo ajot mitä Fiatilla ajoin, huomattavasti paremmalla autolla ottaen huomioon miten paljon auton arvo putosi muutamassa vuodessa. Sama muuten pätee kaikkiin vähän myytyihin massa-automalleihin, eli ne eivät kestä arvoa. Välttäkää siis ehdottomasti niitä, ellette halua todellakin maksaa aatteestanne ison siivun rahaa.

      • ovh

        Volkkari pitää kuulemma hintansa hyvin. Esimerkkinä vaikka Jetta TFSi vm.2007, aj 70tkm, hinta oli tippunut kesään 2011 mennessä vain 22.000eur (39keur->17keur). Kannattaa myös kokeilla TSi/ DSG yhdistelmää, joka pitää hintansa kuulemma erityisen hyvin.


      • Ei Fiatia ikinä
        ovh kirjoitti:

        Volkkari pitää kuulemma hintansa hyvin. Esimerkkinä vaikka Jetta TFSi vm.2007, aj 70tkm, hinta oli tippunut kesään 2011 mennessä vain 22.000eur (39keur->17keur). Kannattaa myös kokeilla TSi/ DSG yhdistelmää, joka pitää hintansa kuulemma erityisen hyvin.

        Kannattaa katsoa listaa ja sitten lausua jotain arvonpitämisestä eikä ottaa yksi tapaus esimerkiksi. Näitä listoja loytää helposti netistä ja häntäpään pitäjiä ovat italot ja ranskikset.


      • ENT KANNATTAJA

        YESH!


      • Vähänmyytyeivoiolla

        Vähän myyty massa-automalli :)


    • giorginos

      Kuka siihen hommaan haluaa, ellei sitten Fiat ala kelluttamaan autoja vaikka ruotsin kautta. Autokaupanhan saa perustaa vaikka ruokakaupan vieraan ja huollot tehdä kuka vaan osaaja.

      Esim. Jyväskylässä Fiatilla on ollut 20v aikaa ainakin neljä eri myyjää.. Ensin oli aikanaan hankkija, joka lopetti toimintansa, sitten oli konela, eli nykyinen Delta, sitten tais olla Veho ja viimeksi taisi olla jyväskylän autotarvike..... jokaisella syynsä miksi lopettaa, mutta syy on se ettei se myy....

      Ja jos autojen myynti yleens on jotain miinus 10 prossaa, nii ei siinä marginaali myy.

      • näin se menee

        Fiatilla on Ruotsissa omassa omistuksessaan maahantuontiyhtiö. Todennäköisesti sille perustetaan alakonttori Suomeen ja niin tehdas itse alkaa hoitamaan maahantuontia. Näinhän se on jo käynyt monen muunkin merkin kanssa esim. Toyota, GM jne. Suomessa. Silloin tehdas itse voi päättää mikä kate missäkin maassa on riittävää ja miten paljon kannattaa missäkin maassa panostaa myynnin edistämiseen. Ja mihin maahan se mahdollinen maahantuonnin verotettava tuloskin tehdään verojen minimimiseksi. Ei autotehtaatkaan välissä halua mitään erillisiä maahntuojia elättää välirahastajina nykyään.


      • tipo 16v

        kun ei ole tuotu parhaita versioita kuin kourallinen tai ei ollenkaan... osaamattomuutta myynnissä ja markkinoinnissa


      • niinpä..

        Taisit unohtaa vielä Ahjoautonkin välistä....


    • romujen romu

      Varmaa kivaa niille jotka ostanu Fiatin osarilla. Rahat menee kankkulan kaivoon. Fiatia tuskin haluaa kukaan maahantuoda kun niin moni on jo epäonnistunu. Mutta miksi joku haluaisi Fiatin? Kai sitä pitää vähän yksinkertainen olla ja tietämätön että tollaseen rahaa tunkee. Fiat on köyhän ja hölmön ihmisen ihmisen auto joka ei välitä rahasta eikä mukavuuksista..auton imagosta puhumattakaan.

      • itse olen Saabisti

        Kyllä Fiatin imago on paljon trendikkäämpi kuin esimerkiksi jonkun Skodan tai vaikka Toyotan. Ja niin ovat jotkin Fiatin mallitkin. Fiat 500 kaltaista retroherkkua eivät ole muut onnistuneet luomaan.


      • Ei Fiatia koskaan

        Niin, hyvä kommentti tama.. joka välittää omasta rahasta ei rahaa pistä Fiatiin. Sillä on nolla jälleenmyyntiarvo ja vikoja riittää :-) Mutta onhan meillä kaikenlaisia ihmisiä tässäkin maassa.. mm. kommunistejakin vielä.


      • käytettynä hyvä

        Ostin käytetyn Fiat Stilon parisen vuotta sitten 3000 eurolla (vuosimalla 2005, ajettu 80tkm) ja minusta siinä on auto kerrakseen kun huomioi hinnan. Uutena en ostaisi koskaan Fiatia tai mitään italo/ranskisautoa sillä kun kaupasta sen ajat ulos niin hinta on 50% alkuperäisestä kun ei niitä vain niin harva haluaa. Mutta käytettynä mielestäni hyvä ostos, voin viedä tuon autoni vaikka romikselle kun tulee isompaa vikaa, enkä menettäisi paljon edes rahaakaan. Vastaavat Volkkarit muuten silloin olisi maksaneet yli 10000 euroa enemmän.


      • volvo mies
        käytettynä hyvä kirjoitti:

        Ostin käytetyn Fiat Stilon parisen vuotta sitten 3000 eurolla (vuosimalla 2005, ajettu 80tkm) ja minusta siinä on auto kerrakseen kun huomioi hinnan. Uutena en ostaisi koskaan Fiatia tai mitään italo/ranskisautoa sillä kun kaupasta sen ajat ulos niin hinta on 50% alkuperäisestä kun ei niitä vain niin harva haluaa. Mutta käytettynä mielestäni hyvä ostos, voin viedä tuon autoni vaikka romikselle kun tulee isompaa vikaa, enkä menettäisi paljon edes rahaakaan. Vastaavat Volkkarit muuten silloin olisi maksaneet yli 10000 euroa enemmän.

        Mielummin Fiat kuin Renault.
        Lagunan maahantuonti loppui myös, näin se lama pudottelee heikoimpia pois markkinoilta.


      • Ahvenisto1.42.
        Ei Fiatia koskaan kirjoitti:

        Niin, hyvä kommentti tama.. joka välittää omasta rahasta ei rahaa pistä Fiatiin. Sillä on nolla jälleenmyyntiarvo ja vikoja riittää :-) Mutta onhan meillä kaikenlaisia ihmisiä tässäkin maassa.. mm. kommunistejakin vielä.

        Tallissani on 2008 Bravo T-jet sport lähes kaikilla varusteilla (18"vanteet, autom.ilmastointi, cruise jne). Auto maksoi uutena 26keur, eikä juurikaan kiinnosta, onko sen hinta nyt 13keur vai 11keur. Jos haluan rahalle tuottoa, sijoitan ne osakkeisiin.

        Auto on ollut 93tkm aikana täysin viaton. Se näyttää hyvältä ja on hyvä ajaa (225/45/17 nastarengas tosin vähän vetelee urissa). Laatua on myös hiljaisuus ja hyvä äänentoisto. Tuota laatua ei löydy yhdestäkään Volkkarista tai Skodasta, joiden laatuvaikutelma on kuulemma uskomaton. Nousen mielummin mustasta Bravostani kuin kaikinpuolin harmaasta Octaviasta.


    • hyvä

      hyvä

      • hoppivaari

        Fiateissa toimii vilkut...toisin kun mersuissa audeissa ja bemareissa...et sillee!!!!!


      • palstalla vapaus
        hoppivaari kirjoitti:

        Fiateissa toimii vilkut...toisin kun mersuissa audeissa ja bemareissa...et sillee!!!!!

        Noin sai tollokin sano sanottavansa.


    • nou huonoo

      Päästäänpä vihdoin Suomeen sopimattomista roskaläjistä eroon. Fiat on maailman heikkolaatuisin auto.

    • Mosse 1500M

      Fiat oli edelläkävijä jo 70-luvulla, minun 128:ssa oli lukkiutumattomat jarrut (ja ovet) jo silloin.

    • Viat

      Ranskiksten ja makaronien tekemiä ns. normiautoja on syytä karttaa viimeiseen asti. Jos nimittäin haluaa ajaa eikä jatkuvasti rempata.

      • Esson kuppituomari

        Niinhän ne esson kuppilassa tapaavat puhua!


      • mitä dorgia

        Täällä on niin ääliötä porukkaa ettei sanat riitä.. hinta laatu suhteeltaan Fiatit ovat maailman parhaita autoja. Idiootit jälleenmyyjät ja omistajat ovat niiden maineen pilannut heidän silmissä jotka eivät autoista mitään tajua. Miksi mm autoalan ammattilaiset jotka työkseen autoja ajavat valitsevat italialaisen? Siellä koreassa ja japanissa mietittin puusta alas tuloa kun täällä ajettiin fiatilla, renaultilla...


      • automies täälä
        mitä dorgia kirjoitti:

        Täällä on niin ääliötä porukkaa ettei sanat riitä.. hinta laatu suhteeltaan Fiatit ovat maailman parhaita autoja. Idiootit jälleenmyyjät ja omistajat ovat niiden maineen pilannut heidän silmissä jotka eivät autoista mitään tajua. Miksi mm autoalan ammattilaiset jotka työkseen autoja ajavat valitsevat italialaisen? Siellä koreassa ja japanissa mietittin puusta alas tuloa kun täällä ajettiin fiatilla, renaultilla...

        Fiat ja rellu on niin rumia ja täysiä heikkolaatuisia pascoja että niillä ajaa vaan tyhmät ja todella köyhät ihmiset. Hyvä että niiden myynti loppuu, tieliikenteessä olrvatkin fiatit ja reilut pitäs ajaa paaliin. Mieti jos olet änkyttämällä ostanut Fiatin?!!ja joku 5 vuoden maksu aika todellisella 6 prosentin korolla..se vasta kallista on..kyllä automoes ajaa Volvolla tai vaikka Toyotalla.


      • romua romua
        automies täälä kirjoitti:

        Fiat ja rellu on niin rumia ja täysiä heikkolaatuisia pascoja että niillä ajaa vaan tyhmät ja todella köyhät ihmiset. Hyvä että niiden myynti loppuu, tieliikenteessä olrvatkin fiatit ja reilut pitäs ajaa paaliin. Mieti jos olet änkyttämällä ostanut Fiatin?!!ja joku 5 vuoden maksu aika todellisella 6 prosentin korolla..se vasta kallista on..kyllä automoes ajaa Volvolla tai vaikka Toyotalla.

        Juttelin just kaverin kanssa joka asiasta tietää. Fiatit määrätään kaikki vuosimallin mukaan romutettavaksi. Ainoana poikkeuksena multipla jotka romutetaan kaikki heti.


      • essot häviää
        romua romua kirjoitti:

        Juttelin just kaverin kanssa joka asiasta tietää. Fiatit määrätään kaikki vuosimallin mukaan romutettavaksi. Ainoana poikkeuksena multipla jotka romutetaan kaikki heti.

        Esson baarin tietäjien tietotoimiston mukaan. Ai niin taitavat Esson baarit loppua ennen kuin Fiatit Suomesta. Mihinkäs sitä sitten mennään syväkurkkuna mutu-ikiviisautta jakamaan? Saittilankulle?


      • NSU
        Esson kuppituomari kirjoitti:

        Niinhän ne esson kuppilassa tapaavat puhua!

        Ensinnäkin Esson huoltoasemia ei ole enää ollut moneen vuoteen ja mitä
        tulee Italialaisiin ja Ranskalaisiin autoihin niin jos on yhtään järkeä niin ei
        missään nimissä hanki itselleen turhia murheita koska ne ovat iät ajat
        ollet pelkkiä vikapesiä, valitettavasti tämä on tosiasia.


      • Heutamoiro
        automies täälä kirjoitti:

        Fiat ja rellu on niin rumia ja täysiä heikkolaatuisia pascoja että niillä ajaa vaan tyhmät ja todella köyhät ihmiset. Hyvä että niiden myynti loppuu, tieliikenteessä olrvatkin fiatit ja reilut pitäs ajaa paaliin. Mieti jos olet änkyttämällä ostanut Fiatin?!!ja joku 5 vuoden maksu aika todellisella 6 prosentin korolla..se vasta kallista on..kyllä automoes ajaa Volvolla tai vaikka Toyotalla.

        "Fiat ja rellu on niin rumia ja täysiä heikkolaatuisia pascoja että niillä ajaa vaan tyhmät ja todella köyhät ihmiset. Hyvä että niiden myynti loppuu, tieliikenteessä olrvatkin fiatit ja reilut pitäs ajaa paaliin. Mieti jos olet änkyttämällä ostanut Fiatin?!!ja joku 5 vuoden maksu aika todellisella 6 prosentin korolla..se vasta kallista on..kyllä automoes ajaa Volvolla tai vaikka Toyotalla."

        Parempi uusi fiat tai rellu änkyttämällä ja niin julmatun hölmönä kuin laho pözöö, "panomiesten auto" ilman änkyttämistä. Seuraavaksi ostan uuden rellun tai ladan ulkomailta.


      • ex-peugeotmies
        Heutamoiro kirjoitti:

        "Fiat ja rellu on niin rumia ja täysiä heikkolaatuisia pascoja että niillä ajaa vaan tyhmät ja todella köyhät ihmiset. Hyvä että niiden myynti loppuu, tieliikenteessä olrvatkin fiatit ja reilut pitäs ajaa paaliin. Mieti jos olet änkyttämällä ostanut Fiatin?!!ja joku 5 vuoden maksu aika todellisella 6 prosentin korolla..se vasta kallista on..kyllä automoes ajaa Volvolla tai vaikka Toyotalla."

        Parempi uusi fiat tai rellu änkyttämällä ja niin julmatun hölmönä kuin laho pözöö, "panomiesten auto" ilman änkyttämistä. Seuraavaksi ostan uuden rellun tai ladan ulkomailta.

        "Fiat ja Renault ovat niin hienoja ja täysiä hyvälaatuisia kaunottaria, että niillä ajavat vain fiksut ja todella rikkaat ihmiset. Citroen ja Peugeot ovat niin rumia ja täysiä heikkolaatuisia pascoja, että niillä ajavat vain tyhmät ja todella köyhät ihmiset. Olisi hyvä, jos Citroenin ja Peugeotin myynti loppuisi, tieliikenteessä olevatkin Citroenit ja Peugeotit pitäisi ajaa paaliin."


    • Uno Mirafiori

      Eihän Fiat ole yhtään sen huonomi kuin muutkaan perusautot. Varsinkin kun vertaa hintaeroihin. Kuitenkaan en yhtään ihmettele vaikkei Fiatille tulis jatkajaa, myyntimäärät pieniä ja kate on halvoissa autoissa pieni. Jos Fiat meinaa pärjätä 500, Panda ja 500 L malleilla Suomen myyntimäärät jää niin pieneksi ettei verkostoa kannata rakentaa tai ylläpitää. Marchionnen mukaan Puntolle ja Bravolle ei olla suunnittelemassa seuraajaa, joten ainoaksi perheautoksi jää 500 L , eikä se puhuttele kaikkia, varsinkaan Suomalaisia.
      Säälihä se ois jos Fiatin taru on loppu Suomessa, itse pidän merkistä ja sen malleista, mutta onhan noita muita. Se nyt vaan on niin että Suomen myyntimäärät on pieniä, ja maa on suhteessa iso,joten palvelua pitää löytyä ympäri maata jos meinaa olla markkinoilla. Joten ...jos tulos on minuspuoleinen asialle pitää tehdä jotain tai sitten jättää homma sikseen.

      • Ei hyviä malleja

        Pitäisi olla Golf kokoluokkaan edullinen farmari, joka on laadukas ja menestyisi kohtuullisesti VAG-sponssatuissa vertailuissa.


      • konelassaladaa
        Ei hyviä malleja kirjoitti:

        Pitäisi olla Golf kokoluokkaan edullinen farmari, joka on laadukas ja menestyisi kohtuullisesti VAG-sponssatuissa vertailuissa.

        Onkos Se nyt sama tilanne fiiatin maahantuonnissa, kun ladallakin? Autoja valmistetaan mutta ilmeisesti ei mene tarpeen kaupan? Niin eikös. Molemmat olleet aikoinaan konelan vehkeitä?


      • BravoSport
        konelassaladaa kirjoitti:

        Onkos Se nyt sama tilanne fiiatin maahantuonnissa, kun ladallakin? Autoja valmistetaan mutta ilmeisesti ei mene tarpeen kaupan? Niin eikös. Molemmat olleet aikoinaan konelan vehkeitä?

        Ladan maahantuonti taisi loppua päästömääräysten kiristymiseen. Ladan ostajakunta siirtyi ajelemaan Volkkareilla.

        Maahantuonti loppuu vasta vuoden päästä, mutta mitäs se käytännössä tarkoittaa? Varastot tyhjiksi, eikä uusia saa kuin tilaamalla?

        Fiatin maineen ovat pilanneet tietyt käyttäjät (naiset ja vanhukset), jotka ostavat halvimman mallin, eivätkä ymmärrä autoista mitään. Uuden maahantuojan kannattaisi sivuuttaa tuo ostajaryhmä kokonaan ja jättää perusmallit tuomatta. Fiatin paras ominaisuus ei ole hinta, vaan TYYLI ja LUOTETTAVUUS.


    • tuoja vaihtuu

      Ei kai se maahantuonti lopu vaan maahantuoja VAIHTUU!!

      • No loppuuhan se!

        Ei sitä kukaan halua taakakseen. Myynti on niin pientä että kenenkään ei kannata maahantuoda niin vähäisiä määriä autoja, ei riitä tuotto kuten Fennika ilmoitti. Ei ole tietoa kuka haluiasi sen riesakseen, siitä on varmaan jo neuvoteltu ennenkuin tieto maahantuonnin loppumisesta ilmoitettiin julkisuuteen, ei vaan ole löytynyt uutta tuojaa.
        Merkki on sellainen rihveli kun vertaa muihin merkkeihin että se ei vaan myy yksinkertaisesti. Joitakin kohtuu hyviä moottoreita(dieselit) on mutta varaosahinnoittelu on jotakin järkyttävää verrattuna muihin merkkeihin, esim sama osa muissa merkeissä voi maksaa kolmasosan siitä mitä Fiatin osa(siis esim toisen merkin saman moottorin osa, täsmälleen sama osa). Hinnoittelu on siis kiskurimaista varaosissa.
        Fiat 500 on ainut tuote luokassaa joka on kilpailukykyinen ja sekin alkaa olla jo suht vanha malli. Fiatit on tarkoitettu halvan autoveron maihin jossa autolta ei odoteta kymmenen vuoden käyttöikää vaan se viedään paaliin kun se alkaa renaamaan.


      • BravoSport
        No loppuuhan se! kirjoitti:

        Ei sitä kukaan halua taakakseen. Myynti on niin pientä että kenenkään ei kannata maahantuoda niin vähäisiä määriä autoja, ei riitä tuotto kuten Fennika ilmoitti. Ei ole tietoa kuka haluiasi sen riesakseen, siitä on varmaan jo neuvoteltu ennenkuin tieto maahantuonnin loppumisesta ilmoitettiin julkisuuteen, ei vaan ole löytynyt uutta tuojaa.
        Merkki on sellainen rihveli kun vertaa muihin merkkeihin että se ei vaan myy yksinkertaisesti. Joitakin kohtuu hyviä moottoreita(dieselit) on mutta varaosahinnoittelu on jotakin järkyttävää verrattuna muihin merkkeihin, esim sama osa muissa merkeissä voi maksaa kolmasosan siitä mitä Fiatin osa(siis esim toisen merkin saman moottorin osa, täsmälleen sama osa). Hinnoittelu on siis kiskurimaista varaosissa.
        Fiat 500 on ainut tuote luokassaa joka on kilpailukykyinen ja sekin alkaa olla jo suht vanha malli. Fiatit on tarkoitettu halvan autoveron maihin jossa autolta ei odoteta kymmenen vuoden käyttöikää vaan se viedään paaliin kun se alkaa renaamaan.

        Ei uudella Fiatilla ajavaa kiinnosta, mitä varaosat maksavat. Suodattimet ovat ainoita, mitä pitää vaihtaa vuosittain. Varaosia saa myös ulkomaisista verkkokaupoista, jos suomalaisen merkkiliikkeen hinnat tuntuvat korkeilta. Pitää tietenkin osata hieman kieliä...

        Olet esimerkki käyttäjästä, jonka soisi vaihtaa merkkiä. Olet ostanut Fiatin vain siksi, että se on halpa.


      • kauppa jatkuu
        BravoSport kirjoitti:

        Ei uudella Fiatilla ajavaa kiinnosta, mitä varaosat maksavat. Suodattimet ovat ainoita, mitä pitää vaihtaa vuosittain. Varaosia saa myös ulkomaisista verkkokaupoista, jos suomalaisen merkkiliikkeen hinnat tuntuvat korkeilta. Pitää tietenkin osata hieman kieliä...

        Olet esimerkki käyttäjästä, jonka soisi vaihtaa merkkiä. Olet ostanut Fiatin vain siksi, että se on halpa.

        Euroopassa kauppa tapahtuu entistä enemmän maahantuojista riippumatta yli maiden rajojen. Todennäköisesti Fiatin tehdas alkaa hoitaa itse Suomen maahantuonnin, kuten jo nyt sillä tapahtuu muun Skandinavian ja Ruotsin osalta. Ei tuollainen järjestely mikään ainutlaatuinen ole. Jo aikaisemmin siihen ovat päätyneet kustannussyistä monet muut autotehtaat mm. Toyota ja GM. Ja Volvonkin maahantuontiasiat ovat olleet tehtaan omistuksessa. Toyotakin sanoi irti aikaisemman maahantuontisopimuksen jokin vuosi sitten ja otti homman omalla yhtiölleen. Pullautti vanhan maahantuojan pois. Ja eipä tuosta silloin kukaan meteliä nostanut.
        Ja varaosien hankintaa voi tarvittaessa itsekin hoitaa netin välityksellä joka merkkiin, ovat usein alkuperäisetkin osat merkkiin kuin merkkiin siten edullisempia. Siihenkin löytyy Suomestakin yrittäjiä jos ei itse viitsi tai osaa asiaa hoitaa.
        Ei kaupankäynti EU:n sisällä ole enää ongelma kuten joskus kymmeniä vuosia sitten jolloin oltiin yhdestä maahantuojasta ja sen hinnoittelusta riipuvaisia. Tällöin myös myyntialueet oli tiukasti rajattu eri maiden maahantuojien ja maan sisällä piirimyyjien kesken. Kartellihommaa todellisuudessa.


    • järjetöntä

      Fiatin kun ostaa niin siinä kyllä myy sielunsa samalla. Järjetöntä yhtälailla kuin Alfan, renun tai jeepin osto.

      • Tjaalfa

        Alfan kun ostat, et suinkaan myy sieluasi vaan ostat auton, jolla on sielu ;)

        No joo, enpä jaksa lähetä mihinkään eipäs juupas väittelyyn, alfa ei ole auto, jota ei joutuisi korjaamaan. Varmasti toyota on huoltovapaampi auto. Tosin, kokemusta on myös saksalaisista, opelista, volkkarista ja bemarista; kahdella em. mainituista oli enemmän vikoja kuin alfassa, bemarissa yhtä vähän. Toisaalta ei sellaista autoa olekaan, jota ei joutuisi korjaamaan. Itse ajattelenkin niin, että korjataan kun tarvitsee. Ajo-ominaisuudet ja fiilis alfan ratissa on jotain, mitä et yksinkertaisesti pääse kokemaan kovinkaan monella autolla ikinä, et ainakaan yhdelläkään toyotalla. Moikkaako koskaan yksikään toyota kuljettaja toista toyota kuljettajaa, kuten tapahtuu jos ajat harrikalla, tai alfalla? Yhtenä pienenä esimerkkinä vain..


    • romu autot

      Alfa ei kyllä ole laadussa edes Fiatin tasoa. Alfa on auto täys-tunareille reppanoille joilla ei vaan rahat riitä kunnon kiesiin.

    • Ex mersumies

      Minulla oli ennakkoluuloja Fiatia kohtaan. Grande Punton ostin sattumalta. Oli ajettu 18 000 km ja maksoi 7900 euroa. Erittäin hyvä vastine rahalle. Vastaava VW Polo maksaisi 4000 euroa enemmän, ja ihan yhtä hyvä ajaa. Sillä hintaerolla korjaa aika monta vikaa, eikä vikoja ole pajon ollut kolmen vuoden aikana.

      Sijoitan mieluummin ylimääräiset rahat pörssiin kuin autoon. Jokainen tyylillään.

      • talviautoja

        Muotoilu Grandessa tyylikkäämpää kuin Polossa ja mulla sellainen mielikuva että Grande on myös vähävikaisempi. Kummallisia uskomuksia joillakin ranskalaisista ja italialaisista autoista.. esim. toimivuus pakkasilla jne.
        Tässä ystävien kanssa muutama päivä sitten juteltiin kun on näitä kovia pakkasia ollut että mitäs autoja on näkynyt tienposkeen hyytyneen tai hinausautojen kyydissä pakkasilla?
        Vastaus heiltä oli että Volvoja ja Audi on lähipäivinä näkynyt. Itse olen nähnyt viimeksi VW:n, Opelin, Mazdan ja eräällä parkkipaikalla Bemariin antoi apuvirtaa Renault.
        Yhtään italialaista tai ranskalaista en ole nähnyt pitkiin aikoihin tien poskessa pakkasilla, enkä muulloinkaan. No, syksyllä oli motarin varrella vanha Citroen Xantia, saattoihan siinä tosin olla vaikka rengasrikko tai polttoaine loppunut..


      • km vero 2€
        talviautoja kirjoitti:

        Muotoilu Grandessa tyylikkäämpää kuin Polossa ja mulla sellainen mielikuva että Grande on myös vähävikaisempi. Kummallisia uskomuksia joillakin ranskalaisista ja italialaisista autoista.. esim. toimivuus pakkasilla jne.
        Tässä ystävien kanssa muutama päivä sitten juteltiin kun on näitä kovia pakkasia ollut että mitäs autoja on näkynyt tienposkeen hyytyneen tai hinausautojen kyydissä pakkasilla?
        Vastaus heiltä oli että Volvoja ja Audi on lähipäivinä näkynyt. Itse olen nähnyt viimeksi VW:n, Opelin, Mazdan ja eräällä parkkipaikalla Bemariin antoi apuvirtaa Renault.
        Yhtään italialaista tai ranskalaista en ole nähnyt pitkiin aikoihin tien poskessa pakkasilla, enkä muulloinkaan. No, syksyllä oli motarin varrella vanha Citroen Xantia, saattoihan siinä tosin olla vaikka rengasrikko tai polttoaine loppunut..

        Toivottavasti loppuis maahan tuonti niin max 2 vuotta niin noi paviaannin pökäleet ruostuu kaikki pois eikä ole enää pilaamassa tie verkostoamme


      • läpi TAAS
        talviautoja kirjoitti:

        Muotoilu Grandessa tyylikkäämpää kuin Polossa ja mulla sellainen mielikuva että Grande on myös vähävikaisempi. Kummallisia uskomuksia joillakin ranskalaisista ja italialaisista autoista.. esim. toimivuus pakkasilla jne.
        Tässä ystävien kanssa muutama päivä sitten juteltiin kun on näitä kovia pakkasia ollut että mitäs autoja on näkynyt tienposkeen hyytyneen tai hinausautojen kyydissä pakkasilla?
        Vastaus heiltä oli että Volvoja ja Audi on lähipäivinä näkynyt. Itse olen nähnyt viimeksi VW:n, Opelin, Mazdan ja eräällä parkkipaikalla Bemariin antoi apuvirtaa Renault.
        Yhtään italialaista tai ranskalaista en ole nähnyt pitkiin aikoihin tien poskessa pakkasilla, enkä muulloinkaan. No, syksyllä oli motarin varrella vanha Citroen Xantia, saattoihan siinä tosin olla vaikka rengasrikko tai polttoaine loppunut..

        Juu ja tänään TAAS ducato motarin varressa lammikko allaan oiskohan TAAS kiertokanki lohkosta läpi


    • fiaatti

      mun fiattiin pitää vaihtaa 20000km jälkeen moottori on se laatua vaa

    • yh dys sa na

      En tiedä mitä painoarvoa tällaisten urpojen kirjoituksille pitäisi antaa, kun eivät osaa ressukat edes kunnolla kirjoittaa.

      • kielioppi

        No minä ainakin ymmärsin sanoman vaikka vähän on kieliopillliiiiss virheitä siis Fiat aivan pas,a auto jos autoksi voi kutsua


    • Akku sisältyy hintaa

      Hiivatteja voisi jatkossa myydä silloin tällöin Lidlissä semmoisina rajoitettuina erinä.

      Silvercrest Punto, nyt vain 9900€, värit sininen, punainen, ja hopea.

      • unohtunut väri

        Maranellon punaista et monen muun merkin rotteloista löydäkään kuin Fiatista.
        Fiat myös hallitsee moottorit. Monia palkintoja ja parhaan moottorin titteliä muille jaettavaksi asti.
        Ja maahantuonti ei lopu vaan siirtyy.


    • huhhuhhuh100

      Mistä näitä asiantuntijoita oikein sikiää?????

    • piste!!

      Minullakin oli negatiivisia ennakkoluuloja fiattia kohtaan kunnes koeajoin croman ja oli ihan laadukkaan tuntuinen auto. Sitten testasin grande punton ja sekin tuntui laatu peliltä. No kakkos autoksi tuli hankittua vähän ajettu punto ja oikestaan harmittaa kun en ole ennen tajunnut miten hyviä ja viattomia ovat. Kohta 3 vuotta huoletonta ajoa. Noi fiatista rutkuttajat eivät tiedä MITÄÄN laadukkaasta ja tyylikkäästä autoilusta. Isot miehet ja järki 7 vuotiaan tasolla !!

    • Tuskin nuo Fiatin mollaajat on edes miehen iässä, jotain teinejä joilla ei ole parempaakaan tekemistä.. Nuo samat ruikutukset esiintyy muidenkin automerkkien kohdalla ;)

      Minulla oli joskus 70-luvulla luvulla pari vanhaa kuussatasta ja niissä kyl oli ongelmia...

      Nyt 2000-luvulla on ollut Punto, Punto, Grande Punto, Grande Punto ja nyt 500L :)

      Normaalien öljy/raitisilma suodattimien lisäksi olen joutunut kahteen noista vaihtamaan ajovalopolttimot... Ei oo niin hirveesti palanut rahaa remontteihin, ehkä vanhempana sit tulee ongelmia :)

      • Ex Grande

        Montako "ämpärillistä" mennyt Grandeen? Huohotintiletku halki? Koiranluut väljät? Ei paljon vikoja.


    • Aika selvää

      Taidan ostaa ennemmin Fiatin kuin VW poloisen tai golffin.
      VW:tkin ovat niitä saksmannien mielikuvavehkeitä, joissa "laatu" tuo hintalapulle kokoa ja kaupan päälle saa tuskaisimmat viat.
      Moni ostanu esim. BMW:n siksi, koska kaikki niitä niin valtavasti kehuu. Hän ostaa vanhan BMW:n koska ne kuulemma kestää. No, kohta on koneremppa.
      Hän tekee lisää velkaa, että saa koneen hetkeksi kuntoon. Sitten alkavat BMW:n nestevuodot ja jarruvikakin iskee, sopivasti juuri katsastuksen alla.
      Silumiinivalmisteiset ikkunaveivit katkee käsiin, koska karvalakkimallin BMW:ssä ei ole, vaikka niin edistykselliseksi merkiksi sanotaan, sähkölaseja. Sähköpeilit kyllä löytyy, mutta oli tehtaalla niin kalliit asentaa, että ikkunaveivien laadussa piti säästää roimasti. jne.
      BMW - pulittamisen "iloa".
      Kyllä sillä rahalla, mikä Bemariin aikoinaan paloi, olisin ostanut Fiatin jos toisenkin.

    • 130 3.2 V6
    • Peugeotmies

      En usko että Fiatin ja Alfan maahantuonti loppuu kokonaan. Niiden maahantuonti siirtyy varmaan jollekin toiselle yhtiölle, luultavasti Delta Autolle tai Simetronille. Jeepin maahantuontia jatkaa Chrysler Finland.

      • ....

        Fiiattejahan voisi alkaa myymään jossain halpahallissa. Olisi muiden halppis työkalujen vieressä ja kaikki on kertakäyttökamaa.


      • melko suosittu vielä
        .... kirjoitti:

        Fiiattejahan voisi alkaa myymään jossain halpahallissa. Olisi muiden halppis työkalujen vieressä ja kaikki on kertakäyttökamaa.

        Saksalaisetkin arvostavat Fiatia. Vaikka Fiatin mallisto on melko suppea tällä hetkellä, Fiat oli Saksassa viime vuoden myyntitilastossa muistaakseni sijalla 12. heti Toyotan jälkeen. Myyntimäärältään Fiatille hävisi mm. Kia, Nissan, Mazda, Mitsubishi, Volvo jne.


    • fiat500

      Onkohan tästa fiatin hommasta kuulunut mitään uutta että koska taas alkaa tulla suomeen??

    • arska1234

      Tuossa uusimmat uutiset:

      Simo Rosvall on aloittanut Fiatin maahantuonnin- ja myynnin jälleenmyynti- ja huoltosopimusten tekemisen ensisijaisesti merkin nykyisten verkostopisteiden kanssa.
      Nyt Fiatin Suomen-verkostossa on noin 30 myynti- ja noin 40 huoltopistettä.

      2015 alussa maahantuonti siirtyy Rosvallin edustamalle Fiat Group Automobiles Finland -yhtiölle, joka on kokonaan italialaisen Fiat Chrysler Automobiles omistuksessa, ja se on osa konsernin pohjoismaista maahantuontijärjestelmää. Kaksi muuta pohjoismaista yhtiötä löytyvät Ruotsista ja Tanskasta.

      FGA Finlandin edustukseen tulevat konsernin kaikki eurooppalaiset brändit eli Fiatin henkilö- ja pakettiautojen lisäksi Alfa Romeo ja Jeep. Lanciaa ei tässä mainita.

    • fiat500

      ei kerrota mitään että koska alkaa taas myynti

    • arska1234

      Onko Fiatin myynti loppunut ?? Missä vaiheessa ???

      Pelkästään nettiautossa on parikymmentä uutta Fiattia eri autoliikkeissä myytävänä ??

      Oletko liikkeessä käynyt kysymässä ???

      • Pera 100

        Tuleekohan myyntiin uusi Fiat X maasturi? ja mihin hintaan?


      • tulossa on
        Pera 100 kirjoitti:

        Tuleekohan myyntiin uusi Fiat X maasturi? ja mihin hintaan?

        Tulee myyntiin heti kun verkosto kasassa. Hinta vähän päälle 21 tuhatta.


    • fiat500

      Onkohan mitään uutta kuulunut. Kovin vähän tuntuuvat kertovan/kirjottelevan

      • Ostin Yariksen

        Nihkeetä on . Odottelin 2 pyttyistä Fiattia 4-5 vuotta,eipä ole näkynyt. Myyjä kehui koeajaneensa.


    • arska1234

      On kaks pyttyistä ainakin tämän vuoden ollut myynnissä ;)

      Äkkiä vaihtamaan se Yaris vaikka 500L:ään, saat sisätiloiltaan vähän isomman kulkupelin :)

      Meinasin minäkin kerran vaihtaa Punton Yarikseen, mutta eihän sinne sisälle mahtunut tällänen hiukan vaille kaks metrinen ukko millään tai mahtui jotenkin, mutta ahdasta oli..... Onneksi Fiatit on mitoitettu paremmin meikäläiselle sopivaksi ;)

      • Ostin Yariksen

        Mulla oli Grande 3 vuotta. Oli tilavampi ja hyvännäköinen. Hiukan laiska Yarikseen verrattuna .77 hv- tojo 99hv. Koiranluut huohotinletku päästöt pielessä. Eipä juuri muuta 3:ssa vuodessa. Nyt Yaris koht 3 vuotta ,ei mitään. Tosin pyyhkijän kumin rikoin. Uudessa Yariksessa isommat sisätilat.


    • Fiat500

      Ei taida olla vieläkään minkäänlaista toimintaa?

    • fire ball

      E-öljyjen baarissa kehuivat unoa-87 taisi olla se fire malli.

    • Fiude500x

      Joko on myynti taas alkanut? Hirveästi eei mitään tietoa löydy kuka näitä edes nykyään myy.

    • arska1234

      Oho, Fiat on poistunut autokeskuksen sivuilta, viime viikolla vielä kauppasivat uusia Fiatteja...

      Nyt ei ole mitään tietoa mistä saa ja koska....

    • Citroenistäeroon

      Citroen on maailman heikkolaatuisin auto.

    • saldslksalkd

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe