Porin lääkäritalo ja laskutus

ex-customer

Katsotteko ikinä minkä ajan mukaan teitä on laskutettu, kun tulette lääkäriltä? Olin kerran eräällä nopealla lääkärillä (moni ehkä tietääkin kenestä puhun...) max. 5min, ja hän laskutti kuitenkin sen "enintään 20min" mukaan, vaikka olisi pitänyt sen 10min mukaan! Tätä on tapahtunut useasti itselle, ja moni sanonut samaa. Viimeksi veljeni. Yksi työkaveri sanoi lopettaneensa asioinnin ko. paikassa siksi. Kysyin tästä joskus vastaanotossa ja nainen meni vaikeaksi.. Aika törkeää touhua. Ja kaikki maksaa vain iloisesti?

80

22299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyynikko

      Tuttu tilanne. Odotapa kun kohta sinua syyllistetään KELA-tukien väärinkäytöksestä(kuten taannoin talon toimitusjohtaja tms. viisaana lehdessä teki). Kyseessä on itse asiassa pienimuotoinen petos, varsinkin kun homma kertaantuu potilaasta toiseen. Itsekin(vaikkakin työterveyshuollon "ilmaisena) potilaana olen aiheesta kysellyt, vastauksena täysin ympäripyöreitä valheita. Firmathan maksaa mukisematta.

      Toisaalta jos haluaa 2 päivän flunssaansa antibiootin Porin parhailta lääkäreiltä niin kannattaahan siitä ekstra maksaa..

    • sattumankauppaa

      Minulle on myös joskus käynyt samoin, mutta enää en muista lääkärin nimeä.

      Mutta joskus on käynyt toisinkin päin --> Noin 15min käynnistä laskutettu 10min mukaan

    • mitä se maksaa?

      Olen miettinyt myös usein, eikö Kela seuraa lääkärien laskutusta?

      Voin itse tulla vaikka oikeuteen todistamaan näkemääni Porin Lääkäritalosta. Oli lauantain päivystys. Yksi lääkäri otti vastaan potilaita liukuhihnameiningillä. Keskimääräienn käynti oli kestoltaan sen 5 minuuttia eli sen mitä yhden antibioottireseptin tulostamiseen ja kahden sanan vaihtamiseen menee aikaa.

      Laskutus oli tosiaan minunkin alle 5 minuutin käynnistä "enintään 20min" mukaan. Eikä siinä mitään, Kelan tukia on hyvä väärinkäyttää ja saada marginaalisesti suurempi Kelakorvaus, mutta eniten jäi sapettamaan se HINTA. Alle 5 minuuttia lääkärillä (tulosti reseptin) ja käynti maksoi jotain lääkärinpalkkio 72 eur miinus Kelakorvaus 12eur = 60 euroa PLUS TOIMISTOMAKSU 15 euroa.

      Mitä HÄH?!?!? Minun piti maksaa toimistuomaksua siitä, että sain maksaa käyntini. Miten muuten käynnin voi maksaa kuin maksamalla? Miten maksaminen voi maksaa? EIhän kaupan kassallakaan tarvitse maksaa "toimistomaksua" sille kassakoneen takana istuvalle. Miksi Lääkäritalossa pitäisi?

      No, joo. 75 euroa oli loppusumma alle 5 minuutin lääkärinkäynnistä mukanalukien toimistomaksu.

      Näin Lääkäritalossa. Mietein vain, että aika monella alalla vastavaa tuntilaskutus ei ehkä menisi asiakkaalta läpi? Vai menisikö?

      Mitä sanoisit, hyvä porilainen yrittäjä, jos kirjanpitäjäsi heittäisi sinulle 75 euron laskun siitä, kun poikkeat tuomaan papereita ja saisit jonkun pikku neuvon (5 minuutin käynti)? Mitä sanoisit, jos puolituntia kirjanpitoa maksaisi 100 euroa plus 15 euron toimistomaksun?

    • tyrmistynyt

      Muista lääkäreistä en tiedä mutta lastenlääkäri Markette tai joku en muista nimeä kokonaan mutta kuitenkin ammattitaidoton ja röyhkeä käytös potilaita kohtaan ja vielä lapsia.

      • Anonyymi

        Marketta Juntunen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marketta Juntunen...

        Onko komia nainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko komia nainen?

        On, entä sitten


    • KohtaKandi

      Mielestäni tässä kannattaa miettiä seuraavasta näkökulmasta; nyt puhutaan ihmisen terveydestä ja voiko sille laittaa absoluuttista hintaa? Lääkäri tekee arvokasta /kunniallista työtä, joten hän on palkkansa ansainnut. Voin kokemuksesta sanoa, ettei 5 - 10 min pätkillä kukaan elä ja tapana on tehdä pyöristyksiä lähimpään tasakymmenyksiin.

      • Konserninjohtaja.

        Mielestäni tässä kannattaa miettiä seuraavasta näkökulmasta; nyt puhutaan ihmisen terveydestä ja voiko sille laittaa absoluuttista hintaa?
        - Ei voi, jos potilaat vetävät tupakkaa ja viinaa kaksin käsin. Harva lääkärin asiakas terveyttään arvostaa ja pitää siitä huolta liikunnalla ja terveellä ruokavaliolla.

        Lääkäri tekee arvokasta /kunniallista työtä
        - Nykypäivänä tietää usein potilas jo enemmän kuin lääkäri. Kiitos internetin.


      • Nykasentimo

        Nykänen nykänen


      • Anonyymi

        Ai meinaatko ettei lääkäri muuta duunia tee kuin vaan pelkkää vastaanottoa no no,kyllä useimmat lääkärit käppäilee jossain terveyskeskuksen tai sairaalan käytävillä niin että korot kopisee ja ottavat päivän palkan ensin,sitten vasta nuo vastaanotot siihen päälle.Toisekseen minusta on todella hyvät liksat jos otetaan työn raskaus huomioon ja mitä tulee ammattiin opiskeluaika niin useimmiten sen maksaa veronmaksajat joita kyseinen lääkäri pääsee sitten myöhemmin vielä nylkemään,pidetään nyt nämä realiteetit tallessa.


      • Anonyymi
        Konserninjohtaja. kirjoitti:

        Mielestäni tässä kannattaa miettiä seuraavasta näkökulmasta; nyt puhutaan ihmisen terveydestä ja voiko sille laittaa absoluuttista hintaa?
        - Ei voi, jos potilaat vetävät tupakkaa ja viinaa kaksin käsin. Harva lääkärin asiakas terveyttään arvostaa ja pitää siitä huolta liikunnalla ja terveellä ruokavaliolla.

        Lääkäri tekee arvokasta /kunniallista työtä
        - Nykypäivänä tietää usein potilas jo enemmän kuin lääkäri. Kiitos internetin.

        Entäs lääkäri, joka on vedetty syytteeseen, ja joka yrittää murhauttaa uhrinsa?
        Onko se kunniallista vai halpamaista pelkuruutta?


    • hyvä ja kallis

      Kelan potilaalle maksama olematon korvaus on myös kiinni paperiin merkitystä ajasta. Se max, 20 min on juuri sen verran, millä saa nippi nappi ehkä näiden ryöstäjien "toimistomaksun" kuitattua. Paikka on hyvä ja hoito hyvää asialliset lääkärit, mutta harmi vaan että perusduunarilla ei ole varaa avata ovea kuin ainoastaan silloin kun vakuutusyhtiö on maksajana. (työtapaturmat yms. työterveyshuolto)

    • muumitus

      Itsekin pääsin osaksi mielenkiintoista tapahtuma sarjaa lääkäritalon minuuttilääkärillä.
      Aika varattu netinkautta klo:14.00.. siinä n. 14.20 menin vastaanotto tiskille että oonko nyt sählännyt jotain kun aika kerran piti olla mutta kukaan ei ole tullut kutsumaan huoneesta jonka eteen minut oli ohjattu odottamaan.. aivan kohta teidät kutsutaan oli vastaus..
      14.30 valkotakkinen heppu pyyhältää vauhdilla ohitseni kyseiseen huoneeseen. eipä kulu aikaa juuri mitään ku ovi aukeaa uudelleen ja heppu huutaa jotain sukunimeltä mutta ketään ei mene. Ovi kiinni.. uusi yritys huudettava sukunimi vaihtuu mutta tälläkään kertaan potilasta ei tule.. 3. kerta toden sanoi kun lääkäri huuteli potilaiden nimiä. Äiti ja lapsi menivät huoneeseen ja olivat siellä aivan maximissaan 5 min. Tämän jälkeen lääkäri otti huoneeseensa vielä yhden potilaan ennen kuin viimein 14.45 huusi oven suusta minun nimeni..
      Oma aikani 45min myöhässä. lääkärin juttusilla olin itse pyöristetysti 3 min (ja kyllä otin aikaa). Ja kyllä minua veloitettiin varaamastani 15 min ajasta..
      Tosin pientä matikkaa kun tekee en ihmettele ettei paria ensimmäistä potilasta tullut paikalle.. jos ajat olivat 15 min aikoja. omani klo:14.00. Minä kuulin 4 potilaan nimet lääkrin paikalle saapumisen jälkeen.. eli ensimmäisen aika olisi ollut klo 13.00, hyvässä lykyssä saapunut varmuuden vuoksi ajoissa vastaanotolle.
      niinpä niin.. en minäkään olisi jäänyyt odottamaan arvoisaa lääkäriä saapumaan klo 14.30 paikalle jos oma aikani olisi ollut puolitoistatuntia! aikaisemmin.

    • lääkäreitä ja toisia

      "Lääkäri tekee arvokasta /kunniallista työtä, joten hän on palkkansa ansainnut"

      Jep, kaikki tekevät arvokasta mutta toiset arvokkaampaa kuin toiset. Arvoasteikon alapäässä kirjoitellaan niitä Duodecimin nettisivuilta arvottuja antibiootteja syysflunssaan, ja yläpäässä suunnitellaan laajamittaisia syöpähoitoja ja poistellaan aivoista pikku kasvaimia. Ensiksimainitun pystyy jokainen sairaanhoitaja/ lähihoitaja yms. tekemään käytyään pari syventävää kurssia, ja kahta viimeistä ei tee suurin osa edes lääkäreistä.

      • KohtaKandi

        Sairaanhoitajan/lähihoitajan koulutus ei riitä antibioottien määräämiseen. Tähän tarvitaan pidempi koulutus, jotta ymmärtää mahdolliset kerrannaisvaikutukset (ja sitten luonnollisesti myös vastuukysymys...). Lähtökohtaisesti esim. tk-työ on vaativampaa kuin syysflunssan hoito, joten siitä on myös saatava asiallinen korvaus.


      • Piripiri
        KohtaKandi kirjoitti:

        Sairaanhoitajan/lähihoitajan koulutus ei riitä antibioottien määräämiseen. Tähän tarvitaan pidempi koulutus, jotta ymmärtää mahdolliset kerrannaisvaikutukset (ja sitten luonnollisesti myös vastuukysymys...). Lähtökohtaisesti esim. tk-työ on vaativampaa kuin syysflunssan hoito, joten siitä on myös saatava asiallinen korvaus.

        Ole mikä olet, mutta kysyn silti, milloin lääkäri ikinä on vastuuseen joutunut. Normaali sairaanhoitaja on tenttinyt lääkkeitä enemmän kuin moni kandi. Riippuu ihan ihmisestä miten itseäänb kouluttaa.
        Kun viimeksi näin lääkärin, hän avasi minulle koneeltaan antibiooytien listan ja toiseksi särkylääkkeitä esitteli. Kysyi minulta minkä noista haluan ja minä valitsin. En ole edes sairaanhoitaja.
        Kuuluuko minun nyt lähettää sille lääkärille lasku ja mitä voisin pyytää?


      • KohtaKandi
        Piripiri kirjoitti:

        Ole mikä olet, mutta kysyn silti, milloin lääkäri ikinä on vastuuseen joutunut. Normaali sairaanhoitaja on tenttinyt lääkkeitä enemmän kuin moni kandi. Riippuu ihan ihmisestä miten itseäänb kouluttaa.
        Kun viimeksi näin lääkärin, hän avasi minulle koneeltaan antibiooytien listan ja toiseksi särkylääkkeitä esitteli. Kysyi minulta minkä noista haluan ja minä valitsin. En ole edes sairaanhoitaja.
        Kuuluuko minun nyt lähettää sille lääkärille lasku ja mitä voisin pyytää?

        Eli mielestäsi lääkkeitä ja hoitoa voi käytännössä antaa kuka vain kaduntallaaja?


    • Voi suaki kippeetä

      Kerro sitten se minuuttimaksu niile, niin ne osaa laskuttaa sua oikein. Lääkärillä käynti maksaa saman ajasta riippumatta. Montako kertaa olet maksanut lisää, jos aikasi onkin venahtanut? Tee seuraavaksi tarjous, kun menet lääkäriin ja kilpailuta ne ja muista ottaa mukaan sekuntikello, jos päädyt lopulta menemään lääkäriin.

    • Valintakysymys

      Aina jaksaa ihmetyttää nämä itkijät, kuitenkin se on pitkälti valintakysymys, että meneekö yksityiselle vaiko julkiselle itseään hoidattamaan. Jos ei "arvauskeskuksen", kuten nämä samaiset itkijät usein toteavat, palvelu kelpaa, niin sitten seuraava itkun aihe on kun joutuu maksamaan saamastaan palvelusta.. Ja pitäisikö loppuaika jauhaa lääkärin kanssa p*skaa, että saa varmasti varaamansa 15 min minuutilleen käytettyä, että saa joka eurolle vastinetta?

      • AsiakasMi

        Ei ole kysymys mitkään "itkemisestä" tai valittamisesta, vaan siitä, mikä on reilua, rehellistä ja oikein.

        Jos esim. lääkärikeskuksen hinnastossa on vähimmäisveloitus 86 € /20 minsaa ja sitten olen lääkärin luona 10 minuuttia, kuten viimeksi olin ja lääkäri veloitti minulta 105 €, eli 30 minsan mukaan tuosta 10 minuutista, niin onhan se vähän törkeää - kuin varastamista. Miten hyväpalkkainen lääkäri kehtaa noin tehdä?

        Eihän se nyt vain ole mitenkään fiksua käytöstä lääkäriltä. Satun vielä olemaan opiskelija, joten kyllähän tuollainen näillä vähillä tuloilla vähän ärsyttää.

        Terveyskeskukseen olisin mennyt, mutta jonot 4 vk, joten kun tiesin, että on lyhyt asia, niin arvelin, ettei kovin paljon jää maksua kelakorvauksen jälkeen, mutta muutamia centtejä vaille 100 € maksoi tuo 10 minsaa.

        Tämä ei ollut sitten Porin lääkäritalossa.


    • hoitaja 79

      valintakysymys..
      olen töissä lääkärin vastaanotolla sairaanhoitajana ja voin vain todeta että lääkäreitä on _vähän_, joten eipä ole heille aikojakaan liiaksi antaa. kaikilla eläkeläisillä, pientuloisilla perheillä opiskelijoilla ei ole varaa yksityiseen. periaatekysymys.. aika lääkärin vastaanotolle pitäisi saada mutta tyhjästä on paha nyhjästä.
      kohta kandi.. ei ole oikeutta antibioottien määräämiseen mutta paljo muuta lähes lääkärin hommia meille sh:lle tulee koska tk-lääkärin hommat ei teitä kiinnosta.. lait määräävät hoitotakuut sun muut mutta eipä niissä pysytä.. hakeutukaapa tk töihin elkääkä sinne yksityiselle rahan ahneina..

      • KohtaKandi

        Mielestäni tämä on selkeä korvauskysymys eli mikäli tk-työstä saa asiallisen korvauksen niin varmasti on tulijoita. Jos palkka on esimerkiksi tonneja pienempi julkisella, niin ei kannata ihmetellä ettei vetoa ole ( luonnollisesti muut edut).

        Ihmettelen hieman tätä trendiä että lääkärin töitä sysätään kenelle vaan. Tämä näkyy ajanmyötä hoitotasossa.


      • hoitsu79
        KohtaKandi kirjoitti:

        Mielestäni tämä on selkeä korvauskysymys eli mikäli tk-työstä saa asiallisen korvauksen niin varmasti on tulijoita. Jos palkka on esimerkiksi tonneja pienempi julkisella, niin ei kannata ihmetellä ettei vetoa ole ( luonnollisesti muut edut).

        Ihmettelen hieman tätä trendiä että lääkärin töitä sysätään kenelle vaan. Tämä näkyy ajanmyötä hoitotasossa.

        ah odotinkin jo vastaustasi..
        teitä kandinkloppeja on juu tulllut muutamia vastaan ja lähes kaikilla sama asenne.
        kyllähän se hoitotasossa näkyy jos lääkäriaikojen puutteessa potilaat sysätään sairaanhoitajille.. emme me pysty antamaan samaa palvelua kuin lääkäri mutta potilaillekin on tärkeää saada edes jonkin hoitokontakti.. jep. korvauskysymys, saman palkan itse kuitenkin saan vaikka työnkuvani olisi mikä. 13 vuoden aikana työkuvakin on muuttunut kovasti..
        kuuluuko tämän mennä näin? EI.. nimeltä mainitsematonta putous-hahmoa lainatakseni; ei se yhteiskunta pyöri niin että kaikki lääkärit menee töihin yksityiselle..
        Mikäli kohta kandina itsellesi on jäänyt epäselväksi niin sairaalamaailmassa tarvitaan kaikkia siivoojista tk-lääkäreihin, jotta Suomen valtion terveydenhoito järjestelmä toimii kunnolla ja niin kuin laissa on säädetty.


      • sivustaseurannut
        hoitsu79 kirjoitti:

        ah odotinkin jo vastaustasi..
        teitä kandinkloppeja on juu tulllut muutamia vastaan ja lähes kaikilla sama asenne.
        kyllähän se hoitotasossa näkyy jos lääkäriaikojen puutteessa potilaat sysätään sairaanhoitajille.. emme me pysty antamaan samaa palvelua kuin lääkäri mutta potilaillekin on tärkeää saada edes jonkin hoitokontakti.. jep. korvauskysymys, saman palkan itse kuitenkin saan vaikka työnkuvani olisi mikä. 13 vuoden aikana työkuvakin on muuttunut kovasti..
        kuuluuko tämän mennä näin? EI.. nimeltä mainitsematonta putous-hahmoa lainatakseni; ei se yhteiskunta pyöri niin että kaikki lääkärit menee töihin yksityiselle..
        Mikäli kohta kandina itsellesi on jäänyt epäselväksi niin sairaalamaailmassa tarvitaan kaikkia siivoojista tk-lääkäreihin, jotta Suomen valtion terveydenhoito järjestelmä toimii kunnolla ja niin kuin laissa on säädetty.

        ...Ei millään pahalla, mutta haiskahtaa pahasti oman arvontunnon nostattamiselta toisten kustannuksella. Jos noin ottaa homma päähän niin vaihda ammattia.


      • Gastroanalyytikko
        hoitsu79 kirjoitti:

        ah odotinkin jo vastaustasi..
        teitä kandinkloppeja on juu tulllut muutamia vastaan ja lähes kaikilla sama asenne.
        kyllähän se hoitotasossa näkyy jos lääkäriaikojen puutteessa potilaat sysätään sairaanhoitajille.. emme me pysty antamaan samaa palvelua kuin lääkäri mutta potilaillekin on tärkeää saada edes jonkin hoitokontakti.. jep. korvauskysymys, saman palkan itse kuitenkin saan vaikka työnkuvani olisi mikä. 13 vuoden aikana työkuvakin on muuttunut kovasti..
        kuuluuko tämän mennä näin? EI.. nimeltä mainitsematonta putous-hahmoa lainatakseni; ei se yhteiskunta pyöri niin että kaikki lääkärit menee töihin yksityiselle..
        Mikäli kohta kandina itsellesi on jäänyt epäselväksi niin sairaalamaailmassa tarvitaan kaikkia siivoojista tk-lääkäreihin, jotta Suomen valtion terveydenhoito järjestelmä toimii kunnolla ja niin kuin laissa on säädetty.

        Höpö höpö, onhan sairaanhoitajan ja lääkärin koulutus ihan eritasolla eli turha alkaa palkasta vääntämään vaikka työnkuva on hieman muuttunut...


      • Anonyymi
        Gastroanalyytikko kirjoitti:

        Höpö höpö, onhan sairaanhoitajan ja lääkärin koulutus ihan eritasolla eli turha alkaa palkasta vääntämään vaikka työnkuva on hieman muuttunut...

        Niin on lääkärin ja siivojankin välillä melkoinen ero. Siivooja on rehellinen ammatti ja hän tekee kunniallista työtä.
        Samaa ei voi sanoa terveystalon lääkäreistä.
        Terveystalollahan on työssä se naislääkäri joka toimitti myrkyllisiä lääkkeitä vanhemmalleen, joka myrkytti niillä miesystäväänsä.
        Terveystalosta on paljon epäkuranttia kerrottavaa, rahat ja henki, molemmat menee mutta ensin otetaan rahat.


    • erikoishoitsu 20vuot

      "Tähän tarvitaan pidempi koulutus, jotta ymmärtää mahdolliset kerrannaisvaikutukset "

      Kerrotko hivenen tarkemmin näistä kerrannaisvaikutuksista kun kysymyksessä on satunnainen antibiootin käyttö? Laajakirjoinen kehiin vaan, kukaan mitään tarkempia viljelyä tai selvityksiä kuitenkaan jaksa eikä kiinnosta tehdä. Potilaalla jo oleva lääkitys voi olla vasta-aihe harvinaisissa tapauksissa tietyille antibiooteille, tämä kaikki selviää suomeksi lukemalla. Hengenvaaraa ei käytännössä ole olemassa. Harjoittele sinäkin kandi nyt ihan rauhassa ensin se 4-5 vuotta käytännössä ja kysyt neuvoa kokeneilta vanhemmilta hoitajilta, he kyllä auttavat, myös minäkin. Lääkikseen pääsee kun matemaattiset taidot ja luetun muistaminen ovat tarpeeksi hyvät, vaikka sosiaalisilla ominaisuuksilla on ihan yhtä suuri merkitys.

      • TerveKunPukki

        Hyvä hoitsu, oletko käynyt lääkkiksen kun noin tietävästi puhut? Mitenkö sosiaalisuuten kiinnitetään huomiota hoitajakoulussa?


    • erikoishoitsu 30vuot

      Ja Prismasta saa hyvät boonukset. Käyn aina siellä, kun pääsen töistä.

      • Häikäilemätöntä

        Kyllä taitaa Satakunnan Osuuskaupalla mennä todella huonosti,kun pitää asialliseen viestiketjuun työntää Prisman mainoksia!! Olenkin jo ihmetellyt niitä jättimainoksia Satakunnan Kansassa ja ajatellut, että koskahan mainosbudjetti täyttyy. Nyt onkin ollut pakko sitten siirtyä somen palstoille, jossa mainostaminen on ilmaista.


    • Nähhähhäääää
    • niitä näitä vaan

      "Hyvä hoitsu, oletko käynyt lääkkiksen kun noin tietävästi puhut? "

      Ei ei, ei tähän lääkistä tarvita, vaan riittää kun noin 20 vuotta on mukana mitä erilaisimmissa hoitotilanteissa ja omaa hyvät vuorovaikutustaidot ilman suurempia oppimisvaikeuksia. Aikanaan ei ollutkaan, mutta nykyään kun menet esim, hoitsupuolen pääsykokeisiin ja haastatteluun, niin sosiaaliseen vuorovaikutuspuoleen kiinnitetään todella paljon huomiota, toisaalta sitten ne lääkelaskut selvittää ala-asteen matematiikallakin. Sitä tässä yritän kertoa myös että käytännön tuomaa kokemusta ei kyseessä olevallakaan alalla korvaa yhtään mikään, ja ensihoitoa lukuunottamatta potilaaseen kohdistuvat hoitotoimenpiteet mietitään ja suunnitellaan moniammatillisissa "palavereissa" joissa toki lääkäri, ja mieluiten erikois tai erikoistuva tekee lopulliset päätökset luonnollisestikin. Mennään vielä niihin antibiootteihin, eikö toimintamalli ole lähes poikkeuksetta se mitä esitin, eikö?

      • Jormakipeä

        Joo, tuo ei kyllä vastaa yhtään tosi elämää. Usein tk:ssa on vastassa elämäänsä kyllästynyt masennuksesta ylipainoittunut tantta, joka 'useiden hoitotilanteiden' ansiosta on kyynistynyt elämään. Näin se vaan menee, pää pois perästä niin maailma näkyy uudessa valossa hajusta riippumatta.


    • Täsmällisyyttä!

      Olin varannut Lääkäritalon tunnetulle erikoislääkärille netissä ajan viikkoja aikaisemmin.Ilmoittauduin hyvissä ajoin ja menin odottamaan vuoroani.
      ko. lääkärin oven läheisyyteen. Varausaikani oli ylittynyt 35 minuutilla, kun ovesta tuli tummaihoinen maahanmuuttajan näköinen mies. Odotin lääkärin kutsua muutaman minuutin, kun huoneeseen ryntää iäkäs romaninainen. Tämä nainen viettää aikansa työntäen tyhjiä (?) lastenvaunuja keskustassa. Päätin odottaa vielä hetken.
      Varttitunnin kuluttua menin tarkistamaan varausaikani vastaanottohenkilöltä, joka vahvisti, että en ollut erehtynyt, vaan lääkäri on myöhäss. Kysyin vielä, että oliko huoneessa oleva mustalaisnainen varannut ajan. Mustalaisen varausta ei näkynyt varauksissa. Lopulta pääsin lääkärin puheille noin tunnin myöhässä sovitusta.
      Tämä konsultaatio ko. erikoislääkärin kanssa jäi osaltani niimeiseksi.

    • Tri House

      Mitä tarkoittaa "niimeiseksi"

      Voisiko joku kertoa ???????

    • ammattimaisuutta

      Olin Porin lääkäritalossa vastaanotolla lauantaina. Lääkäri kyseli epäuskoisesti kun kerroin minkä vahvuista lääkettä käytän! Hän kysyi asiasta vielä ainakin neljä kertaa, että oletkohan nyt ihan varma??? Ja tyhmä virne kasvoilla! Tietysti tiedän mitä lääkettä syön! Minulla ei vaan ollut edellistä reseptiä mukana. Sama toistui lääkkeen annostuksen kanssa! Lääkäri kyseli, taas toistamiseen, että oletkohan nyt ihan varma? Taas sama virnistelevä ilme kasvoillaan. Lopuksi kysyi vielä uudestaan, että tiedänkö nyt ihan varmasti mikä lääke ja annostus minulla on!!! Lisäksi olin max 10 min vastaanotolla ja minulta laskutettiin 30 minuutin mukaan!! 125€ toimistomaksu! Miten reagoin? Menenkö valittamaan laskusta?

    • Spiritti

      Ihan hyvä, että tämäkin talo tulee hetkeksi esiin . Ehdin tuskin vastaanottohuoneen ovelle kun naislääkäri elämään kyllästyneen näköisenä tokaisi minulle diagnoosin. En ollut suutani avannut vielä edes tervehdykseen ja sieltä vaan sylki kone reseptiä käteen ja avaruuteen. Yritin tehdä kysymyksen, mutta lääkäri huitaisi kädellään ilmaan ja nielin sanani. No, totta on, että ihottuma näkyy kauas.
      Lasku oli 75 e-Kela.
      Ihmettelin yleistä ruuhkaa käytävillä ja selvää äijähajua. Se tulee ihmiskehoista kun niitä on liikaa samassa paikassa jännittämässä.

      Ei se Terveyskeskuskäyntikään enää ilmainen ole, että melkein on sama ja tk:ssa saa ainakin asiaasa kysyä.

    • Näino

      Pitää tässä ymmärtää myös lääkäriä. Ei pääse yli 700k€ tuloille, jos juttelee potilaan kanssa saati sitten tutkii! Miettikää ite. Tämä käytäntö on ihan ok, jos päättää käydä tuolla hakemassa mömmöjä. Vapaa maa valita hoito.

    • Martu

      Ei ole kaikki kultaa mikä kiiltää.

    • juunääs

      Arvioisin että potilaan lähtiessä työt vielä jatkuu, lääkärin kirjatessa lausunnot ja tehdessä muut tarvittavat työt.

    • empatiaalöytyy

      Pari vuotta sitten olin muutaman viikon omasta mielestäni vakavasti sairaana. Kävin useasti kyseisen paikan lääkärillä. Olin varmaankin aika surkean näköinen, koska kolme kertaa lääkäri sanoi että antaa nyt sen laskun olla . Eli käynti ei maksanut mitään.

      • Anonyymi

        Muistat väärin. Olit Tähtisumussa eikä sinulle tarjoiltu enempää.


    • en_vaan_tajua

      tuntihintahan on Lääkäritaossa ihan kohtuullinen

      • Anonyymi

        Niin on. 40 euroa/5 minuuttia. Se on kymmenen minuutin tauon/ tunti jälkeen sellainen 400 euroa tunti. Ei se nyt ihan erikoislääkärin palkka vielä ole, mutta kyllä se paperittomalle keikkalääkärille ihan kohtuullinen ansio on.


    • melkeintohtori

      Sitähän kannattaisi rakentaa velaksi ton kokoinen pytinki ja alkaa rahastaa immeisiä. Kyllähän sen hitaasti laskee, paljonko taloon pitää esim. kuukaudessa jäädä, että parikymmentä miljoonaa saadaan maksetuksi kohtuullisessa ajassa. Pitäisi varmaan lukea lääkäriksi, että tietäis.

      • rahaa_ne_tekee

        Ei tarvitse.
        Porin Lääkäritalo teki tulosta eli voittoa kaikkein palkkojen ja kulujen jälkeen pitkälle yli 100 000 euroa kuukaudessa läpi koko vuoden 2013. Siis liikevoitto oli yli 1,2 miljoonaa euroa vuodessa.
        Hinnat ja toimistomaksu lienevät kohdillaan.
        Vuonna 2012 liikevoitto oli 1,5 miljoonaa euroa.


      • moniii

        Ja ne palkat! Yksikin peruslääkäri saa ilman erikoistumista joka vuosi yli puoli milliä ansiotuloja! Hullu ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa!


      • ammattiin
        moniii kirjoitti:

        Ja ne palkat! Yksikin peruslääkäri saa ilman erikoistumista joka vuosi yli puoli milliä ansiotuloja! Hullu ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa!

        Mikset Sinä lue lääkäriksi. Saisit olla kateuden kohde


      • Poorandhappy
        ammattiin kirjoitti:

        Mikset Sinä lue lääkäriksi. Saisit olla kateuden kohde

        Tuskin tässä on mitään henkilöjuttuja, vaan puhe periaatteista, että mistä maksetaan ja kuinka paljon! Nyt mennään tuolla vauhdilla pieleen, jos viiden minuutin reseptin uusinnasta pitää maksaa satanen tai yli. Kaikki eivät edes haluaisi ottaa tuollaisia perusteettomia summia. Selkärankaa PRKL!


    • rahallasaaeimuuten

      Silloin kun vakuutus on maksajana tai työterveys niin käyn tuolla, homma toimii ja kiire ei ole. Kohtalaisen hoitosuhteen saaminen aikaan omilla rahoilla maksaa useita satoja, usein tuhansia kun käyntejä tarvitaan enemmän, ja luulen ihmisillä olevan tähän varaa yhä vähenevissä määrin.

    • säästäväinen

      Kun yhtäkkiä sairastuu, tai tulee jokin vaiva ja menen ovesta sisään päivystykseen, saatan päästä puolen tunnin sisällä lääkäriin, samoin ajanvarauksessa. Kun taas arvauskeskuksessa saattaa kestää tunteja. ja menee työpäivä hukkaan. Maksan kyllä sen seitsämän kymppiä, koska toiminta on nopeaa.

    • Potilaasi

      Anu, olet todella ihana ja Sinulla on aina aikaa!!!!Rahastus ei ole pääasiasi.

      • Anonyymi

        Se on lääkäritalossa lääkärinä se nainen, joka hommasi perheenjäsenelleen lääkkeet, jolla tämä myrkytti miesystävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on lääkäritalossa lääkärinä se nainen, joka hommasi perheenjäsenelleen lääkkeet, jolla tämä myrkytti miesystävänsä.

        Ei Suuusannnnaaa, ei pidä sinun suuureeemannn.. vai joohhaannnn


    • terapiaan

      Miksei kaikilla terv.hoidon aloilla ole toimistomaksua? Esim. yksityisellä fysioterapiassa käydessä ei laskussa ole toimistomaksua lainkaan. Ei myöskään laskuteta tekemättömästä työstä ja kirjalliset työt tehdään ilman veloitusta. Vastaus: siksi,että kaikki eivät ole ahneita ja pienyrittäjillä ei kaiketi ole "varaa" ottaa em. maksuja, koska siitä nousee älytön haloo, jos he ottavat toimisto ym.ym. maksut. Eli asiakkaat kaikkoavat. Käykää hyvät ihmiset fysikaalisissa hoidoissa ja hieronnassa pienillä yrityksillä. Säästätte rahaa rutkasti, hoito on erinomaista ja palvelu pelaa. Ei myöskään laskuteta peruttamattomista hoitoajoistakaan.

    • Terveperkele

      Toimistomaksu. Koska asiakas saa esim terveystalon laskusta kelalta n. 18€uroa tasausta niin terveystalo ottaa tietenkin sen toimistomaksun eli n 18€ itselleen ettei potilaat vaan saa MITÄÄN etuja eli helpotuksia kuluihinsa.

    • Anonyymi

      Minä olin Karralla 3 minsaa sisällä ja laskutus 15 minsasta.
      Tiesin, mitä hain. Antibiottikuurin, kun tulehdus jo keuhkoputkeissa.

    • Anonyymi

      Ensinnäkin laskutus on "enintään 20min" ja hinta ALKAEN-hinta. Ei ole mitään 10min hintoja enää ollut vuosikausiin. Erikoislääkäreillä hinnat korkeammat. Lisäksi
      menee ns. kantamaksu ja palvelumaksu. Kannattaa lukasta vaikka websivun hinnastoa.

      • Anonyymi

        Suomennetaan vielä: Eli aivan sama mitä sinne laskuun ruksitetaan hinta on aivan sama alle 20 minan käynnistä.


    • Anonyymi

      Mutta sait asiantuntevan palvelun, avun käyntiisi???

    • Anonyymi

      Mutta hauturit vasta velmuja laskuttajia ovat,laskuttivat isäukoltakin sukkien hinnan vaikka isällä ei ollut edes jalkoja.Pistäkää paremmaksi.

      • Anonyymi

        Niin mutta hauturilla on jalat, jostain se on hauturinkin sukkiin raha otettava, mistä sitten jos ei asiakkailta.


    • Anonyymi

      Olin Nykäseen vastaanotolla kipeänä. Lähtiessä pois, sanoin että antanut vielä maksupaperia käynnistä. Vastasi että antaa sen olla, ja toivotti paranemista. Kaksi kertaa on näin käynyt

      • Anonyymi

        Nykänen kuulemma lopettanut terveystalolla. Kellään tietoa mihin siirtyny?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykänen kuulemma lopettanut terveystalolla. Kellään tietoa mihin siirtyny?

        Satakunnan sairaanhoitopiiri tosiaan ottaa palvelun vakavasti.
        Ne lähettää lääkärin kotiisi ihan omin päin, silloin kun olet työssä. Ne käyvät laittamassa luvattomasti lääkkeitä jääkaappisi sisältöön, niin ettei sinun tarvitse suoda ajatustakaan asialle. Lähtevät siksi kun palaat työstä, etkä edes huomaa että he ovat käyneet, jolleivat he sitten mokaa, pudota jääkaapin sisältöä lattialle, tai heidän autonsa käynti tallentuu kameraan ja rekisterinumero paljastaa kävijän. Kardinaalivirheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satakunnan sairaanhoitopiiri tosiaan ottaa palvelun vakavasti.
        Ne lähettää lääkärin kotiisi ihan omin päin, silloin kun olet työssä. Ne käyvät laittamassa luvattomasti lääkkeitä jääkaappisi sisältöön, niin ettei sinun tarvitse suoda ajatustakaan asialle. Lähtevät siksi kun palaat työstä, etkä edes huomaa että he ovat käyneet, jolleivat he sitten mokaa, pudota jääkaapin sisältöä lattialle, tai heidän autonsa käynti tallentuu kameraan ja rekisterinumero paljastaa kävijän. Kardinaalivirheitä.

        Semmosta settiä. Taitaa kyseiset lääkärit käyneet teillä useinkin?


      • Anonyymi

        Ootko hyvän-näköinen mimmi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykänen kuulemma lopettanut terveystalolla. Kellään tietoa mihin siirtyny?

        Lääkärinoikeuksia rajoitettu.Ei saa toistaiseksi pitää yksityisyysvastaanottoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärinoikeuksia rajoitettu.Ei saa toistaiseksi pitää yksityisyysvastaanottoa.

        Siis yksityisvastaanottoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis yksityisvastaanottoa.

        Miten niin toistaiseksi. Vankila on paikka virkarikollisille, ei mikään toistaiseksi rajoitettu lääkärinoikeus.
        Lääkärinvalan tietoinen rikkominen on raskauttava teko, kyseessä tietoinen terveyden vahingoittaminen.
        Texasissa olisi jo narun jatkona, täällä saa nuhteet ja palkankorotuksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis yksityisvastaanottoa.

        Ei saa kirjoittaa yhtään lääkereseptiä apteekkiin. Nimenkirjoitusoikeus on poissa vuoteen 2023.
        Voi harjoittaa työtään julkihallinnonalaisena lääkärinä, ilman reseptinkirjoitusoikeutta.
        Tämä siis T.N.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ei saa kirjoittaa yhtään lääkereseptiä apteekkiin. Nimenkirjoitusoikeus on poissa vuoteen 2023.
        Voi harjoittaa työtään julkihallinnonalaisena lääkärinä, ilman reseptinkirjoitusoikeutta.
        Tämä siis T.N.

        JulkiTerhikissä tosiaan tuo tieto, että T. N.:n lääkärinoikeuksia on rajoitettu.

        Syytä en tiedä (eikä se varmaan tänne palstalle kuulukaan), mutta tuntuu jotenkin tosi oudolta.


    • Anonyymi

      Kaikki Porin pilleriongelmaiset tietää, miksi ko. lääkärin oikeuksia on rajattu.
      Ei siis mitään outoa.

      • Anonyymi

        mistähän se legenda sai alkunsa että Nykänen olis jokeen hypännyt,mikä tosin osottautui vääräksi...:D


    • Anonyymi

      Onks tietoo, milloin Timo aloittaa taas vastaanoton ?????

      • Anonyymi

        Ei tietoo, mut juorurumpu kertoi, et Timo aikoinaan kirjoitti vähän holtittomasti noita pvk-lääkkeitä ja valvira vei oikeudet pois.
        Lääkäri joutuu kait itse hakemaan kovalla työllä nämä oikeudet takaisin jos saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietoo, mut juorurumpu kertoi, et Timo aikoinaan kirjoitti vähän holtittomasti noita pvk-lääkkeitä ja valvira vei oikeudet pois.
        Lääkäri joutuu kait itse hakemaan kovalla työllä nämä oikeudet takaisin jos saa.

        Voin uskoa tuon. Joskus diagnosoi välilevypullistuman jota selässä ei kuitenkaan ollut, sain reseptit 200 panacod pilleriin. (jotka jäi suurelta osin hakematta tarpeettomina ja haetuistakin yli puolet päätyi takaisin apteekkiin kun vanhentuvat)


    • Anonyymi

      Huora tulee paljon halvemmaksi kuin lääkäri Porissa. Ja hoito on parempaa ja sille annetaan tyytyväisyystakuu.
      Porin lääkärit ei pysty samaan, olen kysynyt.

    • Anonyymi

      On ihan ryöstöhintainen paikka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe