Pitkittynyt jatkuva vuoto

loppuis jo...

Olen kärsinyt kohta 5 viikkoa jatkuvasta niukasta verisestä vuodosta. Olen pariin otteeseen olen käynyt lekurissa (aluksi seurailtiin).. alkuviikosta pääsin lopulta ultraan ja verikokeisiin. Tulokset saan tietää vasa reilun viikon päästä.

Tiedän, että ei saisi pähkäillä ja spekuloida asiaa, mutta turhauttaa ja vähän pelottaakin tällainen. Mistä voisi johta ja miksi. Onko kenelläkään muulla ollut mitään vastaavaa?

Ultrassa huomasin kyllä, että keskittyivät alavatsaan yhdessä vaiheessa enemmän kuin muualle. Ottivat paljon enemmän kuvia, kuin muualta.. Lisäksi kyseli pariin otteeseen onko minulla kipuja, vaikka vastasinkin aina että ei ole eikä ole ollut.

Lisäksi kyseli, onko minulla ollut koskaan vakavaa virtsarakon tulehdusta, johon taas vastaus, että ei....

Se tässä onkin outoa, koska minulla ei ole mitään kipuja tai muitakaan oireita (ainakaan en ole kiinnittänyt huomiota) tuon vuotelun lisäksi...

Raskaustesti nega samoin kuin jotkut perus muut testit (mitä tekivät ihan ekan lekuri kerran jälkeen, en ole varma, mitä tutkivat)..

13

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      Minkä ikäinen olet? Hormoonit saattavat saada välillä menkat ylipitkiksi.

      • loppuis jo..

        olen 26 vuotias.


    • tilanne hallinnassa

      Olen nelikymppinen nainen ja kävin lääkärissä ovulaation aikaan alkaneesta
      vuodosta. Olen tiputellut reilu kaksi viikkoa tilanne alkaa rauhoittuun eikä keltarauhashormooni kuuria tarvitse aloittaa.
      Tässä iässä voi tulla ja kuulemma jäädä päälle.
      Ehkäisynä on kuparikierukka. Jos tilanne alkaa jatkua vaihtuu eri ehkäisyyn.

    • lääkärit...

      se vuotohan johtuu yleensä keltarauahsen vajaasta toiminnasta tai puutteesta.ettei kuparikierukasta? sekin mahdollista...kai sut tutki gyne eikä vaan arvauskeskuksen lääkärit?

      • tilanne hallinnassa

        nelikymppinen nainen kävi gynellä ei hätää. Tilannetta seurataan jos toistaa useammin vaihtuu hormoonikierukkaan.
        Mukava lääkäri olikin.


    • Loppuis jo...

      Olen käynyt tapaamassa hoitajaa, lääkäriä ja gyneä. Ultrassa, pissi -ja verikokeissa.
      Jos kohta ei muutosya/selvyyttä niin sisäultraan (? Tai joku vastaava). Kierukkaa ei ole. Vuosi ilman ehkäisyä. Sitä ennen testattu pillerit, kapseli ja rengas. Mikään ei oikeen sopinut.

    • ei normaalia

      eikö sulle ole tehty mitään kohdun limakalvo näytteitä,pipelleä tai hysteroskopiaa? sehän se kertoo varmimimmin vuotojen syyt.vaadi.ei ultrat kerro koko totuutta! kaikii ylimääräiset verivuotelut täytyisi tutkia perusteellisesti.joku syy niihin aina on takana,ei sana vaihtarit ole kuin yksi pieni syy asiaan...

      • Loppuis jo...

        Ei ole tehty. Pitääpä kysästä. Kiitos vinkistä. Nuo kun näyttivät olevan itsekin ihan pihalla. Meinasivat eka laittaa stressin piikkiin ja jättää tutkimatta..


    • oiuihnk

      Sama ongelma, olen 18-vuotias ja kirkas verinen, normia kuukautisvuotoa niukempi, vuoto jatkunut jo 2vk. Just oon varailemassa gynelle aikaa, mun tapauksessa ei oo raskauden mahdollisuutta...pahaa pelkään jotain klamydiaa tai tulehdusta...

    • ei enää vuotele

      hei ap ksyjä,oikeasti sulle täytyy tehdä ja vaadit pipelleä ja hysteroskopiaa,kohsun limakalvonäytteitä,niistä näkyvät varminten vuotojen todelliset syyt,mulle gyne sanoi kesällä niin vuotohäiriöni takia,tk,sta eivät ymmärtäneet näistä mitään,hermostuin ja vaadin gynelle ja gyne sanoi että voi voi,vai että raskaustestiä ja verikoeita tehty kovastikin,,,kohdun limakalvonäyte se kertoo mikä vuotaa ja miksi,,,eli mulla hormonihäiriä ja keltarauahsen niukkuuttta,ikänikin takia.46v,huoh ja onneksi ei pahempaa.mulla ollut polyyppejakin vuodon aiheuttajina aikasemmin,nyt vaan käsket,

      • Loppuis jo..

        Niin täytyy tehdä. Kiitos, nyt tiedän mitä vaatia.


    • Loppuis jo..

      Nyt selvisi. Kyseessä polykystiset munasarjat. :(

      Lähete gynelle ja jatkosta ei tietoa.

    • loppuis jo...

      Noniin. Lähete ei mennyt läpi. Toisin sanoen, vastaanottava taho ei suostunut ottamaan vastaan..

      Vuoto EDELLEEN jatkuu. Lääkäri sitä mieltä, että pitäisi tutkia ehdottomasti. Mutta koska gynelähete ei 2mennyt läpi" niin nyt asia jäi auki.

      Kai sitä pitää varata aika yksityiselle. On se outoa toimintaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe