eläke ja vero

Skönö

Seilasin 44vuotta Nyt saan 66-vuotiaana eläkettä 38100€/v ja veroprosenttini on 25.5%.Prosentit tuntuu korkeilta kertokaa omistanne. Asun Turussa,

22

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chevy 2007

      Mulla on 24% vahan pienemmästä eläkkeestä. Saattaa riippua kuinka iso on kunnallisvero ja kuuluuko kirkkoon. En itse kuulu kirkkoon ja kunnallisvero on 21,99%

    • kahta et vältä....

      Velaton pakana Turusta, jokseenkin sama eläke ja kruunu ottaa 28%.

    • Maatyö

      Minä teen maissa töitä. Saan vuodessa noin 34000 euroa ja veroprosentti on noin 45.

      Mitä te suojatyöpaikkalaiset oikein aina valitatte?

      • voi että !!

        Älä jauha paskaa.

        Tulot 34t/vuosi, asuinpaikasta riippumatta, ilman mitään vähennyksiä, kirkollisveroa maksava, veroprosentti on n.23.


      • Tuo se on!
        voi että !! kirjoitti:

        Älä jauha paskaa.

        Tulot 34t/vuosi, asuinpaikasta riippumatta, ilman mitään vähennyksiä, kirkollisveroa maksava, veroprosentti on n.23.

        Tuu kattoo palkkanauhaa. Kunnallisvero, valtiovero ja kirkollisvero. Tuon ne tekee yhteensä.


      • YxZ=
        Tuo se on! kirjoitti:

        Tuu kattoo palkkanauhaa. Kunnallisvero, valtiovero ja kirkollisvero. Tuon ne tekee yhteensä.

        Väität että palkasta joka on n.2833€/kk menisi veroja 45% ??? Höpöhöpö...

        Lisäprosentti ehkä........

        Muuten, eläke ei ole työpaikka, ei edes suojasellainen.

        Eläketuloa verotetaan enemmän kuin vastaavaa palkkatuloa.


      • Lipsahtiko
        YxZ= kirjoitti:

        Väität että palkasta joka on n.2833€/kk menisi veroja 45% ??? Höpöhöpö...

        Lisäprosentti ehkä........

        Muuten, eläke ei ole työpaikka, ei edes suojasellainen.

        Eläketuloa verotetaan enemmän kuin vastaavaa palkkatuloa.

        Mulla "maaverotus" 68 500 € ja 44 % verovuodelle 2014! Joten tais sulla lipsahtaa lisäprosentti tuohon?


      • *****

        Ei pidä varmasti paikkaansa. Jos noilla tuloilla maksat 45% veroa on sinulle tulossa kyllä melkoiset palautukset jouluna. Kannattaa säätää kyllä veroprosentti kohdalleen samantein netissä jo tässä vaiheessa vuotta.


    • 69 t.h.

      Myös Turussa, eläke noin 18000€/v osa-aikatyötä noin 12000€/v vero 42%. Jos oikein laskin, niin vajaa 3 tuhatta maksat vähemmän veroa vuodessa, kuin minä. Tiedostan kyllä että hengelliset lahjani ei korkeisiin palkkoihin yllä ja ihmetystä herättää sinun pieni veroprosentti.

      • Hurstin asiakas

        Minua ei kiinnosta pätkääkään bruttoeläke. Se mitä jää käteen on tärkeintä.
        Saan 1800€ /kk:ssa kännyyn, veroprosentti on 25.5, en kuulu kirkkoon, enkä ole
        lestadiolainen. Näillä mennään, tykkään tai en!


      • olo neuvos
        Hurstin asiakas kirjoitti:

        Minua ei kiinnosta pätkääkään bruttoeläke. Se mitä jää käteen on tärkeintä.
        Saan 1800€ /kk:ssa kännyyn, veroprosentti on 25.5, en kuulu kirkkoon, enkä ole
        lestadiolainen. Näillä mennään, tykkään tai en!

        Kiinnosti tai ei, vastahan meidän eläkkeet nousivat. Peräti 1,37% !!

        Minä saan kouraan 1960€, ei tartte leipäjonossa palella;)


    • 11 + 19

      Eläke 42000/vuosi vero 31,5 %. En kuulu kirkkoon.

    • Silti tulee toimeen

      Ei ole korkea vero,mulla on pieni eläke noin 20000 € vuosi. 19,5% vero. Sulla on pieni vero! Melkein puolta suuremmasta eläkkeestä.

    • Chevy 2007

      Bruttoeläke 25,233.96 vuosi. Vero 24% Pursimiehen tuloilla

      • löpsötti

        Mulla eläke 45312,367/vuosi, veroprosentti 31, en kuulu kirkkoon, Merihautaus, uurna sirotellaan tuulisella säällä. Merellä lähes kaikki täkkijobit junkista kippariin pilottina.


    • investerare

      Mulla on eläke 97 000 taalaa/ vuosi. En maksa veroja suomeen, enka asu Suomessa. Kesaksi tulen kaymaan siella. Ikaa on 42 vuotta ja asun Thaimaassa. En ole merimies, mutta olen tekemisissa laivojen kanssa.

      • voi etta sentaan

        Muista korvata kaikki ä-kirjaimet a-kirjaimella, ei sinua muuten kukaan usko:))))))


    • ## Lämminmies

      Eläkkeeni 1.1.2014 2.764,81 € / kk Vero 746,50 € / kk = % 27
      Hyvinkää

    • veroprosennt/eläke

      mun eläke vuodessa 27000€.veroprosentti 22,5% ,en kuulu kirkkoon.merimieseläkekassan maksam keski kuukausi eläke vuonna 2012 N.1400€ kuukaudessa.eli kovia eläkkeitä täällä palstalla!

      • kädestä suuhun

        Joku saa enemmän, joku vähemmän ja loput valehtelee saavansa oikein paljon;)

        Albatrossi aviisissa, 2011 jos oikein muistan, sanottiin että keskimääräinen
        MEK eläke on n.1500€/kk.

        Naapuri seilasi mukavanlipun alla yli 30v. ja suomalaisissa n.10v. saa eläkettä
        peräti 1000€/kk. Vuokran, halpa MEK asunto:), maksaa Kela.


      • alieläke
        kädestä suuhun kirjoitti:

        Joku saa enemmän, joku vähemmän ja loput valehtelee saavansa oikein paljon;)

        Albatrossi aviisissa, 2011 jos oikein muistan, sanottiin että keskimääräinen
        MEK eläke on n.1500€/kk.

        Naapuri seilasi mukavanlipun alla yli 30v. ja suomalaisissa n.10v. saa eläkettä
        peräti 1000€/kk. Vuokran, halpa MEK asunto:), maksaa Kela.

        On toki varmaa täältä löytyy eläkkeetkin vähintään tuplana, parhaimmat triplana jopa ylikin. Laivastosta puheiden mukaan sai takavuosina hyvän eläkkeen, johtuen viimeisten työvuosien palkasta. Tuttavani rajavartioston helikopterilentäjä (eläkkeellä 47v) näytti dokumentit, maksoi veroja eläkkeestään noin saman verran kuin on vaimonsa ylihoitajan peruspalkka.


    • :-)

      Sinne vaan Hurstin soppajonoon, onneks on vielä vuosi töitä, toivottavasti ei tartte jäädä kitumaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe