Mäykky valloittaa..

Mäykystään iloinen

Tulipa mieleeni tulla katselemaan, mitä täällä mäykkysivulla lukee.

Meillä on vajaa 2-vuotias mäykkyuros, lyhyt- ja karkeakarvaisen sekoitus.

Ei voi muuta sanoa, kuin että mäykky on niin valtavan ihana, persoonalinen, sopivan haastava, itsepäinen ja halittava tapaus.

Olemme menettäneet sydämemme sille täysin. Jopa myös se perheenjäsen, joka on aina aiemmin ollut kissaihminen.

Voiko ihanampaa rotua ollakkaan. En usko.

Mäykky pitää rapsuttelusta ja kun tulet vaikka töistä kotiin, se kellahtaa kyljelleen, että rapsutapas nyt rinnasta minua ja häntä heiluu kovaa kyytiä puolelta toiselle.

Tämä on meidän ensimmäinen koiramme ja voin vannoa, että meillä ei muita rotuja tule koskaan olemaan.

Mäykky on meidän perheen pienimmäinen ja saa koko ajan valtavasti huomiota, haleja, pusuja, pidetään sylissä jne.

Siksi kai siitä on tullutkin niin "kainaloinen" :):)

On ihana mennä nukkumaan, kun mäykky hyppää viereen ja asettaa pään tyynylle tai menee jalkojen viereen. Huokaisee syvään ja alkaa nukkua.

Poika on kova leikkimään tennispalloilla, muut lelut eivät juuri kelpaakaan :)

Metsällä ei tämän pojan kanssa käydä, vaan on meille aikanaan haettu seurakoiraksi. Hyväksi sellaiseksi todettu.

On todella kiltti ja persoonallinen tapaus.

Ja se katse. Niin söpö :)

Ei voi kuin lämpimästi suositella, jos joku miettii mäyräkoiran hankkimista itselleen.

4

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • touholiini

      Mäykky valloittaa

      Olen samaa mieltä kanssasi. Minä kasvatin niitä 30 vuotta, 11 oli itselläni tuona aikana. Sitten jouduin pyörätuoliin ja jouduin luopumaan rakkaita mäyräkoirista. Paitsi mitä nyt omistan 3 kpl kääpiömäyriksiä.
      Nyt minulla on chiuhua, joka myös on aivan valloittava yksilö.

    • minelan

      Olin eilen epäviraallisessa näyttelyssä chiuni kanssa ja näin siellä Italiasta tuotetun kk-mäyräkoiran, joka oli tosi upea. Oli Teuvossa mäyräkoirien erikoisnäyttelyssä ja saanut VSP. Oma koirani MINELAN BALSAMI oli ROP ja näyttelyn kaunein koira BIS 1 sekä avoimessa luokassa että veteraaneissa. Mutta kyllä oli todella kaunis koira tämä italiasta tuotettu koirakin.

    • minelan

      mäykky valloitaa'

      Niin tekee,
      VAIKKA MINULLA ON NYTCHIUAHA , olen 1000% mäyräkoiraihminen ja olen kasvattanut niitä nimimrkillä MINELAN.
      KYLLÄ CHIU
      UHAKIN ON AIVAN IHANA KOIRA

    • Yökyök

      Hyi olkoon, likainen piski sänkyynkin vielä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe