Raajasuhteet maastavedossa.

oranki?

Jokainen lajia harrastanut tietää merkityksen mutta toteanpa kuitenkin.

Minun sylivälini on noin 15cm suurempi kuin pituuteni. Olen pitkäkätinen.
Kaverini on saman pituinen mutta "normaalikätinen".
Lisäksi hänen vyötärönsä keikkuu noin 10cm omaani ylempänä.

En ole koskaan kilpaillut mutta mielessäni on käynyt kuinka paljon saan mavessa etua raajasuhteistani.
Lyhyet koivet lienevät myös kyykyssä eduksi?
Pitkät kädet toiminevat penkissä päinvastaiseen suuntaan?

18

1561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeassa olet

      Joo penkissä työnnetään, vedossa vedetään.

    • toinen oranki

      Täälä kans yks oranki, minulla syliväli n17cm enemmän,kuin pituus.. Eli ite 170cm ja syli n187cm. Treenikaveri on yli 180cm ja sillä on sama syliväli.. Minulla vain lyhyemmät jalat, muuten koko kroppa samaa kokoa. Aika tasoissa ollaan tuloksissa.

      Taitaahan siitä vedossa olla etua,että on pitkät kädet.
      Itse paljoa mavea ole tehny, mutta silti se on suhteessa penkkiin parempi.
      Penkkipunnerrus ei tunnu kulkevan,vaikka mitä tekis.
      Kyykyssä en kovin hyvä ole, pitäs treenata enemmän sitä.
      Joissakin jalkalaitteissa kuitenkin nousee aika hyvin rautaa

      • xdroiu

        Iso syliväli ei välttämättä tarkoita, että kämmenet viistää maata. Minun havaintojeni mukaan lyhytjalkaisilla on yleensä myös lyhyet kädet. Lyhyet kyynärvarret ja sääret tulevat samassa paketissa. Syliväli voi silti olla iso, ja sitä saa vanhemmallakin iällä lisättyä hartioita treenaamalla. Tämä on kuitenkin se lahjakas voimailija ihmistyyppi, sillä pitkät vipuvarret tekevät painojen liikuttalusta raskaampaa. Iso syliväli ja hanskojen roikkuminen munia alempana ei auta, jos raajat on pitkät.


      • skeptikko
        xdroiu kirjoitti:

        Iso syliväli ei välttämättä tarkoita, että kämmenet viistää maata. Minun havaintojeni mukaan lyhytjalkaisilla on yleensä myös lyhyet kädet. Lyhyet kyynärvarret ja sääret tulevat samassa paketissa. Syliväli voi silti olla iso, ja sitä saa vanhemmallakin iällä lisättyä hartioita treenaamalla. Tämä on kuitenkin se lahjakas voimailija ihmistyyppi, sillä pitkät vipuvarret tekevät painojen liikuttalusta raskaampaa. Iso syliväli ja hanskojen roikkuminen munia alempana ei auta, jos raajat on pitkät.

        Syliväliä lisää hartioita treenaamalla!? Kasvun ihme! Luut kasvavat pituutta vielä vanhemmallakin iällä?
        Kuvittelen sinun tarkoittavan aikuista, kasvunsa päättänyttä henkilöä?
        Ihmeiden aika ei ole ohi!


    • Pennut.

      Perkleen pennut.

      Jos välitykset huonommat, niin tehkää kaksin verroin enemmän töitä.

      Vähemmän selityksiä pennut.

      • xdroiu

        Itsellä maastaveto lähtee melkein rinta polvissa, mutta on silti vahvuuteni. Tämä ei ole selittelyä vaan fakta.


    • Pumppusormi

      Yhden vedon takia selkä petti kolme vuotta.sitten rakastuin siihen ylätalja koneeseen.tulosta tulee joka lauantai.

    • vetoo
    • tempaaja

      Lyhyt selkä ja pitkät kädet on maastavetäjän unelma.. lyhyt vipuvarsi selässä ja pitkien käsien ansioista pystymmässä kulmassa ala-asennossa

    • m-pieni

      Musta se on lähinnä selittelyä kun mulla on pitkät kädet jne
      Olise matka 15 cm tai metri niin ne raudat pitää kuiteskin nostaa sieltä rinnalta
      penkkipunnerruksessa..

      • 14+20

        "Musta se on lähinnä selittelyä kun mulla on pitkät kädet jne
        Olise matka 15 cm tai metri niin ne raudat pitää kuiteskin nostaa sieltä rinnalta
        penkkipunnerruksessa.. "

        Eipä se kauheasti selittelyä vaadi huomata, että esim. herrojen Ismo Lappi ja Veli Kumpuniemi penkkipunnerrustulokset, eivät olleet aivan maastanostorautojen tasolla. Yksi selittävä tekijä on selkeästi ruumiinrakenne. Tai nykypäivän nostajista tulee mieleen Teemu Leppänen, joka on lahjakas vetäjä, mutta penkillä ei loista.

        Vastakkaisena esimerkkinä taas Timo Hokkanen ei ole kovin lahjakas maastavetäjä suhteessa penkkirautoihin. Minäkin nostan enemmän maasta kuin Hokkanen :D Kyykyssä ja penkissä olen valovuoden häntä jäljessä.

        Useimmiten jos lajia harrastaa, tietää omat heikkoutensa ja vahvuutensa. Aina sitä lahjakkuuden puutetta ei saa kiinni kovalla työlläkään. Kova maastanosto on hyvä valtti voimanostokisassa, koska se on viimeinen laji ja sallii myös taktikoinnin painonmuutoksilla kisatilanteessa.


    • 8+1=6

      Idiootti saa olla jos ei tajua että mittasuhteilla on paljon merkitystä... tosin hyvä maastavetäjä on usein selvästi huonompi penkkipunnertaja ja päinvastoin

    • wannabelifter
    • wannabelifter
      • Kolleegaex

        Mitä helvettiä? Eikös murtomäki ole penkkipunnertaja? Tai tässä käsityksessä olin siihen asti kun huomasin ton videon. Puoliksi tuttu kaveri kyseessä. Käytiin aikoinaan samalla luomutillalla kiireapulaisina. Tajuttoman vahva kaveri jo sillonkin!


    • kookkoo

      Oho. Tanko tulee muniin asti. Itellä jää tanko tuonne hepin ja polvien väliin.
      Kostautuu penkissä sitten.
      Vielä kun pikkusarjalaisena vaihdoin sumoon niin tuloksetkin otti uutta tuulta alleen.
      Lopetin ajattelun "tosimies vetää kapealta".

    • Karvamarsu

      Vittu teidän kanssannen "mittasuhdepellet", lihasten kiinnistyspisteetkin vaihtelevat suhteessa raajoihin, joten selittelyksi menee.

    • sumohuijjausta

      Mitä väliä kun manletit voivat huijata käyttämällä sumoa, mutta eivätpä voi pitkäkätiset tehdä samaa penkissä! Pitäisi kieltää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe