Keravan ratsastuskoulu, en suosittele

ei enää ikinä

Ai miksikö en?

Asiakkaille ei tiedoteta maneesin todellisesta valmistumisajasta.
Piti olla valmis jo joulukuun alussa 2013, mutta vielä vuoden 2014 alussa ei oltu edes sitä aloitettu.
On kallis ja paremmat puitteet on muilla Vantaan talleilla.
Nuoria ratsastutetaan ulkona vaikka kenttä on mudassa tai se on jäinen.
Osa hevosista / poneista on sellaisia, että niitä ei voi yksin laittaa koska joko purevat tai potkivat.
Vaihdoimme tallia kun saimme tarpeeksi ja niin teki moni muukin.
Opettajat ovat mukavia, se on ainoa positiivinen asia

26

5088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa mieltä

      samaa mieltä, mekin lähdettiin sieltä ja nyt ollaan tyytyväisiä toisen tallin palveluita käyttäviä

    • Eri mieltä

      Keravan kaupunki ei antanut rakennus lupaa keravan ratsastuskoululle, siitä johtuu tämä maneesi remontin venyminen.

    • etsivä löytää

      Mekin lähdetään sieltä pois. On kallis ja muualla on halvempaa

    • Miettivä1

      Hei

      Kertokaa kyseisen tallin hyvät ja huonot puolet.

      • Miettivä1

        Eiks kukaan enää ratsasta sielä kun ei tule kommentteja ???


      • Hyvä paikka

        Tallin hyvät puolet on:
        Hyvä ilmapiiri (lupaan jos tutustut ihmisiin, niin koskaan ei ole tylsää)
        Mukavat opettajat
        Mahdollisuus päästä haarjoittelemaan kisoissa toimihenkilön tehtäviä.
        Kiltit ponit/hevoset
        Ja kaikkea muuta

        Huonot puolet:
        Yksi vähän kiukkunen poni


        Ps. Maneesikin valmistuu piakkoin.


      • Anonyymi

        Alotakaa lahnuksen ratsastus koululla
        Se on halpaa


    • kanssa kyllästynyt

      Ei ole maneesi vieläkään valmis. Nyt jo n. puoli vuotta myöhässä. Ja osalla poneja on liian pieni karsina, joten muutoksia pitää tehdä ja paljon jotta on lainmukainen

      • otaselvääasioista...

        Maneesi on valmis mutta pihalla ratsastetaan. Ponienkin karsinat suurennetaan.


      • Olis pitänyt jo
        otaselvääasioista... kirjoitti:

        Maneesi on valmis mutta pihalla ratsastetaan. Ponienkin karsinat suurennetaan.

        Juu juu, sitä odotellessa...


      • Tuntilainen
        Olis pitänyt jo kirjoitti:

        Juu juu, sitä odotellessa...

        Keravan Ratsastuskoululle on tehty virallinen tarkastus alkuvuodesta ja talli on täysin lainmukainen. Pilttuun ovat lain mukaan sallittuja.
        Hevoset hoidetaan erittäin hyvin, laiduntavat koko kesän pitkälle syksyyn ja tarhaavat isoissa tarhoissa.
        Älkää valittako.


    • höpö

      Ehkä teidän kannattaisi miettiä vaikka valehtelua omaksi harrastukseksi niin höpöjö kirjoitat.

      ps. ratsastus on ulkolaji.

    • kokemuksella!

      Olen itse ratsastanut kyseisellä tallilla lähes 10 vuotta ja en kyllä ole tavannut tallilla sinä aikana yhtäkään ponia/hevosta mitä ei pystyisi hoitamaan ilman apua. Tietysti aloittelijoilla on joku mukana laittamassa ponia/heppaa ja muutenkin porukka autelee toinen toisiaan.
      Maneesi on jo valmistunut ja noita karsinoitakin suurennetaan.
      Opetus on laadukasta ja monipuolista. Opettajat ovat osaavia ja sillees...
      Miksi se oli niin paha juttu kun jouduttiin ratsastaa ulkona yksi talvi (jos ei ylittäny pakkasrajaa)? Eihän monilla talleilla ole edes koko maneesia?!?!?!?!

      "Osa hevosista / poneista on sellaisia, että niitä ei voi yksin laittaa koska joko purevat tai potkivat." Tämä mainitsemasi on ihan täyttä sontaa. Kaikki ponit ja hevoset ovat mielestäni semmoisia että kuka vaan voi hoitaa niitä. Tietysti satulavyötä kiristäessä ne saattaa kiukutella mutta muuten alkeiskurssilaistenkin hallittavissa ovat.

      Tietysti ratsastuskoulu on kallis, mutta mielestäni ainakin hintansa värtti.

      • OivaSiru

        Ylläksellä ratsastetaan aina ulkona, kesät talvet.


    • inger-ly

      ai haukutko sä keravan ratsastuskoulua hah törkee koska keravan ratsastuskoulu on paras eli toivon että et enää haukkuisi niitä söpöjä poneja jotka ei oikeesti pure tai potki koska olen oppinu ittekkin ymmärtämään niitä ja ainoa joka puree tai potkii niin on ronnie mut se saatta olla myös niin että sen edellinen koti oli sen mielestä ihan kamala

    • StadinC

      Monesti jonkun ratsastuskoulun korkeampi hintataso johtuu siitä, että omistaja tai hänen läheisensä kisaavat paljon (jonkunhan ne kisatkin on maksettava) ja/tai siitä, että ratsastuskoulun oppilaat käyvät kisaamassa jossakin muualla ratsastuskoulun hevosilla: tietysti niiden on pärjättävä joten ratsastuskoulun on ostettava kalliimpaa kalustoa (niin, JONKUNHAN ne kalliit hevosetkin on maksettava, eli ratsastajien korkeampien tuntihintojen muodossa). Itse olen harrastellut jo 36 vuotta ja olen nähnyt monenmoisia ratsastuskouluja. Monesti niissä joissa oppilaat kisaavat paljon, on huono ilmapiiri (ratsastajia jaellaan vuohiin ja lampaisiin) tai paikan omistaja säästelee parempia hevosia niille kisaaville suosikkiratsastajilleen ja tavikset saavat tyytyä ratsastuskoulun kehnoinpiin koneihin.
      En nyt tässä tarkoita millään muotoa Keravan Ratsastuskoulua mainita tai mollata, enhän ole edes käynyt kääntymässäkään siellä päin. Joten en ota kantaa siihen, suosittelenko vai enkö suosittele Keravan Ratsastuskoulua. Se on tasan jokaisen oma asia, mistä pitää tai mistä ei. ;)

    • Anonyymi

      Aika vanha keskustelu mutta tilanne muuttunut, kaikilla poneilla karsinat ja tunteja pidetään myös maneesissa kivat maastot yms

    • Anonyymi

      Moikka! aloitan kyseisellä tallilla. Käyn kokeilemassa sielä lauantaina. Oon käynyt katsomassa sielä kisat ennen niin tiiän tallin ulkonäön. Yksi poni kuitenkin kiinnostaisi, nimittäin Shanbo Lily.. En tiedä ponin kutsumanimstä. Onko Shanbo Lily kiva? olen innoissani ja paikka oli kiva, mukavia ratsatsajia kelle puhuin.

      • Anonyymi

        Shanbo Lilyn kutsumanimi on ihan vaan Lily, sanotaan lili:) se on tosi mukava poni ja sopii hyvin alottelioille kun myös kokenneemmillekkin.


      • Anonyymi

        Juu hän on todella kiva.


    • Anonyymi

      Minun mielipiteeni on: Tosi kiva talli! Yhdelläkään ponilla ei ole häntäremmiä ja kukaan ei pure tai näytä kipukäytöstä. Tallilla on kans tosi kiva ilmapiiri ja ratsastajat kannustaa toinen toisiaan. Mulle ei ainakaan oltu ilkeitä kun kauan sitten tulin aloitteliana tallille. Siellä on kans tosi kivat maastot, maneesi ja kaksi tosi hyvää kenttää. Opettajat on kans hyvin koulutettuja ja tarkistaa aina että ponilla on hyvä olla ja varusteet on laitettu oikein. Suosittelen tallia tosi vahvasti!

      • Anonyymi

        Tämä poneista välittävä opettaja on lähdössä pois sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä poneista välittävä opettaja on lähdössä pois sieltä.

        Uusi opettaja on myös todella hyvä! Opetus tapa on selkeämpi kuin vanhan.


    • Anonyymi

      Muuten en tallista tiedä, muta nettisivujen mukaan hinnat ovat kyllä kalliit!

    • Anonyymi

      Loistava talli! Hevoset ja ponit hyvin hoidettuja, opettajat ystävällisiä ja ammattitaitoisia ja tallin ilmapiiri on MAHTAVA! Maastot on tosi kivat, kentät on suuret ja hyväpohjaiset. Maneesi on kivan suuri ja hyvin valaistu. Kahvio on superhyvä! Ainakin äidin mielestä, ite en oo käyny. Kaikki tuntiratsut on pääosin ihania ja tottelevaisia, paitsi poikkeuksia toki löytyy ja jokaisella on joskus huono päivä. Maastorata on ihan huippu, ja muutenkin Keravan Ratsastuskoululla maastoilu on paljon mukavempaa kuin entisellä tallillani. Hepojen KARSINAT ovat hyvän kokoisia ja naapurit on tarkkaan valitut. Tarhoja on paljon ja ne on isoja, ihana nähdä miten Keravan Ratsastuskoululla hepot pääsee ulkoilemaan niin paljon. Muun kuin ratsastuksen muodossa. Siellä pääsee kilpailemaan, ja ihan isoissakin kilpailuissa! Tallikaverit aina kannustaa ja aina saa apua jos tarvitsee. Kohtelu ei kuitenkaan ole mitään päällekäyvää tai tunkeilevaa, vaan ymmärtäväistä ja lempeää. Maailman paras talli! Ainoa miinus satojen plussien seassa on se, että hinnat on vähän kalliita, mutta Keravan Ratsastuskoulu on kyllä hintansa väärti!

      • Anonyymi

        juuri näin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe