Menkat! Apua nopeesti..

Help..!

Eli mun menkat alko siis tänää.. sanoin siitä heti äidilleni ja hän kävi ostaan siteitä. vuotoni on todella runsaita eli joudun vaihtamaan sidettä tunnin tai kahden tunnin välein. Lisäksi mulla on kamalia kipuja koko ajan vaikka otin särkylääkkeen. Onko tai oliko muilla samanlaista tilannetta ja mitä voisin tehdä?? :/

10

299

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavallista on

      Hei! Tarvitset ilmeisesti imukykyisempiä kuukautissuojia. Ja olihan särkylääkeannos riittävä? Ibuprofeeni tehoaa kuukautiskipuun useimmilla hyvin ja sitä kannattaa pienikokoisen teininkin ottaa 600mg kerrallaan/ tarvittaessa jopa 3x vuorokaudessa. Ja jos tilanne ei asetu seuraavienkaan kiertojen aikana niin sit yhteys lääkäriin. Jos yhtään lohduttaa niin vaivasi on sangen yleinen

    • baboo

      Mulla oli alussa ihan törkeän runsas vuoto muttei kivulias, nyt 3 vuen jälkeen ei oo niin runsaat, tai en ite vaan ennään huomaa, mutta kivut on kyllä sitä vastoin kovat :/ normaalia tuo on, vaikkei kyllä yhtään mukavaa mutta toivotaan että tasottuis vähän

    • Kokenut5

      HETI lääkäriin, jos vuoto on kovin runsasta! Mieluiten gynekologille.

    • Kuukautisetjo20v

      Hei, minulla on sama homma. Vuoto on runsasta ja kuukautiset todella kivuliaat. Särkylääke ei auttanut kuin hetken jos sitäkään. Kipuihin sain apua minipillereistä, suosittelen. Tosin, vuoto menee niillä hieman epämääräiseksi, mutta kipu ja vuoto vähenee..

    • 3-lapsen äiti

      Googlatkaahan endometrioosi, jos on paljon kipuja. Se nyt vaan on yllättävän yleinen sairaus naisilla Suomessa.

      Itse olen siitä kärsinyt. Hoidoksi nykyisin pillerit jotka tekevät sen, että menkut tulevat vain joka 3 kuukauden välein. Suosittelen lämpimästi.

      • vitun tyhmä

        KVG = Kato Vittu Googlesta!!!!!


    • Mies :D

      Ei vuoda
      Ei satu
      :D

    • japsilippu housuissa

      Onnea menkoista. Se on tärkeä osa naiseksi kasvamista ja tarkoittaa että koroppasi on terve.

      Ensimmäiset kuukautiset tai jopa ensimmäinen vuosi voivat olla todella runsas vuotoiset ja epäsäännölliset. saatat vuotaa vaikka viikon tai sitten 2 päivää ja muutama päivä väliä ja uudestaan 2 päivää.

      Itse jouduin heräämään jopa yöllä vaihtamaan sidettä. Myös se ettet ole tottunut sitesen joten pienikin märkyys ja veri siteessä näyttää ja tuntuu tosipahalta.

      Kipua voi lievittää kipulääkkeillä ja pitämällä kauratyynyä mahanpäällä. Jos on mahdollista niin myös kuumakylpy helpottaa oloa.

      Nyt vaan otat rauhallisesti. Turha on stressata ja vielä varata aikaa lääkärille tai gynelle. Jos olet huolissasi juttele äidin, isosiskon tai terveydenhoitajan kanssa.

      Käytät vaan imukyisempiä siteitä. selvität mikä auttaa sinun kipuihisi parhaiten ja kuljetat laukussa aina kuukautissuojia.

      Ajan kanssa kuukautiset muuttuvat säännöllisiksi, vuoto siedettävämmäksi ja löydät keinot jotka helpottaa juuri sinun kipuun.

      niminerkillä tyttö jolla oli epäsäänölliset ja runsaat kuukautiset. Ja jolla kerran ruotsin tunnilla alkoi taas vuoto.
      Ja jolla oli vaaleat housut ja joka käveli kolmekerrosta ruuhkaista koulunkäytävää alas iso punainen jälki housuissa. Kukaan ei sanonut mitään.
      Ja vasta vessassa huomasin että nyt on pahatilanne.

      Vuotoni säännöllistyi vuodessa
      ja kun aloitin yhdistelmäpillerit vuoto väheni. ja kipu helpotti.

    • laaasasasa

      Hanki tohtorilta Miranax nimistä tulehduskipulääkettä. Auttaa vähän paremmi ku buranat, määräävät ilman sen kummempia kuulusteluja kun ei ole kolmiolääke.

      http://tinyurl.com/onnenpaiva

      • Lillisc

        Juujajabajoo. Bedrocan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe