Ceedin huoltohinnat

Määvaan

Ceedimme on menossa 80 000 km huoltoon. Deltassa huolto maksoi polttoaineensuodattimen vaihdon kanssa 520 ja "tavallisessa" merkkihuollossa 230. Miten voi olla noin iso ero vai onko odotettavissa, että huollon laatu on erilasita. Jälkimmäinen tekee myös takuukorjauksia eli on ihan kunnon firma sekin.

63

3863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkki vai ei

      Onko "tavallinen" merkkihuolto siis Kia.fi-sivulla merkitty merkkihuolloksi?

    • Määvaan

      Ei löydy, ei sieltä löydy Deltan lisäksi, kuin pari muuta. Vaikuttaako takuuseen, jos viedään auto muualle, kuin listassa oleviin huoltoihin? Tilasimme ajan liikkeestä, jonka sivuilla lukee: Meiltä määräaikaishuollot eri merkkisiin autoihin, myös takuuaikana!.

    • ossi5

      Eikös Ceedissä ole huoltoväli 30 000km?

    • voi näitä vatupäitä

      Emme elä kommunismissa, jokainen yrittäjä hinnoittelee palvelunsa hinnan ihan omien halujensa mukaan. Ja miten voit verrata kahta eri liikettä ja heidän tekemäänsä työtä keskenään, vai onko huollettavien ja tarkastettavien kohteiden määrä kummassakin tapauksessa sama? Ne auton määräaikashuolloissa läpikäytävät huoltokohteen on useamman sivun pituisia, jos ne tekee huolella niin kyllähän siinä aikaa ja rahaa palaa. Tässä en ota kantaa siihen, että saiko tuolla kalliimmalla huollolla enemmän ja parempaa jälkeä kuin tuolla edullisemmalla.

      Usein ihmetyttää ihmisten säästäminen väärässä paikassa. Normiauto huolletaan kerran vuodessa ja jos se maksaa 400-500 euroa se on pähkinöitä sen auton ostohintaan verrattuna. Jos ei ole varaa huollattaa autoaan, ei kannata uusia autoja edes ostaa.

    • häh

      Oletko oikeasti noin tyhmä?

      • höh

        Oletko oikeasti niin tyhmä että tarvitsee kysyä?


    • Halvempaa käyttäisin

      Mitä tuota ihmettelemään, vie auto huoltoon sinne 230e paikkaan.

      Muutaman hassun suodattimen öljyn vaihdon pitäisi kenen tahansa osata tehdä vaikka silmät kiinni.

      Korjaamot ovat kukin omanlaisiaan, mitään johtopäätelmiä ei voi hinnan perusteella tehdä hyvästä tai huonosta.

      Tuon suuremman huollon saa teetetty ihan hyvissä korjaamoissa juurikin tuohon hl. 230e.

      • gggggggg

        Tämä on se yleinen väärinkäsitys, se öljynvaihto on vain pieni osa siitä kaikesta mitä siellä huollossa (pitäisi) tehdä!


    • takuuraha

      Ylimääräinen 290.- on siitä pitkästä takuusta. Ei kannata odottaa takuun korvaavan mitään, ellei ole huollettu virallisissa huoltopaikoissa. Ja vaikka olisikin, ei takuun korvaavuus ole aina selvää tai ainakaan toimi ilman tappelua.

      7x290 on kuitenkin vain pari tonnia ylimääräistä koko 7 vuoden takuuaikana. Kannattaako siinä säästää?

      • juuri noin

        Hyvä pointti!


      • .................

        Kannattaisiko noista vanhoista uskomuksista jo päästää irti ja päivittää tietonsa?

        Takuun säilyminen ei ole enää vuosiin edellyttänyt auton huoltamista deltalla.


      • mek.32
        ................. kirjoitti:

        Kannattaisiko noista vanhoista uskomuksista jo päästää irti ja päivittää tietonsa?

        Takuun säilyminen ei ole enää vuosiin edellyttänyt auton huoltamista deltalla.

        Riippuu siitä puhutaanko tehdastakuusta vai maahantuojan takuusta. niissä on omia ehtoja ja eroja. Tuo kian tehadastakuu ei ole kaikenkattava vaan jopa 7 vuoden takuu se mitä se takuu koskee on toinen tarina.


    • jontteee1

      Ei vaikuta takuuseen, jos kuitenkin kyseessä merkkihuoltamo. Kyllä takuu korvaa, jos yleensäkään takuukorjaus. Ihan sama huollattaako autonsa paikassa a vai paikassa b. Tietysti sitten on eri asia, jos kyseessä joku Unskin autohuolto, jolla ei ole tarvittavia lupia.

    • jakemakkonen

      Yleensä ero merkkikorjaamon ja riippumattoman korjaamon hinnoissa johtuu siitä että merkkikorjaamo käyttää alkuperäisiä varaosia, jotka ovat huomattavasti kalliimpia kun tarvikeosat, joita vapaat korjaamot käyttävät.

      • Mävaan

        Näin on, mutta vaihtoo ei mene kuin polttoaineensuodatin, jossa ei merkillä ole väliä, senhän voi vaihtaa itsekin. Tietysti jos osia täytyy vaihtaa, niin täytyy laitta alkuperäiosat, jotta takuu jatkuu, ja silloin hinta nousee. Mutta tuohon deltankaan hintaa ei kuulu mitään osia, ne tulee päälle.


      • mek.32
        Mävaan kirjoitti:

        Näin on, mutta vaihtoo ei mene kuin polttoaineensuodatin, jossa ei merkillä ole väliä, senhän voi vaihtaa itsekin. Tietysti jos osia täytyy vaihtaa, niin täytyy laitta alkuperäiosat, jotta takuu jatkuu, ja silloin hinta nousee. Mutta tuohon deltankaan hintaa ei kuulu mitään osia, ne tulee päälle.

        Suodattimissa se juuri onkin tärkeää että on alkuperäinen tai alkuperäistä vastaava joka on ajoneuvon valmistajan hyväksymä.


      • Kian kallis takuu
        mek.32 kirjoitti:

        Suodattimissa se juuri onkin tärkeää että on alkuperäinen tai alkuperäistä vastaava joka on ajoneuvon valmistajan hyväksymä.

        Kertokaahan mikä auton valmistaja valmistaa myös suodattimet itse.Taitaavat kaikki olla tarvike suodattimia,joissa on hintaa nostava auto merkki painettuna.
        On tullut esille ,että "alkuperäinenen" on made in prc ja tarvike made in germany.
        Mietippä siinä alkuperäis osan laatua.


      • mek.32
        Kian kallis takuu kirjoitti:

        Kertokaahan mikä auton valmistaja valmistaa myös suodattimet itse.Taitaavat kaikki olla tarvike suodattimia,joissa on hintaa nostava auto merkki painettuna.
        On tullut esille ,että "alkuperäinenen" on made in prc ja tarvike made in germany.
        Mietippä siinä alkuperäis osan laatua.

        Juu juu ja siksi kirjoitinkin tuon sanan alkuperäistä vastaava jonka ajoneuvon valmistaja hyväksyy.


    • Merkku92

      Takuuseen ei vaikuta JOS huollot tehty niinkuin pitää, kannattaa kuitenkin lukaista Tekniikan Maailman viimeisin huoltotesti ja miettiä sitten itse kannattaako "säästö".

    • H&K.

      Tuo hinta on käsittämätön pelkästä normaalista huollosta. Epäilenkin siihen sisältyvän jotain muuta, mitä et tässä mainitse.
      Muuten hyvää luettavaa aiheesta löytyy TM:n sivuilta, jossa olivat vastakkain parin automerkin osalta merkkihuolto ja muut ns. monimerkkihuollot. Viimeksi vertailtiin Skodan ja Toyotan suorituksia. Tulokset ovat rankkaa luettavaa ja antavat kuvan joidenkin huoltopisteiden ammattitasosta ja työmoraalista. Siinä tuli esille mm. se, että jos jokin huolto oli jonkin verran halvempi niin oikeasti se olisi pitänyt olla vielä paljon halvempi, koska juuri mitään ei tehtykään - paitsi lasku.

      • Fiksut osaa

        Pääasia huollossa on öljyjen ja suodattimien vaihdot. Kaikenmaailman
        pissapojan nesteiden ja hilavitkuttimien tarkistelu ja tirkistely eivät
        vaikuta muuhun kuin laskun suuruuteen. 800 eeroa pelkästä
        määräaikaishuollosta on aivan sikahinta,millä merkillä tahansa.
        Ikinä en autoa vie minnekkään huoltoon takuuajan jälkeen kun
        itsekin osaaan nuo öljyt ja suodattimet vaihtaa. Koskaan ei ole
        pettänyt autoni vaikka ei merkkihuollllossa ole käynytkään.


      • moneybag
        Fiksut osaa kirjoitti:

        Pääasia huollossa on öljyjen ja suodattimien vaihdot. Kaikenmaailman
        pissapojan nesteiden ja hilavitkuttimien tarkistelu ja tirkistely eivät
        vaikuta muuhun kuin laskun suuruuteen. 800 eeroa pelkästä
        määräaikaishuollosta on aivan sikahinta,millä merkillä tahansa.
        Ikinä en autoa vie minnekkään huoltoon takuuajan jälkeen kun
        itsekin osaaan nuo öljyt ja suodattimet vaihtaa. Koskaan ei ole
        pettänyt autoni vaikka ei merkkihuollllossa ole käynytkään.

        Se että joku haluaa säästää ja vaihtaa talvella kerrostalon pimeällä parkkipaikalla ne öljyt ja jotain muutakin on fine. Ne ketkä ei elä kädestä suuhun, maksaa mielellään siitä, että nämä paskaiset hommat tekee joku muu. Jos vuosihuoltoon menee joku 500 egee, niin so what? Lisäksi vaikka laki mahdollistaisi että voit huollattaa autosi melkein missä tahansa "monimerkkihuollossa" niin käytäntö on valitettavasti se, että jos ja kun jotain hajoaa niin se on sinun vastuulla pystyä osoittamaan, että huollot on tehty maahantuojan/tehtaan ohjeiden mukaisesti. Jos siitä syntyy epäilyskään, että niin ei ole ollut, olet kusessa laskujesi kanssa. Tältä kaikelta vältty kun ei säästä ja pihistele väärässä paikassa.


      • Takuuuuuullla

        Määräaikkaisista huolloista kiskotaan pitkien takuitten kustannukset sehän päivänselvää. Melkoisen riskin ottaa takuunalaisella autolla, jos menee muualle kuin valtuutettujen tai merkkikorjaamojen pakeille huolloissa.


      • jjuuuuu
        Takuuuuuullla kirjoitti:

        Määräaikkaisista huolloista kiskotaan pitkien takuitten kustannukset sehän päivänselvää. Melkoisen riskin ottaa takuunalaisella autolla, jos menee muualle kuin valtuutettujen tai merkkikorjaamojen pakeille huolloissa.

        Ei ota riskiä, mutta kannattaa katsoa, mihin auton vie, joka paja ei ehkä täytä vaatimuksia. Kannattaa kysyä liikkeestä, että käyttääkö ne Kian omaa huoltosuunnitelmaa. Just teetettiin huolto muualla, ja ne suodattimet yms deltasta. Nyt menee takuukorjaukseen deltaan, kyse pienestä maalihommasta.


    • vaarallinen_mies

      "Kaikenmaailman
      pissapojan nesteiden ja hilavitkuttimien tarkistelu ja tirkistely eivät
      vaikuta muuhun kuin laskun suuruuteen"

      Minulta on joka kerta kysytty listan kanssa että haluanko, että vaihtavat pyyhkijän sulat, tai lisäävät pissapojan nesteen tai muita tällaisia hommia, jotka jokainen pystyy ja osaa itsekin tehdä. Näitä kun ei teetä niin säästää siinä huoltohinnassa jo satasen, jopa ylikin.

    • Outoa hössötystä

      En tiedä autoistanne, mutta periaatteessa vaihdelaatikon öljyjä ei tarvitse vaihtaa koskaan. Vaihdan ne kylläkin 100 000 km:n välein. Pakoputket ovat nykyään autosta riippuen ruostumattomia, joten sellaista ei todennäköisesti mene ennen 15 -20 vuoden ikää. Hihnoja ei ole tarvinnut vaihtaa autoissa ketjujen vuoksi auton eliniän aikana. ilmansuodatin ainakin autossani on ikuinen pestävä malli, joten sitäkään ei tarvitse vaihtaa. Ruiskupumput ovat kestäneet autoissani 400 000 km:ä, sen jälkeen olevasta tietämättä. Iskunvaimentimia olen pyytänyt useaan kertaan tarkistamaan, mutta niistä aina kerrottu niiden olevan uudenveroiset. Ainuttakaan niveltä ei oikeista autoista välttämättä mene niiden esimmäisten kymmenien vuosien aikana.

      Muovisen polttoainesuodattimen voi vaihtaa, mutta ei ole ollut ongelmaa laiminlyömisestä. Katsastusasemilla ei tunnu löytyvän toimivaa jarrunesteen vesipitoisuuden mittauslaitetta, joten niitäkään en ole vaihtanut viimeisten kymmenien vuosien aikana autoista. Moottoria ei myöskään saa nykyautosta ajamalla rikottua.

      Mitä helkuttia te autoistanne huollatte, kun öljynvaihto on käytännössä ainoa huoltotoimenpide suodattimen kanssa. Ei sytytyksen säätämistä, venttiilien välysten säätämistä.

      Oikeastaan tämän keskustelupalstan voi lopettaa, jos autovalinta on osunut kohdalleen. Öljynvaihto kerran kaksi vuodessa maksaa 60 - 69 euroa. Tämän verran kannattaa maksaa huolloista vuodessa. Jarrupalat voivat mennä 150000 - 200000 km:n välein jne, mutta ne ovat oma lukunsa, jonka monet osaavat tehdä tunnissa kahdessa lämpimänä aikana.

      Niin uudemman auton huolloistahan olikin kyse. Anteeksi, jos en tätä ymmärtänyt vanhalla vikaantumattomalla ajaessani. Nyt vasta 200 000 km mittarissa.

      • hahhahgah

        Hahaha... päivän ehdottomasti paras provo! :-)))))


    • Mävaan

      Tarkistin asian kuluttajaneuvojalta, takuu pysyy, jos huolto tehdään Kian huoltosopimuksen mukaan. Kysyin asiaa huollosta ja he tekvät ihan saman listan mukaan, kuin esim. Delta.

      • tapulikepuli

        Teoria on eri asia kuin käytäntö. Jos et usko niin käyppäs lukemassa vagarenassa karmaisevia tarinoita kun auton huoltohistoria ei ole merkkihuollon hoitama. Eihän se näin saisi olla mutta kun vaan on!


      • Mävaan
        tapulikepuli kirjoitti:

        Teoria on eri asia kuin käytäntö. Jos et usko niin käyppäs lukemassa vagarenassa karmaisevia tarinoita kun auton huoltohistoria ei ole merkkihuollon hoitama. Eihän se näin saisi olla mutta kun vaan on!

        Yhtälailla ne pojat Deltassa voi huijata. Luota täysin tähän paijkalliseen, käytetty sitä monta vuotta. Entisiä "merkkiliikkeen" poikia.


      • gavenö
        Mävaan kirjoitti:

        Yhtälailla ne pojat Deltassa voi huijata. Luota täysin tähän paijkalliseen, käytetty sitä monta vuotta. Entisiä "merkkiliikkeen" poikia.

        Jos teet huollot Teltassa, ei Kian maahantuoja tai tehdas voi koskaan väittää että huolto on tehty väärin. Ymmärrätkö eron?


      • Mävaan
        gavenö kirjoitti:

        Jos teet huollot Teltassa, ei Kian maahantuoja tai tehdas voi koskaan väittää että huolto on tehty väärin. Ymmärrätkö eron?

        Ymmärrän, mutta ymmärrätkö sinä, että maahantuojan puitää se todistaa, että huolto on väärin tehty. Kysy kuluttaja-asiamieheltä, siellä on PALJON kokemusta näistä. Sinne itsekin soitin. Ja jos on noudatettu Kian huoltolistaa ja käytetty alkuperäisiä osia, ei ongelmaa.


      • wolfier
        Mävaan kirjoitti:

        Ymmärrän, mutta ymmärrätkö sinä, että maahantuojan puitää se todistaa, että huolto on väärin tehty. Kysy kuluttaja-asiamieheltä, siellä on PALJON kokemusta näistä. Sinne itsekin soitin. Ja jos on noudatettu Kian huoltolistaa ja käytetty alkuperäisiä osia, ei ongelmaa.

        Maahantuoja sanoo että se sun paja ei ollut tehnyt sitä tai tätä tai oli tehnyt väärin, muuten moottori ei olisi hävinnyt. Joudut sitten alkaa tapella isoa vastustajaa vastaan. Usein kuluttaja on tuossa hävinnyt, näin se vaan menee. Jälkeen kerran, lue tositarinoita ja jos yhä uskot pärjääväsi isoa sutta vastaan yksin, jonkun ylityöllistetyn virkaheiton avulla, ihan siitä vaan!


      • kallista on
        Mävaan kirjoitti:

        Ymmärrän, mutta ymmärrätkö sinä, että maahantuojan puitää se todistaa, että huolto on väärin tehty. Kysy kuluttaja-asiamieheltä, siellä on PALJON kokemusta näistä. Sinne itsekin soitin. Ja jos on noudatettu Kian huoltolistaa ja käytetty alkuperäisiä osia, ei ongelmaa.

        Kuluttaja-asiamiehellä hyppääminen vastenmielistä, kannattaa maksaa merkkihuollosta, että takuu voimassa.


      • gabrielkikkeli
        kallista on kirjoitti:

        Kuluttaja-asiamiehellä hyppääminen vastenmielistä, kannattaa maksaa merkkihuollosta, että takuu voimassa.

        Ei tarvitse hypätä, soitto riittää.


    • öljyt ja öljyt

      Kuten tuolla edellä kerrottiin, niin auton moottorin kannalta öljyn-ja suodattimen vaihto on tärkeintä noin 10-20 tkm:n välein. Jos haluat moottorin pysyvän hyvässä kunnossa älä aja samoilla öljyillä 30 tkm. Tosiaan vaihteistoöljy on myös syytä vaihtaa automaateissa useammin ja manuaaleissa harvemmin.

      On se muuten kumma, että öljyjen vaihdoissa säästellään ja sitten maksetaan aivan sikana jostain merkkihuolloista.

      • Takaisin sorville!

        Olet siis sitä mieltä että valmistaja ei tiedä kuinka usein öljyt on vaihdettava, jotta "moottori pysyisi hyvässä kunnossa". Huipennukseksi on valmistaja vielä laatinut huolto-ohjelman 30tkm/2v ja uskaltaa myöntää autoilleen myös tavallista pitemmän takuun tuollaiselle huolto-ohjelmalle. Noh huh. Asiantuntija vai aisantuntija?


    • Kialla menee hyvin

      Eka huolto vuoden vanhalle autolle, tosin ajettukin jopa kymppitonni, reilut 150 euroa. Kerran vuodessa huollatan jatkossakin.

      • valhetta

        150.... ei pidä paikkaansa! Jo vapaaehtoinen 1000km pelkkä öljyjen vaihto maksaa tuon saman.


      • Kialla menee hyvin
        valhetta kirjoitti:

        150.... ei pidä paikkaansa! Jo vapaaehtoinen 1000km pelkkä öljyjen vaihto maksaa tuon saman.

        No v*tut minä siitä veisaan onko se sinun mielestäsi valetta vaiko ei. Sen verran se maksoi ja sillä siisti. Olisko pitäny maksaa enemmän kun oli niin halpa ?


      • Kuopion Deltalla
        valhetta kirjoitti:

        150.... ei pidä paikkaansa! Jo vapaaehtoinen 1000km pelkkä öljyjen vaihto maksaa tuon saman.

        öljynvaihto tykötarpeineen 90€.
        Eipä viitsi ite käsiään liata vaikka on paikka missä tekisi työn.


    • kiaceedi

      200-330 on maksanut 2009 sporty wagonin vuosihuolto, ei se enempää tarvi maksaa. Kallistuksenvakaajan kävin just vaihtamassa, ajettu 71000km, hinta 0 euroa.

    • ammattimies1234

      Tässä tulee nyt faktaa ammattilaiselta, niin ei tarvitse spekuloida:

      Takuu säilyy jos huollot tehdään valmistajan määräaikaishuolto-ohjelman mukaisesti. Yleiskorjaamot harvemmin voivat tehdä huoltoja määräaikaishuolto-ohjelman mukaisesti, koska huollon tekemiseen tarvitaan merkkikohtaista testeriä. Vikatapauksissahan sitten katsotaan onko huollolla tai sen puutteella ollut merkitystä vian syntymiseen.

      Asiakkaan velvollisuushan on sitten aina säilyttää dokumentit huolloista, jotta ongelmatapauksissa on sitten jotakin kirjallista. MItä öljyä käytetty, mitä osia käytetty, kuka on huoltanut, milloin on huoltanut ja millä huolto-ohjelmalla huolto on tehty yms.

      Itse tehdyn huollon ei katsota täyttävän valmistajan vaatimuksia (työkalut,taitotaso jne) kuluttajariitalautakunnan kannan mukaan.

      • Ceediss

        Vaihteistoöljyn vaihto ; 100000 tkm tai 6 vuotta.

        Automaattilootan vähemmän.....olisko 45 tkm.


      • Petyin Deltaan

        Vuonna 2013 Kiani oli huollossa Delta:ssa. Aika lyhyt aika sen jälkeen öljyn varoituslamppu ja muitakin varoituslamppuja syttyi. Öljypinta oli selvästi liian alhaalla.
        Se oli outo, koska en ollut koskaan ennen joutunut öljyä välissä täyttämään. Täytön jälkeen, kaikki oli ok seuraavaan huoltoon asti.

        Nyt tänä vuonna oli taas huolto, samassa paikassa. Nyt olinkin viisastunut, kun tulin kotiin tarkistin öljyn määrää ja yllätys yllätys, se oli täytetty hikisesti juuri minimiviivalle asti.

        Reklamoin Deltalle. Ajelin sen jälkeen viikon verran sillä pienellä öljymäärällä. Ajattelin että käyn vaikka siellä näyttämässä jos eivät muuten usko.

        Eivät vaivautuneet edes vastaamaan reklamaatioon. Heidän mottonsa ”tyytyväinen asiakas” olikin vain tyhjä puhe.


      • Sannaaaaa
        Petyin Deltaan kirjoitti:

        Vuonna 2013 Kiani oli huollossa Delta:ssa. Aika lyhyt aika sen jälkeen öljyn varoituslamppu ja muitakin varoituslamppuja syttyi. Öljypinta oli selvästi liian alhaalla.
        Se oli outo, koska en ollut koskaan ennen joutunut öljyä välissä täyttämään. Täytön jälkeen, kaikki oli ok seuraavaan huoltoon asti.

        Nyt tänä vuonna oli taas huolto, samassa paikassa. Nyt olinkin viisastunut, kun tulin kotiin tarkistin öljyn määrää ja yllätys yllätys, se oli täytetty hikisesti juuri minimiviivalle asti.

        Reklamoin Deltalle. Ajelin sen jälkeen viikon verran sillä pienellä öljymäärällä. Ajattelin että käyn vaikka siellä näyttämässä jos eivät muuten usko.

        Eivät vaivautuneet edes vastaamaan reklamaatioon. Heidän mottonsa ”tyytyväinen asiakas” olikin vain tyhjä puhe.

        Tai sitten siellä oli ollut öljyä enemmän ja olivat ottaane pois niin, että tuli minimiviivalle. Kaikki se on kotiinpäin. Törkeetä toimintaa, itse veisin asian eteenpäin, joku niidenkin pomo on.


      • Petyin Deltaan
        Sannaaaaa kirjoitti:

        Tai sitten siellä oli ollut öljyä enemmän ja olivat ottaane pois niin, että tuli minimiviivalle. Kaikki se on kotiinpäin. Törkeetä toimintaa, itse veisin asian eteenpäin, joku niidenkin pomo on.

        Delta-auton oma nettipalautelomake, joka täytin, luulisi jo menevän jollekin pomolle.


    • Palautelomake

      Tuskin niitä siellä enää kukaan on lukemassa

    • veräkäteen

      Mitä vittua kuvitteleeko jo ,että 7 vuoren takuu korvaa vanhaa itäautoo

    • Ole läsnä huollossa

      Luin tään viestiketjun läpi ja ihmettelin miksi ei tiedetä ,mitä autolle on tehty.Kyllä mielestäni on asiakkaalla oikeus olla läsnä huollossa,kun hänen omaisuuttaan "raplataan",anteeksi huolletaan. Samalla voi vakuuttua mitä tehdään ja mistä maksat.
      Tilat on kyllä ahtaat ,mutta sitä pitää järjestää jos asiakas haluaa olla läsnä.
      Vaatikaa olla mukana, vaikka kahviossa olisikin mukavampi,sinnehän aina yrittävät opastaa,mutta ei tarvi mennä.

    • mikaelfrs

      Delta autot sikakaliita.

    • keijo146

      mikaelfers voisi nyt hieman rauhoittua, ei tarvitse joka topiciin tulla samaa länkyttämään.

    • 1320e/ 1v

      Itse järkytyin siinä määrin huollon hintaa deltassa, että piti tulla katsomaan onko viilattu linssiin.. 20 000 välein siis huoltoväli ja vuodessa tulee noin 40 0000 ajettua eli kaksi huoltoa takana. Hinnat olivat aika muheita, ensimmäinen 550 e ja seuraava, 80 0000 km hinta 800e. Mitään ei siis ollut rikki ja hinta koostui huollosta jarrupalojen sekä polltimoiden vaihdosta. Vuodessa jos menee 13000 huoltoihin niin saa miettiä kaksi kertaa haluaako pitää tehdastakuusta kiinni.

      • Jo kolmas Kia

        Kovasti Sinun huollot näkyy maksavan,jos olet tosiaan pulittanut kahdesta huollostasi yhteensä 13000€,sillähän rahalla saa jo uuden pikkuauton alllensa. Kuinkahan on tuo huollon hintasi näin korkeaksi noussut. :-))


      • todella kolme kiaa
        Jo kolmas Kia kirjoitti:

        Kovasti Sinun huollot näkyy maksavan,jos olet tosiaan pulittanut kahdesta huollostasi yhteensä 13000€,sillähän rahalla saa jo uuden pikkuauton alllensa. Kuinkahan on tuo huollon hintasi näin korkeaksi noussut. :-))

        Kalliit on sun huoltosi. Juuri tehtiin Deltassa 80tkm. huolto ceed 1,6 crdi aut. hinta oli
        450€ rekkari polttimoiden kanssa. Lisäksi laitettiin TAKUUSEEN etutukivarren etuhela, kun olivat huomanneet väljyyttä huollon yhteydessä. Eli en usko, että olet edes Deltassa Kiaa huoltanut, koska tuskin sulla edes sellaista on. Noi hinnat normaalissa huollossa eivät pidä paikkaansa. ps. siinä oli myös sijaiauto huollon ajaksi 20€


    • Onko tavallista?

      Kiasta meni starttimoottori keskikesällä, se vaihdettiin teltassa ja maksoi töineen reilut 400€ ei menny takuuseen auton iän vuoksi. ajeltiin kuukausi, kiasta meni taas starttimoottori ja taas auto vietiin telttaan missä laitettiin uus starttimoottori, nyt varaosatakuu maksoi laskun. Nyt luulin, että auto pelittää kunnes noin puolentoista kuukauden jälkeen kiasta meni taas starttimoottori. okei auto jälleen telttaan, soittelin, että ettikää se vika miksi se starttimoottori aina kärähtää ja vihdoin ilmoittivat, että vika on virtalukossa joka pitää vaihtaa koko systeemi uuteen.

      Auto on nyt ollut teltassa toista kuukautta odottelemassa, että saadaan se virtalukko jostain päin maailmaa telttahuoltoon. edelleen siis odotan..

      Telttahuollolle plussaksi on sanbottava se, että antoivat sijaisauton ilman maksua käyttööni, mutta onhan se silti aiheuttanut muutoksia menosuunnitelmiin, kun ei koskaan tiedä milloin oma automme teltassa on noudettavissa pois.

      • hiphiphurray

        Autosi on siis yli seitsemän vuotta vanha. Mikä muu merkki antaa sijaisauton ilmaiseksi käyttöön noilla vuosilla? Esimerkillinen teko!!!


    • Ihimittelevä

      En kyllä usko että virtalukko rikkoo tartin muuten kuin että jättää tartin päälle mutta senhän huomaa tyhmempikin?

      • onko tavallista

        enpä tiedä tyhmyydestäni, mutta sanon vaan ettei startin jäämistä päälle todellakaan huomaa, ainakaan dieselautostani, vaikka useamman kärähdyksen jälkeen olen yrittänyt kuunnellakin tarkemmin.


      • Kickstart
        onko tavallista kirjoitti:

        enpä tiedä tyhmyydestäni, mutta sanon vaan ettei startin jäämistä päälle todellakaan huomaa, ainakaan dieselautostani, vaikka useamman kärähdyksen jälkeen olen yrittänyt kuunnellakin tarkemmin.

        Ota ne nakit pois korvistasi. Jos et tunne onko auto käynnistymässä vai ei niin suosittelen harjoittelua polkupyörän käynnistämisen kanssa.


      • onko tavallista
        Kickstart kirjoitti:

        Ota ne nakit pois korvistasi. Jos et tunne onko auto käynnistymässä vai ei niin suosittelen harjoittelua polkupyörän käynnistämisen kanssa.

        Nyt Kia on taas kotona, ei mennyt kuin 2 kuukautta korjausreissulla tällä kertaa. Virtalukko tuli Koreasta lopulta perille. Nyt mietin pelko pers...ssä, josko vika sittenkään oli edes virtalukossa, kun starttimoottorin päällejäämistä ei kertakaikkiaan ole kuulunut käynnistyksessä aikaisemmissa kärähtämisissä. Niinhän eo kommentoijatkin ovat viitanneet. Missähän muualla vika voisi olla jos ei virtalukossa? Milloinkahan taas pääsen ajelemaan sijaisautolla.....


      • Vagina
        onko tavallista kirjoitti:

        Nyt Kia on taas kotona, ei mennyt kuin 2 kuukautta korjausreissulla tällä kertaa. Virtalukko tuli Koreasta lopulta perille. Nyt mietin pelko pers...ssä, josko vika sittenkään oli edes virtalukossa, kun starttimoottorin päällejäämistä ei kertakaikkiaan ole kuulunut käynnistyksessä aikaisemmissa kärähtämisissä. Niinhän eo kommentoijatkin ovat viitanneet. Missähän muualla vika voisi olla jos ei virtalukossa? Milloinkahan taas pääsen ajelemaan sijaisautolla.....

        Vaihda Vaggineen ja pelko hellittää...saat maksaa ihan itse ja sijaisautokin maksaa jos satut sellaisen saamaan.


    • Ihimittelevä

      Sorkki! Tiiselissä voi olla vaikeampaa kuulla ja muutenkin kaikissa jos hyvä äänieristys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe