Sikeäunisuus?

en vain herää

Niin, onko sellaista olemassa?
Minua rupeaa väsyttämään vasta joskus yhden aikaan yöllä, ja sittenkin kun olen mennyt sänkyyn niin väsymys jotenkin katoaa ja kestää pari tuntia ennenkuin nukahdan, ja kun aamulla pitää herätä aikaisin, niin saan liian vähän unta.
Mutta siis; kun nukahdan, en herää oikein mihinkään. Yksikin yö meidän palohälyttimemme soi (onneksi mikään ei palanut), ja kun muu perhe aamulla puhui siitä, niin itse olin ihan että häh, milloin muka? Jos laitan aamulla joskus kuuden jälkeen herätyksen, niin kyllä yleensä kuulen sen, mutta aika todella usein en. Olen, varsinkin tänä vuonna, myöhästynyt parilta ekalta tunnilta toosi monta kertaa, ja pari kertaa jopa herännyt vasta kun koulu loppuu. Ja melkein joka aamu herään vasta vähän ennen kuin pitäisi lähteä kouluun, eli aamupala jää usein välistä kun ei ehdi, joka ei ole sitten yhtään terveellistä... perheeni kyllä sanoo että he kävivät herättelemässä minua, mutta en ikinä muista siitä mitään.
Perheeni ja kaverini ovat vähän kyllästyneitä siihen että nukun pommiin tosi paljon, ja olen itsekin. Mutta se on vaan asia jolle en oikein voi mitään, kun nukkuessa ei voi kontrolloida itseään, ja nukun oikeasti tosi sikeästi.
Luulisi, että sikeäunisuus olisi lahja, mutta se vaikeuttaa elämää kun ei kuule herätystä. Pelkään, että kun menen töihin niin sama ongelma jatkuu.

Onko samanlaisia kokemuksia, tai tietoa asiasta?

6

2492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ryhtiä neitokainen

      ryhtiä...

      Kyllä herää jos on pakko, vaikkapa ämpärillisellä kylmää vettä....

      • Unikeko mies 31

        Ei muuten herää, jos ei ole sitä vedenkaatajaa, tai niin näppärä kaveri että osaisi rakentaa jonkunlaisen vesisuihkuautomaatin...

        Itse ainakin nukun todella sikeästi, aivan aloittajan kuvauksen mukaisesti. En vain herää mihinkään, ennen kuin joskus kun satun heräämään. Yleensä menee aika pitkään iltapäivään. Vituttaa kyllä itseäkin aina kun silloin herää, mutta ei vain ole herännyt mihinkään. Minullakin on monta herätyskelloa soittamassa, mutta useimmiten en kuule niitä, tai tietämättäni sammutan ne.

        Armeija-aikana vieressä ammuttiin tykillä, tietysti niin että minulla oli korvatulpat, muttei kuulosuojaimia (tuplakuulonsuojausta) niinkuin olisi pitänyt olla, enkä herännyt siihen kun kaverit ampuivat, vaikka se kyllä jysähtää aika maan perkeleesti ja maa tärähtää ja paineaaltokin on aika kova.

        En tiedä onko missään mitään apua tähän. Illalla en kuitenkaan saa aikaisin nukuttua millään, että voisi edes sattumalta herätä aamulla ajoissa. Pari kertaa on potkut tullut, kun en ole ilmestynyt sattuneesta syystä työmaalle. Nyt olen työttömänä, enkä oikein voi hankkia töitä, ennen kuin pystyn heräämään aamulla.


    • Tyttö 23 v.

      Itsellä ollut samallainen ongelma jo pienestä pitäen. Ongelma on vaikeuttanut koulun käyntiä ja lisäksi kiristänyt välejä töihin. Itse olen yrittänyt melkein kaikkea, nykyisin nukahdan jo aikasin mutta silti heräilen vasta puolilta päivin.

      Ainut millä saan itseni hereille on se, että joku muu kirjaimellisesti valvoo että nousen ylös ja katsoo etten mene takaisin sänkyyn. Nyt se on vain vaikeaa kun asustelee yksin.

      Olisi ihana tietää, miten tästä pääsisi eroon! Ryhdistäytyminen on vaikeaa, kun ei yksinkertaisesti herää koviin ääniinkään. (Tällä hetkellä kaksi eri puhelinta soi aamuisin kilpaa ja lisäksi vanha vedettävä erittäin kova ääninen herätyskello. Nämä eivät ole sänkyni vieressä.)

      • Tyttö 23 v.

        Päivitystä tilanteeseen. Nyt on mennyt jo pari viikkoa siihen että herään päivällä/iltapäivällä. Eli koulu kärsii tällä hetkellä valtavasti. Tilasin lääkärille ajan, saa nähä tulisiko sieltä mitään apua. Toivottavasti!


    • ärripurri94

      Minulla on suvussani hieman samaa vikaa, äitini ei kuulemma herännyt lapsen itkuunkaan ja siskoni (lukioikäinen) ei vaan osaa nousta mitenkään eikä mihinkään. Itsellänikin on todella sikeä uni, eli nukun esim. 2-10 täysin sikeästi heräämättä tai kääntyilemättä mihinkään. Lukioiässä saatoin nukkua 2-15 täyttä häkää kun kukaan ei herättänyt. Nykyään olen oppinut heräämään kun laittaa 5 min välein 20 torkkua, mutta tämäkin riippuu ihan siitä, onko kuinka tärkeä meno aamulla. Jos esim. meno jonne ei ole pakko mennä, saattaa olla etten herää.
      Jännää kuitenkin, että koiran pissattaminen yöllä sujuu kuin leikki. Vaikka koira vaan seisoisi sängyn vieressä inahtamattakaan herään automaattisesti sitä ulkoiluttaman. Äidinvaistoko? Tosin syvästä unesta herätessäni ärripäät lentää ja muutenkin tulinen temperamentti aivan järkyttävää katseltavaa ja kuunneltavaa...

      Laita mahdollisimman ärsyttävä herätysääni puhelimeen niin on pakko nousta, tietenkin jos et sitä edes kuule . . .

    • Anonyymi

      Olen itsekin sikeäuninen, enkä useinkaan herää edes puhelimen soittoon. Herätykseen yleensä herään, mutta usein torkutan, kun ei jaksaisi nousta. Olen eläkkeellä, joten siitä ei ole niin paljon harmia, mitä nyt lapset joskus kyllästyy, kun ei saa muoria hereille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe