UUSI Seat Cupra 280

--..--

Siinä on melkoinen tykki autoksi ja hyvän näköinen.
Hintaluokkakin asettuu varmasti sinne 40k € hujakoille.

40

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raaseri

      40t€ automaattina kaikilla herkuilla, ehkä jopa jonkin verran alle. Samoissa hinnoissa pyörinee Octavia RS:n kanssa?

      • Luokitus erilainen

        Skodan 'tehomallina' mainostettu RS on toki tehokas ja hyvä auto, mutta Seatissa vastaavan tehoiset mallit kuuluvat 'vain' parempiin perusmalleihin. Näinhän on aina ollut. Seatin tehomallit ovat sitten kertaluokkaa tehokkaampia ja niin nytkin.


    • --..--

      Joo varmaankin pyörii ocu Rs kanssa samoilla viivoilla mutta Ocu on samassa teholuokassa FR kanssa eli noin 200hp hujakoilla. Tässä varustetta ja potkua paljon enemmän. Niin kuin edellisessäkin korimallissa. Cupra R oli Octavian RS kanssa samoissa hinnoissa vaikka Cupra R oli paljon tehokkaampi ja parempi alustaltaan ja sen rakenteilta.

      • teini vs. aikuinen

        Octavia onkin tilava perheauto ja Cupra pikkuauto, eivät ole oikein verrokkeja.


      • Normikoko nykyään
        teini vs. aikuinen kirjoitti:

        Octavia onkin tilava perheauto ja Cupra pikkuauto, eivät ole oikein verrokkeja.

        Näin juuri. Suuren perheen tai jos on tarve kuljettaa paljon tavaraa autossa, niin toki Octavia on parempi. Cupra ei varsinaisesti ole pikkuauto, vaan A3:n Golfin kokoinen. Tämä kokoluokka riittää useimmille perheille.


      • Seat Audi
        Normikoko nykyään kirjoitti:

        Näin juuri. Suuren perheen tai jos on tarve kuljettaa paljon tavaraa autossa, niin toki Octavia on parempi. Cupra ei varsinaisesti ole pikkuauto, vaan A3:n Golfin kokoinen. Tämä kokoluokka riittää useimmille perheille.

        Cupra-Leon on huom,attavasti käyttötilavampi kuin A3 Audi. Kummatkin autot on ja näin se vain on. Sama asia Golfin kanssa Golf on paljon tilavampi kuin A3 käytännössä (tavaratilan muoto ja ominaisuudet, takapenkin sivuttaisleveys, eli kyynärleveys) Audi vain on paljon kalliimpi kuin seat tai volkkari samoissa kuosissa.


      • nyt se on kii
        Seat Audi kirjoitti:

        Cupra-Leon on huom,attavasti käyttötilavampi kuin A3 Audi. Kummatkin autot on ja näin se vain on. Sama asia Golfin kanssa Golf on paljon tilavampi kuin A3 käytännössä (tavaratilan muoto ja ominaisuudet, takapenkin sivuttaisleveys, eli kyynärleveys) Audi vain on paljon kalliimpi kuin seat tai volkkari samoissa kuosissa.

        mitähän oikein koitit sanoa?


      • Seat Audi
        nyt se on kii kirjoitti:

        mitähän oikein koitit sanoa?

        Osaatko lukea, vai vaivaako uuslukutaidottomuus?


    • Nyt sai hinnat!

      Tässä 5-ovisen Cupran hinnat maassamme:

      265 hv manuaali: 35.309,99 eur

      265 hv DSG: 36.679,34 eur

      280 hv manuaali: 37.135,67 eur

      280 hv DSG: 38.478,13 eur

      Eli tehoon, varusteisiin ja alustaan nähden todella edullinen. Jo 265-heppainen malli kiihtyy sataseen alta 6 sekunnin.

      • tilaa vai tehoa

        RS manuaali 32605,-
        Kumpaa haluaa ylimääräistä tilaa vai turhia hevosia ja kuluja??


      • Tehoa vai tilaa
        tilaa vai tehoa kirjoitti:

        RS manuaali 32605,-
        Kumpaa haluaa ylimääräistä tilaa vai turhia hevosia ja kuluja??

        Heh. Kysyä voi tietysti toisenlaisella asenteellakin: kumpaa haluaa ylimääräisiä tehoja vai turhaa tilaa ja kuluja.
        Eiköhän ihan riipu kumman noista ominaisuuksista katsoo turhimmaksi oman autontarpeensa kannalta.

        Kummasti on hävinneet kirjoitukset RS:n 'ylivoimaisesta' tehoista ja suorituskyvystä ja painopiste onkin nyt yhtäkkiä siirtynyt tavaratilan kokoon...


      • kupru

      • Tilava
        tilaa vai tehoa kirjoitti:

        RS manuaali 32605,-
        Kumpaa haluaa ylimääräistä tilaa vai turhia hevosia ja kuluja??

        Ylimääräisen tilan hakijalle on aikoja sitten räätälöyty oikein erikoismalli, Chevrolet Caprice Classic STW!


    • --..--

      Hinnat asettuu siis varsin maltilliseen sektoriin. Erittäin mukava, pakko mennä tutustumaan kun tulee liikkeisiin etenkin tuo Cupra R.

    • --..--

      Toi olis aika helmi yhtälö. 300hp ja 4wd. sais niitä tehojakin jo tiehen asti.

    • Ällötotuus

      Hohoijaa...40-45t Cupran kokosesta autosta ja kohta niihin tehoihin on tottunut ja taas tarvitaan lisää.

      • näin se menee

        Noinhan se menee.
        Sama kuin tilankin suhteen. Kaikki käytettävissä oleva tila täyttyy ja kohta sitä taas tarvitaan lisää.


    • sporttibemu

      Ja mitenkä on mahdollista, että BMW 125i 218 hevosvoimallaan lähtee niin paljon paremmin liikkeelle. Eipä taida etuvedon renkaat pitää ja ratti vatkaa... Haahhhaaa!

      Ei pääse ikinä valmistajan lupaamiin aikoihin, kuten ei edellinenkään Cupra R:

      http://www.zeperfs.com/duel4396-3035.htm

      • väliäkö sillä

        Kieltämättä aika monessa asiassa Bemu pääsi lähelle Cupran arvoja, joissakin jopa paremmaksikin. Joissakin sitten jäi selvästi Cuprasta.
        No ehkä siinä on perustelut tuon Bemun 4 tonnia kalliimpaan hintaan tuossa listalla.

        Mahtaako noilla nyt olla niin suurta merkitystä. Kyllä Bemu kuitenkin on arvostetumpi auto, vaikka ei oikein pärjääkään näissä suorituskykyasioissa Cupralle.
        Jos Suomessa imagon perusteella autoa ostaa, niin Bemu tietysti. Tuon 4000 euroa nämä henkilöt maksavat mielellään imagosta.


      • Musse4ever

        Meidän Mustangi ottaa 0-400m 13,1sekuntia vakiona ja maksaa muutaman kymmenyksen bmwn hinnasta. Jos vauhtia haluaa, niin ei siihen hirveästi rahaa tarvitse.


      • Musse4ever
        Musse4ever kirjoitti:

        Meidän Mustangi ottaa 0-400m 13,1sekuntia vakiona ja maksaa muutaman kymmenyksen bmwn hinnasta. Jos vauhtia haluaa, niin ei siihen hirveästi rahaa tarvitse.

        Mitä, rupesiko vituttamaan. Eiku bemu viivalle ja jäät auttamattomasti kakkoseksi. Tämä on fakta.


    • --..--

      Ihan vaan mielenkiinnosta niin 125 BMW maksaa sen 43k€ ja Cupra R siellä 38k € kieppeillä. Toki tässä vaiheessa Cupra R on varustelussa lähes kaikki mukana jo ja BMW:ssä ei vielä mitään, ei edes kunnollisia penkkejä.
      Viimeksi kun olin autoa ostamassa niin kävin tutustumassa juuri 125 Coupe BMW ja ostopäätös karisi heti kun näin millainen se perus malli ilman mitään lisävarusteita on. Siksipä valitsin Seatin itselle.
      Eihän se statukseltaan pääse lähellekkään BMW:tä, eikä ehkä laadullisestikkaan, mutta hintaeroa on sen verta paljon että taivuin tähän vaihtoehtoon. Toki myös se takaveto on hauskempi ajaa, mutta eipä se ratti tunnu vetelevän tässäkään.

      • prkeeeleeee

        BMW BMWB MWWMMWBWWMW


    • seat paskaa

      Mut hei vuosmalli 96-97 328ci Bemmin saa 5000eurolla. Menee 6,8s 0-100

      • Muitakin paskoja saa

        Muitakin vanhoja romuja saa tuolla 5000 eurolla. Entä sitten?


    • tykki?

      Joo-o mutta aina löytyy se nopeampi. Jo Helsingissä vilisee Cupraa nopeampia kaaroja mutta myös syrjäosissa maata niitä on. Jo lippisteinien vanhoissa katiskoissa on useita Cupran nöyryyttäjiä.

      Mitä siis tekee tällaisella autolla? Se on kuitenkin vain 4,2 m pitkä, ei mikään supertilava, ei erityisen laadukas, ja merkin imago huono edelleen. Myynti-ja huolto-organisaatio aika harvalukuinen Suomessa, eikä edes myyjät usko tuotteisiinsa (innoton myynti). Vakuutusmaksut korkeat ja kulutus varmasti poljettaessa 10 ja ylikin.

      Start-ohjelman koeajossa oli äskettäin uusi Leon ST eli farkku. Juontaja totesi, että Leon on halpislaatuisen tuntuinen eli hälyääniä oli jo uudessa koeajoautossa, ja ohjelmassa todettiin että ainoa fiksu valinta Leonista on ostaa se halvimpana perusmallina niin saa rahalleen vastineen, kalliimmissa malleissa ei.

      Itse ottaisin mieluummin käytetyn bemarin.

      • 3+10

        Juontajalla on varmasti omia mieltymyksiä ja antipatioita kuten meillä jokaisella. Ne eivät kuitenkaan ole millään lailla sen kummempia faktoja kuin muidenkaan mielipiteet.
        Se, että mielipiteensä sanoo jossain tv-ohjelmassa, ei yhtään tee niitä sen oikeammaksi tai vääremmäksi. Ne ovat edelleen vain mielipiteitä.


      • KolehmainenH

        Ja mie Volvon, jotta pääsis sitten korjaamaan kiinnileikattua konetta


    • l.-kj

      Tottakai aina löytyy se nopeampi, eihän tällä autolla sitä olla tavoittelemassakaan.
      Perus autoksi kuitenkin varsin ripeä ja kohtuu tilava. Ei mulla ainakanaan ole tullut tilannetta vastaan missä olisi Leonista tilat vielä loppunut kesken.
      Voittihan tää vertailussa GTI Golf kirkkaasti.

      • 2+3

        FarkkuLeonin tavaratila on suunnilleen VolvoV70 kokoinen, joten ei se nyt ihan pieni ole.
        Jos tavaratila on tärkein juttu, niin onhan pakettiautojakin


      • teinilelu...

        Cupra on nuorten kilpahenkisten lippisjannujen suosikki. Sillä sitten revitetään kylän raitilla p...lurallissa ja käydään rinki huoltsikalla.

        En voi kuvitella moista aikuisen miehen autoksi.


    • entäs arki?

      Tommonen pikkusportti voi hurmata hetkeksi, mutta entäs arki? Kova alusta, kova melu, ja aika ahdas on Leon edelleen. Entäs potku? Okei rivakka se on mutta potentiaalinen cuprakuski joutuu nöyrtymään liikenteessä toisten vielä tehokkaampien ja kulkevampien edessä; entäs sitten kun riittävän moni haastaja on ns, ottanut cupralta päänahan? Sitte jää vain kiukku kovasta alustasta ja melusta sekä Leonin rumasta sisustuksesta natinoineen. Ja kun -ja ilman muuta cuprakuski käyttää- moottorin voimaa käytetään, saattaa siviilipoliisiauto tai -prätkä narauttaa kovasta ylinopeudesta, tai kojelautakameralla kuvaava taviskuski pistää ajotapasi tutkittavaksi poliisille sekä häpäisyyn sosiaaliseen mediaan. Näitä arkijuttuja kannattaa miettiä, ettei sitten ala heti myymään autoa pois. Meinaan, sitten paljastuu Seatin ikävin puoli: nopeasti tippuva hinta.

      • Nopeat ovat nopeita

        Niin, minulla oli erään toisen merkkinen TODELLA nopea, rekisterissä oleva auto (13.1s0-400m) ja tulin siihen johtopäätökseen, että liian nopea Suomen liikenteeseen. Myin auton suosiolla. Ei Cupra ole poikkeus näissä asioissa. Jos hankkii nopean auto, niin sen tehoja käytetään MOT. Mutta olen itse todella tyytyväinen, että olen saanut kokea Mahtikiihtyvän auton edut. Haittoja on, kuten kaikessa autoilussa, erityisesti haittasi kateelliset kanssaliikkujat, jotka osoittivat kateuttaan nöyrtymällä, kiukuttelemalla ja olemalla epäkohteliaita. Tunnistatko?


      • En ikinä maksaisi Seatista 37000€ sulaa tyhmyyttä!


    • hähäähähhä

      Onneton Provo yritys. Et selkeästi ole ajanut Leonilla aikaisemmin.
      Alusta on hyvä, ei liian kova. sopii myös normiajoon eikä pelkästään radalle.
      Rivakka se on totta, mutta toki sillä jonkun jalkoihin voi jäädä. Se onkin edelleen normi sportti auto, ei urheiluauto.
      Ajotavat sitten erikseen, kukatahansa idiootti skoda kuski voi pelleillä liikenteessä. ei siihen tehoja tarvita.
      Kukapa tuollaista Cupraa haluaisi pois myydä.
      Toistaiseksi luokassaan nopein kierrosaika esim nürburgringillä, eli omassa luokassaan ei haastajia löydy.

    • Aika turha

      Kohta alkaa sitten Nettiautossa olemaan yksityistenkin myynti-ilmoja. On todettu arjessa, ettei noilla tehoilla tehnytkään maamme nopeusrajoituksissa ja ruuhkissa mitään. Ja ne kiihdytyskokeilun hurmat on nopsaan koettu ja sitten kyllästyttää. Ei edes moottoritiellä pääse nauttimaan Saksan tapaan kun ne ovat tukkeessa ja vasemman kaistan tukkivat tahallaan estävät tyypit. Kantateillä on peltipoliisit ja välillä myös tutka-autoja. Pelkkä rata-ajo on tämmöisen hintaiselle siviiliautolle kehno peruste. Ja jos joskus pääseekin hieman repäisemään, se ärsyttää toisia ja lähteävät kisaamaan. Ja siinä menee hermot.

      • 9+4

        Jos noin, niin Nettiautossa pitäisi olla tungosta. Cupria on sentään aika vähän verrattuna moneen muuhun tehoautoon. Ja ollut jo useita vuosia aiemminkin.
        Eli muutamat Cuprat ei kyllä määriä Nettiautossa lisään yhtään.

        Vaikka Cupra on ylivoimaisesti tehokkain auto kohtuuhintaisten joukossa, niin kyllä niitä muitakin tehokkaita on, Golfista ja A3:sta löytyy melkein vastaavat VW-konsernilta. Tosin selvästi kallimpina. Samoin monelta muultakin merkiltä.
        Cupra lienee yksi järkevin jos tällaosia haluaa. Hinta lienee yksi halvimmista ellei halvin.

        Vaikka voi olla vähän turhia, niin kummasti nuo vaan käy kaupaksi, tehokkaatkin urheilulliset autot. Kalliitkin.


      • Ylikallis
        9+4 kirjoitti:

        Jos noin, niin Nettiautossa pitäisi olla tungosta. Cupria on sentään aika vähän verrattuna moneen muuhun tehoautoon. Ja ollut jo useita vuosia aiemminkin.
        Eli muutamat Cuprat ei kyllä määriä Nettiautossa lisään yhtään.

        Vaikka Cupra on ylivoimaisesti tehokkain auto kohtuuhintaisten joukossa, niin kyllä niitä muitakin tehokkaita on, Golfista ja A3:sta löytyy melkein vastaavat VW-konsernilta. Tosin selvästi kallimpina. Samoin monelta muultakin merkiltä.
        Cupra lienee yksi järkevin jos tällaosia haluaa. Hinta lienee yksi halvimmista ellei halvin.

        Vaikka voi olla vähän turhia, niin kummasti nuo vaan käy kaupaksi, tehokkaatkin urheilulliset autot. Kalliitkin.

        Vai 40 donaa kohtuuhinta? Espanjalaisesta pikkuautosta, jossa sisustus kamalaa ämpärimuovia. Manjaanamiehet parsineet osat kokoon miten sattuu. Yhtä kulkevia pelejä saa premiumeina 15 donalla, max 20 donaa. Ja koneena kasi tai kutonen, ikää toki enemmän mutta ne kestää ja kun pääoma alhainen, voi joskus jotain laitattaakin. Ja ne on takavetosia, antaa makean ajettavuuden.


      • 6+14
        Ylikallis kirjoitti:

        Vai 40 donaa kohtuuhinta? Espanjalaisesta pikkuautosta, jossa sisustus kamalaa ämpärimuovia. Manjaanamiehet parsineet osat kokoon miten sattuu. Yhtä kulkevia pelejä saa premiumeina 15 donalla, max 20 donaa. Ja koneena kasi tai kutonen, ikää toki enemmän mutta ne kestää ja kun pääoma alhainen, voi joskus jotain laitattaakin. Ja ne on takavetosia, antaa makean ajettavuuden.

        Tokihan linttabemareita ja vastaavia saa tuunattavaksi halvalla. Vanhan tupakansavunhajutkin saa kyllä pestyä pois ja löytyy aineita, joilla kiillon saa palautettua. Kuluneet penkit voi aina päällystää istuinsuojilla. Jne jne.

        Se nyt on kuitenkin aika harvalle vaihtoehtona, jos esim uutta Cupraa on hankkimassa, tai muuta vastaavaa leikkikalua.
        Ei kaikki jaksa tuunailla vanhoja linttoja olla illat pitkät rassailemassa...

        Mikään auto ei varsinaisesti ole kohtuuhintainen, mutta uudeksi autoksi Cupra on omassa luokassaan, eli tehokkaat pikkuautot, hyvinkin kohtuuhintainen. Kymppitonnin reilun ja enemmänkin halvempi esim kuin käytännössä identtiset sisarmallinsa VW-konsernissa. Ja vielä jopa tehokkaampikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1917
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1569
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1519
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1425
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1370
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1317
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1157
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe