Spark yllätti meikäläisen

Jesse 86

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/pikkuautojen-amerikan-kolaritesteissa-nousi-yksi-ylitse-muiden

Meillä on ollut Spark kakkosautona monta vuotta ja tyytyväisiä on oltu siihen. Ei ole vikoja ollut ja bensaa menee vähän. Minulle täytetnä yllärinä tuli että se oli turvallisin pikkuauto kolaritestissä.

Tätä ominaisuutta en halua päästä itse testaamaan ;DD

10

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~~~~
      • joo....

        Muutaman vuoden ikäinen edellisen polven Aveo olikin täyskatastrofi. Yksi tähti siinä vanhemmassa höllemmässä testissä.
        Tosiasia on kuitenkin se, että vaikka auto saisi nykytestissä vain yhdenkin tähden, on se moninveroin turvallisempi kuin 15 vuotta vanha vastaavan luokan auto, joilla moni näitä tähtiä tuijottava suomalainenkin ajaa.
        Mukava huomata, että edullisetkin autot kehittyvät.
        Noita testejä kannattaa muuten lukea tarkasti, aina ne tähdet eivät kerro ihan kaikkea etenkin näiden edullisten autojen kohdalla. Joku mitätön varustepuute kuten huonosti merkitty vyömuistutin, ESP:n puute joillakin markkina-alueilla tms. voi pudottaa yhden tähden, vaikka perusturvallisuus olisi kohdallaan.


    • Missä pikkuautot?

      Aika vähän näkee Sparkia ja muitakin pienimpiä autoja Suomessa. Ei edes Toyotan ja VW:n miniautoja näy montaa kertaa kuukaudessa. Kuitenkin kaupunkiajossa ne ovat tosi näppäriä. Pizzataksitkin taitavat olla yleisesti sitä seuraavaa kokoluokkaa.

      Ehkä mopoautoilla aloittaneet nuoret harkitsevat näitä tulevaisuudessa ensimmäiseksi oikeaksi autokseen.

      • Ford Ka

        Minulle tuodaan pitsat Ford Ka:lla. Myös pikku-Fiiuja on paljon. Pitsatakseina on iso osa koko Suomen pikkuautoista.


      • Pitsatakseja
        Ford Ka kirjoitti:

        Minulle tuodaan pitsat Ford Ka:lla. Myös pikku-Fiiuja on paljon. Pitsatakseina on iso osa koko Suomen pikkuautoista.

        Parin viime päivän aikana olen nähnyt pitsatakseina Fiestan, kaksi Puntoa, yhden Fiat 500 ja Rellun, joka oli ehkä Twingo. En tunne kovin hyvin ranskalaisia.


      • Opel Corsa
        Pitsatakseja kirjoitti:

        Parin viime päivän aikana olen nähnyt pitsatakseina Fiestan, kaksi Puntoa, yhden Fiat 500 ja Rellun, joka oli ehkä Twingo. En tunne kovin hyvin ranskalaisia.

        Näytti viilettävän kovaa vauhtia tänään pitsoineen.


    • ~~~~

      Taitaa olla niin, että mopoautoilla ajavien nuorten vanhemmat ovat sieltä vauraammasta päästä ja ostavat jälkikasvulleen isompia autoja. Minä itse tällasena vanhempana ikäni surkeilla käyttöautoilla (=vanhoilla ja käytetyillä) ajaneena harkitsin ennen Cruzen ostoa jotain noista kaikkein pienimmistä autoista, erikoisesti Suzuki Altoa, mutta ajattelin sitten, että koska kroppa ei enää taivu niin helposti, niin ehkä niihin kulkeminen voisi olla hankalampaa, varsinkin jatkossa. Minulla oli päivittäisessä ajossa ennen Suzukin maasturi ja se on ollut paras autoni, kesti parinkymmenen vuoden päivittäiset ajot ja on vieläkin sunnuntai-ajelukelpoinen, vaikka ikää on kohta 27 vuotta.
      Uskon, että kun vanhemmiten ei egoa ttarvitse enää pönkittää, olisivat ne pienimmät ja varsinkin yksinkertaisimmat sopivia vanhemmalle väelle. Se autoon nousemisen kankeus vain tahtoo olla esteenä.

    • Jesse 86

      Spark on ihan kaupunkiraketti. Minäkin käyn sillä joskus lauantairuuhkassa kaupoilla. On kivampi pyöritellä ahtailla parkkipaikoilla kuin perheen isompi auto. Takapaksiin mahtuu kauppakassit, muttei mitään muuta, ellei kaada takapenkkiä.

      • takapenkit

        Takapenkit ovat muutenkin pikkuautoissa vain lapsia varten.


    • Protektionismi?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe