Lisäarvoa hankkia

ostoksille?

Minulla on 50D kamerassa linssit objektiivit:
-EF-S55-250mm f/4-5.6 IS
-EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS

Tuleeko mitään lisäarvoa jos hankin objektiivin
-Sigma 18-250 /3,5-6.3 DC MACRO OS HSM

7

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hankkia

      Kyllä hankkija tulee mitään lisäarvoa

    • Tårta på tårta

      Et saisi lisää polttovälialuetta etkä valovoimaa – päinvastoin, tuo Sigma on telepäässä jopa pimeämpi kuin nykyinen Canon-telezoomisi.

      Määre ”Macro” saa tuossa Sigmassa katetta vain vaillinaisesti: ”oikeilla” makro-objektiiveilla päästään suurennussuhteeseen 1 : 1, mutta tuolla lasilla jäädään suhteeseen 1 : 2,9 (lähin tarkennusetäisyys 35 cm).

      Joku saattaisi antaa arvoa sille, että koko alue 18–250 mm hoituu yhdellä obiskalla, ilman vaihtamistarvetta. Sopii ”turistilinssiksi”, koska mukana raahattavaa tulee vähemmän.

      Piirtokykyyn, vääristymiin, vinjetointiin jne. en ota kantaa, koska minulla ei ole yhtäkään noista objektiiveista. Yleensä suuresta zoomauskertoimesta joudutaan maksamaan hintaa optisessa suorituskyvyssä: superzoom-objektiivien piirtokyvyssä tahtoo olla toivomisen varaa ja ne kärsivät vääristymistä zoomausalueen ääripäissä.

      Itse en näkisi tuota objektiivia hankkimisen arvoiseksi.

      • Tårta på tårta

        Kuvanvakainpuoli jäi kommentoimatta: Tuossa Sigmassa on kuvanvakain (tunnuskirjaimet OS). Sama on kuitenkin tilanne myös Canon-laseissasi (Canon käyttää lyhennettä IS). Parannusta ei siis olisi odotettavissa tässäkään suhteessa.


      • ostoksille?
        Tårta på tårta kirjoitti:

        Kuvanvakainpuoli jäi kommentoimatta: Tuossa Sigmassa on kuvanvakain (tunnuskirjaimet OS). Sama on kuitenkin tilanne myös Canon-laseissasi (Canon käyttää lyhennettä IS). Parannusta ei siis olisi odotettavissa tässäkään suhteessa.

        Kiitos. Samanlaiseen lopputulemaan päädyin itsekkin


    • Sigmaani

      Itse olen erittäin tyytyväinen Sigma 18-250 macron omistaja. Hankkimalla superzoomin voi lasinvaihdon minimoida. Itse kannan tuon Sigman ohella vain 35/1.8 kiinteää jonka vaihdan kameraan illan hämärtyessä.

    • kgjehgjw

      Lisäarvoa saadaan, kun hankitaan jotakin, mitä ennestään ei ole. Tuo Sigma kuitenkin vain pimentää maailmaa. Sen polttoväliarvo on täysin sama, kuin aiemmissakin, mutta se on pimeämpi.
      Jos lisäarvoa haaveilee ja tuolla polttovälialueella haluaa pysyä, niin kannattaa hankkia tuon lyhyemmän kittilinssin tilalle vaikka:

      Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM
      Sigma EX 17-50/2,8 DC OS HSM till Canon
      Tamron AF SP 17-50/2,8 XR Di-II VC LD Aspherical (IF)
      Tai
      Tokina AT-X PRO AF 16-50/2,8 DX
      Silloin voi käyttää pari suljinaikaa nopeampia aikoja ja kuvata hämärämmässä.

      Myös oikea kiinteä polttovälinen makro tuo lisäarvoa, jos lähikuvia haluaa.

    • Canonisti minäkin

      Runkosi on ehkä paras ja tasapainoisin koskaan tehty Canonin harrastajarunko, joten sen pilaaminen noilla objektiiveilla on synti. Tuo kolmas on vielä huonompi.

      Tarvitset järkevän ja kohtuuhintaisen objektiivisetin jossa on laajakulma, normaali ja tele. Rungon arvoiset zoomit jätän väliin, koska ne maksavat enemmän kuin olet valmis laittamaan objektiiveihin. Lisäksi ne ovat kohtuu isoja ja painavia.

      Aloita hankkimalla kelvollinen normaaliobjektiivi. Eli hakusessa hyvä noin 35 mm prime. Käytettyjä f/2.0 35 mm:iä liikkuu markkinoilla jonkin verran. Se on halpa ja piirto croppirungossa on tyydyttävä. Uudempi IS versio on testien mukaan parempi, mutta myös paljon kalliimpi. Samoin f/1.4 versiot ovat huomattavasti kalliimpia.

      http://www.photozone.de/canon-eos

      Sen jälkeen laajakulmapäähän esimerkiksi Samyangin f/2.8 14 mm, koska kohtuu hinnalla ei oikein muuta vaihtoehtoa ole, jollet osta netistä Zentaria.

      http://www.kenrockwell.com/zenit/zenitar-16mm.htm

      Telepuolella kohtuuhintaisia vaihtoehtoja on muutamia. Vanhempia vakaajattomia f/2.8 100 mm macroja on paljon liikkeellä, koska uusi vakaajallinen on parempi. Se on parempi ennen kaikkea reunoilta, joten croppikennoiselle tuo vanhempi on yhä vahva vaihtoehto. Jos haluat zoomin, niin f/4.0 70 - 200 on ok. Itse käytin pitkään f/1.8 85 mm:stä, joka on halpa ja hyvä lasi moneen käyttöön.

      Jos oikeasti tarvitset pidempää teleä, niin ilman vakainta oleva f/4.0 300 mm käytettynä on ainoa toimiva kohtuuhintainen vaihtoehto. Hyvät vakaajallliset f/2.8 300 mm:set pomppaavat jo hinnassa niin korkealle, etteivät taida olla listalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe