Minkä näistä valitsen

junki...

Tarkoituksena olisi siis ostaa uusi 17" kannettava normaaliin kotikäyttöön. En juurikaan pelaile enkä tee muutakaan erityistä. Eli nettisurffailua ja videoiden katselua jne jne. Koneen pitäisi olla kuitenkin nopea ja toimia sujuvasti. Nyt olisi tarjolla neljä hyvää vaihtoehtoa josta pitäisi valita ja asiantuntijoiden neuvoille/mielipiteille olisi tarvetta...

Acer Aspire E1 17,3" Intel Core i3-3110M/8 GB/750 GB/DVD-RW/Windows 8 64-bit
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/36404/dnmtq/Acer-Aspire-E1-17-3-Intel-Core-i3-3110M-8-GB-750-GB-DVD-RW-W

HP Pavilion 17-e016eo 17.3" HD /AMD A10-5750M/8 GB/1 TB/Radeon HD 8670M 1 GB/Windows 8 64-bit
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/38673/dqbdk/HP-Pavilion-17-e016eo-17-3-HD-AMD-A10-5750M-8-GB-1-TB-Radeon

HP Pavilion 17-e157 17.3" HD /Core i5-4200M/8 GB/750 GB/Radeon HD 8670M 1 GB/Windows 8.1 64-bit
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/2001/drcqx/HP-Pavilion-17-e157-17-3-HD-Core-i5-4200M-8-GB-750-GB-Radeon

Fujitsu Lifebook NH532 17.3" HD /Intel Core i3-3110M/8 GB/500 GB/GT640LE 2GB/Windows 8
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/14382/dnftf/Fujitsu-Lifebook-NH532-17-3-HD-Intel-Core-i3-3110M-8-GB-500

16

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HuomentaHuomenta

      Minä laittaisin tuon fujitsun, on periaatteessa laadukkaampi koska on lifebook sarjalainen. Hp:n ja Acerin nuo perusmallit ei kyllä kovin pitkäikäisiä taida olla. Eipä kyllä sen puoliin ei se fujisun amilokaan, mutta tuo lifebook kyllä kiehtoo. Varmasti nuista paras...

      • tarkentaisitko?

        Pavilion hajoaa takuuvarmasti emolevystään, mutta mikähän Acerista menee rikki?


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        tarkentaisitko? kirjoitti:

        Pavilion hajoaa takuuvarmasti emolevystään, mutta mikähän Acerista menee rikki?

        Kovot on aika useasti mennyt nuista acerin halpamalleista ja vieläpä hyvinkin nopeasti. Minä en luota edes nuihin takuisiin vaikka olisikin 3vuotta! Oon kyllä kuullut miten se takuu "toimii" !

        Tulee takaisin huollosta korjaamattomana jossa on lappu mukana että jotain hyvin pientä häiriötä on löytynyt täysin tuntemattomasta syystä jota ei voi korjata mutta ei myöskään riitä syyksi saada uutta konetta! Lisäksi joillakin koneet on olleet huollossa monia viikkoja ja konetta ei siltikään ole saatu kuntoon! Lisäksi esim. olen tavannut tapaukseen gigantissa jossa myyjä antoi kuluttajalle huollon numeron joka oli ruotsalainen ja sinne olis pitäny itse soitella ja selvitellä tilannetta!

        Ei se takuu aina tarkoita sitä että nyt on kaikki hyvin ja ei tarvitse huolehtia mistään. Onkin kettumaista kun kuluttajat ovat joutuneet hakemaan oikeutta aivan kuluttajaasiamiehen kautta että kuluttaja saa oikeutta! Siinä sitten hammasta purren miettiä että mikähän se tämänkin tuotteen "takuu" oikein on???


      • tarkentaisitko?
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Kovot on aika useasti mennyt nuista acerin halpamalleista ja vieläpä hyvinkin nopeasti. Minä en luota edes nuihin takuisiin vaikka olisikin 3vuotta! Oon kyllä kuullut miten se takuu "toimii" !

        Tulee takaisin huollosta korjaamattomana jossa on lappu mukana että jotain hyvin pientä häiriötä on löytynyt täysin tuntemattomasta syystä jota ei voi korjata mutta ei myöskään riitä syyksi saada uutta konetta! Lisäksi joillakin koneet on olleet huollossa monia viikkoja ja konetta ei siltikään ole saatu kuntoon! Lisäksi esim. olen tavannut tapaukseen gigantissa jossa myyjä antoi kuluttajalle huollon numeron joka oli ruotsalainen ja sinne olis pitäny itse soitella ja selvitellä tilannetta!

        Ei se takuu aina tarkoita sitä että nyt on kaikki hyvin ja ei tarvitse huolehtia mistään. Onkin kettumaista kun kuluttajat ovat joutuneet hakemaan oikeutta aivan kuluttajaasiamiehen kautta että kuluttaja saa oikeutta! Siinä sitten hammasta purren miettiä että mikähän se tämänkin tuotteen "takuu" oikein on???

        Acerin takuut hoidetaan ihan suomessa Pitäjänmäessä ja kestää keskimäärin viikon jos esim. kovalevy hajoaa takuuaikana.

        Se, että jos acerista hajoaa kovalevy takuun ulkopuolella, ei ole vielä maailmanloppu, vaan korjattavissa.
        Mutta emolevy kun leipoo HP:ssä (pavilion DV, G6) tai Asuksessa (esim. X-sarja), elämä hiipuu koneen kanssa siihen paikkaan.


    • Fujitsun ottaisin minäkin. HP Pavilion sarjan kokeilla ei ole niin hyvä maine.

    • Acer on käyttötarkoituksiisi riittävä ja edullisin, kylkiäisenä saatavalla kolmen vuoden takuulla myös suhteellisen "turvallinen" ostos, vaikka noin yleisesti ottaen näitä markettirimpuloita on aika riskaabelia ammattilaisen suositella oikeastaan kenellekään.

    • Intel i5

      HP Pavilion, joka on varustettu 4:nen sukupolven Intel i5:lla, on ehdottomasti vaihtoehdoista paras.

    • eljii

      On muuten mallikkaasti rakennettu nuo verkkokauppa.com'in tiedostonimet.
      Hatunnosto heille. Selviää heti valmistaja, koko, prossu, ram ja hdd

    • Intel i5-4200U

      "On muuten mallikkaasti rakennettu nuo verkkokauppa.com'in tiedostonimet."
      Hyvä huomio eljii. Todellakin kaikki ovat vieläpä verkkokaupan valikoimaa :-)
      Tuon tässä oman kokemukseni esille. Kun viimeviikolla vielä harkitsin koneen ostoa, kävin myös Verkkokauppa.comin myymälässä tutustumassa koneisiin paikan päällä. Siellä on hyvä järjestys. Eri merkit eri hyllyjen välissä. Ja eri merkeille omat myyjät, joilla on ko. merkin logo rinnuksessa, esim. Acer ja HP. Keskustelin HP-myyjän kanssa monistakin merkeistä, mutta eniten kiinnosti HP, koska silloin oli Gigantissa viikkotarjouksessa hyvältä vaikuttava Pavilion. Esitin verkkokauppa.comin myyjälle tämän Gigantin mainoksen ja kysyin, onko heillä vastaavaa. Myyjä vielä katsoi koneelta ja totesi: Gigantti toimii monessa maassa pohjoismaissa ja tekee suuria kokonaisostoja, joihin ,me ei pystytä, että tuohon hintaan me ei revetä millään". Kävin sitten ostamassa tämän koneen Gigantista hintaan 499,-€. Tuon tämän sillä esiin, että koneen ostoa harkitseva tietäisi, että ne Gigantin viikkotarjoukset ovat aivan aitoja ja todella edullisempia, kuin monella muulla. Ja vaikka suunnittelin ostavani 17" näytöllä, niin otin kuitenkin tämän 15,6". On tässä vaan niin terävä ja hyvä kuva, etten ole aiemmin vastaavaan tottunut, noissa vanhoissa koneissani, jotka edelleen toimivat nekin.
      Malli tässä on HP Pavilion 15-n077so ja on uutta Haswell-tekniikkaa. Olen myös koneen salamannopeaan toimintaan hyvin tyytyväinen :-)

    • asiaintuntija

      Fujitsu olisi muuten ehdottomasti paras vaihtoehto, mutta siinä on onnettoman vähän eli vain 500 GB levytilaa. Tila loppuu nopeasti kesken...

    • Ei muuten

      Fujitsuistahan on paukahdellut kovalevyjä.

    • Jammpa

      Itse valitsisin ehdottomasti Fujitsun.

      Tässä yli 15 vuotta ollut työ ja kotikäytössä kaikennäköistä ja merkkistä konetta ja Acer on ollut ehdottomasti huonoin. Varsinkin edullisemmissa malleissa on surkea näppäintunto, eivätkä nuo romut kauaa kestä. Fujitsun koneet olleet todella kestäviä ja hinta/laatusuhteeltaan erinomaisia.

      • Samppa.

        Akkeri piäksää helposti Pavilionit ja Amilot laadussa ja kestävyydessä. Siihen kun ei paljon tarvita.
        Fujitsu on koittanut rimpuilla irti kyseenalaisesta maineestaan tiputtamalla - Siemensin nimen pois.


    • asasaasdad

      Fujitsu ftw.

    • HP1962

      HP ehdottomasti...

      Minun kokemuksistani, tämä Hewlett-Packard Pavilion 17-e157eo PC on loistavaa.
      Mutta täydellistä sitä ei ole.

      Käyttöjärjestelmän asennusongelma
      Windows 8.1 käyttöjärjestelmän automaattinen asennusta ei toiminut. Ratkaisu tähän ongelmaan oli asentaa itse käyttöjärjestelmän PC-levyn palautusosiosta.
      (Painaa F11:stä toistavasti koneen käynnistysvaiheessa kunnes Englannin kieliset palautusohjeet tulivat näyttöön).
      Samalainen Windows 8.1 asennusongelmaa olen joutunut hoitamaan myös Sony-merkkisessä pc:ssa, joka viittaa siihen, että Microsoft on syyllinen.

      HP ei tarjoa 'Windows 7 Professional' Windows 8.1:n tilalle edes lisämaksulla
      Windows 8.1:n käyttöliittymä on tosi huonoa, erityisesti pc:lla, jolla ei ole kosketusnäyttöä.
      Olen lukenut että, USA:ssa 'Windows 7 Professional'-käyttöjärjestelmä on tarjolla Windows 8.1:n tilalle. Miksei tälle pc:lle Suomessakin?

      Merkkivalot näppäimistön sivuilla
      Tämän pc:n merkkivalot ovat koneen sivuilla. Virtalamppu ja kovalevylamppu ovat näppäimistön vasenpuolella. Akun merkkivalo on näppäimistön oikealla puolella. Eli ei kovinkaan ergonomista.

      Hyvät
      Pc:n laatu/hinta suhde on hyvää.
      Hewlett-Packardin oma päivitysohjelmisto on erittäin hyvää, jopa esimerkillinen muille yhtiöille. Kaikki raudan päivityksiä, myös Pc:n bioksen päivitys, on suoritettu ilman ongelmia.
      Cyberlink- ohjelmisto toimii hyvin.

      Mieltävän hiljaisen kokonpano, joka tähän asti on pysynyt viileänä tehtävästä kuin tehtävästä.
      DTS- äänentoisto todella hyvää.
      Voimakas suoritin (Intel i5-4200M) jossa tehokas integroidun grafiikkapiiri (Intel HD 4600 / 1,5 Ghz). Myös AMD Radeon HD 8670M 1 Gb DDR vaativampiin tehtäviin.
      Kovalevyn koko ja nopeus on riittävää (Toshiba MQ01ABDO75 / 23dB).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe