Kuntosali pukeutuminen

Salimimmi

Olen aloittamassa kuntoilun kuntosalissa, niin puntilla kuin ryhmäliikuntatunneillakin, miten sinne kuuluu pukeutua? Siis mikä tällä hetkellä on kuntosaleilla pukukoodi ja muodikas salipukeutuminen, ja tietty käytännöllinenkin..?

46

3888

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näitä keskusteluja aina aika ajoin ilmestyy tänne palstalle, enkä ole ikinä ymmärtänyt, miksi pitää kysellä muilta neuvoa salipukeutumiseen. Se on aivan sama, mitä muut vaatteistasi ajattelevat. Treenaamaanhan sinä olet menossa, etkä vaatteita esittelemään? Kunhan nyt kriittisimmät paikat on piilossa, vaatteet on puhtaat ja tunnet ITSE olosi mukavaksi treenatessa.

      • Salimimmi

        Siis kysyn neuvoa, koska en oikeesti tiedä! Ja haluaisin käytännön neuvoja, minkälaiset vaatteet olisi hyvät juuri siihen tarkoitukseen? En minä mieti mitä muut ajattelevat, vaan nimenomaan miten neuvoisitte idioottia ,että mikä on tähän tarkoitukseen paras ja käytännöllisin ja mukavin vaatetus...?


      • eiolerakettitiedettä
        Salimimmi kirjoitti:

        Siis kysyn neuvoa, koska en oikeesti tiedä! Ja haluaisin käytännön neuvoja, minkälaiset vaatteet olisi hyvät juuri siihen tarkoitukseen? En minä mieti mitä muut ajattelevat, vaan nimenomaan miten neuvoisitte idioottia ,että mikä on tähän tarkoitukseen paras ja käytännöllisin ja mukavin vaatetus...?

        Ihan normi vanha T-paita ja shortsit tai trikoot.

        https://www.google.fi/search?q=trikoo&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ogDpUvuMEaK24ATe5oHwAQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643#q=trikoot&tbm=isch

        Paitaki kannattaa olla jostai urheiluliikkeestä. Sieltä löytää just sitä "hengittävää" materiaalia.

        Sitte tietysti sisäkengät kannattaa olla. Joillaki oon nähny lenkkareita ja joillai iha sisäkengiksi tarkoitettuja kenkiä.


      • Salimimmi
        eiolerakettitiedettä kirjoitti:

        Ihan normi vanha T-paita ja shortsit tai trikoot.

        https://www.google.fi/search?q=trikoo&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ogDpUvuMEaK24ATe5oHwAQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643#q=trikoot&tbm=isch

        Paitaki kannattaa olla jostai urheiluliikkeestä. Sieltä löytää just sitä "hengittävää" materiaalia.

        Sitte tietysti sisäkengät kannattaa olla. Joillaki oon nähny lenkkareita ja joillai iha sisäkengiksi tarkoitettuja kenkiä.

        Kiitos asiallisesta vastauksesta, ja hyvistä neuvoista :)


    • korpien kuiskintaa

      Jos vaatteet ovat sellaiset että vako näkyy, niin sitten mieluummin sieltä yläpäästä, ei alhaalta. Se on yleisohje.

    • 7+5

      Mukavat vaatteet, joissa on hyvä liikkua, ei tule kylmä eikä liian kuuma. Itse suosin kunnon urheilurintsikoita (kannattaa panostaa), jotain takapuolen alle ulottuvaa toppia ja t-paidan mallista urheilupaitaa (olen ostanut muistaakseni Halensilta). Housuina sellaset capripituiset trikoopökät, mulla ne ei ole mitenkään kovin ihonmyötäiset. Kenkinä mulla on nyrkkeily/painikengät.

      • Salimimmi

        Kiitos asiallisesta vastauksesta, ja hyvistä neuvoista :)


    • käytännöllinen ohje

      Jos samassa tilassa treenaa miehiä, niin laita väljät housut.

      • belen

        Tiukat sporttiliivit pitämään rinnat ylhäällä ja alimittaiset trikoot joista näkyy läpi pyllistäessä.


    • yujhgtred

      Jos tarkoituksenasi on käydä näyttäytymässä salilla ja esitellä kroppaasi (niin kuin aloituksesi antaa ymmärtää), laita tiukat trikoot, joista stringit kuultaa läpi liikkuessa, ja tiukka pikkuriikkinen toppi. Sitten voit tulla tänne valittamaan, kuinka miehet tuijottaa, eikä saa "treenata" rauhassa.

      • Salimimmi

        Joo tarkoitukseni on ihan, tiedätkö sellaisen termin kuin KUNTOILU! Satun nyt vaan olemaan nainen, mukavuudenhaluinen ja tyylitajuinen sellainen. Olen aina ollut ja pukeutunut siististi ja huolitellusti. Ja naisena minua todellakin kiinnostaa mikä milloinkin on ajankohtaista tyyliä tai muotia.. Ja ihan itseäni varten tykkään olla siisti, enkä kenenkään muun. Anteeksi nyt vaan jos jotain häiritsee, että kyselen millainen asu on käytännöllinen, ja ajanmukainen ja siisti. Sellaiset henkilöt voivat sitten olla neuvomatta, jos noin kovasti häiritsee, että joku haluaa kuntoiluvaatteissaKIN olla ajantasalla!


      • En ymmärrä

        "..stringit kuultaa läpi.."

        Stringit ovat varmasti näkymättömimmät alushousut. Ellei sitten käytä liian pieniä joista tursuaa läskit yli.


      • vjkncgh
        Salimimmi kirjoitti:

        Joo tarkoitukseni on ihan, tiedätkö sellaisen termin kuin KUNTOILU! Satun nyt vaan olemaan nainen, mukavuudenhaluinen ja tyylitajuinen sellainen. Olen aina ollut ja pukeutunut siististi ja huolitellusti. Ja naisena minua todellakin kiinnostaa mikä milloinkin on ajankohtaista tyyliä tai muotia.. Ja ihan itseäni varten tykkään olla siisti, enkä kenenkään muun. Anteeksi nyt vaan jos jotain häiritsee, että kyselen millainen asu on käytännöllinen, ja ajanmukainen ja siisti. Sellaiset henkilöt voivat sitten olla neuvomatta, jos noin kovasti häiritsee, että joku haluaa kuntoiluvaatteissaKIN olla ajantasalla!

        ".. Satun nyt vaan olemaan nainen, mukavuudenhaluinen ja tyylitajuinen .."

        Heh heh, jos olisit mitä väität niin tokkopa tarvitsisi kysellä mikä on "pukukoodi". Tyylitajuinen menee kauppaan ja katsoo mitkä ovat itselleen sopivat vaatteet. Mutta perseilijöitä kyllä löytää kyselemästä muotia ja tuijottamasta muita jne.. joten sitä saa mitä tilaa


    • 17+1

      Mikäli haluat herättää huomiota niin oiva valinta on ns. tennismekko. Alle juuri ja juuri pakarat peittävät trikooshortsit. Jos haluat vain käydä treenaamassa niin riittää ihan markettien urheiluosastojen tarjonta.

    • 10+3

      Jumppavaateista (ja salivaatteista) toiselle sopii toinen ja toiselle toinen, neuvon aloittamaan vanhoilla verkkareilla ja t-paidalla. Parin kerran jälkeen voi sitten jo mennä urheiluliikkeeseen omien toiveidensa kanssa.

    • omamukavuus

      Itse suosin löysiä shortseja, joissa on reisipituiset "alus" trikoot. Eli jos teen liikkeitä, joissa jalat ylhäällä, niin ei näy sisään. Hikoilen paljon ja minulla on salilla tosi kuuma, joten en tykkää pitkistä housuista tai verkkareista. Meillä salilla osa kulkee löysissä kamppeissa, osa kireissä ja olen jopa nähnyt porukkaa farkkushortseissa, joten ei se niin tarkkaa ole. Ja nyt puhutaan siis ison kaupungin keskustan salista. Hommaa kamat, joissa tunnet olosi mukavaksi ja kehtaat tehdä liikkeitä eri asennoissa :) Joku ylempänä mainitsikin hengittävät materiaalit, joten niistä ei sen enempää. Itse panostin kenkiin, koska juoksen joskus tunninkin matolla ennen punttitreeniä.

      • rljqwrlqj

        Mahtaa olla kuumaa tollainen kerrospukeutuminen. Ei sopis mulle. Housujen pitää olla väljät ja lahje voi ulottua polven alle eikä sinne alle mitään mummonkerrastoa kannata laittaa.


    • -MiesDimeXeis

      Olen mies ja treenaan Dimexin työasussa.. KOska pian muuta tuskin miehille enää myydäänkään:D Monikäyttöasu.. ei tarvitse koskaan vaihtaa.. käy tilanteeseen kuin tilanteeseen

      • Liika on liikaa

        Juu ja ehdottomasti huomiokeltaisena ja turvasaappaat, sitähän voi puntit pudota varpaille.
        Mutta oikeasti, näitä näkee paljon ketkä kulkee vapaa-ajallakin ko. vetimet päällä...


    • iiiina

      en ymmärrä miksi aloittelijalle pitää ilkeillä. jos ei ole koskaan aiemmin käynyt salilla, niin varmasti miettii, että kehtaako laittaa shortsit vai pitäiskö olla päällä trikoot, tai riittääkö pelkkä urheiluliivien kaltainen toppi vai tarviiko pitkän topin.

      sinänsä ei ole väliä mitä salille pistää päälle kun reenaamaahan sinne mennään, mutta mukavimmat lienevät hengittävästä materiaalista valmistetut vaatteet. vaikka tavalliset juoksutrikoot ja treenitoppi, jonka alle urheiluliivit. jotkut pitää college vaatteita, mutta niillä voi tulla liian kuuma, etenkään kun eivät päästä kosteutta haihtumaan iholta.

      ite pidän juoksushortseja ja urheiluliivejä, ja pitää nyt vielä selvennykseksi sanoa, että nuo liivit on toppimainen yläosa, mahaa vähän näkyy, mutta ylettyy itelläni aika alas, koska on lyhyt selkä. jonkun mielestä voi olla liian paljastava, mutta tykkään ettei oo niin kuuma, eikä oo mikään tiukan topin kaltainen makkarakuori.

    • Salinainen

      Mulla kuntosalilla jumppatrikoot 3/4 pituiset jotka on ihonmyötäiset.Merkkeinä Röhnisch,Casell ja Nike. Röhnisch Shape 3/4 Tight naisten napakasti muotoileva trikoo. Shape -malliston tuotteet antavat upean tuen, tasoittavat muotoja ja tuntuvat napakoilta treenatessa.Hinta on vaan 69,90€,mut ovat sen arvoiset.Perus toppia pidän ja tietenkin kukkolliset urheilurintaliivit päällä :) Toivottavasti tästä on apua alottajalle :) Tervetuloa salille.....

      • vgtmki

        Markat ja eurot menny sekaisin? 70€ ei ole halpa vaatekappale, 20€ on edullinen.


      • lkjewqlkjrq

        Mulla oli joskus Röhniksen vaatteita, mutta ne alkoi melko vähäisen käytön jälkeen haista kissan kuselle. Moni on valittanut samaa. Stadiumista löytyy halpoja hyviä treenivaatteita eikä tarvi maksaa haisulisää merkistä.


      • Bitch from hell

        Fucking lehmä, älä osu kohdalleni kun olen something laitteessa.............


    • 15+5
      • oikkispoikkis

        Jep, rumat ne vaatteilla koreilee!


    • -MiesDainesessa-

      Mä taas treenaan Dainesen moottoripyörä-nahkapuku päällä.. penkkipunnerruksessa hoitaa saman asian kuin penkkipaita! Niissä on polvi ja kyynärpäätoppaukset.. En haklua missään nimessä nahkapukuni pölyttyvän puoli vuotta kaapissa joten käytän sitä töissä,salilla,kaupas,baarissa.. kun baarissa alkaa tappelu, vedän myös kypärän päähän niin ei hampaat mene kurkkuun jos sattuu ottaan itsekin osumaa.

    • jiwf0+

      kettuuko sä toista välität - koodi ???????????????????????

      mä meen vanhoissa housuissa jos muita ei oo ja tee paidas.

      ostatteko joka kuukausi uudet ?

      • 19+3

        Aikalailla joka vuosi. Johan ne jumppavaatteet kuluukin, kun pitää pestä useamman kerran viikossa.


      • Useammat on
        19+3 kirjoitti:

        Aikalailla joka vuosi. Johan ne jumppavaatteet kuluukin, kun pitää pestä useamman kerran viikossa.

        Voihan niitä olla useammat, ettei tarvitse erikseen alkaa pesemään vajaita koneellisia.
        Nuo vanhat teepaidat on aika lemuajia monella...


      • 9+13
        Useammat on kirjoitti:

        Voihan niitä olla useammat, ettei tarvitse erikseen alkaa pesemään vajaita koneellisia.
        Nuo vanhat teepaidat on aika lemuajia monella...

        Silläpä ne alkaakin haista, kun niitä ei heti käytön jälkeen pese ja hiki ehtii vaatteisiin kuivua. Etenkin nämä tekniset materiaalit on kovin herkkiä hienhajulle.

        Kyllä minä ainakin pesen treenivaatteet joka käytön jälkeen vähintään pikapesulla ja pienellä määrällä pesuainetta.


      • ilman vaihto

        Vanhat housut ja t-paidat on hyviä.
        Miks tarvis olla uudet ja ehjät vaatteet salilla, kun kadullakin on muodikasta kulkea risaisissa ja reikäisissä farkuissa ym.
        Ei se salilla haittaa, vaikka treenihousuissa ja t-paidassa muutama reikä löytyy.
        Tärkeetähän on et tuuletus pelaa.


    • sdfasdf

      Olen mies ja käynyt salilla 30 vuotta. Verkkarihousut ja t-paita ja sisäkengät ovat ok.
      Kannattaa kiinnittää huomio siihen missä kunnossa on, mikä tavoite ja miten treenaa. Viimeksi säkkihanskat, pistarit ja juomapullo alepan kassissa mukana ja penkiltä 3-digit.

      Huvittaa tekstiilipellet jotka poseeraa eivätkä treenaa. Huonossa kunnossa saa olla ja malmin määrä ei haittaa. Kaikki tervetulleita myös yli 70 v.

    • yleinen näky

      Sisäkengät, verkkahousut, urheilurintsikat, hihaton paita ja treenihanskat.

    • kyykkyyn ja ylös

      Joogapantsit, värikäs toppi ja balettitossut.

      • yleinen näky

        Tekee kipeetä kun paino putoaa balettitossun päälle.
        Juomapullo tietenkin myös mukaan salille.


      • Onks pakko
        yleinen näky kirjoitti:

        Tekee kipeetä kun paino putoaa balettitossun päälle.
        Juomapullo tietenkin myös mukaan salille.

        Sattuu se myös jos putoaa niille painonnostotossuillekkin...
        Entäs jos ei nosta painoja mitkä voisi putoilla varpaille?


    • Asshole fucking

      Vittu mikä idiootti, eikö mami opettanut että käytä sitä fucking aivokapasiteettia mitä sait vanhemmiltasi?

      Sinä vaiheessa kun sun kaltaisesi aivovamma tulee salille niin hoidan homman siten ttä katoot samantien sieltä............

    • ni0evåq+

      mitä ketun välität mitä muilla on mä laitna mitäkaapis on oli likasii repaleisii tai mitä tahansa kunhan ei vilapaita ja kumpparit. ne on ulkotreeneihi

    • "muodikas salipukeutuminen,"

      -Salilla ei tarvitse olla muodikas.
      Koko ajatuskin muodikkaasta salipukeutumisesta on lähinnä koominen. X)

      Kunhan vaatteet ovat puhtaat ja juuri sinulle sopivat treenaamiseen, ni muulla ei ole väliä.

      Siis mikäli tarkoitus on treenata OIKEASTI, eikä vain käydä näyttäytymässä jossain trendi/tekstiili/pelle-salilla. ;)

      • 8+2

        Ei tarvitse, mutta saa olla jos se tekee omasta fiiliksestä paremman ja se madaltaa kynnystä mennä sinne salille. Muodikas pukeutuminen ja kovaa treenaaminen eivät ole toisensa poissulkevia asioita.

        Tosin, jos vaatteet ei haise, eikä mikään ylimääräinen vilku, harva katsoo mitä muilla on päällä, ainakaan mitenkään negatiivisesti.


      • Ei synonyymi
        8+2 kirjoitti:

        Ei tarvitse, mutta saa olla jos se tekee omasta fiiliksestä paremman ja se madaltaa kynnystä mennä sinne salille. Muodikas pukeutuminen ja kovaa treenaaminen eivät ole toisensa poissulkevia asioita.

        Tosin, jos vaatteet ei haise, eikä mikään ylimääräinen vilku, harva katsoo mitä muilla on päällä, ainakaan mitenkään negatiivisesti.

        Eikä vanhat ja kulahtaneet rytkyt tarkoita, että niihin pukeutunut olisi kova treenaamaan...


    • Salikissa88

      Ei ole pukukoodeja tai etikettejä salille. T-Paita ja shortsit ovat fine.
      Jos haluaa jotain erilaista niin esim. www.treenipaidat.com löytyy varmasti kaikille jotain hauskaa. :)

      • Salisika78

        Tarviiko treenivaatteita ikinä pestä? Omat haisee jo aika pahalle..Puoli vuotta olen samoja vaatteita treenatessa pitänyt.Kunnon äijä touhuu..


      • Yuk!
        Salisika78 kirjoitti:

        Tarviiko treenivaatteita ikinä pestä? Omat haisee jo aika pahalle..Puoli vuotta olen samoja vaatteita treenatessa pitänyt.Kunnon äijä touhuu..

        Toiset äijät kun alkaa sylkemään pitkästi. niin saattaisi olla aihetta vaihtaa.


      • voi voi
        Salisika78 kirjoitti:

        Tarviiko treenivaatteita ikinä pestä? Omat haisee jo aika pahalle..Puoli vuotta olen samoja vaatteita treenatessa pitänyt.Kunnon äijä touhuu..

        Hikinen äijäparka. Varmaan joku vääräsäärinen voimanostaja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe