Apple vs. Lenovo

tabas.co

Tyylikäs ja kestävä kannettava pitäisi nyt saada peruskäyttöön, ei pelaamiseen. Valitsen varmaankin joko Applen tai Lenovon, mutta kumpi olisi parempi? Jotain tämmöisiä katsaelin:

Macbook

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/MACBPMD101KA/apple-macbook-pro-13-3-md101

Lenovo T440p

http://shop.mikromafia.fi/catalog/product_info.php?cPath=845_199_279&products_id=110154

11

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suurin ero on käyttöjärjestelmä. Apple käyttää Mac os versiota ja Lenovo Windows 8.1

      Eli kummasta pidät enemmän?

      Peruskäyttöön ei kannata välttämättä ostaa kallista konetta.

      • Verkkokauppa on myös tuonut markkinoille win7 läppäreitä Hp:n ja Lenovon valmistamina. Hieno oivallus näin win8 riivaamilla markkinoilla. Käykääpä kurkkaamassa ennenkuin loppuvat!


    • karisma

      Noista kahdesta Mac olis se tyylikkäämpi ja Lenovo kestävämpi. Toisaalta Macceja on nyt niin monilla tiedä onks se niin enään niin tyylikäs...

    • 1stMacFinn

      Eihän se Macbookin ulkonäky muutu vaikka äitiskin ostais sellaisen... puhut nyt eri asiasta.

      Omat kokemukseni yli kymmenen vuoden ajalta Applen läppäreistä kertoo paljon niiden kestävyydestä. Mm. mun pojalla on edelleen käytössä vuoden 2006 Macbook. Toki akku on vaihdettu varmaan kahdesti ja laturikin. Mutta käy ja kukkuu edelleen. Eikä se ole ainoa.

      Mun oma Mac mini (läppärin osista tehty pöytäkone) oli mulla olohuoneen telkkarikoneena elokuusta 2006 joulukuuhun 2013. Ja toimii edelleen. Syy vaihtoon oli nämä HD-kanavat, niitä se ei jaksanut pyörittää.

      • 20+10

        Ei kai tuossa ole mitään ihmeellistä. Pikemminkin olisi jonkin sortin maailmanennätys jos saa normaalissa käytössä tietokoneen alle 15 vuodessa rikki.

        Itselläni on IBM T22 (nyk. Lenovo), vuodelta öö 1999-2001 edelleen käytössä, alkuperäinen akkukin kestää uskomatonta kyllä 1½h (ei juuri koskaan akkua käytetty).
        Nykyinen "uusi" läppärini on jostain vuoden 2004 perukoilta oleva FS:n bisnesmalli.

        Applen lelut on epäyhteensopivia ja ylihinnoteltuja muotituotteita. Varmasti toimivia ja helppoja peruskäyttöön, mutta oikeaan käyttöön oikealla hinnalla niistä ei ole. 7 vuotta ei ole aika eikä mikään tietokoneelle.

        7 vuotta vanhalla tekniikalla tekee vielä aivan kaikki asiat mitä tämän päivän tekniikalla, näytönohjaimet poislukien myös pelaa uusimpia pelejä.


    • Ubuntububuntu

      Peruskäyttöön riittää myös Chromebook. Ne ovat ainakin tyylikkäitä, mutta kestävyydestä ei ole tietoa.

    • 15+14

      Peruskäyttöön tuolla budjetilla ottaisin itse Macbook Airin. Tai ihan jonkun tabletin näppiskuorilla, riippuen vähän siitä mitä tuo peruskäyttö sinun mielestäsi tarkoittaa.

    • tabas.co

      ^Mac Airiakin mietin, tarvitsen kuitenkin järeämmän koneen. Hankin sitten tuon Thinkpadin, aiempien hyvien kokemusten perusteella. Toivottavasti ei tuota pettymystä.

      • t60

        Mulla oli Air, mutta palautin sen koska näyttö ei ollut niin hyvä kuin olisin halunnut. Muuten jäi Airista hyvin positiivinen vaikutelma.


    • HOIIIIIIIosteleeeeeen666
    • V.Alley

      Lenovot kannattaa jättää minun kokemuksen mukaan kauppaan. 1 Levon T-sarjalainen ollut ja toista ei tule. Hajoaa ja Lenovo ei vastaa s-posteihin. Yhteenkään s-postiin ei ole vastattu. Miksi ostaa siis ylihintainen paska 3 vuoden takuulla sitä ei käytännössä ole.

      Jos raha riittää niin osta MacBook pro. Jos ei riitä ja tykkäät hirveistä johtohämähäkeistä niin MacBook ajaa asian. Jos taas haluat koneen joka toimii ja johon saa tarvittaessa linuxia, niin suosittelen Samsungin Notebook 9 pro:ta. On meinaa hyvä kone. Tässä ei ole vielä linuxia, kun kovalevy on vaan 250 GB:n kokoinen. Täytyy kai jossain vaiheesa vetää kokonaan sileäksi ja laittaa Ubuntu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe