Kokemuksia Avonin meikeistä?

NoAvon

Tilasin Avonin meikkejä. Kokeilin niitä pari kuukautta. Aloin ihmetellä miksi esim. luomivärit eivät enää levity, aurinkopuuteri- ja meikkipuuterihelmet eivät anna väriä pensseliin, rajausväri kuivahti, ripsivärit jähmettyvät jne. yms.
Sitten muistin, että jossakin oli vielä meikkien suojalaatikoita tallessa. Tutkin ne ja kas, kaikissa oli päiväys vanhentunut JO SILLOIN, kun meikit minulle tulivat, mutta minä hölmö en ollut sitä silloin tarkistanut!
Olen meikannut koko aikuisikäni ja tiedän miten meikkejä tulee käyttää/säilyttää jne, mutta noiden huono laatu yllätti, ja erityisesti suututti, että meikit olivat vanhentuneita.
Nyt on enää turha rahoja takaisin pyydellä. Mutta jäipähän tämä kokemus.

17

4630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herranen aika

      Hui kamala! Miten Avon kehtaa lähettää jo valmiiksi vanhentuneita tuotteita? Enpä itse taidakaan tilata avonilta mitään.... Olen törmännyt samanlaiseen tapaukseen ainoastaan pienten kosmetiikkamyymälöiden kohdalla. Ostin meikkivoiteen paikallisesta pienestä putiikista ja tarkistin täältä: http://checkcosmetic.net/ sen vanhentumispäivän.. Tuote oli mennyt 2006 vuonna vanhaksi ja ostin sen siis 2011.... Kauheata toimintaa.

    • Make up

      Niin ja jos Avon tekee tuota periaatteella "vanhentunut tuote- ale - myyntiin", niin eipä anna oikein hyvää kuvaa. Koko ajanhan niillä on alemeikkejä. Mutta pitää tilata tietty määrä ennen kuin sen alen saa, reilua ei todellakaan. Itsellä samanlaisia kokemuksia. Suurin osa Avonin meikeistä taitaa olla Kiinassa valmistettuja.
      Tilaajia on helppo jymäyttää, kun useinkaan ei tule tarkistettua onko meikin viimeinen käyttöpäivä jo mennyt umpeen ja päivämäärä saattaa olla kivasti piilotettu jonnekin pienellä präntillä.

    • 73928980

      Mutta jos nyt tänne edes yksi käyttökokemus niistä meikeistä. Itse olen tilannus joitain tuotteita ja ne kyllä jakautui aika tasaisesti, mikä on ollut hyvä ja mikä ei. Esimerkiksi kulmienvärjäyskynä oli todella loistava. Kaupasta en ole löytänyt itselleni niin täydellisen väristä kulmaväriä vielä ja nyt senkin valmistus on Avonilla lopetettu (kai) kun ei ole ollut kuvastoissa pitkiinaikoihin.

      Muutamat luomivärit olen tilannut ja osassa pigmentti on tosi vahva ja tarttuu, mutta sitten toisissa ei meinaa tarttua millään, vaikka olisi pohjustusaineet ja kaikki.

      Pari silmienrajauskynää olen tilannut ja ne ei mielestäni ollut kovin hyviä. Toisella oli hankala saada tarkka rajaus, kun ei pystynyt teroittamaan.

      Avonilla on myös yksi lemppari huulikiilto, jota käytän melkeimpä missä tahansa :D Sen verran "neurtaali" väri kuitenkin.

      Shampoot on ihanan tuoksuisia. Vähän erilaisempia, kuin kaupan, mutta eivät sopineet minun hiuksilleni, vaan teki niistä pörröiset.

      Joitakin kasvonaamioita olen kokeillut, mutta en osaa kertoa oliko niistä nyt loppupelissä mitään hyötyä.

      Silmänympärysvoide mitä olen ostanut oli ihanaa. Jotain kurkkujuttua mikä virkisti mukavasti. Samoin joku puhdistava kasvorasva oli kivantuntuinen kasvoilla, mutta muutaman päivän kun sitä käytin, huomasin, että naamaan tuli näppyjä. Puhdisti siis varmaan, mutta lopetin käytön, kun en halunnut aina niitä näppyjä uudestaan naamaani.

      Kerran olen myös kokeillut avonin hiusväriä ja hieman hirvitti, koska olen käyttänyt vuosia samaa kaupasta ostettua hiusväriä, joka ei saa päänahkaa kirvelemään, eikä tuoksu voimakkaalle ammoniakille yms. Yllätys oli positiivinen. Onneksi. Päätä ei kirveltänyt eikä kuumottanut, kuin hiukan ja väri tarttui todella hyvin (musta)

      Siinä muutamat kokemukset Avonin tuotteista.

    • ......

      Mulla on Avonin rajaustussi, joka paras kokeilemistani. Tällä hetkellä käytän mustaa kun violetin valmistus lopetettiin. Väri pysyy eikä leviä edes jumpatessa, vaikka ei olekaan ns. waterproof.

    • Tykkään

      Itse olen monta vuotta käyttänyt avonin meikkejä enkä ole koskaan saanut vanhaa tuotetta. Yleensä tarkistan sen pakkauspäivän mikä tuotteeseen on merkattu ja siitä lasken sit vuoden eteenpäin et vähintäänki niin kaua pitäis säilyy ellei kauemminkin. Harmi et sulla on ollu huono kokemus avoneista.

    • Avon :)

      Avonin tuotteissahan se päivämäärä tarkoittaa VALMISTUSpäivää ja avaamattomana tuote säilyy hyvänä ainakin 3 vuotta tuosta valmistuspäivästä. Niissähän on sitten erikseen ne merkinnät kauanko säilyy avaamisen jälkeen, esim. 12M.

      Itsellä kokemusta useista tuotteista vuosien ajalta ja kaikkiin olen ollut tyytyväinen. Eihän kaikki tuotteet tietenkään voi sopia kaikille, mutta Avoniltakin löytyy kyllä aika hyvin eri vaihtoehtoja ja varmasti jokaiselle jotain mikä passaa :)

      • 6890

        Minä olen vuosia käyttänyt Avonin kosmetiikkaa, ja olen ollut lähes kaikkeen tyytyväinen. Välillä olen yrittänyt siirtyä muihin merkkeihin, mutta aina olen palannut takaisin Avoniin. Avonilla on edullisia ja laaduukkaita tuotteita. Esimerkiksi luomiväreissä on hyvin pigmenttiä, ja meikki on sen takia helppo tehdä.


    • Avonisti

      Tilasitko suoraan Avonilta vai konsultilta? Konsultti kenties myynyt laatikon pohjalta vanhojansa eikä välttämättä ole Avonin vika.

    • konsu

      Avon tuotteissa oleva päivämäärä on valmistuspäivä, jonka jälkeen tuote säilyy kaksi vuotta avaamattomana ja olikohan nyt vuoden sen jälkeen. Ja säilyyhän ne oikeasti pidempään. Mutta se ei siis ole mikään parasta ennen-päivä!

    • vm1963

      Pistän minäkin sutini ko.keskusteluun:Jos tilaatte Avon nimisen yrityksen jälleenmyjiltä jotain niin muistakaa koska ja keneltä myyjältä tilasitte ja mahdollisesti myös säilyttäkää lasku/kuitti myöhempää reklamaatiota varten. Mulla kävi nimittäin niin, että olen tilannut vuosien varrelta "muutamilta" eri myyjiltä ja kaksi tuotetta oli epäkuranttia vaikka olivatkin paketeissa avaamattomina. Minua kiinnosti miksi olivat menneet pilalle. Postitin tavarat viime kesänä Avonille kun en muistanut keneltä oli tilannut. Kun mitään ei kuulunut (ajattelin että tutkivat mikä ollut tuotteissa vikana tai posti hukannut) niin laitoin postia. Eka vastaus oli, että"palautukset käsittelee yhteistyö-kumppanimme, eli kolmas osapuoli. Jos palautuksen lähettäjän tietoja ei löydy tietokannastamme, merkitään palautus epäselvänä. Eli tuotteen pystyy palauttamaan vain kauneuskonsultti, jonka nimeltä löytyy lasku. Voimme yrittää selvittää asiaa, jos pystyt kertomaan palautettujen tuotteiden tarkat nimet ja tuotenumerot sekä milloin tuotteet on palautettu (päivämäärä)? Mikseivät sitten heti ilmoittaneet asiasta. Ja en todellakaan muista pvmäärää en edes oliko heinäkuu vai elokuu. Palautuksessa oli yht.tietoni ja palautetut tuotteet. Ilmeisesti paketti on heitetty roskiin yht.tietoineen. No, muutaman selittelyn ja oman selvityksen/vastauksen jälkeen en enää viitsinyt jatkaa. Mun talous ei mene sekaisin silmäryppyrasvasta ja ihorasvasta mutta enpä enää tilaile ko.yrityksestä mitään. Eihän jälleenmyyjät voi tietää mitä skeidaa tavarat pitää sisällään ja vastuu firmalla. Ja mitä merkitystä tässä on sillä kuka ne myi? Ehkä ne vähentää myyjän bonuksista? Toisaalta voisin soitella jälleenmyyjät läpi ja kysyä, että löytyiskö sulta se tieto ostinko sulta sen purnukan taannoin aikavälillä kaksi vuotta. Olen kuiteskin ostanut melko monta viimeisten 3 vuoden aikana. Lähes joka kuukausi kunnes viime kesänä lopetin ja siirryin toiseen tuoteperheeseen. Tänkin jaoin ihan vaan siksi, että muut eivät tekisi samaa virhettä kuin minä palautusten kanssa.

      • pippaed

        hei,olipa hyvä kun luin tämän.mulla on menossa Avonin kanssa tällanen palatus rumba. :(
        olen aika uusi asiakas AVONILLA,tuottet suht ok.mutta pakettien kanssa ongelmia,vääriä tuotteita ja tuotteita joita ei ole ollenkaan.!


      • Jeppis12
        pippaed kirjoitti:

        hei,olipa hyvä kun luin tämän.mulla on menossa Avonin kanssa tällanen palatus rumba. :(
        olen aika uusi asiakas AVONILLA,tuottet suht ok.mutta pakettien kanssa ongelmia,vääriä tuotteita ja tuotteita joita ei ole ollenkaan.!

        Ennen palautettavat tuotteet lähtivät liettuaan. Nykyään palautukset käsitellään Helsingissä. Kun siirtyi Helsiinkiin niin itsellä palautukset käsitelty muutamassa päivässä.


    • Yks

      Itse tilasin huulipunaa ja huomasin että 1 oli hajonnut niin etten pysty levittämään huulille enkä voi enää palauttaa .En kerennyt käyttää ollenkaan.

    • tattinäppi

      olin aika uusi asiakas AVONILLA,edullsia tuotteita toki,voiteet on aika huonolaatuisia,mutta kajaalit ovat ihan ok.tosin luin jostain että Avon on yritys joka käyttää testeissä eläinkokeita,osa tuotteista valmistetaan Kiinassa,yms,eli en tilaa enää.siihen loppui minun asiakkuus.

      • Jeppis12

        Vähän väärää tietoa. Kiinasta ei tule tuotteita meille. Ja eläinkokeita ei tehdä,
        Avon oli ensimmäinen suuri kosmetiikkayritys, joka luopui eläinkokeista kaikkien tuotteidensa osalta jo yli 25 vuotta sitten.
        Tuolta voit käydä tähän asiasta
        https://www.avon.fi/elainkokeitavastaan


    • Anonyymi

      Tilasin joulun aikaan muutamia tuotteita,vastauksena tili sähköpostiin konsultin nimi ja tilausvahvistus mutta mitään ei tapahtunut mihinkään suuntaan.Soitin sinne 2vkn jälkeen tilauksestasi ja asiakaspalvelija kertoi että he selvittävät asiaa.Muöhemmin henkilö kenen kanssa puhuin laittoi sähköpostissa tiedon että toinen kollega ottaa minuun yhteyttä seuraavana päivänä. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut.Itse olin siis jo laittanut sähköpostia ja kysellyt. Päätin laittaa vielä sähköpostin ja kysyä mikä heillä on ongelma ja asiakaspalvelu on aivan uskomattoman surkeata.Sen jälkeen minulle soitti konsultti ja pahoitteli tilannetta ja sanoi eyten saisi tilausta heti kuten pyysin rnkä edes lähiaikoina,heillä oli kaikki /asiakaspalvelu/tilauksey aivan sekaisin .Sanoin että edes ilmoitus viestin olisivat voineet laittaa että anteeksi ruuhka/kiire haluatteko vielä odottaa vai mitä teemme tilauksen kanssa näitä ei tullut.
      Pahoittelivat vain ja piste.
      En todellakaan aio tilata enään.
      Ei huonoa vaan erittäin huonoa palvelua!!!

    • Anonyymi

      Pakkauksessa valmistuspäivä ja siitä noin 3v. tuotteesta riippuen on käyttökelpoinen. Outo kokemus, itse käyttänyt -80-luvulta asti, ei valittamista. Hinta/laatusuhde kohdillaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe