Kia Ceedin kytkimen kesto

kytkimenvaihto

Miten pitkään ovat Ceedeissänne kytkimet kestäneet ennen vaihtotarvetta (km määrä)? Miten kauan niiden tulisi normaalisti kestää? Mistä sen huomaa kun kytkimen vaihto on lähellä?

26

8678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se ei saa luistaa

      Kytkin kestää normaali ajoa 100000km. Mutta jos on tapana luistattaa kytkintä runsaasti jokaisessa lähdössä, se kestää vain 20000km.

      • kytkentöjä

        Omistan PSA autoja joilla ajettu yli 500tkm alkuperäsellä kytkimellä. Ajotapa vaikuttaa kytkimen kestoon useimmissa merkeissä.


    • Ajotavasta kiinni

      Olen ajanut Ceedilläni n. 190000 km eikö vielä ole mitään ongelmia kytkimen kanssa.

    • käyttö ratkaiseee

      Ja muistakaa, ei kuulu takuun piiriin.

      • fartbud

        Hehheh.. kerro mulle automerkki missä kytkimen kuluminen kuuluu takuuseen? Tai kerro edes jostain laitteesta merkki, missä kulumisen kattaa takuu? kahvinkeittimen kuluminen > Pomo ostanut halvalla kun kuluu > en oo koskaan kahvarilla ja harvoin käytän ees omaa kuppia?
        Puhelimen kuoren kuluminen > ei pitäisi kun en oo puhunutkaan?
        Kengänpohjien kuluminen > suutari hirteen > en oo kävelly, mulla on mersu?
        Kyllä naurut sait aikaan.


    • Skodillacci

      En tiedä Kiasta, mutta kolmekin autoa olen ajanut yli 300 tkm:iin ilman kytkin remppaa.

    • Olen ajanut samalla kytkimellä jo 404 tkm. En tiedä kauanko pitäisi kestää Kiassa.

      • joopajoo...

        236tkm CRDI ceedillä eikä kytkimessä probleemaa.


      • Wartburg 353

        Olen ajanut samalla kytkimellä jo 909 tkm. En tiedä kauanko pitäisi kestää mersussa.


      • Anonyymi
        Wartburg 353 kirjoitti:

        Olen ajanut samalla kytkimellä jo 909 tkm. En tiedä kauanko pitäisi kestää mersussa.

        Miksi vaihdat aina saman kytkimen. seuraavaan meseen minkä ostat


    • mikä se on?

      MInulla Sportagessa ei ole edes kytkintä.

      • Anonyymi

        Mikäs ihme ratkaisu siinä sitten on?


    • kia,as

      Kiakotteron epätasaisesta laadusta johtuen kytkin voi hajota milloin tahansa.

    • Anonyymi

      volvossani s 60 on jo ajettu yli 200 000 km samalla kytkimellä,ja lähden vielä samalla kytkimellä asuntovaunun kanssa kesälomalle,- kilometrejä kertyy useita tuhansia tällä matkalla. Uskon toimivan vielä hyvin, tämänkin loma matkan.

    • Anonyymi

      kia cerato 2006 kilometrit 222000 vielä alkuperäinen kytkin.

    • Anonyymi

      Ei nyt kovin kummoisia googlaustaitoja vaadi, niin päädyt foorumikeskusteluihin, joissa alta satatonnia ajettujen kikottimien kytkimet ovat porsineet.

    • Anonyymi

      Kilometrit eivät kuluta kytkintä juuri lainkaan vaan vaihteen vaihdot ja niistäkin ylivoimaisesti eniten liikkeellelähtö ja yleensäkin pienien vaihteiden runsas käyttö.
      Kia Ceedin keskimääräinen kytkimen kesto kun liikennöinti tapahtuu pääasiassa kehä kolmosen ja liikennevaloviidakon välillä, on noin 100 000 km. Pikkukaupungissa kuten Tampere, menee kytkin vaihtoon noin 130 000-180 000 km kohdalla, vähän riippuen kuinka läheltä keskustaa päivittäiset reitit kulkevat ja Luumäellä kotia pitävä Ceed saa kytkimensä porsimaan vasta paalaamossa. Oliko yllätys?
      Tietysti kaikissa autoissa kytkimen kesto romahtaa, mikäli autoa käyttää myös perheen 17-22 vuotias poika.

    • Anonyymi

      Kian kytkin- ja vaihteisto-ongelmista löytyy paljon tarinaa ulkomaalaisilta foorumeilta. Suomalaisilla foorumeilla on lähinnä puolivillaista jutustelua aiheesta.

    • Anonyymi

      Minulla on vm 2008, jolla on nyt ajettu 335 tkm, alkuperäinen kytkin on ketänyt, Paljon on heittoja kavereilta, jotka eivät ole Kiaa ajaneet tai uskaltautuneet edes kyytiin. Myös muilla merkeillä olen päässytihan hyvin kytkimien puolesta, johtunee ajotavasta.

    • Anonyymi

      Oikean auton kytkin kestää sen mitä moottorikin, samoin jakoketju. Tarkoitan Toyotaa. Edellisellä ajoin 320 000 km eikä kytkimessä mitään korjaustarvetta, nykyisellä ajettu 210 000 eikä merkkiäkään vioista.

    • Anonyymi

      Omassa ceedissä kytkin meni vaihtoon 150000 km kohdalla. Ei enää irrottanut kunnolla, luistoa ei ollut yhtään vaihtohetkelläkään, vaan auto halusi ryömiä kytkinpoljin lattiassa.
      Aika lyhytikäiseksi kytkin omasta mielestäni jäi, koska päivittäisen työmatkan varrella yhteen suuntaan ei ole kuin viidet liikennevalot tosin sen lisäksi pätkä muuten pysähtelevää liikennettä, jossa tulee parikymmentä liikkeellelähtöä pysähtelevässä jonossa.

    • Anonyymi

      Kyllä se Kian kytkin kestää samalla lailla kuin muittenkin. Kaik riippuu kytkimen hallinnasta ja ajotavasta.

      • Anonyymi

        Uudempien Kiatai Hyundai autojen kytkimet on valmistettu niin, että niiden kestoikä jää noin puoleen "tavallisista" autoista. "Tavallisissa" autoissa kytkimet kestävät ajosta riippuen yleensä 120...600tkm ja siksi näissä uudemmissa Kia tai Hyundaissa kesto jää ajosta riippuen yleensä 60...300tkm.


    • Anonyymi

      Mulla ei ole kytkin missään autossa omassa ajossani muuttunut yhtään huonompaan. Laadukas Ford Ka:kin mulla oli, asuin Helsingin kantakaupungissa, kilsoja tuli noin 60 -> 200tkm mun pitoaikana kunnes kottero ruostui pois, mutta kytkimessä en huomannut tuona aikana muutosta huonompaan.
      Nyt on Korean jenkki, missä kyllä ihan paska kytkin, mutta se joko suunniteltu ominaisuus tai sitten ekan omistajan tuhoama, mutta ei ole heikentynyt sen 60tkm aikana kun itse ajanut tuolla.

    • Anonyymi

      onkohan ceedin kytkimestä hydrauliikkaöljyt päässeet jotain kautta pois, kun poljin meni muutamassa kuukaudessa jäykäksi ja auto vain matelee eteenpäin vaikka kytkin olisi pohjassa?
      mahtaako olla korjattavissa muuten kuin täydellä kytkinrempalla?

    • Anonyymi

      vuosia sitten olin asentajana, jonne tuli korjattavaksi ammatti bussikuskin oma auto. Kytkin suditettu sileeks noin 2000 tkm, joskus 5000 tkm, ainakin neljästi vaihdoin. Kunnes asensimme jäykemmän polkimenpalautusjousen. Kaveri roikotti jalkaansa polkimen päällä ajaessaan. Tämän huomaa muuten toispuoleisena kulumisena.
      Emme koskaan kehdanneet kertoa tälle jo runsaasti kokemusta omaavalle herralle asiasta. Kytkin levyä ei enää vaihdeltu.(uusinta korjaukset teimme takuuseen).
      Korjaus aika oli n. 40 min, noin tiedoksi. Uusissa autoissa on enemmän purkamista ja kasaamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe