Rasitus-EKG ja verenpaineen heikko nousu

Riku29

Moi,

Olen 29-vuotias mies ja minua on vaivannut jo parisen vuotta kumma väsymys.

Nyt sitten viime syksynä alkoi tulla väsyvyyttä arkiaskareiden aikana ja omituisia sydäntuntemuksia samalla. Tein vähän lumitöitä ja kävin pienellä kävelyllä, niin tuntui että rinnan päällä on kasa tiiliskiviä ja pää painaa 1000 kiloa. Jalat ja kädet sen sijaan tuntui aivan pumpulilta. Sen jälkeen menin lepäämään, jotta kurja olo lähtisi pois.

Pääsin tutkimuksiin, jossa sydän ultrattiin rintakehän päältä ja siinä havaitiiin lievä mitraariprolapsi ja lievä vuoto. Tein myös holter-testin ja siinä havaittiin n.200 kammiolisälyöntiä, joita tuli liikunnan aikana.

Sitten tutkittiin rasitus-EKG ja siinä havaittiin, että verenpaine ei noussut maksimissaan kuin 130/75. Aloittaessa se oli 112/70. Olin kalpea ja tuli pyörryttävä olo, ja taasen jaloista lähti voimat. Palautumisvaiheessa se oli tippunut 8 yksikköä.

Minut laitettiin yksityiseltä puolen yliopistolliseen sairaalaan jatkotutkimuksiin lähetteellä: huono suorituskyky ikäiselleni, ja sitten tarvittavat lisätutkimukset että katsotaan onko vuoto merkittävä volyymikuormituksessa.

Sain yliopistolliselta sairaalalta kutsun ruokatorvenkautta tehtävään ultraan ja piti olla syömättä ja juomatta. No, paikan päällä sitten kävi niin, että toimeenpiteen suorittava lääkäri ei tehnytkään sitä ruokatorven kautta, vaan ultrasi rintakehän päältä ja sanoi että näkyvyys hyvä, ja seuraava ultra 2 vuoden päästä. "Nuori ja terve mies.!!"

Mitä helv..?? siis tämä tyssäsi nyt tähän. Minä kun luulin että pääsin jatkotutkimuksiin. Minulle tehtiin siis sama ultra toistamiseen, eri sairaalassa vaan.

Olen nyt sitten pari vuotta tämän ongleman kanssa ilman mitään apuja. Onko muilla ollut samantyyppistä onglemaa verenpaineen kanssa?

Tekeeköhän joku yksityinen sairaala noita volyymikuormitus ultria?? ainakaan tämä mistä minun tutkimukset alkoi, niin ei ole tarvittavia laitteita.

2

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äk sä

      Ikäsi
      Tupakoitko
      Harrastukset
      Liikunta ennen ja nyt. Vaikuttaako oloosi

      • Riku29

        Olen 29-vuotias, enkä ole tupakkimiehiä.

        Ennen tuota syksyä pystyin kyllä liikkumaan ja nostelemaan painoja ilman ongelmia. Ainoa vaan, että liikuntasuorituksen jälkeen ei tullut euforista oloa, vaan väsymystä ja heikotusta. Jos urheilin aamulla, meni koko loppupäivä sitten hissutellen ts. levätessä.

        Syksyllä se muuttui siten, että tuli tuo paineen tunne rintaan ja päähän sekä lihasheikkoutta. Nyt tuntuu, että imuroiminenkin tekee väsyneen olon. en ole nyt liikkunut yhtään, koska olon korjaamiseen menee niin paljon aikaa.

        Minulla on kaikki veriarvot kunnossa, myös kilppariarvot. Taitaa siis jäädä selittämättömäksi ilmiöksi. :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe