Vauhditon pituushyppy

Käks

Hei...!

Tarvittais vähän vinkkejä tekniikan osalta. Onko ponnistusvoimalla suurikin merkitys vai onko kyse enemmänkin tekniikasta, esim. yläkropan ja käsien käytöstä?

Tänks jo näin etukäteen =)

23

15442

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyppääjä

      Kyllä siinä on 90%:sti kysymys ponnistusvoimasta!

      • tarvitaan!

        Kyykkyjä salilla ja loikkija,niin kyllä se siitä.
        3 metriä aateli raja,joten eikun koettamaan...


    • 4-kertainen SM-mitalisti

      Sekä että..
      Kumpikin on yhtä tärkeää!
      Itse olen hypännyt 2,5 metriä..
      Sitä täytyy vain harjoitella todella paljon..

      • pitkälle potkita

        Sama kuin 100m juoksussa.
        vaikka kuinka pelkästään vetoja otat,niin seinä on vastassa..Aivan samoin käy hyppiessä.Voimaharjoittelua ja tasapainoilua kimmoisuusharjoitteiden kanssa.Siinä resepti.


      • vieras588495

        onko kellään tietoa maailman, saati Suomen ennätyksestä..?


      • Niinpä niin
        vieras588495 kirjoitti:

        onko kellään tietoa maailman, saati Suomen ennätyksestä..?

        Epävirallinen ME on muistaakseni 371.
        Virallinen SE on 341 (v.1934)


      • DEMTAS
        pitkälle potkita kirjoitti:

        Sama kuin 100m juoksussa.
        vaikka kuinka pelkästään vetoja otat,niin seinä on vastassa..Aivan samoin käy hyppiessä.Voimaharjoittelua ja tasapainoilua kimmoisuusharjoitteiden kanssa.Siinä resepti.

        Tosi on voimaharjoittelua punteilla ja kesällä kimmoisilla metsäpoluilla ,kovalla alustalla en suosittele niin hirveästi paitsi aitahyppelyä.En tässä nyt kerro omia tuloksia se menisi leuhkimisen puolelle mutta on sitäkin lajia tullut harrastettua edellä mainituin opein 25vuotta.


    • pellle

      räjähtävä voima on aika kova juttu vauhittomassa.... esi... aitojen hyppiminen tasajalkaa on aika hyvä ja kaikki tällanen...

    • Niin juuri..

      Käsillä heilauttaen ja reilusti eteenpäin ponnistaen. Alastulossa venytät niin pitkälle kuin mahdollista. Ite oon 14v, 175cm, 55kg ja hyppään 286;)

      • nikkari

        kyllähän suomenennätys on vuodelta 1994. Sen hyppäsi korkeushyppääjä Juha Isolehto ja tulos on 362.


      • Rhoo
        nikkari kirjoitti:

        kyllähän suomenennätys on vuodelta 1994. Sen hyppäsi korkeushyppääjä Juha Isolehto ja tulos on 362.

        Tuo ennästyspä ei ole virallinen vaan epävirallinen.


      • toivo kuuula
        Rhoo kirjoitti:

        Tuo ennästyspä ei ole virallinen vaan epävirallinen.

        tasasella viivan takaa vai pari niin että päkiät ovat reunan päällä - suuri ero. samoin hyppääjän jalkojen pittuudella


      • oho oho
        toivo kuuula kirjoitti:

        tasasella viivan takaa vai pari niin että päkiät ovat reunan päällä - suuri ero. samoin hyppääjän jalkojen pittuudella

        Kyl se iha hyvi o jos loikkaa yli 3 metrii, esim Tero Pitkämäki hyppää 3,57 vauhditont..


      • chillll
        oho oho kirjoitti:

        Kyl se iha hyvi o jos loikkaa yli 3 metrii, esim Tero Pitkämäki hyppää 3,57 vauhditont..

        hyppäsi 3,20 vuonna -91. aika hyvä tulos sillä massalla!


      • Räty vittuun!
        chillll kirjoitti:

        hyppäsi 3,20 vuonna -91. aika hyvä tulos sillä massalla!

        Rädyn Seppo helvettiin niin pian kuin mahdollista!


      • Keihään heitto!♥
        Räty vittuun! kirjoitti:

        Rädyn Seppo helvettiin niin pian kuin mahdollista!

        Miksi räty vittuun? siinä on kunnon mies! sanon mä!


      • Ville Vattu
        chillll kirjoitti:

        hyppäsi 3,20 vuonna -91. aika hyvä tulos sillä massalla!

        onko Rädyn tulos jossain virallisesti todistettu/mitattu (muuallakin kuin Tohmajärven keskikaljabaabin pöydässä..)???


    • 14v ja 260cm

      juu juu kyllä ite oon pelannu jääkiekkoo ja siinä tullu pompittua niin se näkyy kyllä tos vauhdittomaskin,,

    • urheilija 10.v

      Ite olen 10.v ja harrastan yleisurheilua ja oma ennätys on 3,95 metriä ja olen porvoon urheilijoista.

      P.S. Meidän opettajan mukaan pituus hypyssä tärkeimmät asiat ovat askeleitten osuminen,korkeus ja ponnistus voima

      • -

        ja muuten toi mun ennätys on niin että otetaan vauhtia en pääse kovinkaan pitkälle ilman vauhtia


    • myyträ

      4.10cm yhdellä jalalla suosta

      • Loikkaaja

        4,95 m 3,2 promillen nousuhumalassa, vaimo selässä ja kolme 10 kg kinkkua prisman kassissa, toki vain vasemmalla jalalla ja 15m/s vastatuulessa, suoraan taksin takapenkille.


      • Urkki Rules
        Loikkaaja kirjoitti:

        4,95 m 3,2 promillen nousuhumalassa, vaimo selässä ja kolme 10 kg kinkkua prisman kassissa, toki vain vasemmalla jalalla ja 15m/s vastatuulessa, suoraan taksin takapenkille.

        Kekkosen Urkkihan hyppäsi aikoinaan 4,5 metrirä lakerikengät jalassa ja 2 promillen känässä 70 - kymppisenä (jotkut väittää että vieläpätakaperin)
        Kyllä Urkki oli kova jätkä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe