Tässäkö elämä on

kuparinen

Olisi kiva kuulla ulkopuolisen mielipide elämästäni, miten jatkaa, mistä saada voimaa. Vai tässäkö tää elämä on, tälläistäkö tää tulee olemaan, onko järkeä jatkaa enää...

Olen 22-vuotias nainen, asun omillani. Olen ollut masentunut 5 vuotta ja kärsin myös paniikista, peloista, ahdistuksesta, unettomuudesta.

Tuntuu että kaikki haluavat käyttää mua vain hyväkseen. "Ystävillä" ei tunnu olevan muuta intressiä olla yhteydessä kuin se jos minusta jotenkin hyötyvät. Olen aina se viimeinen vaihtoehto, jos ei ole mitään muuta niin silloin otetaan muhun yhteyttä.

Minulla on ammatti mutta töitä ei ole. Valmistuin viime kesänä. Puolen vuoden aikana olen laittanut työhakemuksen kaikkiin mahdollisiin paikkoihin; mäkkäriin, lidliin ja dressmannille. En oikeasti edes halunnut mihinkään noihin, mutta ne oli ainoat paikat mihin olis ollut edes joku mahdollisuus päästä tienaamaan rahaa. No, ei tullut edes kutsua työhaastatteluun.

Päiväni ovat käytännössä sitä että herään 16-17 aikoihin, avaan koneen, istun koneella kuuteen asti aamulla ja rupean nukkumaan. Itken joka päivä sitä kun pelkään ettei ole varaa maksaa laskuja tai vuokraa. Elän kuukausittain; kun tulee tuet saan maksettua osan laskuista ja sitten vaivun taas koomaan kuukaudeksi kunnes tulee seuraavat tuet.

Musta tuntuu usein että tää on tässä. Facebook on täynnä statuksia kuinka mun ikäiset ihmiset kiertää maailmaa, pitää hauskaa kavereiden kanssa, syö ulkona, juhlii. Kaikilla on hienot kännykät, vaatteet, autot ja ystävät. Tuntuu että itsekin voisin olla tuollainen mutta istun vaan kotona sälekaihtimet kiinni ja itken ja tuhlaan päiviä päivien jälkeen vaan istumalla koneella.

Onko mulla edes toivoa

7

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rohkaisen sinua

      Ymmärrän jollakin tavoin toivottomuuttasi ja että elämällä ei tunnu olevan mitään sinulle annettavaa. Oletko saanut tehokasta hoitoa masennukseesi? Olisitkohan tässä vaiheessa edes työkuntoinen?
      Eikö sinulle ole tarjottu työkkäristä edes työkokeilua, harjoittelua tai tukitöitä. Vaikka taloudellisesti nuo työt eivät ole kannattavia, mutta kuitenkin ne pitävät jotenkin kiinni päivärymissä, sosiaaliset taidot eivät pääsisi kokonaan ruostumaan.

      Uskon, että jokaisella ihmisellä on ainutlaatuinen tarkoitus ja tehtävä Jumalan luomakunnassa. Et sinäkään siis ole mikään sokea sattuma vaikka nyt näin ajallisesti koet, että elämälläsi ei ole mitään tarkoitusta.
      Itsellänikin on ollut työttmöyysjaksoja, olen läpikäynyt evioeron, konkurssin , paljon hylkäämistä, mutta silloin on todella kantanut usko, että sittenkin olen täällä kun Taivaalln Isän on niin tahtonut.
      Tyttömyydenkin keskellä läytää silloin jotain merkityksellistä ja kokee olevan arvokas ihminen.
      Kannattaa alkaa vaikka harrrastamaan jotain. Liikuntaa ja terveyttä kannattaa pitää yllä.
      Ei manestys, rikkaus, ja se kova ja makea meno välttämättä tee ihmistä onnelliseksi. Vaikka näyttää, että menee lujaa ja menestyy, niin silti saattaa sydän itkeä.
      Sinullakin on toivo ja elämä.
      Elämäsi on Korkeimmissa käsissä.

      • samanlainen

        Tilanteesi on varmaankin väliaikainen tunne.
        Olin itse 20-25 vuotiaana hyvin samanlaisessa tilanteessa.(nyt kuusikymppinen.)
        Ihminen muuttuu kokoajan kasvaessaan aikuisuuteen.
        Paniikki ja patti-tilanteita on ollut paljon .
        Yleiskunto fyysisesti on tärkeä pitää koossa-sille päivälle jona taas on parempi päivä ja jaksat muutakin .lisääntymis-hormooni pitää omissa otteissaan lisääntymis-ikään tulleella naisella !
        Kevättää-kohti jokainen uusi aamu on valoisampi.
        Yrität nyt vaan lisätä kävelyä aina yksi askel enemmän joka päivä.
        Likkumattomana on vaarana tulla ne liikakilot
        .Ja siitähän ne masennuspäivät sitten minullekin alkoivat.
        Kaikesta olen kuitenkin selvinnyt suhtkoht tyydyttävästi-----näinkin vanhaksi.
        Niin teet sinäkin !


      • Aloittaja..
        samanlainen kirjoitti:

        Tilanteesi on varmaankin väliaikainen tunne.
        Olin itse 20-25 vuotiaana hyvin samanlaisessa tilanteessa.(nyt kuusikymppinen.)
        Ihminen muuttuu kokoajan kasvaessaan aikuisuuteen.
        Paniikki ja patti-tilanteita on ollut paljon .
        Yleiskunto fyysisesti on tärkeä pitää koossa-sille päivälle jona taas on parempi päivä ja jaksat muutakin .lisääntymis-hormooni pitää omissa otteissaan lisääntymis-ikään tulleella naisella !
        Kevättää-kohti jokainen uusi aamu on valoisampi.
        Yrität nyt vaan lisätä kävelyä aina yksi askel enemmän joka päivä.
        Likkumattomana on vaarana tulla ne liikakilot
        .Ja siitähän ne masennuspäivät sitten minullekin alkoivat.
        Kaikesta olen kuitenkin selvinnyt suhtkoht tyydyttävästi-----näinkin vanhaksi.
        Niin teet sinäkin !

        Kiitos vastauksistanne, helpottaa tietää etten ole yksin.

        Ajattelen usein että on niin paljon elämää edessä ettei kannata luovuttaa - jos vaikka asiat muuttuisivat joku päivä. Usein kuitenkin epätoivo valtaa mielen ja pelkään että koko pitkä loppuelämäni on tälläistä surkeutta.


    • Tobias de luxe

      Aloita elämä! Opettele heräämään klo7. Mene lenkille heti, Tee päivästä elämän arvoinen. Mene kirjastoon, uimahalliin, kaupoille ja puhu ihmisille, tee itsestäsi tärkeä. Ostaa ei ole pakko, vaan keskustella ihmisille. Avaa keskustelu vaikka säästä tms. uutisista joista muutkin tietäisivät, vaikka eivät tietäisi, niin kerro, äläkä luovuta. Muutaman päivän ponnistelulla, olet aivan toinen ihminen, jolle on tullut tarve keskustella ihmisille. Kun jatkat tätä viikon verran, olet valmis työhaastatteluihin, jotka on haasteellisia vain siksi, että sinua jännittää. Hae töitä suoraan, ilman varsinaista työn hakua. Se kasvattaa itseluottamusta, ja jos ja kun saat töitä ilman työn hakua, saat myös oikeesti kunnon työn. Haet siis vain firmoja, jotka tekee ammatisi mukaisia töitä, tai sinne päin. Oma "ammatti" selviää yleensä vasta kun on ikää mittarissa n.35v.

    • jfofojdsofjsd

      Samaa mieltä. Ei ihme että polla säteileekun nukutaan koko päivä ja valvotaa aamu kuuteen! Se eiol normiaikaa ihmiselle. Minä herään joka ikinen aamu jo ennen kuutta. Sitten käytän päiväni miten käytän. Se vaihtelee mutta koskaan ei ole ollut tylsää. Töitä ei ole ollut vuosiin mutta raha-asiat ei ahdista. ne riittävät kyllä jos katsoo mitä tekee ja mitä ostaa. Muista että aika muuttaa aina asioita. Ei nykyinen ole enää sama kuin eilinen ha huomenna kaikki on jo ihan toisin. Tulevaisuus on juuri sellainen kuin miksi sen itse rakennat.

      Valitettavasti nykypäivän ystävät on juuri tuommoisia että ne muistavat vain kun keksivät jotain hyötyä sinusta. niin on minullakin mutta minä en taas piittaa heitä ellen minä hyödy heistä... ja kas - mitään ongelmaa ei ole! Minull aon vain muutama jo kouluaikainen ystävä ja ne on pysyneet ystävinä niin myrskyssä kuin tyvenessä. Siitä tunnistaa muuten sen tosiystävän. Eivät katoile kummasti kun menee heikosti tai "ei kiinosta"....

      Ei auta itku markkinoilla. Ei muuta kuin ota itseäsi niskasta kiinni ja tee elämästäsi sellainen kuin haluat eläkä missään tapauksessa elä elämääsi jonkun muun kautta. Niillä on vain ikävät seuraukset. Raha ei tuo onnea. on ihan sama vaikka sitä olisi miljoona. Se ei tuo sinulle mitään uutta ja ihanaa. Materia ainakaan miua ei kiinnosta - siksi en pelaa enkä lottoa. Mulle on yksi hailee kuhan on niin paljon vain rahaa että pääsee kuukaudesta toiseen. Täältä lähtiessä pitää muistaa että vainajan kaavussa ei ole taskuja...

      Mutta siis kaikkein tärkeintä nyt että alat elämään kuin ihmiset. Siis herää viimeistään aamusta janukut silloin kun pitää. Alkaa masennus siitä varmasti hellittämään ja päivällä on paljon ulkopuolella asuntoa elettävää elämään. Koneella makaaminen tylisyttää ihmisen! Huomaan sen itsestänikin. Siitä tiedän. Siksi en koneella maksaa enkä ainakaan aamuyön tunteina kun kuulusi nukkua. Eihän tuollasella rytmillä edes lähdetä kuin yövartijan töihin!

    • Minä86

      Moi,

      Kuulostaa tutulta, masentuneen ihmisen puhetta. Voisitko hakea itselle apua jotta elämä alkaisi maistua? Mutta tosin ei se terapeutillakaan ravaaminen mitään takaa,meinaan vaan että saisit purettua asioita.

      Mutta hei, et todellakaan ole yksin, itsekin elänyt moista aikaa, osittain vieläkin, tosin itku on loppumaanpäin 8 vuoden jälkeen.

      • Minä86

        Pakko sanoa yllä olevaan kommenttiin että ei masennus lähde vuorokausirytmiä vaihtamalla. Tosin sillä on suuri merkitys. Olen myöskin sen kannalla että kannattaisi herätä viimeistään aamupäivällä.

        Mutta mä jos kuka tiedän, ja ymmärrän aloittajaa , että voi olla hankala alkaa itse järjestämään elämää, jos on pohjalla Mutta kuinka pohjalla olet mielestäsi? Olisitko valmis oikeasti töihin esim? Jos masennus on lievää, elämän voi alkaa järjestämään, mutta jos se on vähänkään vaikeampaa ja siihen on lisäksi muita oireita, kannattis alkaa hoitaan niitä. Ja vaan levätä. Suo se itselle nyt kun ei kerran töitäkään ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe