Elisa ei osaa korjata kaapeli-tv:n vikaa Järvenpäässä

hermot meni

Järvenpäässä on 1991-rakennettu kaapeliverkko eikä se koskaan ole tänä aikana toiminut moitteetta 6kk-pidempää aikaa.
Jos ei kuva säksätä tai ääni pätki niin kortti kadottaa valtuutuksen joka kerta kun salausavainta vaihdetaan jonka jälkeen nauhoitukset ovat mustia ja "ei valtuutusta" tai "väärä kortti" logo vilkkuu ruudussa. Sitten odotetazn 45min-60min elisan puhelinvalintahelvetin lävitse että joku laittaa sen taas päälle ja kanavat aukeavat.

Kaapelimodeemin ongelmia en käy nyt lävitse.

Kun viimein 13-vuoden taistelun jälkeen saatiin aluevahvistin vaihdettua näytti tilanne jo hetken paremmalta. Menin sitten onneton kertomaan että nolla kelillä on kuvassa häiriöitä ja homma meni täysin reisille.

Elisa lähetti jonkun halvan tumpulan nimeltä Maxisat rukkaamaan säätöjä, eikä jannu tiennyt tuon taivaallista mitä oli aikaisemmin tapahtunut ja sai puolet maksukanavista pimeiksi säätämällä kanavatasot liian alhaisiksi.
Jannu ei myönnä virhettään vaikka rautalangasta vääntäisi.
Hän ON TOIMINUT ELISAN ANTAMIEN OHJEIDEN MIKAAN!

Eli KANAVIA EI TARVITSE KORJATA RIITTÄÄ KUN NE PIMENNETÄÄN!

Miten näin voidaan nykyään toimia? Kuka vastaa elisalla asiakastyytyväisyydestä?
Miten tuohon henkilöön saadaan yhteys?

26

2170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ne toimi....

      Ei toimi nämä kaapeli/tv/internet viritykset muuallakaan, ei Tampereella eikä Turussa, eikä muuallakaan. Jos tulee puhelinpiuhat asuntoon, käytä niitä.

    • elisanpuhuriiski

      Eipä täälläkään 20 kilsaa tamperereelta. Alkoi marraskuulla ja loppua ei näy. En tiedä miksi alkoi samoilla hetkillä kun elisan paskaboxin - modeemin tälläsin kiinni.
      Lusittavaa liki 2 v. Voi äly mitä minä tein ja ihmettelen miksen käynyt vaikka täällä lukemassa näitä.
      Onhan tässä vaihtoehtoja jos rahaa löytyy ja kyllähän sen verran löytyy että tämän ajan yli menis jollain muulla vaihtoehdolla.

      Aloittajalle: Älä ikinä ilmoita mistään jos ei ole totaalisesti pielessä joku. Sen jälkeen vika on korjattu ja vaikka näkis tähtiä niin vika on korjattu ja kirjankannet kiinni.

    • hermot menee

      Taitaa Elisan kupariverkko olla elämänsä ehtoo puolella, muualla pohjolassa on jo kymmenen vuotta tuotu kuitu talon nurkalla ja tehty it-keskus samoin kuin sähkökeskus meillä rakennetaan.
      Olin aikoinani yrityksessä töissä, jossa asiaa puitiin suomen osalta. Täällä operaattorit eivät olleet kiinnostuneita koska langaton 3/4G-tekniikka eteni NOKIAN JOHDOLLA harppauksin. Urakoitsijat eivät kiinnostuneet kun teleyrityksetkään eivät lähteneet kuitua käyttämään.

      Nyt on sitten lirit NAILONEISSA kun NOKIA kaatui ja kuparikaapelit happanee käsiin.
      Maakaapelin elinikä noin 30-50v, siitä on helppo laskea!
      Jokapuolelta kantautuu tietoja tiedonsiirtokyvyn romahduksesta eli verkko hidastuu.
      Kaapelioperaattorit yrittävät PANIIKISSA NOSTAA KANAVIEN LÄHETYSTAAJUUKSIA muuttamalla niiden kanavapaikkoja ylemmäs taajuusalueella.
      Kanavapaikkojen muutosilmoituksia tulee kokoajan, HD-kanavat vaativat suurempia tiedonsiirto nopeuksia/kapasiteettia, mutta kun kupariverkko on jo nyt äärirajoilla, tilanne on kestämätön. Häiriöt kasvavat, eikä niitä enään saada lähetyssignaalista pois, salaperäinen kohina kasvaa koko ajan, esimerkkinä Lahti.

      Eikä vieläkään uskota mitä muut pohjoismaat ovat tehneet jo kymmeniä vuosia, kuitu jokaisen mökin nurkalle ja it-keskus siihen.

    • hermot menee2

      lisäys edelliseen,
      laskin uusimman puhelimen viesteistä että vuodesta 2012 tähän päivään asiasta on tehty häiriöilmoitus 12 kertaa. Talossa on vaihdettu kaikki uusiksi elisan kaapelin päästä eteenpäin, antennijako puhelinkeskuksessa, talon antennikaapelointi, antennirasiat, tv:n ja dixiboxien välijohdot, dixiboxit (3kpl), televisiot (3 kpl) kaikki on uutta ja parasta sekä herkimmillä virittimillä mitä markkinoilta löytyy, rahaa on palanut 3ke, eikä vieläkään vika ole elisan päässä. Maksaako elisa turhat investoinnit? Vika on edelleen sama eli liian alhainen signaalin taso 128QAM JA 256QAM ja 200-300Mhz kanavilla.

      Onko elisan ammattilaisen mahdoton mitata signaalia talon antennirasiasta ja säätää se 5db korkeammaksi, jotta kaapeli-impedanssin muutos 0"C molemmin puolin ei haittaisi? Kaatuuko TTV-lähetyskeskus Tampereella sen johdosta?
      Miksi AINA VIKA ON ASIAKKAANPÄÄSSÄ, eikä haluta ymmärtää että ammattilaisia on myös siellä asiakkaanpäässä jotka IHAN OIKEASTI ymmärtävät asioista?

    • hermot menee3

      oheissesta linkistä voitte katsella elisan ohjeilla säädetyn kuvan häikäisevää tarkkuutta.Ääni on säädetty kotiteatterista pois ettei diskantit pala.

      https://db.tt/hqTTPBAl

      Onko muilla samanlaisia ongelmia kaapeli-tv:n maksukanavilla?

      • koitkestäää

        Oliko Panasonic ?

        Älä elisan säädöillä lähde alkuun. Tuolta minä keksin jotain ominaisuuksia poistaa tyystin omasta töllöstä kun olivat turhia ja kaikki päin peetä.

        http://tekniikanmaailma.fi/kuva-ja-aani/televisioiden-kuvasaadot/tv-kuvasaadot

        Minulla on nyt sonyn asetukset ihan ok. Mutta esim ( ei ole elisan paskadigiboxia ) Kortinlukija CI HD
        Tein varsinkin kontrastin -valoisuuden ja ym säätöjä niin parani ne.

        Toinen juttu onkin esim. Discovery investication jossa tuota ongelmaa on ihan uusissa afääreissä nykyään. Tekstit välillä ruotsi joku entinen venäjään kuuluva maa ja puhekieli venajä joka selostaa ohjelman ja vieläpä mainokset välissä. :) Kuva välillä täysin musta ja vaihtaa kuvasuhdetta kesken ohjelman ja nykii pätkii pikselöityy ym.

        Joku laajempi ongelma ilmoitettiin.

        Ja erinäisiä häiriöitä milloin missäkin ja päivästä päivään .

        Missä elisa siellä ongelmia. Maikkarilla on nyt teksitysongelmia ja ne ei kuulu operaattorin viaksi. Yks tv kormaamon ukko sanoi.

        Jos sulla on se digiboxi heitä se paskatunkiolle.


      • hermot menee4
        koitkestäää kirjoitti:

        Oliko Panasonic ?

        Älä elisan säädöillä lähde alkuun. Tuolta minä keksin jotain ominaisuuksia poistaa tyystin omasta töllöstä kun olivat turhia ja kaikki päin peetä.

        http://tekniikanmaailma.fi/kuva-ja-aani/televisioiden-kuvasaadot/tv-kuvasaadot

        Minulla on nyt sonyn asetukset ihan ok. Mutta esim ( ei ole elisan paskadigiboxia ) Kortinlukija CI HD
        Tein varsinkin kontrastin -valoisuuden ja ym säätöjä niin parani ne.

        Toinen juttu onkin esim. Discovery investication jossa tuota ongelmaa on ihan uusissa afääreissä nykyään. Tekstit välillä ruotsi joku entinen venäjään kuuluva maa ja puhekieli venajä joka selostaa ohjelman ja vieläpä mainokset välissä. :) Kuva välillä täysin musta ja vaihtaa kuvasuhdetta kesken ohjelman ja nykii pätkii pikselöityy ym.

        Joku laajempi ongelma ilmoitettiin.

        Ja erinäisiä häiriöitä milloin missäkin ja päivästä päivään .

        Missä elisa siellä ongelmia. Maikkarilla on nyt teksitysongelmia ja ne ei kuulu operaattorin viaksi. Yks tv kormaamon ukko sanoi.

        Jos sulla on se digiboxi heitä se paskatunkiolle.

        Jep, tuo mitä kuvasin on Panasonic, kamera millä kuvasin oli kännykkä ja pimeä/hämärä huone. Kuvanlaatu tuossa kännykkäkamerassa 720p (no eipä vakuuta) mutta idea oli näyttää etten turhia huutele.
        Ongelma on pahin kun ulkona on nolla-keli eli pakkanen lauhtuu.
        Kunnon pakkasilla ja helteillä ei isommin ongelmia.
        Elisan boxi lensi ikkunasta 2kk koekäytön jälkeen, hommasin Linux pohjaisen boxin eikä "kaatuille".


    • 5678

      Onko sinulla liikaa kirkkautta ? vähennä vähän. Valkoisuutta on tuon mukaan liikaa.

      • hermot meni5

        Kännykkäkameran kuva vääristää, se ei todelliduudessa ole noin huono.
        Idea oli kuvata häiriöitä ja kännystä ne sai helpoiten verkkoon.
        Kuvattava oli panasonicin uusin plasma mutta toisessakin samsungin tekeleessä
        eri antennirasiassa on samat ongelmat.
        Laitoin tuon videon elisan palstalle etusivulle kaikkien seurattavaksi, moderaattoreille tuli hätä "siivota" se pois ihmisten silmistä palsta-ketjuun mistä sitä ei kukaan löydä ja mainostaa että homma on "ratkennut" mutta minä en asiasta tiedä mitään.Palstaa sensuroidaan elisan puolelta ja moderaattorit selvittävät asioita keskenään ilman että asiakkaalta saadaan ongelman poistumisesta vahvistusta.


      • hermot meni
        hermot meni5 kirjoitti:

        Kännykkäkameran kuva vääristää, se ei todelliduudessa ole noin huono.
        Idea oli kuvata häiriöitä ja kännystä ne sai helpoiten verkkoon.
        Kuvattava oli panasonicin uusin plasma mutta toisessakin samsungin tekeleessä
        eri antennirasiassa on samat ongelmat.
        Laitoin tuon videon elisan palstalle etusivulle kaikkien seurattavaksi, moderaattoreille tuli hätä "siivota" se pois ihmisten silmistä palsta-ketjuun mistä sitä ei kukaan löydä ja mainostaa että homma on "ratkennut" mutta minä en asiasta tiedä mitään.Palstaa sensuroidaan elisan puolelta ja moderaattorit selvittävät asioita keskenään ilman että asiakkaalta saadaan ongelman poistumisesta vahvistusta.

        Pitäisi mennä räkkäkällä tuohon jakokaappiin ja säätää tasot entisilleen ja hitsata senjälkeen ovi kiinni.


    • ota opiksi niin minä

      Minulle soitti tuon Maxisat firman joku mittaaja ja ilmoitti että olen tulossa ollaanko kotona. Elisa ei edes kysynyt haluanko jotain ihmistä mittaileen. Ja eikun soittamaan onko elisa lähettänyt kyseessä olevaa kaveria. Siis ei pidä antaa tehdä mitään ennen kuin elisa soittaa ja on itse paikalla. Ei se mitään oikein tehnyt vaaan sanoi minun laitteissa olevan vikaa. En tiedä miksi sai mtv hd kanavalle teksit kun samaan aikaan maikkari ilmoitti ettei tekstiä nyt näy kun on ongelmia.
      Siis aina vaadittava etukäteen elisan soitto että saako lähettää jonkun ja olla itse paikalla.

    • tv sekaisin täälläki

      Lähetä tuo elisaan. Kokolailla kauheeta katsottavaa. MTV alkaa yhteistyöhön DNA:n kanssa ja kanavat voivat muuttua.
      Lähtee kohta nuo vielä toimivat fakta leffa ym. kohta mäkeen nekin.
      Ei käy kateeksi. Koita kestää ja älä luovuta.

      • hermot menee

        Elisa sensuroi videon heidän palstaltaan välittömästi pois, ja kertoi ongelman ratkenneen. Miten se on ratkennut? Minulla ongelma on akuutti vaikka palstan moderaattori toista väittää. Sitäpaitsi ongelmia on useita, mikä niistä on heidän mielestään ratkennut? Esimiesten aikaansaama paniikkireaktio, se on syy.


    • toimii toistaiseksi

      Nyt ammattilainen keravalta tasot ylös ja ihme ja kumma kanavat näkyvät taas!

      • elisan vitsipasia

        No toivottavasti myös jatkossa. Minä olen lopen kyllästynyt maksukanavien toimimattomuuteen ja lopetan nekin vähät mitä vielä on. En katso juurikaan telkkuu paitsi illalla unensaantiin :) Mutta en saa untakaan tuolla keinolla kun alkaa ottamaan kuuppaan se häiriö ja musta ruutu ym. sekoilu.
        Jotakin on vikaa kun noin isolla operaattorilla on noin osaamaton sakki töissä. Puhelimeen vastaa yleensä joku jo valmiiksi vittuuntunut elämäänsä kyllästynyt toope joka aloittaa kehoittamalla repimään iuhoja ja sotkemaan telkun ja ostamaan johtoja ym. siis samoja mitä lähettivät juuri.
        Naapuri otti soneran langattomat jotkut laitteet käyttöön kun kyllästyi tuohon sekoiluun.
        Nauti nyt ja tsemppiä.


      • hermot meni 5
        elisan vitsipasia kirjoitti:

        No toivottavasti myös jatkossa. Minä olen lopen kyllästynyt maksukanavien toimimattomuuteen ja lopetan nekin vähät mitä vielä on. En katso juurikaan telkkuu paitsi illalla unensaantiin :) Mutta en saa untakaan tuolla keinolla kun alkaa ottamaan kuuppaan se häiriö ja musta ruutu ym. sekoilu.
        Jotakin on vikaa kun noin isolla operaattorilla on noin osaamaton sakki töissä. Puhelimeen vastaa yleensä joku jo valmiiksi vittuuntunut elämäänsä kyllästynyt toope joka aloittaa kehoittamalla repimään iuhoja ja sotkemaan telkun ja ostamaan johtoja ym. siis samoja mitä lähettivät juuri.
        Naapuri otti soneran langattomat jotkut laitteet käyttöön kun kyllästyi tuohon sekoiluun.
        Nauti nyt ja tsemppiä.

        Kiitti, yritä hätyytellä elisaa sähköpostilla yhteydenotto(ät)elisa.fi ja kiintea.yhteydenotto(ät)elisa.fi uhkaa irtisanoa kanavat jos niitä ei saada näkyviin.
        Jos sinulla on elisan laitteet heitä ne ikkunasta ulos ja homma kunnolliset vaikka verkkokaupasta. Tuossa "main kampf" eli "taisteluni" elisan kanssa omasta ongelmastani joka oli taas heidän mokansa.

        http://yhteiso.elisa.fi/t5/Yleinen-keskustelu/Maxisat-munasi-kunnolla/td-p/341753


      • Hermot menee 6

        Kun viimein löytyi oikea vanhanajan ammattilainen, joka todella tiesi mitä teki ja tekniikka muutenkin oli "hanskassa" kyselin seikkoja mitä kannattaisi tutkia muidenkin, jotka painivat elisan kaapeleiden häiriöiden kanssa.
        -Ensimmäisenä, jos halutaan moitteeton kuva ja ääni on signaalitasot oltava antennirasialta mitattuna riittävät (sisältä huoneistosta EI ALUEKESKUKSELTA ULKOA tai kilometrien päästä aluevahvistimen lähdöstä).
        Jos mahdollista antennirasiat kannattaa mittauttaa koko taajuuskaistalla (ei siis VAIN yhdestä kohtaa taajuusaluetta) meilläkin ilmeni selvä notkahdus kaistan keskivälillä. Kaveri suositteli vähintään seuraavia arvoja kunnon kuvan ja äänen vastaanottamiseen.

        SD-kanavat (Digikanavat perus-resoluutiolla) vähintään 65db, mieluummin 67db.
        HD-kanavat (Teräväpiistokanavat QAM256 muksissa) 75db.

        -QAM256, jolla valtaosa HD-kanavista lähetetään kaapeloinnin optimointiin kannattaa kiinnittää huomioita, huonot välijohdot TV-DIGIBOXI-ANTENNIRASIA pois ja tilalle tuplasuojatut paksut kaapelit. Kaapeliden jatkoja pitäisi välttää, mielummin yksi pitkä johto kuin monta jatkopätkää peräkkäin.

        -Monen Digiboxin "ketjutus" peräkkäin nostaa kohinaa kaapelissa, eikä viimeisenä olevalle telkkarille enään riitä riittävän laadukasta signaalia (digiboxien virittimet vahvistavat kyllä signaalia, mutta niin ne vahvistavat myös kohinaa heikkolaatuisia kun ovat). Huomioikaa, että monessa Dixiboxissa saattaa olla parikin viritintä, jolloin 2 Digiboxia ennen TV:tä tarkoittaa 4-viritintä ENNENKUIN TV saa signaalin antenniliitäntäänsä. Yksikin huono "LOOP-johto" (virittimien välinen lenkitys) virittimien välissä ja ongelmat näkyvät heti kuvan/äänen oireiluna.

        HD-vastaanotto on erittäin haavoittuvainen, jos jokin osa-alue pettää epäonnistuu kokonaisuus helposti eli kuva on mitä on.

        -Viimeisenä kehoittaisin varomaan niitä antennikaapeleita, jos niihin kompastuu, niitä revitään irti seinästä vaipasta eikä pistokkeesta, siivotessa imurilla kolhitaan niin kaapelin "keskikarva" saattaa katketa ja kuva ja ääni pätkivät huonon antennijohdon takia, myös johdon liian kova taittaminen saattaa vaurioittaa sitä sisältä.
        Yleensä paksu ja tukeva kaapeli on parempi kuin halpa ja ohut.
        Ns.ferriitti-magneeteista (häiriönsuojaus) en ole havainnut mitään hyötyä, maksavat paljon erikoisliikkeissä mutta hyöty kyseenalainen, itse en suosittele niitäkään.
        Toivottavasti näistä "kansanomaisista" ohjeista on hyötyä edes muutamalle ongelmien kanssa kamppaileville HD-katsojille.


    • vielä liki 2 v.

      Kirjoitin juuri sepustuksen ja kuis ollakkaan modeemi tilttas kesken. Siis tuo sinivalkoinen lelu. Ei eka , eikä viimeinen kerta kun yhteys katkee. Surkeinta on kun katkeaa kesken pankkiasioita hoitessa niin se ottaa pattiin ja lujaa.

      Minä en tuolla elisan paskagigiboxilla tee yhtään mitään enkä tallenna tai käytä muitakaan ominaisuuksia.
      On sonyn telkku ja kortinlukija CI ja kyllä nuo muutamat HD kanavat toimii ihan ok. Mutta kun maksan muutamasta SD kanavasta jossa kuvahäiriöitä niin paras lopettaa ne ja palata tämän paskamodeemin ja sopimuskauden jälkeen uudestaan asiaan.

      Huomasin kun kirjoituksesi elisapalstalle piiloitettiin. En siedä koko palstaa enkä ole nähnyt mitään vastausta josta olisi yhtään apua ja kukaan ei siellä osaa neuvoa kuin tuota piuhojen repimistä ym.

      En siedä lukea sitä palstaa kun joku valipää kopio ylimmän kirjoituksen kokonaan ja ja vastaa muutamalla typerällä rivillä vaikka se kirjotus on siinä just nähtävillä ja joku urvelo kopio ja kopio uudestaa kaikki ja koko paska on sekaisin ja sietämätön sotku koko ketju.

      Koneeni kävi huoltamossa ja pojat tekivät pyynnöstäni että minä en saa yhteyttä mihinkään eikä minuun saa kukaan. Tuo paskamoodemi löytyi googlesta ym. sälää. Lisäksi minun koneessa oli kirjautuneena yllättävän monta henkilöä :D ja karsin kaiken ylimmääräisen mäkeen.

      Teen vielä uuden telkun oston ja uuden kortin ja tämän vajaan kahden vuoden sopimuskauden jälkeen lähden uusilla laitteilla ja tämän kaapelimodeemin vien mustassa paketissa elisan ovelle ja laitan surunauhat.

      • ja toimii linux mies

        Jos modeeminasi on BEVAN IBOX C5200n kaapeliboxi, se on ihan P*ska.
        Heitä keittiön ikkunasta ulos. Kärsii kroonisesta lämpöhalvauksesta jatkuvasti, virtajohtoa pitää repiä seinästä irti että selkään tulee skolioosi aina kun se kaatuu.
        Itselläni kerkesi olemaan niitä 3kpl aina takuuseen uutta yhtä huonoa tilalle.
        Viimeisen palveli ilman kuoria 6kk ja sitten hermo meni ja hommasin verkkokaupasta ihan oikean kaapelimodeemin ja ilmoitin ekisalle uuden mac-id numeron ja ei ole kertaakaan temppuillut sen jälkeen. Toimii 24/7 ei tarvitse repiä johtoja siis TOIMII. Hakuna vdsl2 kun bongaat uutta peliä kaupasta, huomioi myös riittävä nopeus. Eroa kuin yöllä ja päivällä.
        Elisan Digiboxi lensi samasta keittiön ikkunasta ulos, nyt on LINUX-pohjainen tallentaja, ei kaadu, ei jumita, ei jätä nauhoituksia tekemättä/keskeytä niitä.
        Kovalevy 2T ja verkkolevylle tallennus toimii kun ajatus. Android tabletista voi ajastaa ja katsella nauhoituksia kun porukka katselee muuta televisiosta digiboxin kautta. Tekniikka on valovuoden edellä elisan vehkeitä.


      • Niinpäjuu
        ja toimii linux mies kirjoitti:

        Jos modeeminasi on BEVAN IBOX C5200n kaapeliboxi, se on ihan P*ska.
        Heitä keittiön ikkunasta ulos. Kärsii kroonisesta lämpöhalvauksesta jatkuvasti, virtajohtoa pitää repiä seinästä irti että selkään tulee skolioosi aina kun se kaatuu.
        Itselläni kerkesi olemaan niitä 3kpl aina takuuseen uutta yhtä huonoa tilalle.
        Viimeisen palveli ilman kuoria 6kk ja sitten hermo meni ja hommasin verkkokaupasta ihan oikean kaapelimodeemin ja ilmoitin ekisalle uuden mac-id numeron ja ei ole kertaakaan temppuillut sen jälkeen. Toimii 24/7 ei tarvitse repiä johtoja siis TOIMII. Hakuna vdsl2 kun bongaat uutta peliä kaupasta, huomioi myös riittävä nopeus. Eroa kuin yöllä ja päivällä.
        Elisan Digiboxi lensi samasta keittiön ikkunasta ulos, nyt on LINUX-pohjainen tallentaja, ei kaadu, ei jumita, ei jätä nauhoituksia tekemättä/keskeytä niitä.
        Kovalevy 2T ja verkkolevylle tallennus toimii kun ajatus. Android tabletista voi ajastaa ja katsella nauhoituksia kun porukka katselee muuta televisiosta digiboxin kautta. Tekniikka on valovuoden edellä elisan vehkeitä.

        Ja varmaan kannattaa olla sekoittamatta kaapelimodeemit ja vdsl:t.

        Mutta itse asiaan; täällä kävi elisan korjaaja ja löytyipä se vika sitten ihan taloyhtiön oman seinän sisältä, piuha yhden pienen karvan varassa ja ruuvi löysällä.

        Ei se sähkö hyppää, onneksi..


      • mopo keulii elisa
        Niinpäjuu kirjoitti:

        Ja varmaan kannattaa olla sekoittamatta kaapelimodeemit ja vdsl:t.

        Mutta itse asiaan; täällä kävi elisan korjaaja ja löytyipä se vika sitten ihan taloyhtiön oman seinän sisältä, piuha yhden pienen karvan varassa ja ruuvi löysällä.

        Ei se sähkö hyppää, onneksi..

        Kyllä tuo kaveri tietää mitä puhuu. Ei sekoita laitteita. Joten niinpäjuu pitää lättynsä kiinni.
        Asiaan. Olin parin tutun luona täällä Tampereen kupeessa ja kävin ostamassa pitsan ja siellä oli yle hd kanava auki ja aivan järkkyä pikselimössöä. Utelin onko elisa ? On arvelivat. Työntekijän kanssa jutustelin ja hän sanoi että täällä on valtavasti elisan kaapeliongelmia ja hänen kaikki hd kanavat ihan sekaisin.
        Olen rummuttanut elisaan marraskuulta asti , että tehkää nyt hel,,, jotakin. Ammatti-ihmisetkin jo ihmettelevät moista saamattomuutta elisan touhussa.
        Joissakin maksukanavissa lie joku laajempi koko maata koskeva propleema kun veli ei näe vantaalla tilaamiaan kanavia kaikkea ja osaa ei ole edes valikossa.
        Elisa oli ennen ihan toimiva yhtiö ja nyt se kyntää suossa ja tällä koheltamisella häviää asiakkaat kyllä pois.
        Naapurin ukko siirtyi soneran vasttaaviin laitteisiin ja kuulemma toimii ihan ok.
        Koita Kaitsu kestää ja me täällä Tampereella ja muut missä nyt ovatkin.
        Valitusta lisää niin kauan että rupeavat hommiin. Jos nyt urheilultaan kerkiää.


    • väsynyt ongelmiin

      Minulle tulee kauhea sekasotku kun data tulee modeemiin ja telkkuun samasta reikelistä. Aivan järkkyä tuo pikselöityminen ja kuvan sekoilu telkussa. Alkoi n. kahden viikon päästä kun tämän sinivalkoisen kaapelimodemin laitoin.
      En tiedä mitä teen. Data sekoittaa kummatkin laitteet ja ostin uuden jakajan ja piuhat ym. Tuota kuvaa on välillä mahdoton katsoa. Kyllä ottaa aivoon kun menin ääliö tuohon liriin ja olen siinä liki 2 vuotta. Yritän saada purettua tuon kaapelimodeemin laitettavaksi puhelinpistokkeeseen . Jos ei onnistu niin tilaan soneran liittymän ja yritän pyytää lopettaan modeemin datansyötön kaapelireikään josta tulee data telkkuun.
      Aivan raivona ja olen ihan lopen kyllästynyt koko touhuun.
      Netin käytöstä tulee ahdistus ja telkun katselemisesta samoin. Miten voi tuo firma olla noin surkeassa jamassa nykyään.
      Ei auta kun marssia elisaan ja alettava neuvottelemaan jostain muusta vaihtoehdosta.

    • kaitsu2014

      Elisan liikkeessä on teknisesti kouluttamattomia osa-aikatumpuloita.
      Heiltä tuskin apuja löytyy, myyvät sinulle jotain yhtä huonoa boxia tilalle.
      Itseltäni hajosi Elisan toimittama thomson-merkkinen kaapelimodeemi olisivat myyneet 95e uuden samanlaisen lelun. Kieltäydyin kaupasta ja hommasin netistä 25e motoralin kunnon pelin, joka toimi vielä moitteetta 5v jälkeen kun vaihdoin sen nopeampaan purkkiin. Elisan boxit ja motukat ovat markkinoiden huonoimpia, koittakaa välttää niitä. Vaikka myyjä väittää että laatu on parantunut se ei pidä paikkaansa merkki muuttuu mutta laatikko on yhtä huono kuin edeltäjänsä. Ostakaa vapailta markkinoilta boxi ja kaapelimotukka niin homma toimii 100x paremmin eikä jatkuvat laiteongelmat syö miestä. Kunnon vehkeillä viat ovat aina lähetyspäässä, voi olla varma että omat laitteet toimii. Se on jo puolet vähemmän vikakohteita!

    • väsynyt enempi yhä

      No ja taas salamana tapaus elis. Aamulla 3 tekstaria että adsl tulossa ja paketti matkalla ja niin pois päin. Siis EI KYSYTTY YHTIKÄS MITÄÄN ??? Eikun elisaan. Nyt täytyy ihmetellä missä helwetissä miehet on. Aivan hermoromahduksen partaalla nainen siellä yritti kuunnella minun ( anteeksi hänelle ) paasausta. No lopputulos että saan adls modeemin joka oli viime marraskuulla vielä tuossä puhelinpistokkeessa. Hallelujaa !!!
      Saan ihan noutaa sen tuolta parin kilsan päästä ja tietysti taas samat saakelin romut sisällä kuin viihdelaatikossa. Kielsin lähettämään noita romuja.
      En enää viitsi tapella ja tulkoon laskua ovista ja ikkunoista ja vedän tän liki 2 vuotta läpi jotenkin . Hommaan kyllä uuden itse kunhan jaksan verkkokaupasta ja rämmin sillä marrakuuhun 2015 Hallelujaa!!

      En tiedä kuinka kovilla siellä shopitissa ne naiset olivat , mutta tuo nainen oli ihan rikki. Ukot vahtaa urheilua ja naiset kuuntelevat valituksia. Tämä c2300 pace on tänään tiltannut jokusen 15 kertaa ja tämä on aika saakelin epeli kun aina silloin heittää volttia kun pankki tms,, sellaisen kanssa touhuaa.

      Täällä on telkut sekaisin ja ihmiset eivät älyä valittaa elisaan kun eivät tajua mistä data tulee telkkuun. Valittavat taloyhtiöön ja muille vaikka osoite olisi ELISA. ? Hiton tyhmää sakkia stana,,
      Näillä mennään eteenpäin ja aina uusia yllätyksiä päin -- pystyssä tietenkin. :)

    • lakimies_

      Kuluttaja-asiamiehen pitäisi aktivoitua noiden Elisan purnukoiden takia.
      Miten vuodesta toiseen voidaan aina vaan huonompia kaapelimodeemeja / viihdeboxeja / Digiboxeja jakaa asiakkaille ja kun ongelmia syntyy NIIDEN TAKIA oletetaan ASIAKKAALLA olevan valmius korjata ne. Ei se näin voi mennä, kyllä palvelun TARJOAJALLA ON VELVOLLISUUS varmistaa että myyty tuote on TOIMIVA vasta sen jälkeen syntyy peruste veloittaa siitä laskulla.

      • pettynyt ellun asiakas

        Parempia suomalaisia laitteita olisi heti saatavissa mutta ellu haluaa halvinta päätettä jotta voitto maksimoidaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe