Juopottelu mietityttää...

Liikakäyttäjä

Olen 25 vuotias mies. Yleensä juon joka viikonloppu vähintään mäyräkoiran olutta. Yleensä enemmän. Parhaimmillaan saattaa mennä jopa pari lavaa kaljaa. Riippuu täysin tilanteesta. Tiedän että tälläinen juominen on todella haitallista pidemmän päälle. Mutta tästä on tullut ikään kuin tapa. Eli viikonloppuun kuuluu dokaaminen. Tuleeko muille kännäämisestä ihmeellistä ihottumaa? Vatsan seudulle siis ja muuallekkin? Itselle alkoholi on aiheuttanut unettomuutta ja ummetusta plus tuo ihottuma. Nyt ajattelin jos olisi juomatta vähän aikaa tai ainakin joisi vähemmän. Viikot menee yleensä vähemmällä määrällä. Yleensä en ota viikolla ollenkaan. Toleranssit on kyllä jo sitä luokkaa, että pikku tauko ei tekisi yhtään pahaa. Ja kyllä olen huolissani omasta terveydestä ja rappio juopoksi en halua. Tällä hetkellä näkisin juomiseni liikakäyttönä. Joka tapahtuu viikonloppuisin. Katumusta on monesti juopottelun jälkeen. Onko muilla? Tai oikeastaan haluaisin kuulla teidän tarinoita asiasta. Millaisia fiiliksiä herättää aihe? Kirjoittajan iällä ei ole väliä. Tämä taitaa olla koko kansan sairaus kaiken ikäisillä. :p

8

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juontiinsakyllästyny

      Aihe herättää muistoja omasta nuoruudestani. Hyvä että lopetin.

      • nollalinja pitää

        moi ap : ).tuo ihottuma kertoo jostakin kuten myös ummetus.tietty unettomuuskin.arvelet juuri samaa syyllistä kuin mä eli alkoholia.olisi järkevää mennä lääkäriin näyttämään iho, ja miettimään ummetusta.unettomuuskin pahasta,aivot tarvitsevat syvää lepoa tai napsahtaa joku päivä.oletko ajatellut A-klinikkaa?tietosi jää salaisiksi ja saat avokatko lääkkeet ilmaiseksi viekkareihin.ekat yötkin menisi paremmin.monissa paikoissa akupunktiohoitoa heti aamusta,suosittelen.auttaa elimistöä toipumaan,vähentää juomahaluja ja rentouttaa.siellä myös alan lääkäri saatavilla.mun historia alkoi normi biletyksenä nuoruudessa,nyt olen 43v nainen ja kun mietin menneitä niin kyllä se viinapiru oli hämmentämässä aika ajoin.pahiten homma repesi n 30-vuotiaana.paljon mokia tuli tehtyä..nyt täysin raittiutta takana reilu 4v eikä kaduta yhtään koska pari kertaa meinasi henki lähteä.lopulta olin täysin itsetuhoinen.elämä suurelta osin harmaata mutta ne väripilkut näkyy kun asenne on oikea.tunteet ja ajattelu ovat aitoja selvänä,voiko upeampaa olla?aikansa se uuden opettelu vie voimia ja paljon,saattaa käydä ylikierroksillakin ja se on normia.aivot etsivät tasapainoa ja sä opettelet uusia asioita.askel/päivä/hetki kerrallaan.rohkeasti googleta lähin A-klinikka,et varmasti menetä mitään kun käyt siellä.itse ihastuin Nimettömiin narkomaaneihin eli NA:laisiin.vilpittömän lämmintä porukkaa.heille myös alkoholi on huume.toinen eli AA on yleisesti tiedossa oleva toveriseura,käy kurkkaamassa.se periaate on näillä kahdella toveriseuralla että uusi tulokas on aina tärkein jäsen : ).niin,jotakin sun pitäisi tehdä..mutta sen valinnan teet vain sinä itse.muista se,jos retkahdat juomaan niin se ei ole maailman loppu vaan aina pääsee ylös kokemusta vahvempana,(itse 2v ratkesin vähän väliä).raittiuden aloituskertoja ei lasketa.älä jää yksin,toveriseuroista löydät varmasti paljon uusia ystäviä ja vertaistukea.puhun nyt kokemuksistani.onnea tiellesi,mieti ja kokeile mikä olisi sun juttu.kirjoittele!


      • nollalinja pitää
        nollalinja pitää kirjoitti:

        moi ap : ).tuo ihottuma kertoo jostakin kuten myös ummetus.tietty unettomuuskin.arvelet juuri samaa syyllistä kuin mä eli alkoholia.olisi järkevää mennä lääkäriin näyttämään iho, ja miettimään ummetusta.unettomuuskin pahasta,aivot tarvitsevat syvää lepoa tai napsahtaa joku päivä.oletko ajatellut A-klinikkaa?tietosi jää salaisiksi ja saat avokatko lääkkeet ilmaiseksi viekkareihin.ekat yötkin menisi paremmin.monissa paikoissa akupunktiohoitoa heti aamusta,suosittelen.auttaa elimistöä toipumaan,vähentää juomahaluja ja rentouttaa.siellä myös alan lääkäri saatavilla.mun historia alkoi normi biletyksenä nuoruudessa,nyt olen 43v nainen ja kun mietin menneitä niin kyllä se viinapiru oli hämmentämässä aika ajoin.pahiten homma repesi n 30-vuotiaana.paljon mokia tuli tehtyä..nyt täysin raittiutta takana reilu 4v eikä kaduta yhtään koska pari kertaa meinasi henki lähteä.lopulta olin täysin itsetuhoinen.elämä suurelta osin harmaata mutta ne väripilkut näkyy kun asenne on oikea.tunteet ja ajattelu ovat aitoja selvänä,voiko upeampaa olla?aikansa se uuden opettelu vie voimia ja paljon,saattaa käydä ylikierroksillakin ja se on normia.aivot etsivät tasapainoa ja sä opettelet uusia asioita.askel/päivä/hetki kerrallaan.rohkeasti googleta lähin A-klinikka,et varmasti menetä mitään kun käyt siellä.itse ihastuin Nimettömiin narkomaaneihin eli NA:laisiin.vilpittömän lämmintä porukkaa.heille myös alkoholi on huume.toinen eli AA on yleisesti tiedossa oleva toveriseura,käy kurkkaamassa.se periaate on näillä kahdella toveriseuralla että uusi tulokas on aina tärkein jäsen : ).niin,jotakin sun pitäisi tehdä..mutta sen valinnan teet vain sinä itse.muista se,jos retkahdat juomaan niin se ei ole maailman loppu vaan aina pääsee ylös kokemusta vahvempana,(itse 2v ratkesin vähän väliä).raittiuden aloituskertoja ei lasketa.älä jää yksin,toveriseuroista löydät varmasti paljon uusia ystäviä ja vertaistukea.puhun nyt kokemuksistani.onnea tiellesi,mieti ja kokeile mikä olisi sun juttu.kirjoittele!

        vaikka mulle laitettu tähän mennessä vain yksi miinus niin ihmettelen pitäisikö juomaongelma salata.se elämä aivan helvettiä kun lapasesta lähtee touhu.ap toivoi tarinoita asiasta ja en valehdellut.ei ole mitään syytä.itseään ei voi loputtomiin huijata..AA:n ja NA:n molliminen ei ole asiallista.nämä toveriseurat todellakin auttavat useaa ja loppuelämän.hyvin paljon kulkee vain valheita avunantajista.ap,hienoa kun olet miettinyt käyttöäsi,sen asian pitäisi kaikkien tehdä jossakin vaiheessa.kesä ja terassi,siinä on fiilistä : ).kaikkea hyvää sulle.


      • Anonyymi
        nollalinja pitää kirjoitti:

        vaikka mulle laitettu tähän mennessä vain yksi miinus niin ihmettelen pitäisikö juomaongelma salata.se elämä aivan helvettiä kun lapasesta lähtee touhu.ap toivoi tarinoita asiasta ja en valehdellut.ei ole mitään syytä.itseään ei voi loputtomiin huijata..AA:n ja NA:n molliminen ei ole asiallista.nämä toveriseurat todellakin auttavat useaa ja loppuelämän.hyvin paljon kulkee vain valheita avunantajista.ap,hienoa kun olet miettinyt käyttöäsi,sen asian pitäisi kaikkien tehdä jossakin vaiheessa.kesä ja terassi,siinä on fiilistä : ).kaikkea hyvää sulle.

        Meidän perheessä ei kukaan ja meidän rapussa juuri kukaan ryyppää, pitäisikö valtion alkaa jakamaan ryyppyseteleitä, että kaikilla olis tasa-arvoiset mahdollisuudet ryyppäämiseen?


    • Liikakäyttäjä

      Moi ja kiitos viestistäsi! Itse en koe alkoholia ongelmana itselleni. Pikemminkin tavaksi jääneenä joka viikkoisena rentoutumisena. Nyt en kuitenkaan sano, että sekään olisi järkevää. Mutta en väitä, että olisin täysi juoppo joka juo joka päivä. Krapularyyppyjä otan harvoin. Omat asiat ja mahdolliset työt hoidan. Jos on tarkoitus vähentää juomista se onnistuu kyllä. Muutaman kerran on lipsahtanut. Itseasiassa jos on ylikierroksilla eli vieroitusoireissa on silloin unettomuus pahempaa. Ummetukseen auttaa lääkkeet. Mutta en kiellä etteikö alkoholi olisi niihin syypää. A klinikkaa en nää itselleni pakollisena vaan juomisen vähentäminen on tavoite. Kesällä taas kerkeää ottamaan ja istumaan kuppiloissa. Eli säästämään rahaa sinne. :)

      • Pankin asiakas

        Minullakin on säästötavoite kesäksi saada kokoon nätti summa auton vaihtoon. Aloitin säästämisen jo viime kesänä, ja se on aika helppoa, kun mulla ei mene rahaa kaljaan yms.


    • Pankin asiakas

      Katso Päihdelinkki ja sieltä testit, esimerkiksi SADD

    • fsad

      Osta mieluummin viron mäyräkoiria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3700
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1813
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      151
      1270
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      913
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      870
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      850
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      830
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    Aihe