Auli & Jakob

selittelyä

Tänään Jakob puhui ohjelmassaan, että kaikkea ei ole kirjoitettu Raamattun mitä hengellisessä elämässä voi tapahtua, tarkoittaen tai minun tulkitsemana, että erinäisiä armolahjoja tai ihmeitä voi tapahtua YLI RAAMATUN.

Niinpä niin. Taasko selitellään DH:n juttuja. Tulee vaan pakosta mieleen.

Suonto puhui edellisessä ohjelmassa ennen tätä pariskuntaa todellista asiaa harhaopeista.

15

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maitopoika Hki

      Suonnon ja Mellerin kannanottoja olenkin odottanut eksytykseen.

      Sekin tuntuu olevan jännä juttu kun eräs sanoi että ei kommentoi sitämitä joku julistaja puhuu.

      Sitten kun asian kysyy niin ettei väitteen esittäjää mainitse nimeltä niin vastauksen antaminen on helpompaa. Olemus ei ole niin kireä. Ja kun sananopettajaa rakastaa niin ei sille oikein kehtaa mennä kyselemään ja tarkentamaan että vastasit toisessa yhteydessä toisella kerrallanäköjään sitten samaan kysymykseen jota kysyin, kysymys oli vain muotoiltu eri sanoin.

      Kirjoitukseni ei liity suoraan mitenkään Jaakobiin tai Auliin. Enkä heiltä ole peräämässä kannanottoa. Hyvä se onkin että puhuu jos haluaa puhua mutta lauman johtotehtävissä olevien tulisi kyllä olla TÄNÄ AIKANA oikein erikoisvalveilla eksytysten suhteen. Olen jonkun aikaa kuullut new agelaista ja pahaa teki. Niin oli juonikasta ja älyyn ja tunteisiin vetoavaa.

      Koko homman keskeisin tekijä tässä Hertsokin tapauksessa on se onko kuolleelta saatu joku juttu, en tiedä mikä. Jotain sähköäkö oli voiteena. Jotain outoa kuitenkin, voisiko olla henki mikä haudasta tuli. Mistä sitä tietää kun ei hautaan näe että onko siellä vaikka jokin henkiolento haudassa antamassa jonkin sähkövoiteen.

      Tarkoitan vaan että eihän sinne hautaan omin silmin näe. Tällaista tuli mieleen. Pyydän Herralta anteksi jos ajatukseni ovat pahoja. Syntinen olen mutta thaallaan en syntiä kirjoita. Yritän vaan avata tätä arvoitusta. Kun yksi uskottava uskova sanoo että hyvä on Hertsokin voitelu ja toinen uskottava uskova sanoo että " Herralta ktstin ja hyvä olo oli."

      Jo otappa sitten siitä selvää. Rukouksella olen kysynyt selvyyttä. En mä muutakaan keksi kuin sen että jos en VARMASTI JOTAIN USKOON keskeisesti liittyvää asiaa ymmärrä niin en mä siihen "mene koskemaan". Koen ettei mulla ole riittävästi järkeä päässä ymmärtää näitä asioita vaikka halua on ymmärtää. Ehkä ymmärrys lisääntyy vielä, toivoahan on aina olemassa. Lukeehan Raamattussakin lupaus että tietoa tulisi sillen tarjolle että se poikii ymmärrystä ihmisille ja mun mielestä just tätä hengellisestä tiedosta tai hengelliseen tietoon maallisesta elämästä tulevaa tietoa. Ja maallisestaelämästä tulluut tieto olisi hyväksyttävää hengellistä tietoa sitten.

      Nyt on se vaaraettä maallisesta elämästä tullut tietoajoka on eksyttävää maallista tietoatulisi osaksi totuudellista hengellistä tietoa, jokaolisi sen jälkeen hapatteellista tietoa, jota moni tunnustaisi.. Mika salaa tulee sisään vartijan huomaamatta, ei sisäällä oltuaan enää suurta ihmetystä aiheuta vaan sen kanssa eletään ja kasvetaan kuin luste ja nisu elää ja kasvaa rinnatusten pellolla.

      Vehnäjauhoja pitääkin muistaa ostaa lisää. Saa lisäaineetonta ruokaa siitä sitten.

      • Maitopoika Hki

        Se kun heitettiin kuollut kuolleen luiden päälle niin kuollut oli kosketuksissa kuolleeseen ja hauta oli silloin avoin.

        Hertsokin hauta hommassa hauta oli suljettu.

        Sellainen eroavuus.

        Toisessa nähdään varmasti luut ja lähde.

        Entä mitä Hertsok näki?

        Näkikö vainajan luut?

        Jeesus ei ole enää haudassa. Sillä Jeesus on ylösnoussut.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Hautajaiset


    • Pakkaspoika

      Minustakin tuntui perin kummalliselta kun Jaakob sanoi, että armolahjoja on muitakin kuin mitä raamatussa on ilmoitettu. Itse en kyllä ole valmis sanomaan näin. Mitä mieltä te muut olette, ottakaa kantaa!

      • Pakkaspoika

        Niin, ja Suonto tosiaan puhui asiaa. Olen täysin samaa mieltä.


      • leeviläinen

        Pyhän Hengen jakamia armolahjoja on tasan yhdeksän kappaletta, eikä yhtään enempää, vaikka jotkut Raamatun Kirjoituksia tuntemattomat saattavat muuta väittääkin.

        Jotkut lisäävät armolahjalistaan myös armoitukset ja kaikenlaiset virat, vaikka ne käsitellään aivan toisessa kategoriassa, kun armolahjoista puhutaan.

        No millä perusteella armolahjoja on "vain" yhdeksän? Saattaa joku kysyä.

        Tällä perusteella, että koska Hengen hedelmässä on yhdeksän lohkoa ja armolahjoja on samoin yhdeksän, niin nämä asiaa kaksi ns. vaeltavat käsi kädessä uskonelämässämme.


      • selittelyä

        Vaikuttaa, että Raamattuun lisätään sitä sun tätä ja varsinkin ilmestysten varjolla. Kun riittävästi kuunnellaan sellaista opetusta, johon otettu lisämausteita muualta niin jotkut alkaa itsekin uskoa niin. Mä taas uskon, että Jumala antoi Raamattuun just sen tiedon mitä me tarvitsemme eikä meidän tule lisätä sinne mitään. Siihen on tyytyminen.

        Miten se menikään, että jos Raamattuun lisää jotain tai siitä poistaa jotain niin sitten...


    • vai että 9 lahjaa

      Raamatunjae lohkohommalle.

      • leeviläinen

        Raamatun Kirjoitusten jae Hengen hedelmälle: Gal. 5:22.

        Laske itse.


    • Fin - Aut klo 10

      Kantaa voisi ottaa kun näkisi ensin ohjelman. Ilmeisesti sanan ja runon tuoksusta on kysymys.

      Ja laskea ja lukea sanooko Raamatttu tarkalleen mitä armolahjoista ja niiden lukumäärästä. Onko kirjoitettu: Armolahjoja on 9 erilaista, ei enempää, ei vähempää.

      Mieleen nyt tulee se, että Raamatussa mainitaan MUISTAAKSENI armolahjana, armosta saatuna tmv. kirjoitusmuoto, usko. Näin MUISTAISIN lukeneeni. Ainakin ajattelin siinä lukiessa että onhan mullakin armolahja sittenkin, tämä uskoni Jeesukseen ja Jumalaan.

      • leeviläinen

        1 Kor. 12:8-10 luetellaan kaikki armolahjat, jotka Isä Jumalan Pyhä Henki jakaa itsekullekin Jeesukseen uskovalle, niinkuin Pyhä Henki jakaa tahtoo.

        Jakeessa neljä sanotaan, että armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama. Ja sitä seuraa lista, jossa kaikki armolahjat nimeltä luetellaan.

        Tämä sana: moninaiset, käsittää yhdeksän armolahjaa, koskapa listaa ei ole jatkettu muualla Raamatun Kirjoituksissa.

        Usko, on eräs armolahjoista. Se ei ole sitä, kun ihminen tulee uskoon, vaan se on armolahja, niinkuin esim. eri kielilläpuhuminen sekä voimalliset teot. Usko mainitaan armolahjalistalla kolmantena.

        Uskon armolahjan sisältö: Uskoa, vaikka inhimillisesti mahdottoman tapahtumiseen. Luottamus siihen, että sen, minkä Isä Jumala on luvannut - se tapahtuu. Amen!


    • ei eksytä

      Hyvin kirjoitettu nimimerkki leeviläinen. Raamatu on ohjekirja ja navigaattori, joka on annettu meille, jottemme eksy. Muuta emme tarvitse. Kaikki Jumalan ilmoitukset ovat kansien välissä, Raamatussa. Ei mitään yli eikä ohi kirjoitusten.

      • Joh.20:30.

        Mitä sanoo Raamattu? Joh.21:25. On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjottaa. Kyllä tässä Raamattu päästää suuren valheen.


      • leeviläinen
        Joh.20:30. kirjoitti:

        Mitä sanoo Raamattu? Joh.21:25. On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjottaa. Kyllä tässä Raamattu päästää suuren valheen.

        Missä kohtaa Sinä 'Joh. 20:30' sen valheen Raamatun Kirjoitusten sanomassa havaitsit?


      • Siis valhetta.
        leeviläinen kirjoitti:

        Missä kohtaa Sinä 'Joh. 20:30' sen valheen Raamatun Kirjoitusten sanomassa havaitsit?

        Etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat.


      • leeviläinen
        Siis valhetta. kirjoitti:

        Etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat.

        Jos tosiaankin Jeesuksen kaikki sanomiset ja tekemiset seikkaperäisesti kohta kerrallaan kirjoitettaisiin muistiin ja ne käännettäisiin kaikille kielille, niin aikamoinen kirjavuorihan se sellaisesta kirjoitussouvista tulisi kuhunkiin maahan kerrallaan..

        Ja noinkohan se aika riittäisi kaiken kirjallisuuden kirjoittamiseen ja tuottamiseen ja lukemiseen, kun Raamatussakin on joillekin liikaa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe