Kela supistaa aukioloaan Kiteellä

Huom!

Kansaneläkelaitos supistaa maaliskuussa aukioloaikansa Kiteellä kahteen päivään. Henkilökohtaista asiakaspalvelua Kela tarjoaa sitten vain maanantaisin ja tiistaisin.

Avustavaa asiakaspalvelua on maaliskuusta lähtien kuitenkin saatavilla lisäksi Kiteen kaupungin yhteispalvelupisteestä, joka on auki kaupungintalon aukioloaikoina. Kiteen kaupunginhallitus hyväksyi järjestelyjä koskevan sopimuksen.

http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/43659-kela-supistaa-aukioloaan-kiteella


Aivan..
Nyt jäämme mielenkiinnolla odottelemaan milloin Kiteen Kelassa siirrytään samaan käytäntöön kuin monissa pankeissa, eli vain yksi työntekijä on hoitamassa asioita.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194870616760/artikkeli/huipputuloksen tehnyt nordea jatkaa saneerausta saastotavoite kaksinkertaistettiin.html

19

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kestääkö

      Eipä siellä tarvita yhtäkään työntekijää, sillä ihmisethän on pakotettu itse tekemään työt, mitkä kelan työntekijät ennen teki, sama kuin pankeissakin. Mihinhän nämä jatkuvat veronkorotukset ja erilaiset maksujen tuotot nykyisin mevät, kun ei kohta niillä saada mitään palveluita. Ehkäpä tämä on nykyisen hallituksen linja, eli kellä rahaa, se saa palveluja. Kiitos hyvän euroopanunionin, siellä riittää rahareikiä köyhien paikattavaksi.

      • yrjöpärkele

        Eipä tarvitse ihmetellä sitä asiaa, jotta minne veroeuromme menevät,
        kun katsoo Kiteen katukuvaa, eli:

        - afrikkalaisia majailee Kiteen Kansanopistossa ( KAIKKI on näille
        ilmaista, eli asuminen, ruoka ja vieläpä "shoppailuraha...)

        - venäläisiä on myös Kansanopistossa ( olenkin ääneen ihmetellyt, jotta
        millä ilveellä nämä muuttavat Kiteelle "lihapatojen" ääreen)

        HUOM! tuo em. asia, EI OLE rasismia, vaan todellinen asia.
        Kyllä kiinnostaa tehdä töitä pienellä palkalla, maksaa siitä veroja, jotta
        saa elättää ulkomaalaisia "loisijoita..."


      • No..
        yrjöpärkele kirjoitti:

        Eipä tarvitse ihmetellä sitä asiaa, jotta minne veroeuromme menevät,
        kun katsoo Kiteen katukuvaa, eli:

        - afrikkalaisia majailee Kiteen Kansanopistossa ( KAIKKI on näille
        ilmaista, eli asuminen, ruoka ja vieläpä "shoppailuraha...)

        - venäläisiä on myös Kansanopistossa ( olenkin ääneen ihmetellyt, jotta
        millä ilveellä nämä muuttavat Kiteelle "lihapatojen" ääreen)

        HUOM! tuo em. asia, EI OLE rasismia, vaan todellinen asia.
        Kyllä kiinnostaa tehdä töitä pienellä palkalla, maksaa siitä veroja, jotta
        saa elättää ulkomaalaisia "loisijoita..."

        ..elä valita!
        Kitteellä on hirmune puute koneinsinööreistä kun Lieksastakkaa ei niitä yhtää jouva ees lainaa kovan kysynnän takia. Sen takia somalipoikia on kansanopistolla ns.koulutettavana eli paikkakunnalla on ihan omat kultamunat. Mie jopa vahvasti eppäilen kysseisestä paikasta kehittyvän niille peräti hautomon.
        No, ootellaaha iha rauhassa kultamunien kuoriutumista!


    • Pakkolomilla

      Samalta tuntuu meiniki TE-keskuksessakin, kun vein lomautuslapun. Nuiva virkailija vittuili, että ilmotus olisi pitänyt tehdä netissä.

    • Täsmennystä:

      Kela vähentää toimiston aukioloa Kiteellä

      Kelan toimisto palvelee maaliskuun alusta alkaen asiakkaitaan vain maanantaina ja tiistaina. Näinä päivinä toimisto on auki kello 9-12 ja 13-16. Tähän saakka toimisto on ollut auki viitenä päivänä viikossa.

      Toimiston aukioloaikojen supistuttua Kelan palveluja on tarjolla kaupungintalolla yhteispalvelupisteessä. Palvelu koskee esimerkiksi opastusta ja aikavarauksia, mutta asiakkaiden hakemuksia ei yhteispalvelussa pystytä käsittelemään.

      Karjalainen

      • Asialinjalla

        Sen kun!
        Laittakoot kokonaan kiinni nii ei tarvihe sen kanssa sitte tuskailla.
        Sitäpaitsi tyhjiä liike /toimistohuoneistoja on Kitteellä muutenki ihan liian vähän hirmusee kysyntää verrattuna, nii siinäpä se sitte vappautus yks pahimpaa puutteesee.


    • Aivan käsittämätöntä

      Kiteen ihmeellisessä kylässä nyt supistetaan mitä vaan .

      En siis ole paikkakuntalainen mutta ihmettelen miten se on pystyssä koko kylä,olin menossa eräänä iltana klo:22:00 jälkeen abc niin ei ollut auki....ihan käsittämätöntä,no sitten arvelin pestä ikkunat autosta niin ei ollut mitään valojan abc toisella sivustalla ja joku yritti vielä pimeessä saada renkaisiin ilmaan näkemättä mittaria.

      Aivan käsittämätön kylä ,miten tuolaista on mahdollista olla ettei ole edes valoja tai auki ja abc liike.

      No eräänä kertana olin päivällä autolla taas liikkeellä,ei näkynyt kirjastoa tätä ihmettelin missä se on?

      Lopulta löysin mutta katsoin alueen karttaa joka parkkipaikalla on,en siitä näkemällä edelleenkään löytänyt kirjastoa,ei ainakaan näkynyt ovien yläpuolella kylttiä joksi oletin kirjaston olevan.

      Kirjaston tarkka sijaintikin jäi hämärän peittoon.

      Samoin ihmettelin ruokakauppojen määrää,eihän tuolla ole kuin kaksi,luulisi olevan jokin siwa tai vastavaa tai kaksikin sellaista tai vähintään lidl,muttei sitäkään löytynyt.

      Käsittämätön kylä joka löytyy suomesta kaupunkina.

      • Oikein!

        Etpä liene ainut joka on tullut samaan tulokseen.
        Kitee on..


      • BusinessIsBusiness

        Niin, halusit mennä ABClle pesemään tuulilasisi ILMAISEKSI ja vaadit vielä jotain hienouksia kuten valaistuksen? Jätä auto käyntiin valot päällä niin näkee kyllä.


    • helvata

      No jo on kelan palvelut mallillaan.Ulko ovikaan ei aukea jos et ole aikaa varannut ja ajan saat parin kk päähän. Puhelimessa saa jonottaa tunti tolkulla ja eipä kukaan vastaa.Voihan vitun vittu.

      • AsiaaKerrankin

        Ihan hyvä. Nyt saa pitkäaikaistyöttömät ja muut tehdä TÖITÄ tukiaisten eteen. Heillä ei ole muuta kuin vapaa-aikaa - miksi valittaa?
        Täysin oikein valtiolta säästää noissa kohteissa.


    • jokutahoi

      Ei säästöä synny, jos kelasta ei myös vähennetä porukkaa pois, mitä ne siellä tekevät, jos ovetkin ovat kiinni.

      • töihin

        Säästöä syntyy, kun tukiaisten saanti vaikeutuu ja ihmiset menevät töihin kun on pakko. Näin toimii terve yhteiskunta.


      • KöyhätKyykkyyn

        Kerro missä työpaikassa aamulla jo aloitan???


      • töihinmars
        KöyhätKyykkyyn kirjoitti:

        Kerro missä työpaikassa aamulla jo aloitan???

        Aivan niin.
        Työkkärin pitäisi etsiä pitkäaikaistyöttömille ja laiskoille työpaikkoja kun samaan aikaan tunnolliset ja itseään kunnioittavat ihmiset hakevat IHAN ITSE töitä ja tekevät sitä. Jos ei muuhun kykene niin menee vaikka metsään marjoja ja tatteja poimimaan sitten myy ne. Hävettäisi istua kotona ja elää valtion rahoilla.


      • KöyhätKyykkyyn

        Olen kyllä ihan oikeesti töitäkin hakenut, mutta se ikäsyrjintä vaan on yli 50 vuotiaan riesana. Marjoja ja sieniä olen varmaan enemmän poiminut, kuin useampi nuorempi. Mua ei hävetä yhtään työttömänä olo. Olen sentään tehnyt jo yli 25 vuotta ihan oikeaa tuottavaa työtä ja niillä veroeuroilla on maksettu sinunkin palkkaasi. Nämä töitä tekevälle riittää valittajat, eivät vaan pysty kertomaan, missä aamulla sen kokoaika työn aloitan ja saan siitä sellaista palkkaa, millä tulen toimeen. Kyllä niitä ilmaiseen työhön ehdottelijoita löytyy, mutta siitä ei makseta oikeaa palkkaa ja oletko sinä seuraava, jonka korvaa ilmainen harjoittelija??? Mieti sitä, jos aivokapasiteettisi siihen riittää???


      • töihinjoutuisaan
        KöyhätKyykkyyn kirjoitti:

        Olen kyllä ihan oikeesti töitäkin hakenut, mutta se ikäsyrjintä vaan on yli 50 vuotiaan riesana. Marjoja ja sieniä olen varmaan enemmän poiminut, kuin useampi nuorempi. Mua ei hävetä yhtään työttömänä olo. Olen sentään tehnyt jo yli 25 vuotta ihan oikeaa tuottavaa työtä ja niillä veroeuroilla on maksettu sinunkin palkkaasi. Nämä töitä tekevälle riittää valittajat, eivät vaan pysty kertomaan, missä aamulla sen kokoaika työn aloitan ja saan siitä sellaista palkkaa, millä tulen toimeen. Kyllä niitä ilmaiseen työhön ehdottelijoita löytyy, mutta siitä ei makseta oikeaa palkkaa ja oletko sinä seuraava, jonka korvaa ilmainen harjoittelija??? Mieti sitä, jos aivokapasiteettisi siihen riittää???

        Ei ole verorahoilla minun palkat maksettu, en tee töitä valtiolle. Samat verot kaikki maksavat, ei toina valittaa siitä. Jos ei töitä löydy niin ryhdy yrittäjäksi tai vaihda paikkakuntaa jossa töitä on - hyvin yksinkertaista!
        Ihmiset lähtevät töiden perään toiseen maahankin jos on pakko. Suomessa ei tämmöistä itsesuojeluvaistoa ole koska on hyvät tuet - vielä.
        Tukiaisia kun aletaan karsimaan ja häviää katto päänpäältä niin johan alkaa työttömillä vipinä kun kytkeytyy itsesuojeluvaistot päälle ja töitäkin yllättäen löytyy.
        Ei pidä olla liian valikoiva. Jos ei oman alan töitä löydy niin se on voi voi.


    • helvata

      Minäkin voisin lähteä mielellään aamulla töihin joten kerroppas minullekin missä se työpaikka on.Minuthan korvasi vuosi sitten ilmainen harjoittelija.Vaikka olenkin työtön niin en mitään tukia ollut itselleni kelalta hakemassa vaan ihan toisen ihmisen asioita hoitamassa,vapaaehtoisesti!!!!

      • workiscalling

        Vai voisit? Ihanko oikeasti?
        Jos ei kerran Kiteeltä löydy töitä, niin pitäisiköhän laajentaa aluetta? Muuttaa vaikkapa toiseen paikkaan jossa töitä sitten on?
        Paikallaan makaaminen on toki helpompaa kuin työnteko. Jotkut jopa muuttavat eri maihin työn perään koska on pakko. Kyllä töitä löytyy - joko työllistät itsesi yrittämällä tai teet töitä toiselle ja nostat palkkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe