MITEN LOPETAN POLTTAMISEN

polttaja.....

Juttu on nyt niin, ettei ois koskaa ees pitäny kokeilla, mut kokeilin ja jäin riippuvaiseks. Puol vuotta oon kohta polttanu ja nyt pitäs loppua. En vain osaa lopettaa, kun tupakkaa tungetaan joka tuutista. Oon ollu täs pari päivää ilman, mut tekis mieli. Ikää 13v, Älkää siitä huomauttako, tiiän itekki. Älkää viittikö trollata, ellette saa siitä nii hyvää mielihalua, et ois pakko.

22

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Don't panic

      Kun olet kerran ollut pari päivää jo ilman, jatka sitä ja pysy vahvana. Kun himo iskee, keksi jotain tekemistä niin että saat ajatukset muualle. Jos tuntuu liian vaikealta omin avuin, hae apua. Vaikka kouluterkkarilta voit aloittaa.

      Lupaan, että lopettaminen nyt on yksi elämäsi parhaista päätöksistä.

      • alottaja

        Kiitti toi piristi:)


      • Ei tupakkaa
        alottaja kirjoitti:

        Kiitti toi piristi:)

        Setäni sanoi et eihän tuossa mitään kuin nakkas vaan tupakat pois eikä enää polttanut sen jälkeen. Nyt hän on noin 10 v ollu poltamatta.


      • alottaja
        Ei tupakkaa kirjoitti:

        Setäni sanoi et eihän tuossa mitään kuin nakkas vaan tupakat pois eikä enää polttanut sen jälkeen. Nyt hän on noin 10 v ollu poltamatta.

        Rispektii sedälles! Arvostan!


    • Tyytyväinenlopettaja

      Itse lopetin tupakan polton sähkötupakan avulla. Joo, on se "tupakka" ja en uskalla sanoa sen terveellisyydestä mitään, mutta tuntuu ettei se lyhyellä ajan jaksolla ole kovinkaan paha... Rispektiä sulle mikäli pystyt lopettamaan ilman mitään apuvälineitä. mikäli on tapa riippuvuus sanoisin, että kyllä sähkötupakka kannattaa ja tarpeen tullen nikotiini nestettä... Jos asia kiinnostaa niin ota toki yhteyttä mun sähköpostiin (laitan sulle, mikäli kiinnostaa)... Mainittakoon tässä, että olen samaa ikäluokkaa kuin sinä...

    • Itse poltin 10 vuotta. Olen nyt ollut puolen vuotta tupakoimatta ja voin sanoa, että elämä maistuu paljon paremmalta :D Itse lopetin vaan niin, että tein kotona kaikkea mikä vei huomioni, enkä ostanut tupakkaa (tai koskenut siihen) yritin olla ajattelematta sitä :))

      ~93~

      • alottaja

        Kiitos tosi paljon molemmille kannustuksesta !(: ja Tyytyväinenlopettaja olisiko mieluummin vaikka kikkiä?


    • AvuliasTyttö

      Mistä kaupungista tää alottja on ja saisko kikii?
      Voisin auttaa ku tunnen yhen saman ikäsen joka on samas tilantees.

      • alottaja

        Kik on niskullinen, ja kaupungin kerron kikis, mut savosta oon!:)


    • lopettamaton

      Iha suosituksena, lopeta ny jumalauta vielä ko voit. Sä en sentää oo nii saatanan urpo ko puolet ton ikäsistä alottajista, jotka ei vää välitä ko luulee liikoi et kyl mä voin lopettaa ja et o nii cool... Niinko minä. Nyt oon sen 17 ja ei tän saatanan touhun lopettaminen oikeesti onnistu, varmaa koskaa saatana. Se ei vituta tos iässä, eikä välttämättä tässäkään iässä, ja on niitä ketä ei kadu mitää ees kuolinvuoteellaa ko o keuhkosyöpää menemäs 55v.. Mut suurinta osaa se vituttaa. Ja on syytäki, tällasta paskaa tää on.

      • Papan pikku Anniina

        Hei! Tsemppii ap!!!!!!
        Mun isoisä, Pappa 65v. oli polttanu 50v siis mieti 50v.
        Sit se päätti, ett, koska sen selässä, tai päässä ei oo savupiippuu, niin se ei oo tarkotettu röökaan.
        Se lopetti, siitä vaan, ilman mitään, nikotiinilaastarii, tai sähköröökii.
        Me naurettiin kaikki Pappa hei kestääköhän sun lakkos edes viikkoo.
        Tää tapahtu melkeen 3v sitten.
        Papan lakko on pitänyt, kaikki muut on tosi hämmästyneitä paitsi Pappa.
        Pappa sanoo, et hän ei tehnyt lakkoa, hän L O P E T T I !
        Siihen pysty, Pappa 50 tupakointivuoden jälkeen, ai et sullako ois jotain vaikeuksii lopettaa, no ei todellakaan oo.

        Älä koskaan yritä lopettaa, se ei oo mitään.
        Yritä nostaa kynä lattialta, ojenna kätes ja yritä, no nousiko, no EI, mutta kun sä nostat sen, niin se on sun kädessäs.
        Sama röökin lopettamisessa, älä koskaan yritä, vaan lopeta.
        Nää on mun Papan juttuja, mut mä oon ruvennu miettiin, ja mä lopetin, lopeta säkin.
        Tottakai sä pystyt siihen.


      • alottaja
        Papan pikku Anniina kirjoitti:

        Hei! Tsemppii ap!!!!!!
        Mun isoisä, Pappa 65v. oli polttanu 50v siis mieti 50v.
        Sit se päätti, ett, koska sen selässä, tai päässä ei oo savupiippuu, niin se ei oo tarkotettu röökaan.
        Se lopetti, siitä vaan, ilman mitään, nikotiinilaastarii, tai sähköröökii.
        Me naurettiin kaikki Pappa hei kestääköhän sun lakkos edes viikkoo.
        Tää tapahtu melkeen 3v sitten.
        Papan lakko on pitänyt, kaikki muut on tosi hämmästyneitä paitsi Pappa.
        Pappa sanoo, et hän ei tehnyt lakkoa, hän L O P E T T I !
        Siihen pysty, Pappa 50 tupakointivuoden jälkeen, ai et sullako ois jotain vaikeuksii lopettaa, no ei todellakaan oo.

        Älä koskaan yritä lopettaa, se ei oo mitään.
        Yritä nostaa kynä lattialta, ojenna kätes ja yritä, no nousiko, no EI, mutta kun sä nostat sen, niin se on sun kädessäs.
        Sama röökin lopettamisessa, älä koskaan yritä, vaan lopeta.
        Nää on mun Papan juttuja, mut mä oon ruvennu miettiin, ja mä lopetin, lopeta säkin.
        Tottakai sä pystyt siihen.

        Ohhoh!:o no jopass ✌


      • :3:3;3 :D
        Papan pikku Anniina kirjoitti:

        Hei! Tsemppii ap!!!!!!
        Mun isoisä, Pappa 65v. oli polttanu 50v siis mieti 50v.
        Sit se päätti, ett, koska sen selässä, tai päässä ei oo savupiippuu, niin se ei oo tarkotettu röökaan.
        Se lopetti, siitä vaan, ilman mitään, nikotiinilaastarii, tai sähköröökii.
        Me naurettiin kaikki Pappa hei kestääköhän sun lakkos edes viikkoo.
        Tää tapahtu melkeen 3v sitten.
        Papan lakko on pitänyt, kaikki muut on tosi hämmästyneitä paitsi Pappa.
        Pappa sanoo, et hän ei tehnyt lakkoa, hän L O P E T T I !
        Siihen pysty, Pappa 50 tupakointivuoden jälkeen, ai et sullako ois jotain vaikeuksii lopettaa, no ei todellakaan oo.

        Älä koskaan yritä lopettaa, se ei oo mitään.
        Yritä nostaa kynä lattialta, ojenna kätes ja yritä, no nousiko, no EI, mutta kun sä nostat sen, niin se on sun kädessäs.
        Sama röökin lopettamisessa, älä koskaan yritä, vaan lopeta.
        Nää on mun Papan juttuja, mut mä oon ruvennu miettiin, ja mä lopetin, lopeta säkin.
        Tottakai sä pystyt siihen.

        Papan pikku Anniina :3 :D


    • 3+5

      No toi lopettamisen helppous on aika paljon kiinni myös henkilöstä.

      Mutta sitten tosta järkevyydestä:
      Mulla ainakin nousee toleranssi tosi nopeesti nikotiiniin. Ekalla kerralla kun vedin nii oli ihan mahtava fiilis "pakko saada lisää", pari kertaa vedin ja sitten se ei enää tuntunu miltää?

      Mikä järki on vedellä sitä röökiä kymmenettä kertaa. Ei se silloin enää tunnu nii siistiltä ku ekalla kerralla.

      Sama juttu alkoholin kanssa. Olihan se ihan kivaa, mutta aika tylsä. Itse nautin elämästä ainakin toistaiseksi ilman näitä päihteitä.

      • alottaja

        Jeps✌ nyt oon järkevä ja lopetan oikeesti!


    • antisauhu

      joo tupakoiminen on nounou. Tsemppiä lopettamiseen :)
      Itse poltin nuorena hetken, sitten rupesin miettimään että mitä ihmeen hyötyä tästä on ja lopetin. Hävitin tupakat ja rupesin käyttämään aikaani muihin asioihin, jos huomasin kavereideni menevän polttamaan niin keksin itselleni jonkun verukkeen olla menemättä ollenkaan mukaan tupakkapaikalle koska pelkäsin sortuvani, mutta toki puuhailin yhä kavereideni kanssa muita juttuja.

      • 14v poika

        Älä ainakaan sorru nikotiini purkkaan ite kokeilin ja nyt pureskelen vaan sitä enkä osaa tehä muuta:-(


      • Totta!
        14v poika kirjoitti:

        Älä ainakaan sorru nikotiini purkkaan ite kokeilin ja nyt pureskelen vaan sitä enkä osaa tehä muuta:-(

        Nikotiinipurkkahan ei ratkaise sitä todellista ongelmaa, koska tupakoija on riippuvainen nimenomaan nikotiinista (ynnä mahdollinen sosiaalinen riippuvuus). Haitat ehkä vähenevät, mutta riippuvuus ei muutu miksikään. Vähän sama kuin jos kahvinjuoja vaihtaisi cocacolaan, addiktoiva aine on edelleen sama, kofeiini ja mahdollisesti sokerikin (riippuu läträäkö sitä kahviinsa ja juoko sitten sokerikolaa). Tässä ei siis edes vaihdeta riippuvuutta, ainoastaan muotoa, jossa riippuvuutta aiheuttava aine nautitaan.


    • polttanutvuoden

      Se ei ole kovin heleppoa ei, alotettaessani mietin aina kun poltin että tästä pääsee helposti pois kun lopettaa, tuosta noin vain.. Mutta tässä pariin kertaa jo yrittänyt sitä mutta eiko halut nousee liian korkealle. ikää on kohta 17

    • ei tullu mitään mieleen

      Juu elikkäs oon ite parin kaverinkaa jonkun hiton älyn väläyksen takia niin on tehty paperista tupakkaa ja toi ei oo oluu kovin järkevä älynväläys jne molemmat vanhemmat polttaa ikää itel 12 koht 13 ja en aijo ruveta polttaa sitä paitsi aika moni tyttö vihaa sitä kyn pojat yrittaa esittää kovaa kun polttaa rookii sit yks tuttu ikää 15/16 ja tupakoi kaveri porukassa mut ei kannata tod alkaa polttaa

    • oma vika

      Oma vikanne pennut, kun poltatte. Kukaan tuskin on pakottanu sua imemään sitä syöpäkäärylettä.

      • oma vika

        Siitä vaan lopetat koko homman, kerrasta poikki. Kyllä se siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe