Kuulusteluihin vasta 7 kuukauden päästä rikosilmoituksesta?!

Kylmät kädet

Kaverini syytti minua jalkansa murtumisesta.

Lähes seitsemän kuukauden päästä tapahtuma-ajankohdasta, tuli kutsu kuulusteluihin, pahoinpitelystä epäiltynä. Voiko olla mahdollista, vai odottiko kaverini tarkoituksella reilusti yli puoli vuotta illan tapahtumista, ennen kuin teki rikosilmoituksen minusta? Jokin tässä mättää ja pahasti.

Pelkäsikö hän, että voisin vaatia röntgenkuvia, joten odotti tuon ajan, että voisi väittää jalkansa ehtineen jo parantua?

26

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuumat jalat

      No sinun röntgenkuvavaatimuksillasi ei ole mitään merkitystä, jos hänellä on lääkärintodistus asiasta. Ja mitä todennäköisemmin sellaisen saa varsin helposti, jos jalka on ollut murtuneena ja sitä on hoidettu lääkärin toimesta.

      Kai sinä nyt itse tiedät, oletko pahoinpidellyt vai et? Eli mätitkö vai et?

      • Kylmät kädet

        Hän kävi kimppuuni takaapäin ja otti hyvin tiukkaan kuristusotteeseen. Rimpuilessani irti, rymähdettiin molemmat lattialle, jonka jälkeen tyyppi rupesi valittamaan kipua sääressään ja ambulanssi vei.

        Tämä tapahtui Joulukuun alussa vuonna 2011
        Minulle tuli kutsu kuulusteluihin vasta Heinäkuussa 2012 !


      • 4530qhgreoaö
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Hän kävi kimppuuni takaapäin ja otti hyvin tiukkaan kuristusotteeseen. Rimpuilessani irti, rymähdettiin molemmat lattialle, jonka jälkeen tyyppi rupesi valittamaan kipua sääressään ja ambulanssi vei.

        Tämä tapahtui Joulukuun alussa vuonna 2011
        Minulle tuli kutsu kuulusteluihin vasta Heinäkuussa 2012 !

        No, kerrot oman versiosi ja aika näyttää miten käy. Yllättävän nopeaa toimintaa poliisilta. Pahoinpitely vanhenee muistaakseni 5v ja törkeä 10v joten jos juttu olisi löydetty pinon pohjata 7v päästä nimike olisi törkeä pahoipitely


      • 14+5000
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Hän kävi kimppuuni takaapäin ja otti hyvin tiukkaan kuristusotteeseen. Rimpuilessani irti, rymähdettiin molemmat lattialle, jonka jälkeen tyyppi rupesi valittamaan kipua sääressään ja ambulanssi vei.

        Tämä tapahtui Joulukuun alussa vuonna 2011
        Minulle tuli kutsu kuulusteluihin vasta Heinäkuussa 2012 !

        Heinäkuussa 2012 ? Nyt ollaan jo helmikuussa 2014 Olisikohan jo aika vaikka soittaa kuulustelijalle ja kysyä, mitä jutulle kuuluu ??


      • Kylmät kädet
        4530qhgreoaö kirjoitti:

        No, kerrot oman versiosi ja aika näyttää miten käy. Yllättävän nopeaa toimintaa poliisilta. Pahoinpitely vanhenee muistaakseni 5v ja törkeä 10v joten jos juttu olisi löydetty pinon pohjata 7v päästä nimike olisi törkeä pahoipitely

        " Yllättävän nopeaa toimintaa poliisilta" ??

        Onko Oulun kuulusteluja suorittavilla poliiseilla todellakin niin kädet täynnä kuulusteluja, että 7 kuukautta rikosilmoituksesta on jo nopeaa toimintaa? Siis kyse on nyt KUULUSTELUIHIN joutumisesta, joka kesti kohdallani jotain 30-60 minuuttia, en muista tarkkaan.


      • Kylmät kädet
        14+5000 kirjoitti:

        Heinäkuussa 2012 ? Nyt ollaan jo helmikuussa 2014 Olisikohan jo aika vaikka soittaa kuulustelijalle ja kysyä, mitä jutulle kuuluu ??

        Syyttäjä teki syyttämättä jättämispäätöksen 2013, mutta nyt ei ole kysymys siitä. Luulen, että kaverini on vain teeskennellyt saaneensa murtuman sääreen.


      • 6+12
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Syyttäjä teki syyttämättä jättämispäätöksen 2013, mutta nyt ei ole kysymys siitä. Luulen, että kaverini on vain teeskennellyt saaneensa murtuman sääreen.

        Jos syyttäjä on tehnyt päätöksensä, niin ei poliisi voi enää samaa juttua jatkaa, tai ottaa uudelleen esiin, jollei ole ilmennyt jotain sellaista, joka ei ole ollut syyttäjän tiedossa.


      • Kylmät kädet
        6+12 kirjoitti:

        Jos syyttäjä on tehnyt päätöksensä, niin ei poliisi voi enää samaa juttua jatkaa, tai ottaa uudelleen esiin, jollei ole ilmennyt jotain sellaista, joka ei ole ollut syyttäjän tiedossa.

        Syyttäjän tiedossa ei ole ollut sitä, että harkitsen vakavasti itse syytteen nostamista kunnianloukkauksesta ja perättömästä ilmiannosta.


      • 19+16
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Syyttäjän tiedossa ei ole ollut sitä, että harkitsen vakavasti itse syytteen nostamista kunnianloukkauksesta ja perättömästä ilmiannosta.

        Osaatkohan itse edes laatia haastehakemusta, kun syyttäjä ei sitä sinun puolesta tee ?


      • Kylmät kädet
        19+16 kirjoitti:

        Osaatkohan itse edes laatia haastehakemusta, kun syyttäjä ei sitä sinun puolesta tee ?

        Oikeusaputoimisto on keksitty. Kysymys kuuluu, voinko ITSE nostaa asian uudelleen esille uusien seikkojen myötä, mutta täysin eri valossa. Uskon nimittäin, että minut oikeuteen haastanut kaveri vain teeskenteli säärikipua, kun lääkärilausuntoa haki.


      • 19+16
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Oikeusaputoimisto on keksitty. Kysymys kuuluu, voinko ITSE nostaa asian uudelleen esille uusien seikkojen myötä, mutta täysin eri valossa. Uskon nimittäin, että minut oikeuteen haastanut kaveri vain teeskenteli säärikipua, kun lääkärilausuntoa haki.

        Sen jälkeen, kun poliisi on jutun tutkinut, niin tutkinnasta vastaa syyttäjä, jos poliisi on sen syyttäjälle alistanut. Kun kerran syyttäjä on tehnyt tutkinnanlopettamispäätöksen, niin sinun on saatava syyttäjä muuttamaan kantansa ja määräämään poliisin suorittamaan lisätutkinnan, jos meinaat saada juttusi veronmaksajien piikkiin.
        Omalla rahallasi voit tietysti jatkaa oikeudenkäyntiä ihan niin pitkälle, kuin rahaa riittää, jos oikeus ottaa juttusi käsiteltäväksi. Silloin tosin hävinnyt maksaa niin omat, kuin vastapuolenkin oikeudenkäyntikulut.


      • efsecscsf
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Syyttäjän tiedossa ei ole ollut sitä, että harkitsen vakavasti itse syytteen nostamista kunnianloukkauksesta ja perättömästä ilmiannosta.

        Unohda koko asia. Itsekkin myönnät että kaverisi vietiin ambulanssilla paikalta ja tapahtumakertomukset varmasti eroavat toisistaan. Sillä murtuiko jalka vai ei, ei ole sellaista merkitystä että saisit tästä jutun aikaiseksi. Syyttäjä ei varmasti juttua nosta ja omien rahojen tuhlaaminen tähän on tosiaankin tuhlaamista.


      • Kylmät kädet
        efsecscsf kirjoitti:

        Unohda koko asia. Itsekkin myönnät että kaverisi vietiin ambulanssilla paikalta ja tapahtumakertomukset varmasti eroavat toisistaan. Sillä murtuiko jalka vai ei, ei ole sellaista merkitystä että saisit tästä jutun aikaiseksi. Syyttäjä ei varmasti juttua nosta ja omien rahojen tuhlaaminen tähän on tosiaankin tuhlaamista.

        Mutta uskon, että hän vain teeskenteli sen kivun. Tuohtuneena siitä, että postiluukustani pätkähti vaatimus kuulusteluihin pahoinpitelystä epäiltynä, kerroin asiasta kaikille minut tunteville. Meni niin pasmat sekaisin. Vaikka syyte onkin nyt hylätty, leima säilyy ikuisesti. Sukulaiset eivät enää pidä yhteyttä.

        Kunnianloukkaus. Jotain tuon tapaista ajan tässä nyt takaa.


      • 20+3000
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Mutta uskon, että hän vain teeskenteli sen kivun. Tuohtuneena siitä, että postiluukustani pätkähti vaatimus kuulusteluihin pahoinpitelystä epäiltynä, kerroin asiasta kaikille minut tunteville. Meni niin pasmat sekaisin. Vaikka syyte onkin nyt hylätty, leima säilyy ikuisesti. Sukulaiset eivät enää pidä yhteyttä.

        Kunnianloukkaus. Jotain tuon tapaista ajan tässä nyt takaa.

        Kuten kirjoitettu, jos rahaa riittää, niin koita onneasi. Palkkaat huippujuristin peräämään kunniaasi käräjille.


      • garecsc
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Mutta uskon, että hän vain teeskenteli sen kivun. Tuohtuneena siitä, että postiluukustani pätkähti vaatimus kuulusteluihin pahoinpitelystä epäiltynä, kerroin asiasta kaikille minut tunteville. Meni niin pasmat sekaisin. Vaikka syyte onkin nyt hylätty, leima säilyy ikuisesti. Sukulaiset eivät enää pidä yhteyttä.

        Kunnianloukkaus. Jotain tuon tapaista ajan tässä nyt takaa.

        Se mitä uskot ei kelpaa todisteeksi oikeudessa, myöskään se että joku on tehnyt rikosilmoituksen sinusta, ei taatusti täytä kunnianloukkauksen määritelmää. Ja jos itse asiaa vielä levität, niin omapa on häpeäsi. Noilla eväillä olet vain tuhlaamassa rahasi valmiiksi hävittyyn juttuun.


      • Kylmät kädet
        garecsc kirjoitti:

        Se mitä uskot ei kelpaa todisteeksi oikeudessa, myöskään se että joku on tehnyt rikosilmoituksen sinusta, ei taatusti täytä kunnianloukkauksen määritelmää. Ja jos itse asiaa vielä levität, niin omapa on häpeäsi. Noilla eväillä olet vain tuhlaamassa rahasi valmiiksi hävittyyn juttuun.

        se kävi mun päälle. riuhtaisin vain irti, ja kaaduin päälle vahingossa.


      • 13+7
        Kylmät kädet kirjoitti:

        se kävi mun päälle. riuhtaisin vain irti, ja kaaduin päälle vahingossa.

        Sinulla nyt selvästi hihna hinkkaa tyhjää ja levy pyörii. Edellä on kerrottu, että jos ja kun rahaa riittää, niin palkkaat huippujuristin peräämään käräjillä kunniaasi. Koska syyttäjä ei juttuusi ole lähtenyt mukaan, niin veronmaksajien rahoilla ei kunniaasi nyt voi käräjillä parantaa.


    • ttppii

      Tuollaisessa tarvitaan kuitenkin läkärinlausunto, joten ainakaan luunmurtumaa on aikalailla vaikea teeskennellä. Kipuja ehkä voi, mutta murtumaa tasan varmasti ei voi.

      • Kylmät kädet

        Voinkohan syytettynä vaatia kunnollisia todisteita väitetystä, aiheuttamastani vammasta? Esim. röntgen-kuvat?


      • grvfvsdv
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Voinkohan syytettynä vaatia kunnollisia todisteita väitetystä, aiheuttamastani vammasta? Esim. röntgen-kuvat?

        Mutta ethän sinä ole enää syytettynä? Etkö yllä jo sanonut että syyttäjä teki syyttämättäjättämis päätöksen? Jos asia olisi mennyt oikeuteen saakkaa, niin siellä toki olisit voinut vaatia todisteita aiheutetusta vammasta.


      • Kylmät kädet
        grvfvsdv kirjoitti:

        Mutta ethän sinä ole enää syytettynä? Etkö yllä jo sanonut että syyttäjä teki syyttämättäjättämis päätöksen? Jos asia olisi mennyt oikeuteen saakkaa, niin siellä toki olisit voinut vaatia todisteita aiheutetusta vammasta.

        Teki, teki, mutta onhan tämä nyt älytöntä, kun tyyppi rahapulassa keksii ensin kiristää minulta 200 euroa omiin velkoihinsa, uhaten muuten haastamisella oikeuteen pahoinpitelystä, vaikka itse kävi kimppuuni apinan raivolla.

        Kun en maksanut, toteutti uhkauksensa.

        Kyllä pitäisi jotain seuraamuksia tulla tuollaisesta toiminnasta, eikö muka teidänkin mielestä? Henkistä kärsimystä aiheuttanut melkoisesti, vaikka syytteet hylättiinkin paljon myöhemmin. Itselleni oli aivan sama, meneekö oikeuteen, vai eikö mene. Melkein olisin jopa toivonut, että syyttäjä olisi lähtenyt syyttämään.


      • 13+16
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Teki, teki, mutta onhan tämä nyt älytöntä, kun tyyppi rahapulassa keksii ensin kiristää minulta 200 euroa omiin velkoihinsa, uhaten muuten haastamisella oikeuteen pahoinpitelystä, vaikka itse kävi kimppuuni apinan raivolla.

        Kun en maksanut, toteutti uhkauksensa.

        Kyllä pitäisi jotain seuraamuksia tulla tuollaisesta toiminnasta, eikö muka teidänkin mielestä? Henkistä kärsimystä aiheuttanut melkoisesti, vaikka syytteet hylättiinkin paljon myöhemmin. Itselleni oli aivan sama, meneekö oikeuteen, vai eikö mene. Melkein olisin jopa toivonut, että syyttäjä olisi lähtenyt syyttämään.

        Näytät olevan aivan typerä änkyrä. Sinulle on kerrottu, että veronmaksajien rahoilla et voi enää oikeudenkäynti aloittaa, mutta jos luet syyttäjän tekemän päätöksen, niin siinä kyllä mainitaan, että sinulla on itsenäinen syyteoikeus ilman hänen apuaan. Se tarkoittaa, että omalla rahallasi voit käräjöidä, jos oikeus ottaa asiasi käsiteltäväksi. Jos itse et kykene vaadittuja asiakirjoja laatimaan ja käräjillä esiintymään, niin rahalla saa.
        Sen oikeudenkäynnin hävinnyt kuitenkin maksaa.


      • Kylmät kädet
        13+16 kirjoitti:

        Näytät olevan aivan typerä änkyrä. Sinulle on kerrottu, että veronmaksajien rahoilla et voi enää oikeudenkäynti aloittaa, mutta jos luet syyttäjän tekemän päätöksen, niin siinä kyllä mainitaan, että sinulla on itsenäinen syyteoikeus ilman hänen apuaan. Se tarkoittaa, että omalla rahallasi voit käräjöidä, jos oikeus ottaa asiasi käsiteltäväksi. Jos itse et kykene vaadittuja asiakirjoja laatimaan ja käräjillä esiintymään, niin rahalla saa.
        Sen oikeudenkäynnin hävinnyt kuitenkin maksaa.

        Me ei selvästikkään olla nyt ihan samalla aaltopituudella.

        Eli, jos täysin perättömän syytteen kohteeksi joutuvalla henkilöllä ei ole varaa edes oikeaan tikkatauluun, niin tuo perättömien rikosilmoituksien tekijä saa jatkaa älytöntä harrastustaan, kunhan vain muistaa tehdä rikosilmoituksensa aina kaltaisistani ihmisistä, joilla ei ole rahaa?


      • Kylmät kädet
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Me ei selvästikkään olla nyt ihan samalla aaltopituudella.

        Eli, jos täysin perättömän syytteen kohteeksi joutuvalla henkilöllä ei ole varaa edes oikeaan tikkatauluun, niin tuo perättömien rikosilmoituksien tekijä saa jatkaa älytöntä harrastustaan, kunhan vain muistaa tehdä rikosilmoituksensa aina kaltaisistani ihmisistä, joilla ei ole rahaa?

        K yseessä on ihan diagnosoitu patologinen valehtelija ja koska mulla ei ole rahaa, niin tyypin mielikuvitukselliset syytökset saavat pitää paikkansa? Syyttäjä kyllä hylkäsi syytökset, mutta se ei riitä mulle.


    • Lakia kansalle

      Tee Tutkintapyyntö ko.tuttavastasi."syyllistyikö hän perättömään ilmiantoon tehdessään sinusta rikosilmoituksen jolle ei sitten löytynytkään näyttöä.! ja näin kun toimit on asiaa poliisin toimesta tutkittava ja siirettävä syyttäjälle.
      vaadit kuulustelu kertomuksessasi rakaistusta ja vahigon korvausta ja syyttäjän ajamaan vaatimuksesi.

      • 2+15

        Siinä toinen, jonka hihna hinkkaa pahasti tyhjää. Suomessa ei ole sellaista rikosta, kuin perätön ilmianto, joten rikosilmoituksen tekijä ei voi syyllistyä rikokseen, jota ei ole olemassa.
        Väärä ilmianto niminen rikos on olemassa, mutta se edellyttää, että syytön joutuu vaaraan, että hänet pidätetään, vangitaan tai tuomitaan syyttömänä oikeudessa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe