Jeesuksen armo riitti Paavalille.

Jeesuksen oma

2. Kor. 12:9
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

125

482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siunattu mies

      Totta, mitenkäs muutenkaan ja niin se riittää jokaisen kohdalla, joka Jeesukseen turvautuu.

      Jer. 17:7

      Siunattu on se mies, joka luottaa Herraan ja panee turvansa häneen! [Ps. 2:12; Sananl. 16:20; Jes. 30:18]

      • Aamen!!!

        Aamen!!!


    • Ei jummarra

      Mikähän siinä mahtaa ollakaan syynä, että eräällä on niin tavaton tarve kiistää Paavalin pelastuminen?

      • Osaatko edes hävetä

        Mikähän mahtaa olla syynä, että sinulla ei ole mitään muuta sanottavaa, kuin haukkua toisia omalla nimellään kirjoittavia palstalaisia.


      • Ei jummarra
        Osaatko edes hävetä kirjoitti:

        Mikähän mahtaa olla syynä, että sinulla ei ole mitään muuta sanottavaa, kuin haukkua toisia omalla nimellään kirjoittavia palstalaisia.

        Mitäs haukkumista siinä oli? Kerro. Olisinko minäkin fiksu ja filmaattinen, kun alkaisin kiistämään Kirjoituksia?


      • Kasva pikkuhiljaa
        Osaatko edes hävetä kirjoitti:

        Mikähän mahtaa olla syynä, että sinulla ei ole mitään muuta sanottavaa, kuin haukkua toisia omalla nimellään kirjoittavia palstalaisia.

        Mitä sinä "Osaatko edes hävetä"-kaveri haet täällä palstalla? Sä oot aina panettelemassa ja naljailemassa toisille. Siitäkö sä haet elämällesi kunniaa ja mainetta?


      • No voi.
        Ei jummarra kirjoitti:

        Mitäs haukkumista siinä oli? Kerro. Olisinko minäkin fiksu ja filmaattinen, kun alkaisin kiistämään Kirjoituksia?

        Niinpä. Raamatun totuuden puolustaminen ja herjaajien nuhteleminen onkin näemmä nykyisin herjaamista. Herjaaminen on saanut uuden määritelmän.


      • Häpeä itse!!!
        Osaatko edes hävetä kirjoitti:

        Mikähän mahtaa olla syynä, että sinulla ei ole mitään muuta sanottavaa, kuin haukkua toisia omalla nimellään kirjoittavia palstalaisia.

        No jo on otsaa kaverilla. Nuhtelee toisia, vaikka itse herjailee jatkuvasti urakalla ja varastelee muiden nimimerkkejä ja yrittää siten hämätä ja sekottaa. Häpeä!


      • 12+10
        No voi. kirjoitti:

        Niinpä. Raamatun totuuden puolustaminen ja herjaajien nuhteleminen onkin näemmä nykyisin herjaamista. Herjaaminen on saanut uuden määritelmän.

        Nuhteleminen, siis hurahtaneiden tekopyhät haukkumiset.


      • Ole hyvä, kerro
        12+10 kirjoitti:

        Nuhteleminen, siis hurahtaneiden tekopyhät haukkumiset.

        Kerropas sinä itse, mikä ero on nuhtelulla ja herjaamisella. Olisi kiinnostavaa tietää.


      • Et siis tiedä?
        Ole hyvä, kerro kirjoitti:

        Kerropas sinä itse, mikä ero on nuhtelulla ja herjaamisella. Olisi kiinnostavaa tietää.

        Et siis tiedä?


      • Tiedetään.
        Häpeä itse!!! kirjoitti:

        No jo on otsaa kaverilla. Nuhtelee toisia, vaikka itse herjailee jatkuvasti urakalla ja varastelee muiden nimimerkkejä ja yrittää siten hämätä ja sekottaa. Häpeä!

        Se on palstahäirikkö.


      • Näinsennäen
        Tiedetään. kirjoitti:

        Se on palstahäirikkö.

        Niinpä. Tyypillinen sellainen.


      • Nähtyon.
        12+10 kirjoitti:

        Nuhteleminen, siis hurahtaneiden tekopyhät haukkumiset.

        Kommenttisi kertoo sinusta paljon. Et osaa keskustella asiallisesti, vaan räyhäät ja hölmöilet vaan.


      • Niin täälläkin
        Nähtyon. kirjoitti:

        Kommenttisi kertoo sinusta paljon. Et osaa keskustella asiallisesti, vaan räyhäät ja hölmöilet vaan.

        Jokaisella palstalla on omat häirikkönsä. Niin täälläkin. :(


      • Hänarmahtaa
        Näinsennäen kirjoitti:

        Niinpä. Tyypillinen sellainen.

        Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."


      • Hänarmahtaa
        Tiedetään. kirjoitti:

        Se on palstahäirikkö.

        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!


      • Armonvarassa
        Näinsennäen kirjoitti:

        Niinpä. Tyypillinen sellainen.

        Katso, niinkuin palvelijain silmät katsovat heidän isäntäinsä käsiin, ja niinkuin palvelijattaren silmät katsovat hänen emäntänsä käsiin, niin meidän silmämme katsovat Herran, meidän Jumalamme, puoleen, kunnes hän armahtaa meitä.


    • Rmo riittää.

      Tuossa jakeessa on paljon tärkeitä asioita, mutta tärkein on se, että Jeesuksen armo riittää.

      • Antero Onninpoika

        Aivan. Ja kaikista hienointa on, ettei kukaan ihminen voi sitä Jeesuksen omilta ryöstää, kuten ei per.kelekään, eivätkä yhdessäkään, vaikka kuinka koettavat. Yrittäjiä toki riittää, on täysateistia, paavalinpilkkaajafariseusta papukaijoineen yms., mutta turhaa työtä he tekevät, vaikka kuinka ahkeria olisivat, sillä Jeesus on uskollinen, eikä kukaan riistä heitä Isän kädestä.


      • Antero Onninpoika kirjoitti:

        Aivan. Ja kaikista hienointa on, ettei kukaan ihminen voi sitä Jeesuksen omilta ryöstää, kuten ei per.kelekään, eivätkä yhdessäkään, vaikka kuinka koettavat. Yrittäjiä toki riittää, on täysateistia, paavalinpilkkaajafariseusta papukaijoineen yms., mutta turhaa työtä he tekevät, vaikka kuinka ahkeria olisivat, sillä Jeesus on uskollinen, eikä kukaan riistä heitä Isän kädestä.

        Tällaisia todistuksen antajia on kyllä pilvin pimein:

        "Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'"

        Ja nämä kaikki ovat niitä pahantekijöitä, jotka eivät Saulin tavoin uskalla esiintyä rehellisesti omalla nimellään, vaan Paholaisen antaman nimimerkin taakse piiloutuneina kuten sinäkin: Antero Onninpoika.

        "Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa, hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.

        Mutta se, joka noudattaa totuutta tulee valoon, jotta nähtäisiin, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."


      • Sanaa kunnioittava
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tällaisia todistuksen antajia on kyllä pilvin pimein:

        "Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'"

        Ja nämä kaikki ovat niitä pahantekijöitä, jotka eivät Saulin tavoin uskalla esiintyä rehellisesti omalla nimellään, vaan Paholaisen antaman nimimerkin taakse piiloutuneina kuten sinäkin: Antero Onninpoika.

        "Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa, hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.

        Mutta se, joka noudattaa totuutta tulee valoon, jotta nähtäisiin, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."

        Jokaisen herjakiven joudut vielä nostamaan takaisin. Herjasi loppuu, kun Jumala pian sanoo: "Riittää!"


      • Sanopa
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tällaisia todistuksen antajia on kyllä pilvin pimein:

        "Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'"

        Ja nämä kaikki ovat niitä pahantekijöitä, jotka eivät Saulin tavoin uskalla esiintyä rehellisesti omalla nimellään, vaan Paholaisen antaman nimimerkin taakse piiloutuneina kuten sinäkin: Antero Onninpoika.

        "Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa, hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.

        Mutta se, joka noudattaa totuutta tulee valoon, jotta nähtäisiin, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."

        Sanopa, onko pelastuminen armosta.


      • Nähty on.
        Sanopa kirjoitti:

        Sanopa, onko pelastuminen armosta.

        Teuvo ei tuohon voi vastata.


      • Niinpä!
        Sanaa kunnioittava kirjoitti:

        Jokaisen herjakiven joudut vielä nostamaan takaisin. Herjasi loppuu, kun Jumala pian sanoo: "Riittää!"

        Niinpä!


      • Yritä edes
        Niinpä! kirjoitti:

        Niinpä!

        Eikö resurssit riitä muuhun, kuin toisten herjaajien "apinoimiseen"


      • Uskollisuuden kohde
        Antero Onninpoika kirjoitti:

        Aivan. Ja kaikista hienointa on, ettei kukaan ihminen voi sitä Jeesuksen omilta ryöstää, kuten ei per.kelekään, eivätkä yhdessäkään, vaikka kuinka koettavat. Yrittäjiä toki riittää, on täysateistia, paavalinpilkkaajafariseusta papukaijoineen yms., mutta turhaa työtä he tekevät, vaikka kuinka ahkeria olisivat, sillä Jeesus on uskollinen, eikä kukaan riistä heitä Isän kädestä.

        Aamen! Jeesus on uskollinen!


      • 13+5
        Antero Onninpoika kirjoitti:

        Aivan. Ja kaikista hienointa on, ettei kukaan ihminen voi sitä Jeesuksen omilta ryöstää, kuten ei per.kelekään, eivätkä yhdessäkään, vaikka kuinka koettavat. Yrittäjiä toki riittää, on täysateistia, paavalinpilkkaajafariseusta papukaijoineen yms., mutta turhaa työtä he tekevät, vaikka kuinka ahkeria olisivat, sillä Jeesus on uskollinen, eikä kukaan riistä heitä Isän kädestä.

        Sano rohkeasti vain "perkele" äläkä per. kele. Luulisi nyt "jumalan airuilla" sen verran olevan rohkeutta, että sanoo vastapelurin nimen. Jessen omat ovat pelkureita.


      • Yritä edes.
        Yritä edes kirjoitti:

        Eikö resurssit riitä muuhun, kuin toisten herjaajien "apinoimiseen"

        Voisit lopettaa herjasi. Yritä edes.


      • Hänarmahtaa

        Syntiä tekee, joka lähimmäistään halveksii, mutta autuas se, joka kurjia armahtaa!


      • Hänarmahtaa
        Sanopa kirjoitti:

        Sanopa, onko pelastuminen armosta.

        Sillä Herra hankkii oikeuden kansallensa ja armahtaa palvelijoitansa, koska hän näkee, että heidän voimansa on poissa ja että kaikki tyynni on lopussa.


      • Hänarmahtaa
        Yritä edes. kirjoitti:

        Voisit lopettaa herjasi. Yritä edes.

        eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'


      • Niinpäniinpäniinpä
        Sanaa kunnioittava kirjoitti:

        Jokaisen herjakiven joudut vielä nostamaan takaisin. Herjasi loppuu, kun Jumala pian sanoo: "Riittää!"

        Niinpä!


    • Täällä näitä Jeesuksen omia ja Jeesukseen uskovia vilisee kuin "kissoja Vilkkilässä."

      Eikä heistä yksikään ole antanut todistusta siitä, miten tämä Jeesuksen ilmoitus on hänen elämässään toteutunut:

      "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

      Hänen ainut ilmaisupaikka sijaitsee ahtaan portin ja oven takana:

      "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.

      Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!"

      "Siksi Jeesus jatkoi: "Totisesti, totisesti: minä olen lampaiden portti.
      Ne, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat kaikki olleet varkaita ja rosvoja, eivätkä lampaat ole kuunnelleet heitä.

      Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.

      Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän."

      Eikä sieltä kukaan lähde maailmaan jonkun väärennetyn nimen takana piileskelevänä.

      Tuollaiset ihmiset ovat uskonsa saaneet perinteisen Paholaisen kaavan mukaan: Jokso seurakunnassa, rippileirillä tai Kristillisessä opistossa heitlä kysytään:

      "Tahdotko tänä iltana antaa elämäsi Jeesukselle?"

      Ja joka suostuu saa porttopaimenen kädet päänsä päälle häntä siunamaan ja julistamaan: "Sinä olet nyt Jeesuksen oma."

      Samalla he ovat tulleet Jumalan paaduttamiksi, turvautuessaan ihmisiin, ja siksi tämä Jeesuksen käsky on heille tyhjänpäiväinen ilmoitus:

      "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.


      Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!"

      " Siksi Jeesus jatkoi: "Totisesti, totisesti: minä olen lampaiden portti.
      Ne, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat kaikki olleet varkaita ja rosvoja, eivätkä lampaat ole kuunnelleet heitä.

      Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.

      Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän."

      • Älä naurata

        "Eikä heistä yksikään ole antanut todistusta siitä, miten tämä Jeesuksen ilmoitus on hänen elämässään toteutunut:"

        Vuosien varrella täällä on ollut montakin todistusta mutta eihän sinun mielestäsi kenenkään muun kokemus ole merkityksellinen kuin sinun kokemuksesi, eikä kukaan muu voi saada armoa kuin sinä. Se on samalla sairauskertomus psykopatiastasi.


      • Ei helmiä sioille
        Älä naurata kirjoitti:

        "Eikä heistä yksikään ole antanut todistusta siitä, miten tämä Jeesuksen ilmoitus on hänen elämässään toteutunut:"

        Vuosien varrella täällä on ollut montakin todistusta mutta eihän sinun mielestäsi kenenkään muun kokemus ole merkityksellinen kuin sinun kokemuksesi, eikä kukaan muu voi saada armoa kuin sinä. Se on samalla sairauskertomus psykopatiastasi.

        Totta. Eikä kukaan halua antaa helmiänsä sioille.


      • Niin sanoi.
        Ei helmiä sioille kirjoitti:

        Totta. Eikä kukaan halua antaa helmiänsä sioille.

        Niinhän se Jeesus sanoi.


      • Älä naurata kirjoitti:

        "Eikä heistä yksikään ole antanut todistusta siitä, miten tämä Jeesuksen ilmoitus on hänen elämässään toteutunut:"

        Vuosien varrella täällä on ollut montakin todistusta mutta eihän sinun mielestäsi kenenkään muun kokemus ole merkityksellinen kuin sinun kokemuksesi, eikä kukaan muu voi saada armoa kuin sinä. Se on samalla sairauskertomus psykopatiastasi.

        Tällaisia todistuksen antajia on kyllä pilvin pimein:

        "Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'"

        Ja nämä kaikki ovat niitä pahantekijöitä, jotka eivät Saulin tavoin uskalla esiintyä rehellisesti omalla nimellään, vaan Paholaisen antaman nimimerkin taakse piiloutuneina kuten sinäkin: "Älä naurata."

        "Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa, hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.

        Mutta se, joka noudattaa totuutta tulee valoon, jotta nähtäisiin, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."


      • Ei helmiä sioille kirjoitti:

        Totta. Eikä kukaan halua antaa helmiänsä sioille.

        Paholaisen helmiä ovat valhe ja vääryys, joita se Jeesuksen sanoihin vedoten - kuten sen tapa on - haluaa pitää palvelijoiden omina aarteina.

        Totta.


      • Uskonveli
        Niin sanoi. kirjoitti:

        Niinhän se Jeesus sanoi.

        Niin. Jeesuksen sanoihin, sekä apostoleiden myös voimme luottaa.


      • Häpeä tuota rienaa!
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Paholaisen helmiä ovat valhe ja vääryys, joita se Jeesuksen sanoihin vedoten - kuten sen tapa on - haluaa pitää palvelijoiden omina aarteina.

        Totta.

        "Jeesuksen sanoihin vedoten". Niinpä. Itsestäsi juuri puhuit.


      • voi sinua!
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tällaisia todistuksen antajia on kyllä pilvin pimein:

        "Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'"

        Ja nämä kaikki ovat niitä pahantekijöitä, jotka eivät Saulin tavoin uskalla esiintyä rehellisesti omalla nimellään, vaan Paholaisen antaman nimimerkin taakse piiloutuneina kuten sinäkin: "Älä naurata."

        "Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa, hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.

        Mutta se, joka noudattaa totuutta tulee valoon, jotta nähtäisiin, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."

        Jos sinun pimeytesi on valoa, kuinka pimeää onkaan todellinen pimeys!


      • 16+15
        Ei helmiä sioille kirjoitti:

        Totta. Eikä kukaan halua antaa helmiänsä sioille.

        Sinäpä sen sanoit...


      • Olet valehtelija.
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Paholaisen helmiä ovat valhe ja vääryys, joita se Jeesuksen sanoihin vedoten - kuten sen tapa on - haluaa pitää palvelijoiden omina aarteina.

        Totta.

        Sinä se tässä vääristelijä olet. Paavalin pilkkaakaan et kykene lopettamaan. RAAMATTU ON KOKONANSA TOTTA! Ei vain osottain, kuten sinä väität.


      • Hänarmahtaa
        Älä naurata kirjoitti:

        "Eikä heistä yksikään ole antanut todistusta siitä, miten tämä Jeesuksen ilmoitus on hänen elämässään toteutunut:"

        Vuosien varrella täällä on ollut montakin todistusta mutta eihän sinun mielestäsi kenenkään muun kokemus ole merkityksellinen kuin sinun kokemuksesi, eikä kukaan muu voi saada armoa kuin sinä. Se on samalla sairauskertomus psykopatiastasi.

        Käänny minun puoleeni, ole minulle armollinen, niinkuin on oikein niitä kohtaan, jotka sinun nimeäsi rakastavat.


      • Hänarmahtaa
        Uskonveli kirjoitti:

        Niin. Jeesuksen sanoihin, sekä apostoleiden myös voimme luottaa.

        Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.


      • Hänarmahtaa
        Hänarmahtaa kirjoitti:

        Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.

        Sillä Herra armahtaa Jaakobia ja valitsee vielä Israelin ja sijoittaa heidät heidän omaan maahansa; muukalaiset liittyvät heihin ja yhtyvät Jaakobin heimoon.


      • Hänarmahtaa
        Älä naurata kirjoitti:

        "Eikä heistä yksikään ole antanut todistusta siitä, miten tämä Jeesuksen ilmoitus on hänen elämässään toteutunut:"

        Vuosien varrella täällä on ollut montakin todistusta mutta eihän sinun mielestäsi kenenkään muun kokemus ole merkityksellinen kuin sinun kokemuksesi, eikä kukaan muu voi saada armoa kuin sinä. Se on samalla sairauskertomus psykopatiastasi.

        Sentähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat!


      • Hänarmahtaa
        Älä naurata kirjoitti:

        "Eikä heistä yksikään ole antanut todistusta siitä, miten tämä Jeesuksen ilmoitus on hänen elämässään toteutunut:"

        Vuosien varrella täällä on ollut montakin todistusta mutta eihän sinun mielestäsi kenenkään muun kokemus ole merkityksellinen kuin sinun kokemuksesi, eikä kukaan muu voi saada armoa kuin sinä. Se on samalla sairauskertomus psykopatiastasi.

        Enkö siis minä armahtaisi Niiniveä, sitä suurta kaupunkia, jossa on enemmän kuin sata kaksikymmentä tuhatta ihmistä, jotka eivät vielä tiedä, kumpi käsi on oikea, kumpi vasen, niin myös paljon eläimiä?"


    • Armahdettu ihminen

      Kaikki me ollaan armon varassa. Ei Jumalalle kukaan voi itsessään, omilla ansioillaan kelvata. Paavali oli armon varassa, minä ja Teuvokin, vaikka mitä höpisisi.

      • Armahdettu ihminen

        Jos se olisi tekojen ja ansioiden varassa, kaiken, siis KAIKEN pitäisi olla alusta loppuun 100%, ei yhtään vähempää. Sen on siis oltava armon varassa, koska muuta mahdollisuutta ei todellakaan ole.


      • 17+16

        Sielun tuskaahan nämä "sairaskertomukset" todistavat. Kuka huutelee mitäkin avukseen ja osa mennä taaplaa tyylillään, eikä tee tikkua ristin eteen muuttaakseen käytöstapojaan. On se niin suurta armoa. Todennäköisesti Paavali oli juuri samanlainen kuin tämän palstan fariseukset.


      • Niin.
        Armahdettu ihminen kirjoitti:

        Jos se olisi tekojen ja ansioiden varassa, kaiken, siis KAIKEN pitäisi olla alusta loppuun 100%, ei yhtään vähempää. Sen on siis oltava armon varassa, koska muuta mahdollisuutta ei todellakaan ole.

        Niin.


      • Hänarmahtaa

        Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.


      • Hänarmahtaa

        Älköön siitä tuhon omaksi vihitystä mitään tarttuko sinun käsiisi, että Herra kääntyisi pois vihansa hehkusta, antaisi sinulle armon ja armahtaisi sinua ja sallisi sinun lisääntyä, niinkuin hän on vannonut sinun isillesi,


      • Hänarmahtaa

        ja anna anteeksi kansallesi, mitä he ovat rikkoneet sinua vastaan, ja kaikki heidän syntinsä, jotka he ovat tehneet sinua vastaan; ja suo, että heidän vangitsijansa olisivat laupiaat heitä kohtaan ja armahtaisivat heitä.


      • Hänarmahtaa
        Armahdettu ihminen kirjoitti:

        Jos se olisi tekojen ja ansioiden varassa, kaiken, siis KAIKEN pitäisi olla alusta loppuun 100%, ei yhtään vähempää. Sen on siis oltava armon varassa, koska muuta mahdollisuutta ei todellakaan ole.

        Enkö siis minä armahtaisi Niiniveä, sitä suurta kaupunkia, jossa on enemmän kuin sata kaksikymmentä tuhatta ihmistä, jotka eivät vielä tiedä, kumpi käsi on oikea, kumpi vasen, niin myös paljon eläimiä?"


    • A&O.

      Jeesuksen armo on elämän suurin asia.

    • ettei unohtuisi

      Kuinkahan suuri riemu niiden kristittyjen keskuudessa oli joitten tuttuja ja sukulaisia Paavali oli toimittanut roomalaisten käsiin kidutettavaksi ja kuolemaan?

      • sekin vielä

        Ilmeisesti Paavali myös oli täysin vaiti Jeesuksen veljen Jaakobin alkuseurakunnan johtajakaudesta koska Jaakob ei hyväksynyt eräitten tietojen mukaan Paavalin tulkintoja.


      • Paavalin veli

        Etkö tosiaan ymmärrä, miten Jeesus muutti Paavalin elämän? Se oli valtava armoteko, joka muutti seurakunnan vainoojan apostoliksi. Niin tärkeä henkilö hän Jumalan valtakunnassa oli, että häntä vieläkin riivaajahenget vainoavat.


      • ryövärin veli
        Paavalin veli kirjoitti:

        Etkö tosiaan ymmärrä, miten Jeesus muutti Paavalin elämän? Se oli valtava armoteko, joka muutti seurakunnan vainoojan apostoliksi. Niin tärkeä henkilö hän Jumalan valtakunnassa oli, että häntä vieläkin riivaajahenget vainoavat.

        Totta kuitenkin on että Paavali ei koskaan siteerannut Jeesusta eikä kovin paljoa välittänyt Jeesuksen oppien ja ajatusten esilletuomista.

        Höpötys jostain Paavalin elämästä on mielestäni toisarvoista kun vastapuolella on kuitenkin kokonainen selkeä oppijärjestelmä jolla olisi käyttöä vielä nytkin.


      • Oliko yhtään siskoa?
        Paavalin veli kirjoitti:

        Etkö tosiaan ymmärrä, miten Jeesus muutti Paavalin elämän? Se oli valtava armoteko, joka muutti seurakunnan vainoojan apostoliksi. Niin tärkeä henkilö hän Jumalan valtakunnassa oli, että häntä vieläkin riivaajahenget vainoavat.

        Tämä Paavali oli ilmeisesti vl-kodin kasvatti, kun sillä tuntuu olevan aika paljon noita veimiehiä.


      • 11+2
        Paavalin veli kirjoitti:

        Etkö tosiaan ymmärrä, miten Jeesus muutti Paavalin elämän? Se oli valtava armoteko, joka muutti seurakunnan vainoojan apostoliksi. Niin tärkeä henkilö hän Jumalan valtakunnassa oli, että häntä vieläkin riivaajahenget vainoavat.

        Paavali oli "armon" koettuaan tullut perseennuolijaksi, eli mielisteli oman etunsa tähden seurakuntaa. ( Tämä niille, jotka suuressa tekopyhyydessään ottavat sanat konnkreettisesti: Perseennuolenta = mielistelytaito, lipoa, lusmuilla, olla edukseen , poliitikko jne. )


      • OK...
        11+2 kirjoitti:

        Paavali oli "armon" koettuaan tullut perseennuolijaksi, eli mielisteli oman etunsa tähden seurakuntaa. ( Tämä niille, jotka suuressa tekopyhyydessään ottavat sanat konnkreettisesti: Perseennuolenta = mielistelytaito, lipoa, lusmuilla, olla edukseen , poliitikko jne. )

        Selvästi sanottu


    • Juhani1
      • Ivan.

        Aivan.


      • sana ei riitä
        Ivan. kirjoitti:

        Aivan.

        Jeesus kuitenkin vaati myös tekoja.


      • kjhuyg
        sana ei riitä kirjoitti:

        Jeesus kuitenkin vaati myös tekoja.

        Paavalin teot ovat saatanaa palvelleen tekoja:

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei eroa saatanasta saanut!

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

        Paavali osoitti myös teoillaan ettei ole Jeesuksen oppien seuraaja vaan Jeesuksen vihaaja joka mm. tapatti perustamalleen kristinuskolle ensimmäisen marttyyrin joka oli leskiä ja köyhiä auttava Jumalallisuuden sielullisuuden omaava KRISTILLINEN (ei kristitty) mies:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        Niin että sellaisen herra jumalan palvelijoiksi olette eksytetty. Lutherista tuli Paavalin työn jatkajana ja tapatti lisää ihmisiä, suomalaisia, pikku lapsiakin herransa helevetin tulessa noitarovioilla...

        Vaatii varmaan paljon ymmärrystä uskontunnustuksen antaneilta huomata totuus!

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'


    • bvgcfxd

      Paavali valehteli... Hän oli saatanaa palveleva rikollinen:
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Raamatun mukaan eroa saatanasta Paavali ei saanut.
      Markuksen evankeliumi:
      16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
      Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
      -Matteuksen evankeliumista
      -Markuksen evankeliumista
      -Luukkaan evankeliumista
      -Johanneksen evankeliumista

      • höpö höpö ..


      • savonarola kirjoitti:

        höpö höpö ..

        Heikko on sun jumala kun ihmiset pääsee Hänen Omia Sanoja väärentämään...


    • Yes indeed.

      Yes indeed!

    • Jeesuksen oma

      Niin se riittää jokaiselle Jeesukseen turvaavalle.

    • aamenaamenaamen!!!

      Jeesuksen armossa on tarpeeksi kaikille Jeesukseen turvautuville.

    • Up!

      Koska Paavalin rienaaminen ei lopu, niin tämä ylös.

      • Up!

        Up!


    • kjhu

      eksyttäjien usko ja kaste ei pelasta!

      Jeesus otti ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Paratiisiin ja todisti ettei usko ja kaste ole pelastuksen ehto... mutta eihän ne Jeesuksen ehdot rikollisuuden uskovaisille kelpaa....

      Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    • Armoon turvaava

      Jeesuksen armo riittää jokaiselle, joka Jeesukseen turvansa asettaa. Omiin ansioihin ei voi, eikä kannata turvata.

    • Jumalaonlaupias

      Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,

      • JUMALAONPELASTUS

        JUMALA ON MEIJJÄN KAIKKIEN HERRA JA ME OLLAAN KAIKKI SEN ORJIA ME OLLAAN SYNNYTTY ETTÄ ME VOITAIS SOKEASTI SEURATA SITÄ VAIKKA EIHÄN MEILLÄ OO EES YHTÄÄN TODISTEITA


    • Armoriittää

      Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.

      • Sellainen.isä

        Eipähän armahtanut edes omaa poikaansa, vaan antoi syyttömänä tapettavaksi.
        Olisi kyllä kaikkivaltiaana voinut antaa ihmisten synnit muutenkin anteeksi.


    • Hänarmahtaa

      Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen.

    • Hänarmahtaa

      Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa.

      • Raamatun.mukaan

        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."


    • Hänarmahtaa

      Laaban vastasi hänelle: "Jospa saisin armon silmiesi edessä! Merkkini ilmoittavat, että Herra sinun tähtesi on siunannut minua."

    • Hänarmahtaa

      Ja Mooses sanoi Herralle: "Katso, sinä sanot minulle: 'Johdata tämä kansa sinne', mutta et ole ilmoittanut minulle, kenen sinä lähetät minun kanssani. Ja kuitenkin sinä sanoit: 'Minä tunnen sinut nimeltäsi, ja sinä olet myös saanut armon minun silmieni edessä.'

    • Hänarmahtaa

      Jos siis olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin ilmoita minulle tiesi, että tulisin tuntemaan sinut ja tietäisin saaneeni armon sinun silmiesi edessä; ja katso: tämä kansa on sinun kansasi."

    • Jumalaonhyvä

      Sillä sinä, Herra, siunaat vanhurskasta, sinä suojaat häntä armollasi niinkuin kilvellä.

    • Jumalaonhyvä

      Muista laupeuttasi, Herra, ja armoasi, sillä ne ovat olleet hamasta iankaikkisuudesta.

      • Ex-vl.Jumalan.armosta

        Oikein hyvä, että olet innostunut noiden, sinänsä tyhjänpäiväisten lorujen palstalle kopioimiseen. Myönteistä siinä on nimenomaan se, että se älytön veren kanssa sottaaminen on jäänyt vähemmälle.


    • Jumalaonhyvä

      Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa.

    • Jumalaonhyvä

      ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

    • Jumalaonhyvä

      Säilytä armosi niille, jotka sinut tuntevat, ja vanhurskautesi oikeamielisille.

      • Yritä.rauhoittua

        Kyllä se Jumala huomaa, jos on huomatakseen, armon anomuksesi yhdestäkin viestistä.
        Ei sitä tarvitse joka ketjussa erikseen ruikuttaa.


    • Jumalaonhyvä

      Sinä, Herra, älä sulje minulta laupeuttasi, sinun armosi ja totuutesi varjelkoon minua aina.

    • Jumalaonhyvä

      Jumala, ole minulle armollinen, sillä ihmiset minua polkevat, joka päivä he sotivat minua vastaan, ahdistavat minua.

    • Jumalaanvoiluottaa

      Olkoon sinun laupiutes, Herra, meidän päällämme, niinkuin me sinuun uskallamme!

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta Noa löysi armon Herran edessä.

    • JUMALAONPELASTUS

      JA JUMALA SANOI HEILLE: TEHKÄÄ NIIN KUN MINÄ SANON TAI MENKÄÄ HELVETTIIN TEIDÄN TÄYTYY TOTELLA MINUA IHAN KAIKESSA JA USKOA KAIKKEA MITÄ MINÄ TEILLE NYT SANON JA JOS ETTE NIIN TE JOUDUTTE KAIKKI HELVETTIIN MINÄ OLEN MAAILMANKAIKKEUDEN HERRA JA TE KAIKKI OLETTE MINUN ORJIANI VOISIN LOPETTAA SODAT MUTTA HALUAN ETTÄ KAIKKI VÄÄRÄ USKOISET KUOLEVAT VOISIN MYÖS PARANTAA KAIKKI SAIRAUDET MUTTA JOS PARANTAISIN IHMISET EIVÄT SOKEASTI RUKOILISI MINUN APUANI VOISIN MYÖS MUUTTAA KAIKKI HOMOT TAKAISIN HETEROIKSI MUTTA SILLOIN TOSIUSKOVAISET EIVÄT SAISI SYRJIÄ HEITÄ JA TUNTEA ITSEÄÄN MUITA PAREMMAKSI VOISIN MYÖS TODISTAA KAIKILLE MAAILMAN IHMISILLE VAIKKA NYT HETI ETTÄ OLEN OLEMASSA MUTTA KUN EN MÄÄ NYT JAKSA . TÄMMÖSTÄ SE JUMALA SANO ET TEIJJÄN KAIKKIEN KANNATTAA NYT RUVETA USKOVAISIKSI IHAN SIKANA TAI MUUTEN TE KAIKKI MEETTE HELVETTIIN.

    • Jeesusarmahtaa

      Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

    • Jeesusarmahtaa

      Hän muistaa armonsa ja totuutensa Israelin huoneelle: kaikki maailman ääret näkevät meidän Jumalamme autuuden.

    • Jeesusarmahtaa

      hän, joka antaa minulle armon; minun linnani, varustukseni ja pelastajani, minun kilpeni, jonka turviin minä pakenen, hän, joka laskee kansani minun valtani alle.

    • Jeesusarmahtaa

      Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.

    • Jeesusarmahtaa

      Herra mielistyy niihin, jotka häntä pelkäävät, jotka panevat toivonsa hänen armoonsa.

    • Jeesusarmahtaa

      Herran armotöitä minä julistan, Herran ylistettäviä tekoja, kaikkea, mitä Herra on meille tehnyt, suurta hyvyyttä Israelin heimoa kohtaan, mitä hän on heille osoittanut laupeudessansa ja suuressa armossansa.

    • Jeesusarmahtaa

      Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti.

    • Jeesusarmahtaa

      Herra ilmestyi minulle kaukaa: minä olen ijankaikkisella rakkaudella sinua rakastanut, sentähden olen minä vetänyt sinua puoleeni sulasta armosta.

    • Johanneksenveli

      Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

    • Jeesuksenarmo

      Paavali sai kokea Jeesuksen pelastuksen armosta.

    • Jeesusarmahtaa

      Niin sinun pitää tietämän, että Herra sinun Jumalas on Jumala, uskollinen Jumala, pitäväinen liiton ja laupiuden niiden kanssa, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä, tuhanteen polveen,

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

    • Sylkykuppi

      Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.

    • Jeesusarmahtaa

      Hän on kallio, hänen työnsä ovat laittamattomat, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikiat; vakaa on Jumala, ilman kaikkea vääryyttä, hän on vanhurskas ja oikia.

    • Jeesusarmahtaa

      ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä

    • Jeesusarmahtaa

      Peljätkää vain Herraa ja palvelkaa häntä uskollisesti kaikesta sydämestänne. Sillä katsokaa, kuinka suuria hän on teille tehnyt.

    • Jeesusarmahtaa

      Sinä päivänä Mooses vannoi sanoen: 'Totisesti, se maa, johon sinä olet jalkasi astunut, on tuleva sinulle ja sinun lapsillesi perintöosaksi ikiaikoihin asti, koska sinä olet uskollisesti seurannut Herraa, minun Jumalaani.'

    • Jeesusarmahtaa

      Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,

    • Jeesukseenluottava

      Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

    • AamenkiitosJeesus

      Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat.

    • AamenkiitosJeesus

      Jeesus on heikoissa vahva.

    • AamenkiitosJeesus

      Sinun armosi, Herra, olkoon meidän päällämme, niinkuin me panemme toivomme sinuun.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe