Death note -anime

Araki

Mielipiteitä kyseisestä animesta/mangasta?? Itse en ole mangaa lukenut mutta animea olen katsonut ja sehän on jo loppunutkin, eli lisää ei ikävä kyllä tule... Ainoa miinus omasta mielestä oli, että toka opening oli aika outo. Mutta kokonaisuutena todella hyvä sarja.

24

1947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eren92

      Aivan loistava!

      Tosi hyvin suunniteltu ja mielenkiintoisia juonenkäänteitä. Top 10 kuulunu varmaa aina Death Note omalla kohdallani. Tykkäsin openingistaki ja se sopi hyvi tarinaan, tai ainaki se ensimmäinen. Toisesta en niin välittänyt.

      Miinusta omasta mielestäni oli, kun ei ollut tarpeeksi lumoavia tyttöjä joihin yleensä tykästyn animeissa. Päähenkilö oli yllättävän kylmä naisten suhteen. Olisin ehkä kaivannut jotain rakkausdraamaa, mutta ehkä niitä löytyy ihan tarpeeksi muista sarjoista.

    • Araki

      "Päähenkilö oli yllättävän kylmä naisten suhteen."

      No joo, ehkä, mutta toisaalta se oli jotenkin odotettavissakin hahmosta... Olisi ollut aika yllättävää, jos Light olisi ollut jonkinlainen naistenmies :B Ainakin omasta mielestäni.

    • Lawliet

      L on ihana

    • S h i n i g a m i

      Ryuk (vai kirjoitetaanko noin..?) on cool :D :D Btw tietääkö joku minkä ikäisille se on oikeastaan suunnattu?? Ei varmaan kovin nuorille ainakaan...

      • Mello

        Animefreak-sivustolla on ainakin annettu suositukseksi k17 mut noi on lähinnä suuntaa antavia ja eri maissa on erillainen luokitus.


    • TheSecondKira

      Moni on sitä mieltä että Misa on tosi ärsyttävä, mut ei se hahmo mun mielestä nyt niin kauhea ole... Taidan olla ainut :P

      • Takada

        Mun mielest Misa Misa on ihan kiva mut välil tosi lapselline ainaki sii lopussa Takadalle.


    • That tennis game...

      Yksi koukuttavimpia animeja ikinä!! Katsomista on todella vaikea lopettaa kesken :) Yllätyksiä löytyy myös.

    • ei aivan aloittelija

      Alko iha kivasti joo...

      Mutta alun perin Death Noten oli tarkoitus loppua siihen kun L kuolee. Death Notesta tuli kuitenkin niin suosittu että tekijät päättivät turhaan jatkaa sen tekemistä ja näin mielestäni pilasivat sen.

      Alkuperäisessä lopetuksessa Light nauraa L:n haudalla ja uhoaa saavansa koko maailman omakseen.

      • justiceknight

        ''light nauraa L:n haudalla ja uhoaa saavansa koko maailman omakseen. ''

        joo sinä Relightis mut ei anime sarjassa


    • LLLLLLLLLLLLLLLL L

      Edelliselle: mutta eihän tuo anime kovin pitkä kuitenkaan ole??

      • ei aivan aloittelija

        Jokanen animevuosi koostuu neljästä kaudesta, tai millä nimellä kukakin niitä haluaa kutsua, vuoden aikojen mukaan (eg. kevätkausi, kesäkausi, etc.)

        Standardit menevät näin:
        12 jaksoa = 1 kausi
        24 jaksoa = 2 kautta
        Muita standardeja ei ole.

        Suurin osa animeista noudattavat jotenkuten standardeja, pari jaksoa sinne tai tänne. Death Notesta kuului alun perin tulla kahden kauden pituinen, mutta jotta tekijät saisivat lisää rahaa venyttivät he sitä pidemmäksi. Death Note siis ylitti standardit, joten sen voisi klassifioida pitkäksi. Lisäksi tämä pidennys oli vain kamalaa katseltavaa.


    • RedApples

      Tosi hyvä, suosittelen kaikille! (Ainakin kaikille yli 15-vuotiaille). Itsen oli pakko katsoa aina monta jaksoa putkeen kun oli niin vaikea lopettaa :D

      • addikti

        Tiedän tuon tunteen, itse katsoin sen kokonaan kolmessa päivässä


      • Anonyymi
        addikti kirjoitti:

        Tiedän tuon tunteen, itse katsoin sen kokonaan kolmessa päivässä

        Katoin sen 15h sisällä pari röökit aukoo vaa


    • justiceknight

      Death note paras animr

      cdon saa anime ja manga sarjan

      mut manga on Eng ei suomea

      ja animeseen ei oo teksitystä suomes

      L on paras ja sit light

    • KIRA!

    • DeathNoteOnParasAnime

      Tiedän... vanha keskustelu, mutta kommentoin silti. Olen katsonut sen Animen kokonaan ja oli aivan TÖRKEEN hyvä sarja! Juuri kaikki juonenkäänteet, mahtavat hahmot, se itse tarina ja piirtotyyli oli aivan loistava! Kärsin juuri "masennuksesta" sen takia, kun se loppu. Se oli niin hyvä sarja ettei voi sanoin melkeinpä edes kuvailla. Olisin halunnut kuitenkin tietää hahmoista ja niiden menneisyydestä/lapsuudesta enemmän. (L, Near, Matt ja Mello) Soundtrackit olivat kauniita ja sopivat sarjaan todella hyvin.


      SPOILER
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      Surullisinta on se, että Naomi kuolee, L kuolee, Rem kuolee, Matt kuolee, Mello kuolee, Light kuolee ja Misa myös...

      Sentään edes Near jäi henkiin. <3


      Mietin et löytyykö Death Note mangaa suomeksi? Tai edes Death Noten novellia? Ite en ainakaan Googlettamalla löytänyt.

      • shinigami

        Itse omistan kaikki mangapokkarit suomalaisilla tekstityksillä. Siitä on varmaan 10 vuotta, kun nuo ostin, Vaikea sanoa onko niitä laitettu yleiseen jakoon nettiin.


    • MerkillePannut

      Miksi Lightia vihataan niin paljon internetissä? Haukutaan tekopyhäksi, psykopaatiksi jne...

      • Mellonsuklaapuoti

        Minun mielestä Light on yksi parhain hahmo se on niin nerokkaasti luotu ja kiinnostava persoona. On myös hienoa kun Light muuttuu sarjan aikana ja Death Note ns saa Lightin sekoamaan ja menettämään moraalinsa.


    • anton.sopanen

      Hyvä sarja en ole ihan kokonaan sitä vielä katsonut. Jos tykkäät rikos tai murha mysteereistä kannattaa katsoa kaikki mitä sarjalta vaaditaan. Minä ekana katoin amerikkalaisen version mutta nykyään en voi edes kuvitella katsovani sitä versiota.

    • Anonyymi

      Elokuvassa parempi loppu huhhuh menee kyllä viimeseksi anime rating listassa

    • Anonyymi

      Aluksi olin vaikuttunut tästä sarjasta, kerrankin jotain "vakavasti" otettavaa, mutta sitten tämäkin animesarja piti pilata sillä, että otetaan seksualisoitu pikkutyttö poseeraamaan miehille ja esittämään lapsellista ja tyhmää. Pettymys. Tosin ymmärrän, että monien mielestä tuo on vain kiva asia ja siksi animessa tuo niin yleistä varmasti onkin. Olisin vain niin kovasti toivonut, että edes tämä sarja olisi säilynyt puhtaana tuollaisesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe